- Katılım
- 14 Ocak 2008
- Mesajlar
- 4,154
babamın güzel lafıdır (menşei başkası da olabilir ama ben ondan duydum) " başkalarının yokluğu bizim şükrümüzdür".
iyi kafadır.
bu memlekette 8-10 milyon arası engelli olduğu biliniyor.
bir ara bir kanun yahut genelge çıkardılar;
engel oranının nasıl hesaplanacağı değiştirildi.
engelli bireyin sosyal haklardan yararlanabilmek için ulaşması gereken %40 engellilik oranına ulaşabilmek zorlaştırıldı.
devlet konuya her konuya olduğu gibi ağırlıklı olarak ticaret mantığı ile yaklaşıyor.
konuya vakıf doktor ya da benzeri kişiler daha açıklayıcı bilgi verebilirler.
benim söylediklerim kabaca anlatım.
çok uzağa değil yaşadığınız bölgedeki toplu ulaşım ve toplu ulaşıma ulaşım rotalarını inceleyin;
herhal bizim kadar "yeşili" seven bir millet yoktur,
kaldırımın ortasına ağaç dikeriz,
o da kaldırım var ise ve araç park etmemiş ise ...
toplumun ise engelliye bakış açısı her duruma olduğu gibi genelde yabancılaştırıcı,
tabi eğer ailede ya da çevrede engelli birey yok ise.
konuyu çok uzatmayayım;
sayfalarca yazılabilir.
mesele biraz da Yunus un dediği gibi;
"Adem manaya derler
kaş ile göz değil"
iyi kafadır.
bu memlekette 8-10 milyon arası engelli olduğu biliniyor.
bir ara bir kanun yahut genelge çıkardılar;
engel oranının nasıl hesaplanacağı değiştirildi.
engelli bireyin sosyal haklardan yararlanabilmek için ulaşması gereken %40 engellilik oranına ulaşabilmek zorlaştırıldı.
devlet konuya her konuya olduğu gibi ağırlıklı olarak ticaret mantığı ile yaklaşıyor.
konuya vakıf doktor ya da benzeri kişiler daha açıklayıcı bilgi verebilirler.
benim söylediklerim kabaca anlatım.
çok uzağa değil yaşadığınız bölgedeki toplu ulaşım ve toplu ulaşıma ulaşım rotalarını inceleyin;
herhal bizim kadar "yeşili" seven bir millet yoktur,
kaldırımın ortasına ağaç dikeriz,
o da kaldırım var ise ve araç park etmemiş ise ...
toplumun ise engelliye bakış açısı her duruma olduğu gibi genelde yabancılaştırıcı,
tabi eğer ailede ya da çevrede engelli birey yok ise.
konuyu çok uzatmayayım;
sayfalarca yazılabilir.
mesele biraz da Yunus un dediği gibi;
"Adem manaya derler
kaş ile göz değil"