Yamaha Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,832
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Gündüz uzunları yak. Ben de bu çakardır, led vb şeyleri karşıyım. Mühendisler bu aletin elektrik kapasitesi ne ise ona göre akü koyuyor. Millet dayıyor döşüyor lambayı. Sonra benim akü voltajı dansöz gibi oynuyor. Motor 2 gün yatıyor akü çok düşük seviyeye iniyor diyor.

Ben son 2 aydır uzunları yakarak geziyorum. Bilseydim aldığım günden itibaren gezerdim. Hele sıkışık trafikte filtre yaparken farkını fark edince. Vay arkadaş demiştim. Adamlar ambulans görmüş gibi yol veriyor. :d


Sürücü kursunda eğitimci gündüzleri uzun farları yakın görünür olun, ama hava kararınca kısa farlarla gidin demişti.
Hatta ehliyet sınavında bile uzunları yakmıştım kurstan kalan alışkanlıkla.
 
Katılım
11 Haz 2015
Mesajlar
15
amaç görünürlük yaratmak ise araç sürücüsüde size karşı uzunları yakarsa sinirlenir misiniz

Bu led sisler zaten çok parlak ampül değiller. Xmax'tada tekerin oradaki yere sabitleniyor. Tabii ki araç sürücülerinin göz seviyesine ayarlanacak şekilde değil. Dediğim gibi flash şeklinde yanıp sönmesi bi farkındalık yaratır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:30 ----------

Teşekkürler hocam bunu alayım ozaman
1-bir de su linkteki sis farlarını almayı düşünüyorum tavsiye eder mısınız sis farı bunları nerede montaj yaptırırım Maltepe'de yım ben montaj günlüğü diye görüyorum xmax sayfalarında uygun mudur yoksa başka tavsiyeniz var mı
2- bunları yaptirmisken şunu da yaptır diyeceğiniz birşey var mı mesela F1 üçgen stop gördüm mesela
3- son olarak sizin motosiklette gördüm sanırım ayak koyduğumuz yerlere stiker gördüm ama nette bulamadım var midir linki
Bulmuşken sizi hepsini sorayım dedim şimdiden teşekkürler
:):)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:28 ----------



Linki unutmuşum

https://m.tr.aliexpress.com/item/32309986521.html

İstanbul'da 3 kişi yapıyor hocam, facebook'ta aratırsanız çıkıyorlar

1) YGZ Motor (Göztepe)
2 Cemo garaj (Üsküdar)
3) Moto Far Tuning (Kağıthane)

Ben bu aralar yaptıracağım ama 3. kişiye gideceğim sanırım. Onun switchleri daha kaliteli duruyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:35 ----------

Arkadaşlar amaç sadece görünürlüğü artırmaksa sis farı yerine çakarlı kartal gözü taktırsanıza? yani sis farı gibi karşı tarafı kör etmez hem hemde ufacık olmasına rağmen gayet dikkat çeker?

Dipnot: Benim motorumda da sis farı takılı. :mrgreen: Ama valla ben taktırmadım, benden önceki sahibi taktırmış :) Düğmeli, gayet orijinal bir montaj yapılmış ama şu ana kadar hiç kullanmadım sis farını. Yalanım yok 1 kez bile sis farını açıp gezmedim trafikte, çünkü biliyorum ne kadar rahatsız edici olabildiğini.

Mümkünse düğmesinin resmini çekip atabilir misiniz :) ?
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Bu led sisler zaten çok parlak ampül değiller. Xmax'tada tekerin oradaki yere sabitleniyor. Tabii ki araç sürücülerinin göz seviyesine ayarlanacak şekilde değil. Dediğim gibi flash şeklinde yanıp sönmesi bi farkındalık yaratır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:30 ----------



İstanbul'da 3 kişi yapıyor hocam, facebook'ta aratırsanız çıkıyorlar

1) YGZ Motor (Göztepe)
2 Cemo garaj (Üsküdar)
3) Moto Far Tuning (Kağıthane)

Ben bu aralar yaptıracağım ama 3. kişiye gideceğim sanırım. Onun switchleri daha kaliteli duruyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:35 ----------



Mümkünse düğmesinin resmini çekip atabilir misiniz :) ?



Hocam düğme grenaja monte edilmiş. Ben montaj yerini beğendim, hiç göze çarpmıyor ve sanki orjinalinde varmış gibi duruyor:


brmvV8.jpg


nRZbyV.jpg
 
Katılım
31 May 2016
Mesajlar
138
Bu forumda okumuştum sanırım bir arkadaş İzmir taraflarindan xmax ile tek başına çıkıp güney Avrupa'ya doğru bir seyahat e çıkmıştı yolda yaptırdı bakımlarını vs bu gezi programının linkini bulamadım hatırlayan var mı
 
Katılım
16 May 2017
Mesajlar
1
Merhaba, burada ilk defa yazıyorum fakat affınıza sığınarak muhtemelen milyonlarca sorulan bir soruyu :pr: sormak istiyorum.:silent: Birkaç kişi yazmış şunu mu alsam bunu mu alsam diye. Xmax alacaklara Nmax önermişler o yüzden tereddüte düştüm açıkçası. Boyum 1.89cm ve 150kg civarında bir adamım ve 2016 model "Xmax 250 ABS" almayı kafaya koydum gibi gibi. Ayrıca sıfır almayı düşünüyorum ama bakım ücretleri beni düşündürüyor açıkçası sıfır alırsam kaç km'lerde bakım gerekiyor ve aşağı yukarı fiyatları ne kadardır? Motosiklet olarak önerilerinizi ve bahsettiğim bakım ücretlerini benimle paylaşabilirseniz sevinirim. Ayrıca satın alırken ekstra dikkat etmem gereken birşey varsa önerilerinizi de bekliyorum.
 
Katılım
22 Kas 2015
Mesajlar
709
Merhaba, burada ilk defa yazıyorum fakat affınıza sığınarak muhtemelen milyonlarca sorulan bir soruyu :pr: sormak istiyorum.:silent: Birkaç kişi yazmış şunu mu alsam bunu mu alsam diye. Xmax alacaklara Nmax önermişler o yüzden tereddüte düştüm açıkçası. Boyum 1.89cm ve 150kg civarında bir adamım ve 2016 model "Xmax 250 ABS" almayı kafaya koydum gibi gibi. Ayrıca sıfır almayı düşünüyorum ama bakım ücretleri beni düşündürüyor açıkçası sıfır alırsam kaç km'lerde bakım gerekiyor ve aşağı yukarı fiyatları ne kadardır? Motosiklet olarak önerilerinizi ve bahsettiğim bakım ücretlerini benimle paylaşabilirseniz sevinirim. Ayrıca satın alırken ekstra dikkat etmem gereken birşey varsa önerilerinizi de bekliyorum.

İlk 1000 bakımında sadece yağ değiştiği için 100 ile -110 arası bir şey olması lazım. (Yanlışım olabilir, bilen arkadaşlar düzeltsin lütfen) Tabii yağ kalitesini seçme şansına göre fiyat artar yada daha da azalabilir.

Her 3000 km'de bir bakımı vardır. Yağ ve 2 filtresi değişir. Yine seçeceğin yağ kalitesine göre 200-250 TL arası tutar.

3 çeşit yağ kullanıyorlar.

10/40 semi (düşük)
10/40 full (orta)
4R performans yağı (kaliteli)

Ben hep 4r koydurduğum için fiyat olarak 250'ye yakın çıkar. Seçeceğine yağa göre 15 ile 20 TL arası fark ediyor ücret. Örnek: 4R 80 TL'se, 10/40 full 60, 10/40 semi de 45 filan oluyor. Aralarındaki fark bu kadardır.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
arkadaşlar bi sorun olacak

şimdi otoparka inip bakmak zor geldi üşendim

aliexpress te amortisör kılıfı buldum bi 270mm olan var xmax 250 arka amortisörü kaç mm acaba?

internette baktım bulamadım bilen varmı
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,832
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Çalınma olaylarını duyup iyice paranoyak olduğum için abus 170cm zincir kilit almıştım.
Motor kapalı otoparkta duruyor şimdilik diye kilidi kullanmıyordum.
Ehliyetimi yarın PTT'den teslim alıyorum. Bir iki hafta daha kapalı alanda pratik yaptıktan sonra trafiğe çıkınca artık kapalı otopark imkanım olmayacak. Evin önünde kaldırımdaki ağaca zincirle bağlayacağım akşamları.

Zincir kullananlara sorayım:
Xmax'ın neresinden bağlıyorsunuz? Yalnızca tekerlekten geçirsem tekeri söküp bırakırlar motoru alırlar gibi geliyor. Daha sağlam bir yerinden geçirip o şekilde bağlamanın en pratik yolu nasıl olur? Motor benden uzakta olduğu ve çok fazla yanına gitme imkanım olmadığından dikkatlice inceleme fırsatım olmamıştı. Mümkünse fotolarıyla birlikte nasıl ne şekilde zincirle bağladığınızı paylaşabilir misiniz?

Disk kilidi olarak ucuzundan bir şey mi alayım yoksa onu da abus gibi iyi marka mı alayım?
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
Çalınma olaylarını duyup iyice paranoyak olduğum için abus 170cm zincir kilit almıştım.
Motor kapalı otoparkta duruyor şimdilik diye kilidi kullanmıyordum.
Ehliyetimi yarın PTT'den teslim alıyorum. Bir iki hafta daha kapalı alanda pratik yaptıktan sonra trafiğe çıkınca artık kapalı otopark imkanım olmayacak. Evin önünde kaldırımdaki ağaca zincirle bağlayacağım akşamları.

Zincir kullananlara sorayım:
Xmax'ın neresinden bağlıyorsunuz? Yalnızca tekerlekten geçirsem tekeri söküp bırakırlar motoru alırlar gibi geliyor. Daha sağlam bir yerinden geçirip o şekilde bağlamanın en pratik yolu nasıl olur? Motor benden uzakta olduğu ve çok fazla yanına gitme imkanım olmadığından dikkatlice inceleme fırsatım olmamıştı. Mümkünse fotolarıyla birlikte nasıl ne şekilde zincirle bağladığınızı paylaşabilir misiniz?

Disk kilidi olarak ucuzundan bir şey mi alayım yoksa onu da abus gibi iyi marka mı alayım?

arka tekerleğin içinden amortisörde dahil olmak üzere geçirin. sonra plakalığın üstünden sabitleyin...

önede disk kilidi tamamdır.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Çalınma olaylarını duyup iyice paranoyak olduğum için abus 170cm zincir kilit almıştım.
Motor kapalı otoparkta duruyor şimdilik diye kilidi kullanmıyordum.
Ehliyetimi yarın PTT'den teslim alıyorum. Bir iki hafta daha kapalı alanda pratik yaptıktan sonra trafiğe çıkınca artık kapalı otopark imkanım olmayacak. Evin önünde kaldırımdaki ağaca zincirle bağlayacağım akşamları.

Zincir kullananlara sorayım:
Xmax'ın neresinden bağlıyorsunuz? Yalnızca tekerlekten geçirsem tekeri söküp bırakırlar motoru alırlar gibi geliyor. Daha sağlam bir yerinden geçirip o şekilde bağlamanın en pratik yolu nasıl olur? Motor benden uzakta olduğu ve çok fazla yanına gitme imkanım olmadığından dikkatlice inceleme fırsatım olmamıştı. Mümkünse fotolarıyla birlikte nasıl ne şekilde zincirle bağladığınızı paylaşabilir misiniz?

Disk kilidi olarak ucuzundan bir şey mi alayım yoksa onu da abus gibi iyi marka mı alayım?
Sağ tarafta selenin yan - altında bu iş için yapılmış demir bir halka var, oradan bağlanır.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,832
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
arka tekerleğin içinden amortisörde dahil olmak üzere geçirin. sonra plakalığın üstünden sabitleyin...

önede disk kilidi tamamdır.

Disk kilidi ne tavsiye edersiniz? Nasıl olsa abus zincir var yeterince caydırıcı olur deyip disk kilidini ucuzundan alsam mı diye düşünüyorum? Malum abus marka kilitler çok pahalı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:47 ----------

Sağ tarafta selenin yan - altında bu iş için yapılmış demir bir halka var, oradan bağlanır.

O halkayı farketmemiştim. Bir daha motorumun yanına gittiğimde dikkatlice bakayım oraya.
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Disk kilidi ne tavsiye edersiniz? Nasıl olsa abus zincir var yeterince caydırıcı olur deyip disk kilidini ucuzundan alsam mı diye düşünüyorum? Malum abus marka kilitler çok pahalı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:47 ----------



O halkayı farketmemiştim. Bir daha motorumun yanına gittiğimde dikkatlice bakayım oraya.

Hocam disk kilidini mutlaka alarmlı al. Biri gelip motorla oynarsa alarm ötüp kişiyi kaçırır. Yoksa adam zinciri kesemese bile motorla 20 dk uğraşsa sağına soluna zarar verir, gidon kilidini falan kırar,durduk yere masraf çıkar, canın sıkılır. Alarmlı disk kilidi bence önemli. Biri motorla oynamaya başladığı an ötmeli o alarm.

Eğer motorun kapalı yerde olsa en ucuzundan bir alarmlı disk kilidi al geç derdim ama açık ortamda duracak diyorsun ki bu durumda yağmura ve toza maruz kalacaktır. Zırt pırt bozulmaması için bilindik bir markanın kaliteli bir alarmlı bir disk kilidini alman daha iyi olur.

Ayrıca arkadaşların dediği gibi zinciri arka teker ve amortisörden geçirip bağlarsan kolay kolay arka tekeri sökemezler. Gayet güvenli olur.

En azından alarmı caydırıcı olur ve sık sık bozulmaz.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Şub 2016
Mesajlar
12
Çalınma olaylarını duyup iyice paranoyak olduğum için abus 170cm zincir kilit almıştım.
Motor kapalı otoparkta duruyor şimdilik diye kilidi kullanmıyordum.
Ehliyetimi yarın PTT'den teslim alıyorum. Bir iki hafta daha kapalı alanda pratik yaptıktan sonra trafiğe çıkınca artık kapalı otopark imkanım olmayacak. Evin önünde kaldırımdaki ağaca zincirle bağlayacağım akşamları.

Zincir kullananlara sorayım:
Xmax'ın neresinden bağlıyorsunuz? Yalnızca tekerlekten geçirsem tekeri söküp bırakırlar motoru alırlar gibi geliyor. Daha sağlam bir yerinden geçirip o şekilde bağlamanın en pratik yolu nasıl olur? Motor benden uzakta olduğu ve çok fazla yanına gitme imkanım olmadığından dikkatlice inceleme fırsatım olmamıştı. Mümkünse fotolarıyla birlikte nasıl ne şekilde zincirle bağladığınızı paylaşabilir misiniz?

Disk kilidi olarak ucuzundan bir şey mi alayım yoksa onu da abus gibi iyi marka mı alayım?

abus zincir kilidi arka lastikten geçirip sabit yere kitlemek en güvenlisi diye biliyorum ve öyle yapıyorum. Bende masterlock disk kilidi var bir de, pek güvenli değil gibi, ama arka lastiği söylediğim şekilde sabit bir yere bağlayamamışsam ikinci bir kilit olarak kullanıyorum.
 
Katılım
10 Nis 2017
Mesajlar
2
Merhabalar,

2. El orjinal canta demiri alacagim. Demirin kendisi yeterli midir? Yoksa civata somun vs almam gerekli midir?
 
Katılım
20 Ağu 2015
Mesajlar
11
arkadaşlar motora yeni başlayacağım. Yaş 26 Ne yapacağımı bilecek olgunlukta bir insanım. Ya yamahanın xj6 larından birini yada bu xmax 250 yi alacağım scooterı isteyişimin nedenide sadece baajı yoksa xj6 alacağım. Kafamı çelen şey ise sele yüksekliği boyum 1.72 80 kiloyum bacaklar güçlü fakat yere baskmadıkça hulk da olsam zorlayacaktır. 1.72 boyunda biri için x max 250 sorun yaratırmı durmalarda
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst