Yeni Kasa Cbf 150'ye Vites Göstergesi Yapılırmı

Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
658
Merhaba Arkadaşlar,araştırdım fakat pek bir sonuca varamadım. motorda vites göstergesi yok bazen 5.viteste giderken olmayan 6.vitese atmaya calısıyorum :) bu sorunu cozmek ıcınde gösterge yapmayı planladım.
ebayda ufak vites göstergesi için ekran buldum ve sipariş ettim.asıl sorunum vites okuyucusu. eski kasalarda vites göstergesi vardı acaba onların okuyucusu yenılere uyarmı yada bu konuda bir fikrınız varmı nasıl cıkarım bu sorunların içerisinden :queen:
 
Katılım
3 Ara 2011
Mesajlar
363
CBF , Ybr kullananlar diyorlar ki alışırsın o vitese
göstergeye ihtiyaç yok diyorlar.

bencede yok insan en fazla 2 ay a pekiştirir vitesi ;)
 
Katılım
27 Tem 2011
Mesajlar
983
Arkadaşlar hakketten bu motorlarda niye vites göstergesi yokki :S mesela motoru viteste bıraktın indir çalıştırırken kaçıncı viteste olduğunu nerden anlıyacaksın ki ?
 
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
658
derdımı tam anlatamamısım :)
şimdi şöyle benım motorumda devır saatı var ek olarak su alttakı resımdekı zımbırtıdan sıparıs ettım fakat bunun kablolarını baglıyıcak bı yer yok :) yanı bu vıtes 1 demı 2 demı ekrana haber verıcek bı alet yok :) eskı kasaların vıtes okuyucu parcaları yenı kasaya olurmu dıye sormustum. ufak bır parca bı koseye yamarız bunu :)

siparıs ettıgım parca ;

f394681b3b1d668f3bbc293961bd3d2ddcd30d86.JPG



sanırım vıtes algılayıcı parca soyle bısey ;
productimage-picture-rialli-vites-musuru-125-kt-ms523947168.jpg
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
irfan abim yapar ama gerek görmüyodur herhalde. Veya onunki eski kasa onda var.
 
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
658
Arkadaşlar motorum Yeni Kasa Ve Vites Müşürümde Sadece Boş Vites İçin Kablo Var.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Arkadaşlar, yeni kasalarda, motorun sol alt tarfından motor bloğuna monte edilmiş olan (ufak zincir dişlisinin altlarına düşen siyah kablo) motordaki vitesi algılayarak gösterge paneline yansıtan bağlantı ve burada yeni kasalarda sadece boş vitesi algılamak için bir kutup çıkış yapılmış, yani muhtemelen yeni kasaya vites göstergesi olsun umuduyla vites göstergeli ve devir saatli panel alınıp takıldığında panlde yine sadece boş ışığı yanacak ve diğer vites konumları görünmeyecektir. Ayrıca biz bu peneli daha önce devir saati için satın alıp 2009 model bi motorda denedik. Tabi eski kasalarda motor bloğunda tüm vitesler için vites gösterge müşürü var olduğundan vitesler görülüyor tüm konumlarında. Ama o panelin devir saatinin hassasiyeti oldukça düşüktü, hepsi böyle bu pannelerin, buna dikkat, gaz verince hemen çıkmıyor gazı bırakınca hemen düşmüyor. 2-3 saniyelik bi gecikme ile tepki veriyordu. Orjinal 2011 ve 12 lerin devir saatleri gibi hassas değildi. Bilginiz olsun. Hadi vites göstergesinin olurunu buldunuz, boş harici diğer vitesler için motor bloğu müşür falan halletiniz diyelim. Devir saatinizden memnun kalmayabilirsiniz. Bence orjinalini hiç bozmayın ve boş yere motoru dağıtıp masraf etmeyin. Hoş olmayan gözlemlerle karşılaşmanız mümkün. Ki bence bi kaç ayda viteslere de mutlaka alışırsınız.
 
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
658
Arkadaşlar, yeni kasalarda, motorun sol alt tarfından motor bloğuna monte edilmiş olan (ufak zincir dişlisinin altlarına düşen siyah kablo) motordaki vitesi algılayarak gösterge paneline yansıtan bağlantı ve burada yeni kasalarda sadece boş vitesi algılamak için bir kutup çıkış yapılmış, yani muhtemelen yeni kasaya vites göstergesi olsun umuduyla vites göstergeli ve devir saatli panel alınıp takıldığında panlde yine sadece boş ışığı yanacak ve diğer vites konumları görünmeyecektir. Ayrıca biz bu peneli daha önce devir saati için satın alıp 2009 model bi motorda denedik. Tabi eski kasalarda motor bloğunda tüm vitesler için vites gösterge müşürü var olduğundan vitesler görülüyor tüm konumlarında. Ama o panelin devir saatinin hassasiyeti oldukça düşüktü, hepsi böyle bu pannelerin, buna dikkat, gaz verince hemen çıkmıyor gazı bırakınca hemen düşmüyor. 2-3 saniyelik bi gecikme ile tepki veriyordu. Orjinal 2011 ve 12 lerin devir saatleri gibi hassas değildi. Bilginiz olsun. Hadi vites göstergesinin olurunu buldunuz, boş harici diğer vitesler için motor bloğu müşür falan halletiniz diyelim. Devir saatinizden memnun kalmayabilirsiniz. Bence orjinalini hiç bozmayın ve boş yere motoru dağıtıp masraf etmeyin. Hoş olmayan gözlemlerle karşılaşmanız mümkün. Ki bence bi kaç ayda viteslere de mutlaka alışırsınız.
edit: tam olaran anlatmak ıstedıgımde buydu aslında benım motorumda vıtes algılayıcıısında sadece bos vıtes ıcın gosterge cıkısı var

yok ben kadranla fılan oynamıyıcam ufak bı ekran koyucam bi köşeye orjınallıgını bozmam motorun o japon kadranını takıp orjınallıgını bozmam motorun. alısmada sorun yok 1 senedır kullanıyorum16 000 km yol yaptım ama hep 6 vitese atasım gelıyo :)
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
e sen vites göstergesi alsan zaten gerekli yere kablo bağlatman gerekmicen mi?
o panelle motorcuya gerekli olan çıkışı yaptıramazmısın
 
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
658
yarın bakım sonrası bı sırkecıye ugrıyıp eskı kasa algılayıcı alıcam uyarsa sıkıntı yok baglantıları kolay
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
2,748
Arkadaşlar, yeni kasalarda, motorun sol alt tarfından motor bloğuna monte edilmiş olan (ufak zincir dişlisinin altlarına düşen siyah kablo) motordaki vitesi algılayarak gösterge paneline yansıtan bağlantı ve burada yeni kasalarda sadece boş vitesi algılamak için bir kutup çıkış yapılmış, yani muhtemelen yeni kasaya vites göstergesi olsun umuduyla vites göstergeli ve devir saatli panel alınıp takıldığında panlde yine sadece boş ışığı yanacak ve diğer vites konumları görünmeyecektir. Ayrıca biz bu peneli daha önce devir saati için satın alıp 2009 model bi motorda denedik. Tabi eski kasalarda motor bloğunda tüm vitesler için vites gösterge müşürü var olduğundan vitesler görülüyor tüm konumlarında. Ama o panelin devir saatinin hassasiyeti oldukça düşüktü, hepsi böyle bu pannelerin, buna dikkat, gaz verince hemen çıkmıyor gazı bırakınca hemen düşmüyor. 2-3 saniyelik bi gecikme ile tepki veriyordu. Orjinal 2011 ve 12 lerin devir saatleri gibi hassas değildi. Bilginiz olsun. Hadi vites göstergesinin olurunu buldunuz, boş harici diğer vitesler için motor bloğu müşür falan halletiniz diyelim. Devir saatinizden memnun kalmayabilirsiniz. Bence orjinalini hiç bozmayın ve boş yere motoru dağıtıp masraf etmeyin. Hoş olmayan gözlemlerle karşılaşmanız mümkün. Ki bence bi kaç ayda viteslere de mutlaka alışırsınız.
ethem. benim 2011 model devir gostergeli saati
cikardiktan sonra vites i gostermesi icin on dislinin oradaki
musuru degistirince vitesler gosterirmi?
2011 modellere vites gostergeli saat takan yok mu hic?
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838

Bu bizim eski kasaların panedelden gelip motor bloğuna bağlanan kısmı. Bizim eski kasalarda da 6 adet pin var. Ama yeni kasalarda iki tane pin var. Anlatmak istediğim bu idi. Kabloyu değiştirdin, kablonun ucundaki üstteki fotoda olan fişi eski kasların ki gibi böyle 6 pinli yaptın. Ama motor üzerindeki girişi değiştircez de, yeni kasalarda boş vites haricindeki vitesleri bağlayabileceğimiz kablolar şansımanın içinde hazırmı, bu hat çekili mi. Pek sanmıyorum. Servise sormak lazım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst