Yamaha Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
4,166
Anladım Ümmet Abi teşekkürler.
__________________________


Arkadaşlar bildiğiniz gibi Xmax 250 i enjeksiyonlu model. Bu modelin kullanıcıları şu soruma yanıt verirlerse memnun olurum: Motoru çalıştırırken gaz vererekmi çalıştırıyorsunuz, yoksa enjeksiyonlu arabalarda olduğu gibi hiç gaz vermedenmi çalıştırıyorsunuz?

Gaz vererek çalıştırıyorsanız motorun tepkesi ne oluyor? Gaz vermeden çalıştırınca ne oluyor? Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim. :rendeer:
gaz vermene hiçgerek yok kontağı çevirince rolentide çalışıyor zaten
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
Enjeksiyonlu bir Xmax edinmem lazım en kısa sürede:p Güzelmiş enjeksiyonlu Xmax. Enjeksiyon keyif, ekonomi, performans demek anlaşılan. Bide ilk çalışmadan itibaren rölantideki motor devri değişmemesi lazım, değişmiyor değilmi ?

Merhaba enolaguy
Temmuz'da benimde bir uzun yolum olmuştu. (600+750 km) Ayakları ileri uzatma ihtiyacı hiç hissetmedim ve aklımada gelmedi. Tolme'nin dediklerine aynen katılıyorum.

Arkadaşlar herkesin önümüzdeki Ramazan Bayramı'nı kutlar, iyi bayramlar dilerim.

rochas sana birsey sormak istiyordum bugün dikkat ettim bozuk yollarda yavas giderken bazen sanki ön çamurluktan sanki gevşekmiş gibi bir tıkırtı sesi geliyor yol düzeldiğinde veya hızlandığımda ses kayboluyor,bu ön taraftan gelen plastik sesine benzeyen tıkırtıyı çözemedim ,durduktan sonra civatalarını gevşeme varmı diye kontrol ettim ama taş gibi bütün civatalar acep bendede şu rulman cıvıtma olayımı gerçekleşiyor yavaş yavaş,bir sorumda motorsiklet yaklaşık 120-125km ye kadar çok yüksek bir ivme ile hızlanıyor sonra ise hızlanması yavaşlıyor sizlerdede durum bu şekildemi?bu arada sorduğun gibi rolanti hic değişmio sıcakkende sogukkende aynı
 
Katılım
22 Eyl 2006
Mesajlar
130
Evet bunun iki sebebi var gibi gözüküyo:
1. Ön tekerleğin göbeğinde bulunan rulmanın sesi, (Ümmet abi bu rulmanları değiştirdiğinde sorunun hallolduğunu belirtiyor. kdzli'de videosunu koymuştu.
2. Çatalla cıvata arasında bulunan çamurluğun, civatanın fazla sıkılmasından dolayı kırılıp (kırıldığını civatanın tepesinden dolayı biz göremiyoruz) çamurluğun boşa çıkması. Cıvata sıkılı olsa bile çamurluğun boşta olduğunu nasıl anlarız: İşaret parmağımızı çamurluğun ön-altına koyup yukarı doğru kuvvet uygulayarak gerdirip aniden bırakarak (gitardaki bir teli parmağımızla gerdirip bırakmak gibi) çamurluğun tınısını dinleyerek yada çamurluğa tık tık diye vurarak tınısını dinle. Eğer tok bir ses geliyorsa sağlam bu durumda sorun rulmanda, tıngırtı geliyorsa bağlantı yeri ezilmiş, kırılmış demektir. Ya da civatayı sökerek çamurlukta ezilme, kırılma varmı gözle kontrolle. (en garantilisi) Ezilme varsa bu durumdada çamurluğu çatala tutturmanın bir yolu bulunacak demektir.

Evet 120 km. ye kadar ivmeyle çıkıyor sonrasında durağanlaşıp sonra 140 lara çıkabiliyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ara 2005
Mesajlar
125
Selam arkadaşlar,
internette 1 saatlik bir aramanın sonucunda x-max için ingilizce servis manueli'ne ulaştım.Kitapçık 2005 model x-max için gerekli tüm tork değerlerini,motorun teknik değerlerini vs. barındırıyor.:cat:
Ne yazıkki x-city için bulamadım.Nispeten yeni olması bulunmasını çok zorlaştırıyor.:pale:
Aşağıdaki linkten x-max servis kitabına ulaşabilirsiniz.
http://rapidshare.com/files/149353659/X-MAX250_2005.pdf.html
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
Selam arkadaşlar,
internette 1 saatlik bir aramanın sonucunda x-max için ingilizce servis manueli'ne ulaştım.Kitapçık 2005 model x-max için gerekli tüm tork değerlerini,motorun teknik değerlerini vs. barındırıyor.:cat:
Ne yazıkki x-city için bulamadım.Nispeten yeni olması bulunmasını çok zorlaştırıyor.:pale:
Aşağıdaki linkten x-max servis kitabına ulaşabilirsiniz.
http://rapidshare.com/files/149353659/X-MAX250_2005.pdf.html

faydali bi eser ben hemen indirip yazıcıdan bastım bile :) teşekkür ederiz freenautilus
 
Katılım
27 Eyl 2008
Mesajlar
4
Herkese merhaba...

Arkadaşlar öncelikle böyle bir grup oluşturduğunuz için sizlere teşekkür ederim bir çok konuda özellikle xmax konusunda fazlasıyla bilgi edindim.Bu benim ilk mesajım çok uzun süredir scooter araştırması yapıyorum ve sanırım benim yerim bu topic :)

Bu topiğin açıldığı 2006 yılından bugüne yazılan tüm yazıları okuyorum ve daha sonuna gelmeden ilk mesajımı yazmak herkese merhaba demek istedim

1975 İstanbul doğumluyum 92 Kabataş Erkek Lisesi,98 MÜ İktisat fakültesi mezunuyum özel bir bankada çalışmakta olup Üsküdar da ikamet etmekteyim. Yazılarınızdan aldığım feedbackler doğrultusunda bugün Ümraniyedeki Yıldız Ticaret'e gittim Kadir Bey sağolsun beni fazlasıyla bilgilendirdi.Sanırım bir ay içerisinde bende bir xmax sahibi olacağım.Bu konudaki heyecanımı ve sabırsızlığımı sizlerden gelecek bilgi ve yönlendirmelerle aşmayı umuyorum

Herkese kazasız belasız günler diliyorum
İyi bayramlar...
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
411
Merhaba modbey Sanırım aynı zamanlarda yamaha alacağız yalnız ben xcity ile xmax arasında kaldım bayram sonrasına kadar durumu netleştiririm belki temiz ikinci elde alabilirim artık duruma göre sonra bakarız :)
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
Arkadaşlar öncelikle böyle bir grup oluşturduğunuz için sizlere teşekkür ederim bir çok konuda özellikle xmax konusunda fazlasıyla bilgi edindim.Bu benim ilk mesajım çok uzun süredir scooter araştırması yapıyorum ve sanırım benim yerim bu topic :)

Bu topiğin açıldığı 2006 yılından bugüne yazılan tüm yazıları okuyorum ve daha sonuna gelmeden ilk mesajımı yazmak herkese merhaba demek istedim

1975 İstanbul doğumluyum 92 Kabataş Erkek Lisesi,98 MÜ İktisat fakültesi mezunuyum özel bir bankada çalışmakta olup Üsküdar da ikamet etmekteyim. Yazılarınızdan aldığım feedbackler doğrultusunda bugün Ümraniyedeki Yıldız Ticaret'e gittim Kadir Bey sağolsun beni fazlasıyla bilgilendirdi.Sanırım bir ay içerisinde bende bir xmax sahibi olacağım.Bu konudaki heyecanımı ve sabırsızlığımı sizlerden gelecek bilgi ve yönlendirmelerle aşmayı umuyorum

Herkese kazasız belasız günler diliyorum
İyi bayramlar...

aramıza hoşgeldin dostum, yeni alacagin xmax ile bekliyoruz hayırlısı olsun
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
Merhaba modbey, hoşgeldiniz.
roschas şu önden gelen tıkırtının sebebini hala bulamadık bizim burdaki usta ilede baktık onun yorumuna göre tekerlek rulmanı olması imkansız farların olduğu plastiğin altından gelio diyor,ilginc bi durum gerçekten
 
Katılım
22 Eyl 2006
Mesajlar
130
roschas şu önden gelen tıkırtının sebebini hala bulamadık bizim burdaki usta ilede baktık onun yorumuna göre tekerlek rulmanı olması imkansız farların olduğu plastiğin altından gelio diyor,ilginc bi durum gerçekten

Aklıma bir ihtimal daha geliyor ama oda imkansız gibi: Çamurluk kırık olabilirmi acaba ? O zaman şöyle yapalım Tolme: Çamurluktan olup olmadığının en garanti yöntemi çamurluğu sökmek. Zaten 4 civata tutuyor. Çamurluğu çıkar bi kenara koyup, motoru test et, aynı tıkırtı geliyorsa çamurluktan değildir:wiinkk: Farın altındaki plastik derken motor renginde olan grenajdanmı yoksa hemen onun altındaki siyah plastik korumadanmı bahsediyor, gövdedeki far altı grenajdan gelmesi neredeyse imkansız ama siyah plastikten gelebilir belki.

Şüphelendiğin parçalara parmağınla yada plastik çekiçle vurarak sesini dinle, ses tokmu geliyor yoksa vurduğun parça tıngırdıyormu? Şüpheli parça bu şekilde kendini mutlaka belli edecektir.

Ama işe ilk önce çamurluğu sökerek başla. :wiinkk:
 
Katılım
27 Eyl 2008
Mesajlar
4
Motor fuarı hk

Arkadaşlar İstanbulda ilk motor fuarı ne zaman bilgisi olan var mı acaba? Fuar zamanı firmaların kampanyalar yaptığını duydum acaba xmax fiyatın da bir değişiklik olurmu ne dersiniz? İlk motorum olacağı için sıkı bir araştırma yapmakta fayda var

Önümüz kış olduğu için şu an ki 8.450 ytl fiyatının biraz daha düşeceğini tahmin ediyorum.Piyasalar şu an çok kötü satışlar azalmış bu durumun kış fiyatlarına yansıyacağını umuyorum.Motor alımı için en uygun zamanın Ocak-Mart arası olduğunu okumuştum forumda diğer bir deyişle "Güneş seleye düştüğünde fiyatlar fırlar" deniyor

Bilgilendirmeleriniz için şimdiden teşekkürler
 
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
907
arkadaşlar merhaba, bende de 6 ay öncesine kadar x-max vardı.
Gayet de memnundum fakat f650 aldığım için satmıştım.

Şunu sormak istiyorum. X-max lerin karbüratörlüleri ile enjeksiyonlu olanları arasındaki fark ne derece acaba?

Hızlanma ve son hız değerleri?
Yakıt tüketimi?

Bilgisi olanlar yardımcı olurlarsa sevinirim. Teşekkürler.
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
411
Şahsen ben karbüratörden fazla çekinmiyorum ne de olsa 20 yılımız karbüratörle geçti hiç başımız ağrımadı ama 5 yıldır enjektörden belimiz büküldü yok beyin yamuldu yok rölantide gezinme var neden acaba yok akışmetredendir yok hava filtresi pislenmiştir enjektörde filtre hassastır yok kelebek potansiyometresindendir. olmadı rölanti ayarlayıcı motorunu değiştir yok aaa enjektör ikaz lambası yandı ne yapacağız bak şimdi oldumu durdu benzinde var eee ateşlemede var şimdi ne yapacağız. alt tarafı bunların hepsi bir karbüratörde biter çok kasarsa yeni bir tanesini bagajda taşır iki vidayla değiştirir yola devam ederim :)
 
Katılım
23 Ağu 2006
Mesajlar
60
Arkadaşlar İstanbulda ilk motor fuarı ne zaman bilgisi olan var mı acaba? Fuar zamanı firmaların kampanyalar yaptığını duydum acaba xmax fiyatın da bir değişiklik olurmu ne dersiniz? İlk motorum olacağı için sıkı bir araştırma yapmakta fayda var

Önümüz kış olduğu için şu an ki 8.450 ytl fiyatının biraz daha düşeceğini tahmin ediyorum.Piyasalar şu an çok kötü satışlar azalmış bu durumun kış fiyatlarına yansıyacağını umuyorum.Motor alımı için en uygun zamanın Ocak-Mart arası olduğunu okumuştum forumda diğer bir deyişle "Güneş seleye düştüğünde fiyatlar fırlar" deniyor

Bilgilendirmeleriniz için şimdiden teşekkürler

Öncelikle hoş geldiniz. Umarım gönlünüzce bir Xmax sahibi olursunuz. Belirttiğiniz gibi iyi araştırmakta fayda var ama , bu motorun fiyatı 10.750 ytl den 8.450 ytl ye düştü. Artık fiyat düşmesi söz konusu olmayacaktır ki olsa bile bunu yapacakları ilk yer fuar olur. Benim duyduğum kadarı ile Beldeyama ve Yamaha nın anlaşmaları karşılıklı olarak iptal edilmiş. Yani beldeyama artık yamaha getirmeyecek. Yamaha kendisi getirecekmiş. Bu sebepten beldeyama elindeki motorları kampanya yapıp kısa sürede elinden çıkartmaya çalışıyormuş.

Yamaha aracısız olarak ülkemize geliyorsa yeni modeller ile tanışabliriz , Motor fiyatları değişebilir , servis sorunu kökten çözülebilir.
 
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
907
Öncelikle hoş geldiniz. Umarım gönlünüzce bir Xmax sahibi olursunuz. Belirttiğiniz gibi iyi araştırmakta fayda var ama , bu motorun fiyatı 10.750 ytl den 8.450 ytl ye düştü. Artık fiyat düşmesi söz konusu olmayacaktır ki olsa bile bunu yapacakları ilk yer fuar olur. Benim duyduğum kadarı ile Beldeyama ve Yamaha nın anlaşmaları karşılıklı olarak iptal edilmiş. Yani beldeyama artık yamaha getirmeyecek. Yamaha kendisi getirecekmiş. Bu sebepten beldeyama elindeki motorları kampanya yapıp kısa sürede elinden çıkartmaya çalışıyormuş.

Yamaha aracısız olarak ülkemize geliyorsa yeni modeller ile tanışabliriz , Motor fiyatları değişebilir , servis sorunu kökten çözülebilir.



İnşallah bu dediklerin aynen olur be arkadaşım. Süper olur bence :cat:

Şahsen ben karbüratörden fazla çekinmiyorum ne de olsa 20 yılımız karbüratörle geçti hiç başımız ağrımadı ama 5 yıldır enjektörden belimiz büküldü yok beyin yamuldu yok rölantide gezinme var neden acaba yok akışmetredendir yok hava filtresi pislenmiştir enjektörde filtre hassastır yok kelebek potansiyometresindendir. olmadı rölanti ayarlayıcı motorunu değiştir yok aaa enjektör ikaz lambası yandı ne yapacağız bak şimdi oldumu durdu benzinde var eee ateşlemede var şimdi ne yapacağız. alt tarafı bunların hepsi bir karbüratörde biter çok kasarsa yeni bir tanesini bagajda taşır iki vidayla değiştirir yola devam ederim :)


Sana da teşekkürler arkadaşım. İstediğim cevabı vermemişsin ama güzel şeylerden bahsetmişsin. Bu bahsettiğin sıkıntıları, yamaha xtx te yaşamıştım ben, bilirim. :cat: :)
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Eyl 2008
Mesajlar
4
Öncelikle hoş geldiniz. Umarım gönlünüzce bir Xmax sahibi olursunuz. Belirttiğiniz gibi iyi araştırmakta fayda var ama , bu motorun fiyatı 10.750 ytl den 8.450 ytl ye düştü. Artık fiyat düşmesi söz konusu olmayacaktır ki olsa bile bunu yapacakları ilk yer fuar olur. Benim duyduğum kadarı ile Beldeyama ve Yamaha nın anlaşmaları karşılıklı olarak iptal edilmiş. Yani beldeyama artık yamaha getirmeyecek. Yamaha kendisi getirecekmiş. Bu sebepten beldeyama elindeki motorları kampanya yapıp kısa sürede elinden çıkartmaya çalışıyormuş.

Yamaha aracısız olarak ülkemize geliyorsa yeni modeller ile tanışabliriz , Motor fiyatları değişebilir , servis sorunu kökten çözülebilir.

Merhaba,

Öncelikle vakit ayırdığın ve payaşımların için teşekkür ederim.

Şu an en beğendiğim ve araştırmalarıma göre beni memnun edecek motor xmax gibi görünüyor.2007 modellerindeki problemler yeni versiyonlarda pek yaşanmıyormuş.

Kararsızlığa düştüğüm diğer bir nokta; bu benim ilk motor tecrübem olacağı için sıfır yerine 2.ele mi yönelmeliyim? Temiz bir ikinci el bulamazsam eğer (muhtemelen hesaplı bir 2.el xmax 2007 model olacak)teknik olarak çok bilgili olmadığımdan servislere ödeyeceğim para ile zaten sıfır motorun parasını bulurmuyum??

Bilgilendirme yapan arkadaşlar için şimdiden teşekürler
 
Katılım
23 Ağu 2006
Mesajlar
60
Merhaba,

Öncelikle vakit ayırdığın ve payaşımların için teşekkür ederim.

Şu an en beğendiğim ve araştırmalarıma göre beni memnun edecek motor xmax gibi görünüyor.2007 modellerindeki problemler yeni versiyonlarda pek yaşanmıyormuş.

Kararsızlığa düştüğüm diğer bir nokta; bu benim ilk motor tecrübem olacağı için sıfır yerine 2.ele mi yönelmeliyim? Temiz bir ikinci el bulamazsam eğer (muhtemelen hesaplı bir 2.el xmax 2007 model olacak)teknik olarak çok bilgili olmadığımdan servislere ödeyeceğim para ile zaten sıfır motorun parasını bulurmuyum??

Bilgilendirme yapan arkadaşlar için şimdiden teşekürler


Biztoplum olarak çabuk tüketen insanlarız ama bu kimlikten sıyrılmaya çalışan çok tanıdığımda var. Şimdi lütfen beni yanlış anlama , ilk motorum olacak demişsin.. Alacağın ikinci el motor kaç kişinin ilk motoru oldu acaba ???
Eğer sıfır alma imkanın varsa ve bu kampanya döneminde enjeksiyonlu bir sıfır xmax almanı tavsiye ederim.Sonuçta ilk motorun olsada sıfır motor olduğu için seni daha dikkatli olmana mecbur kılacak bir psikolojik destek:)

Gelelim servislere ödediğin para ile sıfır motoru bulurmusun sorusuna ..
Bunun için kim me derse boş.Kimsenin geleceği görme gibi bir kehaneti yok.
Ama sana kendimden örnek vereyim , Devirdaim ( su pompası ) 81€ , Ön balata 55€ , arka balata 36€ bunlar sadece parça fiyatları + işçilik ... Şimdi gelde çık işin içinden. Vebde bundan önce Fazer vardı servise hiç 350 ytl üzerinde para ödemedim ki onda yağ filitresi ve 4 buji var. Xmax te sadece tek buji olmasına rağmen bakım masrafı 200 ytl tutuyor . Benim tek sıkıntım parça fiyatları.
 
Katılım
1 Ara 2005
Mesajlar
125
Fatih bey, size honda dylan parça fiyatlarından örnek vereyim de moraliniz düzelsin :)
Marş düğmesi 47 lira
Ön amortisör tanesi 750 lira
Ön fren diski 350 gibi bişeydi
Orta ayak 100küsür lira
Ön çamurluk 160 lira
Hava filtresi 35 lira
gibi...
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
Öncelikle hoş geldiniz. Umarım gönlünüzce bir Xmax sahibi olursunuz. Belirttiğiniz gibi iyi araştırmakta fayda var ama , bu motorun fiyatı 10.750 ytl den 8.450 ytl ye düştü. Artık fiyat düşmesi söz konusu olmayacaktır ki olsa bile bunu yapacakları ilk yer fuar olur. Benim duyduğum kadarı ile Beldeyama ve Yamaha nın anlaşmaları karşılıklı olarak iptal edilmiş. Yani beldeyama artık yamaha getirmeyecek. Yamaha kendisi getirecekmiş. Bu sebepten beldeyama elindeki motorları kampanya yapıp kısa sürede elinden çıkartmaya çalışıyormuş.

Yamaha aracısız olarak ülkemize geliyorsa yeni modeller ile tanışabliriz , Motor fiyatları değişebilir , servis sorunu kökten çözülebilir.

bu haber gerçekten çok güzel beldeyama bu işi bana göre beceremiyordu,servislerin rezilliği ve yedek parça konusunda insanlara yaşatılan sıkıntılar umarım biter,yamaha eminimki bu işi kendisi cok daha güzel ve organize sekilde yapacaktır,inşallah servis konusunda beldeyamanın servisleri ile anlaşma gibi büyük bir hata yapılmaz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst