Yamaha Ovetto Mbk (2 zamanlı) aşırı benzin yakıyor

Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
37
Bir abimizden uzun süredir kullanmadığı yamaha mbk ovetto 2002 motoru ücretsiz aldım.
Aldığımda çalışmıyordu ve bazı sorunları vardı , tamirciye götürüp sorunlu olan parçalarını değiştirmesini sonradan problem yaşamak istemediğimi söyledim.
Motorda baya sorunluydu yani.
Hava filtresi , buji , ön arka fren balataları , ön fren teli , akü , arka teker komple değişimi yapıldı ve bir kaç ayar şimdi aklıma gelmiyor.

Motor 2 zamanlı , tek silindir , 101 veya 125 cc :) , 5 beygir , 2002 model özellikler olarak.

4389692_683479_zs7s715.jpg


Fazla motordan anlamıyorum yeni yeni kullanmaya başladım.
En büyük sorunum motorun çok aşırı benzin tüketmesi , motordaki km göstergesi çalışmadığı için kaç km'de ne kadar yaktığını söyleyemem ama arkadaşlarımın 10 ytl ile şuralara gidiyorum geziyorum dediklerini duyunca hayretler içerisinde kalıyorum ben o kadar benzinle onların yarısı kadar yol alsam benim için yeterli :)

Çok benzin yakıyor diye motorcuya götürdüm sanırım subab ayarından dişliyi küçülttü çok açıkmış falan dedi , eğer memnun kalmazsan gel biraz daha kısalım falan dedi.
Ben memnun kalmayıp tekrar götürdüm biraz daha kıstık ama hala çok aşırı yakıyor.
Motorcuda bu motorlar çok yakar normaldir diyor..

Sormak istediklerim ise şunlar --
1- Motorun çok yakması nelerden kaynaklanabilir başka bir yere götürücem baktıracam , orada bari alakasız parçaları değiştirip boşuna paramız gitmesin.
2- Bu özelliklerdeki motora hangi yağ ve benzin kullanılması gerekiyor. Ben benzine bakmıyorum bile parayı veriyorum sadece :) sanırım kurşunsuz katıyor.
3- Motor soğukken bazen çalışmıyor padelle biraz ısıtıp marşa bastığımda çalışıyor..
4- Km göstergesi çalışmıyor bu modellerde onun yapılmasının çok masraflı olduğunu söyledi , gerçekten öylemidir.


Motorum tahminen en az bir şahin arabası kadar yakıyor :)
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Ocak 2009
Mesajlar
824
ben sadece km göstergesini söyleyeyim..benim windy ninde çalışmıyordu gösterdim km teli kırık dedi yenisini taktı hatırladığım kadarıyla 5 tl almıştı ama sorun büyükse bilemem..benşm şimdide devir saati çalışmıyor neden bilmiyorum :)
 
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
37
Peki bana bu özelliklerdeki bir motorun 10 ytl'lik benzinle ortalama kaç km yapabileceğini söyleyebilirmisiniz...
 

m.s

Katılım
1 Ara 2008
Mesajlar
788
2 zamanlı motosikletler yakıtı fazla tüketir ama çabuk hızlanırlar...
 
Katılım
24 Mar 2005
Mesajlar
46
Arkadaşım
1-senin motor 2 zamanlı ise sübap yoktur.
2- Motor kayışlı ise dişli yoktur,ne dişlisini küçülttü anlamadım.
3-Hava filtresini iyi temizle.
4-Avans ayarını iyi yapır.
5-Gerekirse karbüratör memesini küçült.
6-Aynı cc de iki motordan, 2 zamanlı olan her zaman fazla yakar.:cat:
 
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
37
Arkadaşım
1-senin motor 2 zamanlı ise sübap yoktur.
2- Motor kayışlı ise dişli yoktur,ne dişlisini küçülttü anlamadım.
3-Hava filtresini iyi temizle.
4-Avans ayarını iyi yapır.
5-Gerekirse karbüratör memesini küçült.
6-Aynı cc de iki motordan, 2 zamanlı olan her zaman fazla yakar.:cat:

Benzin ayarını kısmak için bir yerde ayar yaptı ama neydi tam hatırlamıyorum..
Hava filtresini zaten komple değiştirmişti , diğer dediklerinede baktırayım.

Birde kıyaslamak açısından bu tarz bir motorla 10 ytl'lik benzinle kaç km yapılabilir. Belkide normali bu kadardırda ben büyütüyorum olayı :)
 
Katılım
2 Ocak 2009
Mesajlar
193
benim popcornda 2 zamanlı 2 zamanlılar fazla yakar hava filtresini temizle olmadı 4 zamnlı bi motor al 10 ytl ile 100km yapman lazım en az
 
Katılım
26 Ara 2008
Mesajlar
1,205
2 zamanlılar fazla yakar ama sonuçta 600cc değil motor yani 10ytllik benzinle popcornlu arkadaşın dediği gibi 90-100km görmen lazım. Sen ne kadar görüyorsun ortalama?
 
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
37
Km göstergesi çalışmıyor ama tahminim 10 ytl ile en fazla 60 km falan gidebiliyorum, oda en fazla :)

Motorun aldıktan sonra çok problemli olduğu için motorcu hava filtresi , buji , ve bir çok parçayı değiştirdi , ayarladı.
Acaba değiştirdiği parçalardan birimi uymadı böyle çok yakıyor , araba kadar yakıyor ya , tek rakibim uçaklar hahaha :)
Motor çalışırken ve düşük hızlarda titreme ve vibrasyon var ama yüksek hızlarda öyle bir sorun oluşmuyor , bu hava filtresinin uymamasından kaynaklanabilirmi yada neden , bir şey bilmediğim için saçma sapan şeylerden bile şüphelenebiliyorum :)

Motorun özellikleri şunlar --
2 silindir
Maximum güç - 2,09 kW / 6750 rpm
Maximum torque- 2,98 Nm / 6500 rpm
Sıkıştırma Oranı : 10,7:1
5 beygir

Sonuçta bu problem için farklı bir tamirciye götürücem motoru ama , amacım biraz olsun nerelerden kaynaklandığını çözüp motorcu karşısında tam kek pozisyonuna yatmamak , :)
 
Son düzenleme:
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
10 YTL düz hesap 3 Litre benzin yapar. 4 zamanlı 125 cc bir motor 100 Km'de ortalama 2.5 ila 3 Litre benzin yakar. Motorunun iki zamanlı olması benzin sarfiyatını artıracağından verdiğin değerler pek de anormal değil aslında. Ama yinede karbüratör ayarını iyi yaptırırsan çok fazla olmamak kaydıyla yakıtı biraz daha düşürebilirsin belki.
 
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
37
10 YTL düz hesap 3 Litre benzin yapar. 4 zamanlı 125 cc bir motor 100 Km'de ortalama 2.5 ila 3 Litre benzin yakar. Motorunun iki zamanlı olması benzin sarfiyatını artıracağından verdiğin değerler pek de anormal değil aslında. Ama yinede karbüratör ayarını iyi yaptırırsan çok fazla olmamak kaydıyla yakıtı biraz daha düşürebilirsin belki.

Ufak bir yere gidip geliyorum çeyrek depo gitmiş ya , inanılır gibi değil :p
Başka 2 zamanlı motor kullanan arkadaşlarımla kıyaslıyorumda arada dağlar kadar fark var.
Eğer bu motorun normal yakıtı böyle ise üzerine benzin döküp yakmak en mantıklısı :)

Antalya'da sağlam bir yamaha servisi yada motor tamircisi arıyorum , o şekildede olmazsa bir şekilde elimden çıkartmaya bakıyorum.

Normalde hiçbir şekilde 2.el almam ama , bedavaya geldiği için aldım sevdiğim bir abimden.. Aslında şimdi iyice düşününce bana neden bedavaya verdiğinide anlayabiliyorum , benzinden olabilirmi acaba.... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
motor 100cc ve 8hp yamaha motoru var bws ile aynı motora sahip o özellikleri nerden bulduysan yanlış 2 silindir nerden çıktı? motorun çok yakması neye göre çok yakması bi değer yok ortada çok yakıyor diyorsun belkide normaldir onun için km hesabı yapman ve ölçmen lazım 2 zamanlı çok yakar hele bide senin motoruna usta eli değmemişse vay haline iyi bi2 zamanlıdan anlayan ustaya göster antalyada olman çok iyi şanslısın çünkü istanbulda öyle bi usta varmı ben bile bilmiyorum ayrıca çok sağlam ve güzel akrobatik bir motordur kıymetinibil 100km 4lt yakar +yağ tam sentetik koyacaksın sente ayarına bakacak adam lazım onun
 
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
37
motor 100cc ve 8hp yamaha motoru var bws ile aynı motora sahip o özellikleri nerden bulduysan yanlış 2 silindir nerden çıktı? motorun çok yakması neye göre çok yakması bi değer yok ortada çok yakıyor diyorsun belkide normaldir onun için km hesabı yapman ve ölçmen lazım 2 zamanlı çok yakar hele bide senin motoruna usta eli değmemişse vay haline iyi bi2 zamanlıdan anlayan ustaya göster antalyada olman çok iyi şanslısın çünkü istanbulda öyle bi usta varmı ben bile bilmiyorum ayrıca çok sağlam ve güzel akrobatik bir motordur kıymetinibil 100km 4lt yakar +yağ tam sentetik koyacaksın sente ayarına bakacak adam lazım onun

Motor özelliklerine şuradan baktım.
http://www.mbk-europe.com/mbk/products/50cc/ovetto.jsp?view=tech_specs

Aslında bu motor yamaha'nın neo's modeliyle aynı gibi. Tipi , herşeyi birebir hatta teknik özellikleri bile :) yamaha neo's 'da diyebiliriz ..
http://www.yamaha-motor-europe.com/products/scooters/50cc/neos.jsp?view=techspecs

Antalya'da şanslısın demişsin bildiğin iyi bir usta / servis varsa önerirsen sevinirim , ben daha öyle iyi bir usta bulamadım.
Yamaha yetkili servisine götürsem belasına okurlar motorun 1 milyar masraf çıkartırlar :)
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
Bende 2 zamanlı motor kullanıyorum. Az yaksın diye boşu boşuna para harcama. İki zamanlı motorlar çok yakar ama aynı motor hacmine sahip, dört zamanlı bir motora göre daha güçlüdür. Antalyada bildiğim kadarıyla scooter meraklısı çok. Satman zor olmaz. Eğer aradığın ekonomik bir motorsa 4 zamanlı 125cc bir motor her yola gelir.
 
Katılım
9 Ağu 2005
Mesajlar
345
arkadas benzine yag koymadan almaya devam edersen
sonucu vahim olur:farao:

yukaridaki mesajlarda oran yazilmis benzini alinca, cantanda yada bagajda tuttugun 2t motor yagini gereken oranda koy, benzincilerin marketlerinde mevcut zaten:wiinkk:
 
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
37
Arkadaşlar kullanırken şunu farkettim , yavaş gitsemde hızlı gitsemde aynı benzini yakıyor gibi.. :)

Güzergahı değiştirip diz gaz gideceğim bir yoldan eve gittim , yakıt sarfiyatı baya farketti , 20 dk'lık yolu 10 dk'da gittim ama son gaz. Ama benzin daha az yaktı bu nasıl oluyor anlamadım ... :)
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Yakıt normal. 4 zamanlı motor her 2 çevrimde bir, 2 zamanlı ise her çevrimde güç üretir. Bu sebepten aynı hacimdeki bir 2 zamanlı 2 kat fazla güç üretir ancak yakıtı verimli yakmadığından 2 kat fazla yakar. 100 cc bir 2 zamanlının 100 km de 5 litre yakması normaldir. 10 liralık benzin bugün 3,5 litre benzin eder 100x60/3,5 = 5,88 litre yapar. Biraz bakımsız kaldıysa 100 km de 0,88 litre fazla yakması normaldir.
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
393
2zaman açıklamalarına filan girmiyorum gerek yok az yakar şukadar yakar diyemiycem ama motor madem kullanılmıyordu, sadece filtre,buji vs ile iş bitmez! Sana tavsiyem varyatöre baktır, ağırlıkları aşınmış mı? Kayışa baktır,gerekirse değiştir! Debriyaj balataları ne durumda? Birde karbüratörü temzilet, bu işlemleri yaparsan motorunun segman piston durumuda iyiyse tam performans alabilirsin! Yoksa yarım bakımla ve dediklerimde kusur varsa 80km/h gideceğin yerde 50km/h yaparsın bu da gazı daha fazla vermen ve yakıt tüketimini arttırman demek! 2zaman çok yakar dediğiniz bu motor taş çatlasın 150cc çinli scooter kadar yakar, nedir bu ya herkesin diline yapışmış 2 zaman çok yakar diye, kullanmayan bile bunu diyor,sadece biraz daha fazla yakar ama 2 katıda değil! Bu arada bazı arkadaşlarda 2zaman motoru mobilet çağında yaşıyor, arkadaşım yeni 2zamanlı motorların çoğu ayrı yağ deposuna ve yağ pompasına sahip, yani yağlı benzin koymuyorsun, o çağı aşalı asır olacak...Birde tavsiyem yarı veya tam sentetik yağ kullan, tam tavsiyemdir, güzel bir motorun var kıymetini bil...Bu arada titreşimden bahsediyorsun ilk olarak debriyaj balatalarına sonra varyatöre baktır, bunlar aşınmışsa kalkışta ve düşük hızda sarsıntı yapar
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst