yarı otomatik hakkında soru..

Katılım
25 Eyl 2009
Mesajlar
74
motorsikletimiz 4 vites yarı otomatik motorsikletim de vitese takıyorsun gaz verip gidiyorsun bu motor rolantide nasıl gitmiyor ybr gibi mesela nasıl bir şeydir bu debriyajlamı alakalı yoksa şanzımanlamı alakalı rolantide gitmeyip gaz verince gitmesi...
 
Katılım
5 Mar 2010
Mesajlar
2,035
ybr de debriyaj var.. yarı otomatikde yok sadece vitese atıp gidiyorsun..yalnız dikkat et 1.viteste ayarsız gaz düşmene sebep olabilir..ilk başlayanlarda genellikle öle oluyor..:D
 
Katılım
25 Eyl 2009
Mesajlar
74
yok 3 yıldır crypton r kullanıcısıyım 2 kere debriyaj balatamı değiştirdim ama aklıma hiç gelmedi açmışken bakmak :D internette konuyla alakalı birşeyler yoq bilgisi olan paylaşsın bizde öğrenmiş oluruz
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
N konumu yok mu bunun sadece debriyaj manetin yok ,yarı otomatikte bir iki ilave sistem olabilir. Döner şanzımanın özelliğidir,Cgl 125'de de debriyaja basmadan vitesler hafif sertçe kolayca değişir. Tel kopunca da 2 kişiyle vitesler sorunsuz değişiyor.
 
Katılım
16 Şub 2006
Mesajlar
575
Sözde değil, Öz de bir bilen.

motorsikletimiz 4 vites yarı otomatik motorsikletim de vitese takıyorsun gaz verip gidiyorsun bu motor rolantide nasıl gitmiyor ybr gibi mesela nasıl bir şeydir bu debriyajlamı alakalı yoksa şanzımanlamı alakalı rolantide gitmeyip gaz verince gitmesi...

Scootur gibi veya moblyet gibi kavrama tahayyül edin. Devirin yükselmesi(Gaz verilmesi) ile kavrama gerçekleşiyor. Ayrıca, vites peg'i aynı zamanda debriyaj gibi vazife görür. vites değişimi esnasında; Aynen debriyaj maneti gibi iş görür. ama çok kısa bir zaman aralığında bu işi becerdiğinden farkına bile varamazsınız.
Vites Peg'inin bu görevini denemek için, vites pedalına öne veya arkaya doğru yarım basın. Aynen motor ve şanzıman arasındaki aktarma işlemi durur. İstediğiniz gibi ara gazı bile verebilirsiniz.
Özetlersek; Vites pedalı ve motor devriyle kavrama işlemi gerçekleşmektedir. Rölanti devrinde, motosikletin viteste bile olsa hareket etmemesi, en başta yaptığım benzetmedeki gibi, merkezkaç kuvvetinin etkisiyle çalışan kavrama mekanizmasının devreye girmemesidir.
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
14
bende 2 yıldır yarı otomatik kullanıyorum düşük viteslerde (1-2) gazı kesince birden frene basmışsın gibi aniden kitlenip yavaşlıyor buda ileri doğru gitmene sebep oluyor ilk kullanımlarımda çok zorlanmıştım
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
Ayrıca motosiklete gaz vermeden de gidebilir.:) Rolantiyi yükseltirsin.Motosikletin gaz teli koptuğunda yapmak zorunda kalabilirsin.Ama debriyaja ve motora zararı olacaktır diye düşünüyorum.
 
Katılım
19 Kas 2010
Mesajlar
223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
motorsikletimiz 4 vites yarı otomatik motorsikletim de vitese takıyorsun gaz verip gidiyorsun bu motor rolantide nasıl gitmiyor ybr gibi mesela nasıl bir şeydir bu debriyajlamı alakalı yoksa şanzımanlamı alakalı rolantide gitmeyip gaz verince gitmesi...

mobiletlerdeki kavramada yer alan çekiç balata gibi bir sistemde bunda var doğrudan kranka bağlıdır. Belli bir devirden sonra çekiç balata açıyor ve kavrama yapıyor..... Debraj tası ile birbirine bağlantılıdır... debraj tası ise standart bir debrajdır. Vites geçişlerinde debraj göbeği içine bir bilya vasıtası ile basarak debrajı ayırır.
 
Katılım
25 Eyl 2009
Mesajlar
74
mobiletlerdeki kavramada yer alan çekiç balata gibi bir sistemde bunda var doğrudan kranka bağlıdır. Belli bir devirden sonra çekiç balata açıyor ve kavrama yapıyor..... Debraj tası ile birbirine bağlantılıdır... debraj tası ise standart bir debrajdır. Vites geçişlerinde debraj göbeği içine bir bilya vasıtası ile basarak debrajı ayırır.

çok saolun çalışma sistemini kavradım sanırım

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:44 ----------

Scootur gibi veya moblyet gibi kavrama tahayyül edin. Devirin yükselmesi(Gaz verilmesi) ile kavrama gerçekleşiyor. Ayrıca, vites peg'i aynı zamanda debriyaj gibi vazife görür. vites değişimi esnasında; Aynen debriyaj maneti gibi iş görür. ama çok kısa bir zaman aralığında bu işi becerdiğinden farkına bile varamazsınız.
Vites Peg'inin bu görevini denemek için, vites pedalına öne veya arkaya doğru yarım basın. Aynen motor ve şanzıman arasındaki aktarma işlemi durur. İstediğiniz gibi ara gazı bile verebilirsiniz.
Özetlersek; Vites pedalı ve motor devriyle kavrama işlemi gerçekleşmektedir. Rölanti devrinde, motosikletin viteste bile olsa hareket etmemesi, en başta yaptığım benzetmedeki gibi, merkezkaç kuvvetinin etkisiyle çalışan kavrama mekanizmasının devreye girmemesidir.

sizede teşekkür ederim kafamdaki soru işaretini kaldırdınız :D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst