Yamaha Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
arkadaşlar 2014 x max 250cc momo desing motorum var,acaba bunların egzosunda,arabalardaki gibi katalitik konvertör varmı,bu konuda bilgisi olan arkadaş varmı
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,246
Evet Arkadaşlar aranıza katılmış bulundum,
İnşallah hayırlısı olur ilk scooter deneyimim bakalım nasıl olacak,
2014 Model X-Max 400 ABS

Daha Evvelden kullandığım mootosikletler;
1-Fazer 6-98BG-2007 Model
2-Yamaha Xj6 Diversion-75 BG-2011 Model
3-Honda CBF 1000 Abs-110 BG-2012 Model
4-Yamaha X-Max 400 Abs-30 BG-2014 Model(Şimdi ki)
 
Katılım
13 Mar 2015
Mesajlar
435
Yan bacak koruma kısımlarını daha uyguna getirebileceğim bir yol var mıdır? Yoksa illa orjinal aksesuara mı yürüyeceğiz?
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
Yan bacak koruma kısımlarını daha uyguna getirebileceğim bir yol var mıdır? Yoksa illa orjinal aksesuara mı yürüyeceğiz?

valla ben aradım ama işe yarar bişey bulamadım,parayı kıyıp gittim orijinalini aldım,bununla beraber 50 lt orijinal çanta,çanta kilidi sırt dayama,çanta bağlantı demirinide aldım ve orada taktırdım,,süper oldu,,,özellikle 50 lt çantayı tavsiye ettiler orada,çünkü biraz yana doğru geniş olduğundan,motor yatsa bile çanta ile bacak koruma motorun grenajını falan koruyor,,,ayrıca yan sanayi malzemeler bu motora hiç yakışmıyor,basitleştiriyor motoru

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:45 ----------

Evet Arkadaşlar aranıza katılmış bulundum,
İnşallah hayırlısı olur ilk scooter deneyimim bakalım nasıl olacak,
2014 Model X-Max 400 ABS

Daha Evvelden kullandığım mootosikletler;
1-Fazer 6-98BG-2007 Model
2-Yamaha Xj6 Diversion-75 BG-2011 Model
3-Honda CBF 1000 Abs-110 BG-2012 Model
4-Yamaha X-Max 400 Abs-30 BG-2014 Model(Şimdi ki)

hayırlı olsun kazasız belasız kullanırsınız inşallah,,yanlız önce kullandığınız motorların gücüne bakınca,x max 400 size çok zayıf gelecek gibime geliyor:)
 
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,246
Olsun güçsüz olsun diye aldım biraz da,bugüne kadar hep vitesli 600cc üzeri kullandım ama xmax 400 ABS beni yolda utandırmadı,30 küsür beygir ama motorun hafifliğinden midir yoksa torkundan mıdır makinenin gidişi hoşuma gitti,
Hafif diyorum çünkü kullandığım en hafif makine bu,
Çok pratik şehir içinde özellikle kıvrak oluşu bagajının büyük olması artı orjinal top case bulunması ve torpido gözlerinin kullanışlığı benim için büyük bir artı,yalnız kalkışlarda titreşimine alışamadım bana çok garip geldi geliyor inşallah alışırım,çünkü kullandığım motosikletler 4 silindir idi titreşimi ilk defa bunda yaşadım
Araştırdığım kadarı ile bunlarda titreşim var mış,Benzin kapağı maalesef çok basit yapılmış resmen bidon kapağı tarzında ayrıca geçen benzici arkadaş benzin tabancasını bırakıp gitti dolum esnasında tabancanın ağırlı benzim deposunun dolum boğazını eğdini farkettim benzinci arkadaşı uyardım hemen mühadele edip tabancayı eliyle tuttu,

Hareret göstergesi maşallah 3 çizginin üstüne çıkmadı sizlerin motorlarında hararet 3 çizginin üstüne çıktımı?yakıtı da ekonomik masrafında ekonomik yarın inşallah monzâ marka 8000 k xenon ve amerikan park taktıracam,

Bu motorla alakalı bir kaç sorum olacak sizlere;
1-)sis farı takılıyor mu
2-)Üzerinde ki mevcut michelin city grip lastikleri kışa doğru pirelli diablo scooter modelini almayı planlıyorum bu lastiği kullanan arkadaşlar var mıdır? Veya bu markanın dışında tavsiye edebileceği lastik varmdır?

3-)Benim motorda takılı olan çanta Yamahanın orjinal top case'i
Direkt demire oturuyor tablası olmadığı için çanta bozuk yollarda ses yapıyor ve elinizle sağa sola çekiştirdiğinizde çanta oynuyor sizlerde de aynımıdır? ben şöyle bir çözüm ürettim çantanın demire dayanan ön lastiklerin altına lastik parça koydum düzeldi ilk önce arka lastiklere koydum çantanın kilit mekanizması sorun çıkardı öne koyunca sorun ortadan kalktı,çantası maalesef bir shad,givi veya kappa değil tek avantajı tek anahtarla açılıp kapanabilmesi,ayrıca çantanın içerisinde ki lastik maalesef yerinde durmuyor,lastiği de yapıştırmam gerekiyor,
4-)Virajlarda ne kadar yatırmamı önerirsiniz ben ikili ayaklık değene kadar yatırıyorum siz bu konuda tavsiyeleriniz nedir?
7-)Antifiriz sıvısını motül marka Motocool expert ile değiştirsem yaz sıcaklarında faydasını görürmüyüm,bütün motosiklerimde bu işlemi yaptım faydasını gördüm,scooter da durum nasıl dır?
:cool:Fren balatalarında tavsiye ettiğiniz marka var mıdır(Gold,Brenta hariç)
9-)Ön amortisör yağlarını kaç km veya sürede değiştirmemiz gerekiyor
10-)Arka çanta içerisine led yapan arkadaşlar var mı nerede ve kaça yaptırmışlar?
11-)Motorun Türkçe kullanım kitapçığını nereden temin edebilrim?
12-)Arka amortisör sertlik ayarını yumuşak seviyeye getirsem sentesinde kayıp yaşarmıyım? Veya sizin tavsiye edebileceğiz bir ayar var mı?
13)Arka lastiğin orada küçük bir yağ haznesi mevcut bu haznede biriken yağ neereden ve neden geliyor,

Size zahmet scooter konusunda tercübeli arkadaşlar soruları mı yanıtlarlarsa çok sevinirim.
Yarın xenon ve amerikan park uygulanmış halini yayınlarım
 
Katılım
27 Ocak 2007
Mesajlar
1,921
2014 beyaz abs'li model ile aranıza katılmış bulunuyorum. İzmirden selamlar...
 
Katılım
13 Mar 2015
Mesajlar
435
valla ben aradım ama işe yarar bişey bulamadım,parayı kıyıp gittim orijinalini aldım,bununla beraber 50 lt orijinal çanta,çanta kilidi sırt dayama,çanta bağlantı demirinide aldım ve orada taktırdım,,süper oldu,,,özellikle 50 lt çantayı tavsiye ettiler orada,çünkü biraz yana doğru geniş olduğundan,motor yatsa bile çanta ile bacak koruma motorun grenajını falan koruyor,,,ayrıca yan sanayi malzemeler bu motora hiç yakışmıyor,basitleştiriyor motoru

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:45 ----------



hayırlı olsun kazasız belasız kullanırsınız inşallah,,yanlız önce kullandığınız motorların gücüne bakınca,x max 400 size çok zayıf gelecek gibime geliyor:)

Peki bütün bu aksesuarlar için ayrıca ne kadar işçilik verdiniz? Bacak koruma için sorduğum da 460 lira + 60 lira işçilik dedi.
 
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,246
Dün Amerikan Park,Monzâ Marka 8.000 K xenon ve gündüz farları taktırdım,
Motor çok daha güzel oldu toplamda
Monza 8.000 K Xenon:70TL
Gündüz farları:40TL
Amerikan Park Modül ve işcilik:70TL
Toplam:180TL

Buyrun Resimler;

xAzfFi.jpg

1CijdW.jpg

zJ5WYT.jpg

fJgM0r.jpg

PuOGMz.jpg
 
Katılım
13 Mar 2015
Mesajlar
435
Çok hoş olmuş gerçekten. Nerede yaptırdınız? Amerikan park ve gündüz farı istiyorum bende.
 
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,246
Çok hoş olmuş gerçekten. Nerede yaptırdınız? Amerikan park ve gündüz farı istiyorum bende.

Siz Nerede oturuyorsunuz eğer istanbuldaysanız Benim yaptırdığım yer Avcılar da ustaların işciliği mükemmel amerikan park için taktıkları modül A kalite aynı modülü ersoy motor takıyor 150TL,
Gündüz farlarını istediğiniz oto aksesuarcıdan alabilirsiniz zaten sabitleme demiri üzerlerinde var ön çamurluğun sağındaki ve solundaki vidalar sökülmek suretiyle takılabiliyor gündüz ledlerinin takılmadan önce ki hali;
rJlMtn.jpg
 
Katılım
13 Mar 2015
Mesajlar
435
Siz Nerede oturuyorsunuz eğer istanbuldaysanız Benim yaptırdığım yer Avcılar da ustaların işciliği mükemmel amerikan park için taktıkları modül A kalite aynı modülü ersoy motor takıyor 150TL,
Gündüz farlarını istediğiniz oto aksesuarcıdan alabilirsiniz zaten sabitleme demiri üzerlerinde var ön çamurluğun sağındaki ve solundaki vidalar sökülmek suretiyle takılabiliyor gündüz ledlerinin takılmadan önce ki hali;
http://imageshack.us/a/img908/6576/rJlMtn.jpg

İstanbuldayım bende, teşekkür ederim cevabınız için.
 
Katılım
17 Eyl 2014
Mesajlar
216
bende tricity mi satıp x-max 250 abs yada momo alacam kötü diyen hemen hemen hiç yok gibi
 
Katılım
26 Ağu 2005
Mesajlar
348
@mehmetenis

Zenon far beyine zarar veriyor denmekte.Bende bundan dolayı beyaz ampul ile yetindim.

Bir bilginiz varmı konu ile alakalı?
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,246
@mehmetenis

Zenon far beyine zarar veriyor denmekte.Bende bundan dolayı beyaz ampul ile yetindim.

Bir bilginiz varmı konu ile alakalı?

Ben bu konuda çok araştırdım,zaten kullandığım motorların listesine bakarsanız bu 4.motor ve en güçsüzü,ama xenon farın ve beyinin aracın ecu suna zarar vermesi İmkansız xenon zarar verse verse konjektöre zarar verir ama bugüne kadar kullandığım bütün motorlarımda hepsinde xenon uygulaması yaptırdım maşallah hiç bir sorun ile karşılaşmadım,
Ayrıca xenon ampülü 35 w akım çeker halojen ampüller 55 w çeker xenon sadece ilk defa yanarken bir miktar daha fazla akım çektiği için konjektöre yük bindirir ama bu yük konjektörün kaldırabileceği yükün altındadır ilk ateşleme yapıldıktan sonra xenon ampül halojen ampüle göre daha az eneji tüketir,xenon yeni nesli cree led ampüller bu ampüller çok daha az enerji tüketiyor ama aydınlatma açıları zayıf ve ışık uzaklaştıkça dağılmaya başlıyor,aslında xenon ve led ampülleri mercek ile kullanmamız gerekir ama hem uygulama pahalı hemde farların içinin açılıp işlem yapılması ileride ne gibi sorunlar çıkartır bilinmez,
Ama eminim ki işini çok güzel yapan yerler vardır ve yaptıkları işler tartışılmazdır.
Ki xmax motosikletlere bir çok yerde mercekli far yapılabiliyor,

Servise de sorduğumda xenon taktırmanın motora hiç bir zararının olmayacğı söylenmişti,bunun da bilgisini vereyim,

Ayrıca dün motoruma kadıköy Anes motordan Bir çift yeni lastik aldım,
Michelin Power Pure ch 2ct,çift hamurlu bir lastik performans lastiği Üzerinde bulunan Michelin City gripler ömürlerini doldurdular tekrardan City grip taktırmak istemedim çünkü 400cc lik bir motora uygun lastikler değil en ufak gaz açmada ve virajlarda fazla yatmalarda lastik kayma eğilimi gösteriyor,
Bu yüzden lastiğimi performans lastiği tercihi yönünde seçtim,
Bu lastik çift hamurlu ortaları sert uzun ömürlü yanları yumuşak hamurlu virajlarda çok daha stabil yatma sağlıyor,
Ben lastiğin daha rodaj zamanında olduğum halde kesinlikle tavsiye ederim ki ani frenlemelerimde kesinlikle ABS devreye girmeden kaymadan durabildi,

Lastikler üretim tarihleri
Ön lastik;5114-2014/12
Arka Lastik;2414-2014/06

Fiyat:
Ön arka 380 TL montaj ve fatura dahil

Bunlar da resimleri;
G4b5qC.jpg

lH4r1j.jpg

lw41ND.jpg

XNneiZ.jpg


Bunlar da resimleri
 
Katılım
26 Ağu 2005
Mesajlar
348
Ben bu konuda çok araştırdım,zaten kullandığım motorların listesine bakarsanız bu 4.motor ve en güçsüzü,ama xenon farın ve beyinin aracın ecu suna zarar vermesi İmkansız xenon zarar verse verse konjektöre zarar verir ama bugüne kadar kullandığım bütün motorlarımda hepsinde xenon uygulaması yaptırdım maşallah hiç bir sorun ile karşılaşmadım,
Ayrıca xenon ampülü 35 w akım çeker halojen ampüller 55 w çeker xenon sadece ilk defa yanarken bir miktar daha fazla akım çektiği için konjektöre yük bindirir ama bu yük konjektörün kaldırabileceği yükün altındadır ilk ateşleme yapıldıktan sonra xenon ampül halojen ampüle göre daha az eneji tüketir,xenon yeni nesli cree led ampüller bu ampüller çok daha az enerji tüketiyor ama aydınlatma açıları zayıf ve ışık uzaklaştıkça dağılmaya başlıyor,aslında xenon ve led ampülleri mercek ile kullanmamız gerekir ama hem uygulama pahalı hemde farların içinin açılıp işlem yapılması ileride ne gibi sorunlar çıkartır bilinmez,
Ama eminim ki işini çok güzel yapan yerler vardır ve yaptıkları işler tartışılmazdır.
Ki xmax motosikletlere bir çok yerde mercekli far yapılabiliyor,

Servise de sorduğumda xenon taktırmanın motora hiç bir zararının olmayacğı söylenmişti,bunun da bilgisini vereyim,

Ayrıca dün motoruma kadıköy Anes motordan Bir çift yeni lastik aldım,
Michelin Power Pure ch 2ct,çift hamurlu bir lastik performans lastiği Üzerinde bulunan Michelin City gripler ömürlerini doldurdular tekrardan City grip taktırmak istemedim çünkü 400cc lik bir motora uygun lastikler değil en ufak gaz açmada ve virajlarda fazla yatmalarda lastik kayma eğilimi gösteriyor,
Bu yüzden lastiğimi performans lastiği tercihi yönünde seçtim,
Bu lastik çift hamurlu ortaları sert uzun ömürlü yanları yumuşak hamurlu virajlarda çok daha stabil yatma sağlıyor,
Ben lastiğin daha rodaj zamanında olduğum halde kesinlikle tavsiye ederim ki ani frenlemelerimde kesinlikle ABS devreye girmeden kaymadan durabildi,

Lastikler üretim tarihleri
Ön lastik;5114-2014/12
Arka Lastik;2414-2014/06

Fiyat:
Ön arka 380 TL montaj ve fatura dahil

Bunlar da resimleri;
http://imageshack.us/a/img540/6551/G4b5qC.jpg
http://imageshack.us/a/img633/3313/lH4r1j.jpg
http://imageshack.us/a/img673/1919/lw41ND.jpg
http://imageshack.us/a/img540/9789/XNneiZ.jpg

Bunlar da resimleri

Gayet güzel açıklama yapmıssınız teşekkür ediyorum.Ayrıca yeni lastiklerinizde hayırlı olsun inş kazasız ve güvenli bir sürüş sağlar.
Açıklamanıza dayanarak zenon işini şuan kafama yerleştirdim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:07 ----------

Bu arada monza 8000k zenonu 70 liraya nereden buldunuz ben internetten baktım ancak 140 liradan aşağı yok :)
 
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,246
Gayet güzel açıklama yapmıssınız teşekkür ediyorum.Ayrıca yeni lastiklerinizde hayırlı olsun inş kazasız ve güvenli bir sürüş sağlar.
Açıklamanıza dayanarak zenon işini şuan kafama yerleştirdim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:07 ----------

Bu arada monza 8000k zenonu 70 liraya nereden buldunuz ben internetten baktım ancak 140 liradan aşağı yok :)

Herhangi bir oto aksesuar satan yerde tek xenon ampul ve beyin olarak alabilirsiniz, internette çift satılır bu yüzden fiyatları o şekilde
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
Peki bütün bu aksesuarlar için ayrıca ne kadar işçilik verdiniz? Bacak koruma için sorduğum da 460 lira + 60 lira işçilik dedi.

bacak koruma 6 taksit 454 tl takma işçilik 31 tl çantaya kilit montajı ve sırtlık montajı 30 tl toplam 61 tl işçilik aldılar,,rami kardeşler yamaha
 
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,246
Motoru satın aldığımda alt sol ayaklık alt kapağı kırıktı,
Dün gece iyice kırıldı sıfırı 213 TL ama iki vida sorunu çözdü
hf7XPf.jpg

6CPzoO.jpg

X1zrj2.jpg
 
Katılım
2 Haz 2013
Mesajlar
202
@mehmetenis bey motorunuz gerçekten çok güzel ve yaptığınız harcamalar da çok yakışmış maşallah diyelim nazarımız değmesin..

istanbuldaki arkadaşlar bi hafta sonu plan yapıp bi yerlere gidelim ne dersiniz? ben bahçelievlerde oturuyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst