Yeni Aldığım Motorumla İlk Kötü Hatıramı bugün yaşadım

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
776
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yeni Aldığım Motorumla İlk Kötü Hatıramı bugün yaşadım :(

motorla hava güzel normal gezerken 60 la falan gidiyordum ara mah girdim bi anda önüme kamyonet atladı vitesi boşa aldım durdum adamın benle arayı iyice açmasını bekledim kamyonet duman kokusunu çekmek istemedim içime sonra adam biraz yol aldıktan sonra taktım 1e hafifçe gaz vermeye başladım tak diye bir ses arka teker kitlendi :( fakat motor çalışıyor indim baktım zincir kopmuş motoru aldım 1 saat elde itekliyerek tam 200 kg luk motor :( götürdüm tamirciye adam sana zincir ve ön arka dişli almak için ben gidiyorum kadıköyde bi ustanın yanına dedi hemen gelcem dedi ama sen istersen git evine dedi güzelce yaparım yarın gelip alırsın motorunu dedi adam parça almaya değil manitasının yanına gitti xD

birde motorun yağı 500 km önce değişmiştim yağına motorcudayken baktım zift gibi kararmış acaba neden olmuştur..? birde zincir kopması kullanıcı hatasındanmı kaynaklanır? hiç yağlamadım ve ilk vitesli motorum stop etmeler dur kalklar falanlar filanlar :( içim burgun döndüm evime :(
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
2,203
yağın siyah olması normal çünkü sen motorun yağını değiştirirken yağının hepsini boşaltamıyorsun ve içinde kalan 200-300 gramlık yağ kattığın yeni yağıda siyahlaştırıyor ama sorun teşkil etmez onu kafaya takma,zincir kopmasınında yağsızlığın büyük etkisi var yağsız zincir çok çabuk aşınır ve ömrü kısalır böyle ummadığın yerdede kopar.
bu arada motorun km kaç_?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
776
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
motorun km aldığımda 14400 dü şimdi 15.000 öğlene doğru falanda gidip alıcam motoru ustadan işte ztn 10.000 km garanti vermişti bana aldığım zamankaza yapmadığın halde sorun çıkartırsa bana ait masraflar diye :D zincire dişliye para vermicem sadece yağ değişimine para veririm artık

GRESS yağı olurmu zincir yağlamak için yoksa ayrı özel bir yağ mı almamız lazım?
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Buyuk ihtimalle senin zincir O ringli değildi. Usta ya bu zinciri tamir eder yada yeniden O ringsiz zincir takar dişliyi neden değişeceğini de anlamadım. Belkide dişli daha onceden hasarlıydı. Çunku zincir yağsız kalsada oyle hemen kopmaz.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
776
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
dişliler gevşek dedi elledim gevşekti cidden oynanıyordu?
 
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
615
Of diyeceğine, yere kapaklanmadığına şükret. Zinciri yağlamamışsın üstelik, hata sende.
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
2,203
motorun km aldığımda 14400 dü şimdi 15.000 öğlene doğru falanda gidip alıcam motoru ustadan işte ztn 10.000 km garanti vermişti bana aldığım zamankaza yapmadığın halde sorun çıkartırsa bana ait masraflar diye :D zincire dişliye para vermicem sadece yağ değişimine para veririm artık

GRESS yağı olurmu zincir yağlamak için yoksa ayrı özel bir yağ mı almamız lazım?

km sormamın sebebi dişli hemen bozulmaz onun için sormuştum ama dişli parası yok madem o zaman değişsin boşver,ayrıca zinciri gres yağıyla yağlayabilirsin en ucuz,kolay ve ortalığı batırmayan yöntem bu.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
776
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
şimdi korkmayada başladım ben bu motorla uzun yol yapamam diye iyice yapsın usta sonra satıp 0 birşeyler alıcam ya heleki cbf çok istiyorum...
 
Katılım
3 Ağu 2009
Mesajlar
268
Yeni Aldığım Motorumla İlk Kötü Hatıramı bugün yaşadım :(

motorla hava güzel normal gezerken 60 la falan gidiyordum ara mah girdim bi anda önüme kamyonet atladı vitesi boşa aldım durdum adamın benle arayı iyice açmasını bekledim kamyonet duman kokusunu çekmek istemedim içime sonra adam biraz yol aldıktan sonra taktım 1e hafifçe gaz vermeye başladım tak diye bir ses arka teker kitlendi :( fakat motor çalışıyor indim baktım zincir kopmuş motoru aldım 1 saat elde itekliyerek tam 200 kg luk motor :( götürdüm tamirciye adam sana zincir ve ön arka dişli almak için ben gidiyorum kadıköyde bi ustanın yanına dedi hemen gelcem dedi ama sen istersen git evine dedi güzelce yaparım yarın gelip alırsın motorunu dedi adam parça almaya değil manitasının yanına gitti xD

birde motorun yağı 500 km önce değişmiştim yağına motorcudayken baktım zift gibi kararmış acaba neden olmuştur..? birde zincir kopması kullanıcı hatasındanmı kaynaklanır? hiç yağlamadım ve ilk vitesli motorum stop etmeler dur kalklar falanlar filanlar :( içim burgun döndüm evime :(

Sen en fazla 70 km tecrübeyle motosiklet öğrenilir diyen eleman değil misin?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
776
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
3 Ara 2009
Mesajlar
913
motorun km aldığımda 14400 dü şimdi 15.000 öğlene doğru falanda gidip alıcam motoru ustadan işte ztn 10.000 km garanti vermişti bana aldığım zamankaza yapmadığın halde sorun çıkartırsa bana ait masraflar diye :D zincire dişliye para vermicem sadece yağ değişimine para veririm artık

GRESS yağı olurmu zincir yağlamak için yoksa ayrı özel bir yağ mı almamız lazım?

gress yağınla zincir fılan yağlanmaz tozu kiri herşeyi çeker temiz ince yağı şırıngaya koy zincirni yağla hem iyi olur hemde kirletmez kulaktan duyduğun herşeyi motruna yapma zarar verirsin :cat:
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
2,203
motorun km aldığımda 14400 dü şimdi 15.000 öğlene doğru falanda gidip alıcam motoru ustadan işte ztn 10.000 km garanti vermişti bana aldığım zamankaza yapmadığın halde sorun çıkartırsa bana ait masraflar diye :D zincire dişliye para vermicem sadece yağ değişimine para veririm artık

GRESS yağı olurmu zincir yağlamak için yoksa ayrı özel bir yağ mı almamız lazım?

ayrıca şunuda kullanabilirsin:http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=73020025&contentId=6008943 sıvı yağ ile zincir falan yağlanmaz sıvı yağ zincire yapışmaz ayrıca jantıda berbat eder,zincirden akıp gittiği için uzun süreli yağlama sağlayamaz.gres yağı ucuzdur uygulaması kolay ve temizdir motoru falanda bozmaz ben kendi motorumda kullanıyorum .
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
776
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
motoru yeni teslim aldım 1.5 gün yattı mübarek :( yağınıda değiştirttim geldim .
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
hala gres yağı ile zincir yağlanır diye önerenler olmasına şaşırıyorum.
 
Katılım
6 Kas 2010
Mesajlar
313
motoru yeni teslim aldım 1.5 gün yattı mübarek :( yağınıda değiştirttim geldim .

Dostum dişlilerde aşınma olduysa zincirinde yağsız kaldıysa normaldir kopması !

Motordan çıkan siyah yağ da normaldir :) koyarken isterse pembe olsun motor çalışıp yağlama yapınca o yağ kararır ! Öemli olan yağın kararması değil incelmesidir ! Ortalama 1000 + - 200 km de bir yağını değiştirirsin

Oringli zincir takılmıstır umarım !
Keyifli sürüşler dilerim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst