Ybr ile Alanya,Karadeniz,Gürcistan

Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Ybr 125 ile önümüzdeki haftaya Alanya'dan,Karadeniz,Gürcistan turu düşünüyorum.
Katılmak isteyen olur mu?
 
Katılım
2 Ocak 2016
Mesajlar
242
ramazan ayında biraz zor. temmuz 14 gibi istanbuldan çıkıp karadeniz gürcistan yapacağım bende. Tabi kısa sürmeyecek 15 güne yaymayı düşünüyorum. Gittiğim yerlerde ortam güzel olursa en az 3 gün konaklamayı düşünüyorum.
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
ramazan ayında biraz zor. temmuz 14 gibi istanbuldan çıkıp karadeniz gürcistan yapacağım bende. Tabi kısa sürmeyecek 15 güne yaymayı düşünüyorum. Gittiğim yerlerde ortam güzel olursa en az 3 gün konaklamayı düşünüyorum.
Karadenizin keyfini çıkar,insan böyle güzel doğayı gördümü geri gelesi gelmiyor
 
Katılım
27 Eki 2012
Mesajlar
18
Biz de bir arkadaşımla beraber iki motor Temmuzun sonu Karadeniz turu düşünüyoruz bakalım kısmetse Gürcistan'a kadar olabilir.
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Yavaştan raporu hazırlamaya başlayayım
Evden çıkış km,yol bizi bekler,hayaller Japonya, vize belimizi büküyor,sıkıntıılı ortalık

Depomuzu dolduruyoruz,aslan yollarda aç kalmasın

Aslan yüklü,bu sefer daha ağır,çadır,mat,uyku tulumu,alet,takımlar derken haddinden fazla yükeniyor,dili olsada konuşsa

Her Konya tarafına giderken,bu geçitte fotoğraf çekiyorum,artık adetten oldu

Seydişehir'e geliyorum
Kuğlu Parkı
Hafta sonları ailesini alan pikniğe akın ediyor,Seydişehir'e giderseniz, bir uğrayın,beğeneceğinizi umuyorum,yukarıda Ferzene Mağarası var, birkez
çıkmıştım çocukken, sonrada gitmedim, 30 dakikada tırmanabilirsiniz. Toplam uzunluğu 346 metre mağranın
Suyu soğuktur,yaz aylarında kuruyor, şehirin su ihtiyacını karşılamakta,yeşillik ve ağaçların içinde kalan küçük göleti,ördek ve balıklarıyla insanı
huzura kavuşturuyor


















Seydişehir'den gece çekimi,genelde gece çekimlerini,Ilıca'dan lojmanlara doğru çok çeken oluyor,ben farklılık yapıp,yasak olan Su deposunun ora-
dan çekiyorum,şehir ayaklarımızın altında,burda milli içkimiz güzel giderdi,gitmeyi düşünürseniz,eski mezbahanın karşısında,köpeklere dikkat edin
nereden çıkacakları belli olmuyor,malum ıssız yerler


Suğla Gölü'nde mehtabı yakalamayı başarıyoruz,gölde çıkan balıklar, sazan,akbalık,israil sazanı,yılan balığı,aynalı sazan,yağ balığı,senatör
geçmişte kadife balığı,kızıl kanatta,sıraz çıkmaktaydı.
Son zamanlarda israil sazanı çok çıkmakta




 
Katılım
2 Ocak 2016
Mesajlar
242
çarşamba ya da perşembe bende istanbuldan yola çıkacağım, önce bolu sonra sahilden batuma kadar, kimbilir belki karşılaşırız.
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Yolculuk bitti eve geldim,teşekkürler
hayırlı yolculuklar hocam
:rendeer::rendeer:
Ben yolu bitirdim geldim,size keyifli sürüşler dilerim,yolunuz açık ve şansın bolsun
çarşamba ya da perşembe bende istanbuldan yola çıkacağım, önce bolu sonra sahilden batuma kadar, kimbilir belki karşılaşırız.
Teşekkür ederim,yol bitti.
süper hocam, iyi yolculuklar


---------- Mesajlar birleştirildi - 23:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------

Aslanı Kapodakya Uçhisar'a doğru sürüyorum,yollarda ağaç yok
Farklı egzotik bir yer

















Facebook tüneli,girsem bir dert girmesem başka bir dert.
Ökkeş aaaaam hamido geliyorrrrrrrrrrrrrrrrrr




Güvercin ve kırlangıçların yuvaları vardı,gayet müsafirperverlerdi,sakince uçup gittiler










Dışarısı sıcak,içeriye girince bir serinlik çöküyor


Bazı peribacaları çatlatkı,dikkat etmek gerekir,bir sağa sola çöp atan olmasa,isim yazan mı derdsin, aşkını ilan eden mi
Aklıma geliyor bazen,tabela yaptırıp,şunu yazmak isterin,HAYVAN gibi davranın,hayvan sadece gübresini bırakıp gider ama insanlara gelince şişe,
sigara paketi,izmarit,mendil,pet,çocuk bezi,gelde sinirlenme,çöpünü almak bu kadar zormu!!!!!


Yanardağlar söndükten sonra devreye akarsular giriyor. Sertleşmiş lavın üzerinden akan akarsular kayayı aşındırarak yukarıdaki fotoğrafta gördüğümüz gibi derin vadiler oluşmasına neden oluyor. Bu derin vadilerin yamaç kısımları değişik yönlerden esen rüzgarın aşındırması nedeniyle dalgalı bir görünüm kazanıyor. Bu yapı peribacası oluşumunun birinci evresidir. Rüzgarın aşındırması devam ettikçe bazı bölümler ana parçadan ayrılarak bildiğimiz Peribacası görünümüne kavuşurlar.


Düğün hazırlığında olan çiftlerimizde vardı,fotoğrafçıyla biraz sohbet ettik,nerden geliyorsun dedğinden Alanya'dan dedim,yüz ifadesi değişti
Peri bacalarını görmek için mi geldin dedi,tura çıktım geziyorum,adamın elinde canon 5 d mark III,100\ 400 lens vardı,bizde 1100 olunca yanınd
oyuncak gibi kaldı


Çocukluğumdaki izlediğim çizgi filim maske,çocukluğu özledim







Bu şekil üst katmanı daha sert ve ağır, alt katmanı daha yumuşak ve hafif lav katmanlarının bulunduğu bölgelerde gözlemleniyor. Şapka kısmında bulunan ağır katman aşağı doğru baskı yaparak alttaki hafif katmanın sertleşmesine neden olduğu için kayanın altında kalan kısım rüzgar aşındırmasına daha dirençli oluyor. Rüzgarın gücü büyük kaya parçalarının aşınarak yokolmasına neden oluyor ama taşın ağırlığı ile sertleşen bölüm yokolmadığı için yukarıda gördüğünüz şekil oluşuyor.

Aşındırma yavaş da olsa devam ettiği için birgün bu şapka bölümü düşecek ve baskıdan kurtulan kısım kolayca aşınacağı için bu peribacaları yokolacak. Ama bu yaşlı peribacaları yokolurken başka yerlerde de başka peribacaları oluşacak. Tabiiki bu işlemin çok uzun yıllar sürdüğünü de unutmamak lazım.




Gezlip görülmesi gerekir,rehberlik yapan bir delikanlı,oturup sohbete başlıyoruz,bu sene yerlii ve yabancı turistin olmadığını,işler çok zayıf olduğun
dan şikayetçi, ablam turzim okulu bitirdikten sonra Antalya'ya gitmeyi düşünüyorlarmış,bölge hakkında biraz bilgi aldıktan sonra, soruyorum,kim-
secikler yok neden çıktın geldin,abi canım sıkıldı buralara çıkar gelirim,telefonda müzik açar,kafamı dağıtırım,yanlız bana huzur verir,sonra ayrılıyorum
Sivasa doğru yolumu alıyorum



---------- Mesajlar birleştirildi - 01:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:35 ----------

Sivas Gemerek Sızır Şelale
Şelaleleri severim,aklıma nere eserse ora gittim,gittiğim yerin haritasını çıkarmadım,bir bakmışım kahverengi levha,gideyim diyorum
sonrada yolun yarısında dönüyorum,ne yaptığımı bende bilmiyorum

Bu güzel doğaya çöpünü bırakanların kulaklarını çınlatmayı borç bilirim








Aslan ile maceraya devam,kuş bakışı,sakin gelip giden yok derken şom ağzım açıldı,arabasıyla geziye çıkanlar vardı




Sivas serin,birde şelanin serinliği gelince deyme keyfime


Türkiye'nin sayılı güzelliklerinden bir yer




İnsana huzur veriyor,terapi geldi




Korkulardan inerek güvenli şekilde geçiyoruz


Eşyaları indirdim,1 tane süs köpeği geçti yanımdan,sevimli ufak tefek,arkasından tekrar sahibiyle geçecekken,sanki köpeğin içine cin
kaçtı,birden saldırdı,tekmeyi vurmasam parçalayacak,karşıda duran sahibi olan kıza dedimdki bu köpek hep böyle saldırgan mı? Evet
yabancılara karşı böyle dedi,insan bir sahip çıkar,köpeklerin dilienden anlaya biri olmasam paça gitti,kızada uyuz oldum
Şimdi yanımda komşunu pitbulu vardı,yaramaz beni severdi,yanına gider sürekli oynaşırdık,birinde başka bir köpeği sevdim,nerdeyse
zinciri koparacaktı,kıskanırdı beni,ama sert oyuncu,yanına gidene kadar tepki vermez
Namı değer Kont Efendi







Kızılırmak'ta poz veriyor aslan


Gümüşhaneye doğru ilerliyorum,kilise tabelası gözü çarptı,bir uğrayayım bari

Belediyeden anahtarı alıp gelmek gerekiyor aklınızda bulunsun,üşeniyorum anahtar alamaya,dışarıdan fotoğrafı çekip gidiyorum


Yolda bu yaramaz denk geldi,dost canlısı,biraz eskortluk yaptı,garibimi nerdeyse mikser eze yazdı,insalık ne arar,neyse bişey olmadı
garibim zayıf kalmış



 
Katılım
29 Ağu 2015
Mesajlar
82
zaman sıkıntısı olmayan motosiklet seven herkesin yapmak isteği bir gezi......:bestmt:
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Çalış çalış aynı,eğer kişi kendine vakit ayıramıyorsa: Bebeklikten başlıyor,biraz büyüsün bezden kurtulallım,okula başlasın,ilköğretim,lise,üniversi-
te,askerliğini yapsın,evlendirelim,çocuk olsun,çocukları büyütelim derken bir bakmış yaş başını alamış,zaman var para var, enerji yok
Ne yaparsak gençlikte, hoş yaş 30u geçmek üzere
zaman sıkıntısı olmayan motosiklet seven herkesin yapmak isteği bir gezi......:bestmt:
Konursu ara yağmur yağıyordu aldırış etmedim.sonra bir anda gök delindi sandım,tam tatlı su motosikletçisi oldum.
Her tarafımız ıslandı,köyün birine saptım üzerimi değişecek kapalı bir yer sordum,amca bakkala yönlendirdi,genç bir delikanlı ile cami-
nin deposunda değiştirebilirsin dedi,gittik bu seferde anahtarı bulamadı,neyse bir dükkana girdik,dükkanda yok yok ne ararsan var,uydu
tv,elektirk malzemesi,antika niteliğinde eşyalar, vs. vs. kılık kıyafeti değiştirip,yağmur moduna giriyorum

Fotoğraftaki ayrıntıyı kimler fark edecek

Aksiyon başlıyor,Soğanlı Geçidi'ne tam yol ileri aslanı sürüyorum,sis var havada,sen başarırsın diyorum kendi kendime

Tek geziye çıkınca ara kendi kendime konuşuyorum,acaba baskı balatayımı yedik,oladabilir,olmayadabilir,bu havada sağlam biri motosiklele
gitmez buraya.

Hava yağmurlu,sis var,görüş mesafesi düşük,yolda çamurlu,ybr dinler mi? Yeterki yakıt olsun
Rakım 2330 geçmişte yol 1916 yılında Rus askerleri tarafından yapılmış
Ölüm yolu olarakta bilinmektedir,geçide geldik,iyi veya kötü naneyi yedik

Asıl macera burdan sonra başlıyor,2 aracı bırakın,1 araba 1 motosiklet yanyana gidemiyor

Yağmur iyice hızlanıyor,1 viteste 10-20 km hızla ileriyorum,görüş mesafesi düşük,yabani hayvan saldırsa,kaçma fırsatım yok,yoluda kayb
edersek evlere şenlik
Arkamdan gelen araç yok,önden sadece 2 tane araba geldi,insan,hayvan ve canlı yok okadar ıssız

Yağmurda yolumuza ileriliyoruz,küçük şelalede durup bir fotoğraf çekiyorum

Her babayiğidin harcı değil buralarda motosiklet kullanmak,bu yola arabayla git deseler,ben gidemezdim

Asalet,rengarek bir fotoğraf

Yağur Karaçam'a kadar yağdı,yön levhaları küçük,şansıma yolu kaybetmeden devam ettim
Aslan yükseklerde gezer,bu yolda sıkıntısız ileriyorum,kuryelerin kullandığı el kılıfları süper iş gördü,ellerim hiç ıslanmadı,

Güzel manzaralar başlıyor,ağaçlar sanki bir tüney gibi yolu kapadıyor



Yağmurdan ötürü bir çok manzaranın fotoğrafını çekemiyorum, bir gün önce havalar çok gülmiş,bendeki şans bahtsız bedevi olmuş:):)
İnternetten alıntı

Sis peşimizi bırakmadı,bu yollarda freni patlayan bir aracı düşünemiyorum


Kaçam'ı gören masum köylü
Birazda görüntü kirliliği yapalım

Ufak tefek yağmur atıştırıyor,aldırış etmiyorum

Karşınızda kuşbakışı manzara,doğallıyla temiz havasını ciğerlerime çekiyorum,oksijen had safada,aslan homurdanmya başlıyor,binde gideleim

Dur bir kaç fotoğraf daha çekeyim çatlama

Kontak bende kaçmaya teşebbüs edemez,doğduğu topraklara gidecek,bırakmıyorum

Belli olmaz belki bir gün çıkar gideriz
Çaykarada fotoğrafımız çekip yola çıkıyorum,havadurumuna bakıyorum yağışlı



Trabzondan sonra Gürcistan'a gidiyorum,yağmurla bir bütün olduk,evrak kontrol,gümrük işleri,bu arada yurt dışı çıkış harcını yatırıyorum
Sonunda pansiyona varıyorum,geçen sende gitmiştim, günlük 70 tl, Trabzonlu biri işletiyor,TL geçerli

Sürekli yağmur,yağmur tatlı su motosikletçisi oldum,önlemlerimi tam alıyorum,hava durumu canımı sıkıyor,2 gün duruyorum geri dönüyorum
Müzeye giriyorum 3 Gürcista Larisi











Gürcistanda sürekli yağmur,hava durumuda kapalı olunca 2 gün kalıp,evin yolunu tutuyorum,yeşil sigorta,uluslar arası ehliyet,hiçbir ev-
rakla uğraşmadım,kimlikle girip çıktım.
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Gürcistan'dan çıkıp evin yolunu tutmaya başlıyorum,telefonu yurt dışında kapatmıştım,Türkiye'ye girince açayım diyorum,çantalar , yağmurluk bakıyorum,galiba telefonu Gürcistan'da unuttum,
tekrar aramya başlıyorum,işinn kötü yanı gümtükte durdurupta çanları,boşaltıp geri yüklemek,neyse buluyorum,iç cepte kalmış

Karadeniz olunca heryerde şelale var

Aklıma küfürbaz haydo geliyor,amican vefat ettuu:):)

Hava fena değil,Rize'de dolaşmak istiyorum,sonra vazgeçiyorum,havanın kapalı olması etkiliyor

Balıkçı kuşlar tetikte,her an kaçmaya hazır



Karadeniz'in rüya şehri Trabzon,geçen sene bazı yerlerini gezmiştim,bu sefer fazla bir yerine gitmiyorum
Yol üstünde bir balık yiyeyim,lezzetli uskumru,bunun yanında başka bir içecccek giderdi malum yoldayız

Bir atasözü derki: Az daha koy ybr al:):):):):)

Trabzon'da Tersaneye giriyorum,bir göz gezdirip,fotoğraf çekiyorum

Benim dikkatimi lastik çekiyor,kabuklu canlılar,lastiği fet etmiş

Fenerin yanına sokuluyoruz,olta alıp balık tutmayı düşünüyordum,düşündüklerini yapamıyor insan,vazgeçip etrafı inceliyorum



Sera Göl'ü varmış,aklıma esmişken,rotasız gezimi bu tarafa çeviriyorum,yağmurlar vardı,göl suyunun rengi değişmiş,yine keyifle izledim





Giresun'da geçerken bu yer dikkatimi çekiiyor,2 tane bank,deniz manzaralı,yanlızlık düşünmeyi,insana benimsedir

Yandan çekilmiş kare,tepe ile birleşince
Neden sürekli Karadeniz,cevabı buna benzer fotoğraflarda

Temiz insanları severim


Gülburnu Cami,minaresini görünce belki,farklı bir kare yakalarım,ümidiyle gittim,beklentilerim karşılayan manzara çıktı

Güzel işçilik,emek verilmiş bu hale gelmiş bizede fotoğraflamak düşer

Şadırvan

Tepeden bakış,yolcu ve motosiklet ilişkisi desem ayıp olur

İlla ben denizde yüzecem diye tutturdu,dur etme eyleme,yüzme bilmezsin,karadenizin suları hırçın olur,kontağı zor aldım elinden

İhtiyar bir amca geliyor,selamlaştıktan sonra koyu bir muhabbet dönüyor,eski motosikletçilerden,zamanında İstanbulda mobilya atölyesi varmış,işler iyi gitmeyince kapatıp gelmiş,Jawa,Rus -
Mz,kullanmış,yaylaları gezerken 350 jawadan şikayetçiymiş,devirli motosiklet olunca,üstüne birde yakıt eklenince
Hayata maşa ile far arasında bakmakta kalırsın ve sadece onu düşünürsün

Giresun Öğretmenevi'nde çalışan kişi,Sinop'uda gez dolaş lakin giderken,eski Perşembe yolunu kullanmamı tavsiye ediyor,vardır bildiği diyorum,gazlıyorum
Yağmur yağdı böyle oldu,,gel vatndaş gel

Güzel peyzaj çalışması

Sulu aslan

Kahvrengi levhaya bakarken Yason Kilise denk geliyor

Rum kilisesi, Karadeniz bölgesinde deniz kenarında bulunan tek kilise olması

Tarihteki yeri

İçeriye girip dolaşmya başlıyorum



Yavaş yavaş yerli turistin ilgisini çekmeye başlamış


Çimler yağmurlu,birazda açık hava ve ağaçta eklenince,kilsenin fotoğrafta güzel bir poz çıkıyor

Karadeniz olurda yağmur eskik olurmu?


Güvenlikten rica ediyorum,fotoğraf çekmesi için,delimisin bu yağmurda motosikletle gezilirmi:):):)

Çıkışa doğru ilerliyorum

Giresunda ki tavsiyeleri dikkate alım iyikide gelmişim,yağmurda hayata devam,ediyorum,malesef kipri,porsuk gibi hayvanları arablar çarpmış



Yağmur yağdığında fotoğraftan ziyade yola odaklanmaya çalışıyorum,saçmalayıp yoldan çıkacak gibi oluyorum,rüzgarın etkiside büyük





 
Katılım
16 Ağu 2015
Mesajlar
82
Merhaba bende Gürcistan'a gidiyorum bi 10 güne kadar motorsikletimle Gürcü girişinde demiyimde çıkışında didik didik arama olayı varmıdır hocam bilgi verirmisin dönüşte bi kaç bişey almam gerek
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst