Yamaha Yamaha MT 25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Ocak 2017
Mesajlar
17
"Resimde görünen küçük harenin çapının daha büyük olarak göründüğü zamanlar da olmuştu.. Hava soğuk olduğundan bir müddettir binemiyorum, şuan resimdeki küçük iz, sanırım önceki sürüşten kalan kısmı, benden başka başına gelen olmuş olabilir diye bu fotoğrafı da ekleyim dedim.."

Arkadaşlar Merhaba,

Foruma yeni katıldım. Forum yazışmaları konusunda biraz acemiyim. Sürç-i lisan edersek affola.

Motor bloğunda terlem yağ kaynaklı olabilir. Resimdeki de buna benziyor. Özellikle yazın çok sıcak havalarda motoru çok zorladığımızda, uzun süre son devir kullandığımızda bu terlemeyi yapabilir. Resimdeki alternatör kapağının arkasında bir harelenme görülüyor. Alternatör kapağının arkasına da motor yağı bir miktar gelir. Burada fazla geliyor olabilir. Fazla vakit kaybetmeden Servise göstermekte fayda var bence. Zira terlemeyi silindir kapak contasının oralardan yapar. Ben usta değilim sadece meraklı bir adamım. Elbette siz düşünürsünüz bilemem ama bir ustaya götürmekte fayda var.

Herkese İyi günler

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:25 ----------

"Resimde görünen küçük harenin çapının daha büyük olarak göründüğü zamanlar da olmuştu.. Hava soğuk olduğundan bir müddettir binemiyorum, şuan resimdeki küçük iz, sanırım önceki sürüşten kalan kısmı, benden başka başına gelen olmuş olabilir diye bu fotoğrafı da ekleyim dedim.."

Arkadaşlar Merhaba,

Foruma yeni katıldım. Forum yazışmaları konusunda biraz acemiyim. Sürç-i lisan edersek affola.

Motor bloğunda terlem yağ kaynaklı olabilir. Resimdeki de buna benziyor. Özellikle yazın çok sıcak havalarda motoru çok zorladığımızda, uzun süre son devir kullandığımızda bu terlemeyi yapabilir. Resimdeki alternatör kapağının arkasında bir harelenme görülüyor. Alternatör kapağının arkasına da motor yağı bir miktar gelir. Burada fazla geliyor olabilir. Fazla vakit kaybetmeden Servise göstermekte fayda var bence. Zira terlemeyi silindir kapak contasının oralardan yapar. Ben usta değilim sadece meraklı bir adamım. Elbette siz düşünürsünüz bilemem ama bir ustaya götürmekte fayda var.

Herkese İyi günler
 
Katılım
28 Mar 2016
Mesajlar
93
Cevap için teşekkür ederim. Servis ile görüştüm, durumu tarif ettiğimde hiç düşünmeden şu cevabı verdiler;
Bu kapağın arkasında halka tarzı bir tıpa/kapak varmış ve fabrikada buna yağ sürülüp kapatılıyormuş. Isınma oldukça o tıpanın çevresindeki yağ ufakça dışarı çıkıyormuş, yani bu terlemenin kaynağı o bloğun içinden bir sızma değilmiş, tıpanın üzerine sürülen yağmış.
Aldığım bilgi bu şekilde, açıkçası bloktan sızdırma olur mu diye korkmuştum,içimi rahatlattı, yine 5.000 bakımında her ihtimale karşı kontrol ettireceğim.
 
Katılım
30 Ocak 2017
Mesajlar
17
Merhaba Arkadaşlar,

Ön cam taktıran arkadaş varsa görüşlerini paylaşırsa güzel olur. Özellikle yüksek hızda (90-100 km/h ve üzeri) titreme, sallanma yapıyor mu ?

Bir de piyasada GP Kompozit'in ve N11 sitesinde Karadeniz Motor'un sattığı camlar var. Race Blu MT 25' e hangi renk cam uygun olur ? Resimler varsa paylaşırsanız süper şahane olur.

Herkese keyifli sürüşler, tekeriniz her daim düz bassın
 
Katılım
21 Mar 2014
Mesajlar
24
Merhaba Arkadaşlar,

Ön cam taktıran arkadaş varsa görüşlerini paylaşırsa güzel olur. Özellikle yüksek hızda (90-100 km/h ve üzeri) titreme, sallanma yapıyor mu ?

Bir de piyasada GP Kompozit'in ve N11 sitesinde Karadeniz Motor'un sattığı camlar var. Race Blu MT 25' e hangi renk cam uygun olur ? Resimler varsa paylaşırsanız süper şahane olur.

Herkese keyifli sürüşler, tekeriniz her daim düz bassın

GP kompozit'in ön camını aldım. Çok önyargılıydım ancak yersiz çıkardı. Titreme, sallama yok. 130km/h'e kadar oldukça başarılı daha sonrasında biraz daha kapanmayı istiyor. Ancak ilk taktığımda denemek için çıktığımda inmek istemedim motosikletten. :)

Bende arka Çanta demiri bakıyorum piyasada bir kaç çeşit var ancak sağlamlık konusunda tereddüt ettim. Orijinal olanına o kadar para veresim gelmiyor.
Kullahanlar var ise Ermox ve İRF arasındayım ancak aradaki fiyat farkı uçurum. biri 120 lira biri 280 lira. Kullananlar var mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:50 ----------

ben üzerinde gelen artçı tutacağını da taktım o yüzden biraz daha sağlam,bağlantı yeri plastik takoz olduğu için esneme yapıyor.

Merhaba, plastik takozların esneme yaptırması zamanla bollaşmaya sebep olabilir mi? ne kadar zamandır kullanıyorsunuz? Ben hem artçım rahat etsin diye hemde çarşı-pazar çıkınca poşetler elde yada çantada zor oluyor diye düşünüyorum. Uzun yol niyetide var birde.
 
Katılım
30 Ocak 2017
Mesajlar
17
GP kompozit'in ön camını aldım. Çok önyargılıydım ancak yersiz çıkardı. Titreme, sallama yok. 130km/h'e kadar oldukça başarılı daha sonrasında biraz daha kapanmayı istiyor. Ancak ilk taktığımda denemek için çıktığımda inmek istemedim motosikletten. :)

Bende arka Çanta demiri bakıyorum piyasada bir kaç çeşit var ancak sağlamlık konusunda tereddüt ettim. Orijinal olanına o kadar para veresim gelmiyor.
Kullahanlar var ise Ermox ve İRF arasındayım ancak aradaki fiyat farkı uçurum. biri 120 lira biri 280 lira. Kullananlar var mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:50 ----------



Merhaba, plastik takozların esneme yaptırması zamanla bollaşmaya sebep olabilir mi? ne kadar zamandır kullanıyorsunuz? Ben hem artçım rahat etsin diye hemde çarşı-pazar çıkınca poşetler elde yada çantada zor oluyor diye düşünüyorum. Uzun yol niyetide var birde.

Merhaba,

Arka çanta konusunda bir bilgim yok. Ancak, arka çantanın yüksek hızda denge bozduğuna dair yorumlar görmüştüm. Bu hususa dikkat etmek lazım bence. Arka çanta kullanan arkadaşlar bilgi verirse güzel olur.

Arka yolcu tutamakları zaten bir miktar esnesin diye plastik takozla destekli olarak yerine vida ile sabitleniyor. Yerinden çıkması ancak tutan vida kırılınca mümkün olur. O da bir hayli zor. Lastik takozun sebebi ani gazlama veya frenlemede yolcunun ani ve güçlü olarak tutamak asılması halinde hemen kırılmaması için. Ben Motorumu aldığım mart ayından beri çoğunlukla eşim ile birlikte sürdüm. Tutamakta bir esneme, bollaşma oluşmadı. Oluşacağını da sanmıyorum.

İstanbul - Bolu arası uzun yolda bagaj ihtiyacımı yolcu selesine ahtapot lastik ile bağladığım sırt çantasıyla çözdüm. Ancak 2 günlük bir gezi olduğu için fazlaca eşya taşımadım. Daha uzun süreli yolculuk için arka çanta iyi olabilir.

Yolcu ile uzun yolu tavsiye etmem, artçı selesi çok rahatsız MT 25'in. Ancak şehir içi kısa mesafelere uygun. Hatta sürücü selesi bile bana sert geliyor. Uzun yolda bir süre sonra uyuşmalar başlıyor.

Herkese Keyifli sürüşler
 
Katılım
28 Mar 2016
Mesajlar
93
shad sh-39 çanta kullanıyorum, artçılı sürüşte 120-130kmleri test ettim daha yüksek hızlara çıkmadım, bana bir tehlike hissettirmedi, kozmetik olarak çok hoş bulmadığımdan tek kullanırken çantayı takmıyorum, artçısız sürüşte bu hızlarda bir yan etkisi olur mu o yüzden bilmiyorum.

Bağlantı aparatının orjinalini biraz pahalı bulmuştum bu yüzden ermox aldım, orjinali ile en büyük fark bence yalnızca artçı tutamaklarından bağlanıyor olması,ordaki hafif esneme, çantayı takınca da oluyor.. Çok trajik bir esneme değil ama çanta hafifçe yukarı aşağı esneyebiliyor. Orjinalinde aşağıdan bir sabitleme demiri daha var, onda daha stabil midir bilmiyorum.
 
Katılım
14 Eyl 2015
Mesajlar
272
Selamlar, 25 Şubat fuar sonrası MT-25 almayı planlıyorum. Aramızda satmayı planlayan varsa benimle iletişime geçebilir mi? Mümkünse 10k üstü yol yapmamış kazasız belasız olsun. :)
 
Katılım
14 Şub 2017
Mesajlar
4
Degerli arkadaşlar;
Motorumun resimde göründüğü gibi işaretli olan yerindeki tapa gibi bişey düşmüş. Yamahaya gittim bizde yok dedi :) istiyorsan komple gidonu değiştiririz dedi komiğime gitti. Neyse bunun adı nedir nerede bulunur acaba. şimdiden teşekkürler. bu arada resmini çekmemiştim bende internetten net bir gidon resmi bulup onu paylaşıyorum.

CgiXpx.png
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Ocak 2017
Mesajlar
17
Merhaba Recoo,

Sahibinden.com da yakın bir arkadaşım motorunu satıyor. İlan no:390859859

Temiz, kazasız bir motor. Birlikte Yamaha - Tuna'dan satın almıştık. (2016 - mart) Hacim büyütmek amacıyla satıyor. 3200 Km'de temiz bir motor.

ilgini çekerse bir bakarsın.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Degerli arkadaşlar;
Motorumun resimde göründüğü gibi işaretli olan yerindeki tapa gibi bişey düşmüş. Yamahaya gittim bizde yok dedi :) istiyorsan komple gidonu değiştiririz dedi komiğime gitti. Neyse bunun adı nedir nerede bulunur acaba. şimdiden teşekkürler. bu arada resmini çekmemiştim bende internetten net bir gidon resmi bulup onu paylaşıyorum.

http://imageshack.com/a/img924/9978/CgiXpx.png

diğer kapağı da sök o kısma normal vida veya alyen vida tak olsun bitsin illa kapak olmasına gerek yok.
 
Katılım
28 Mar 2016
Mesajlar
93
Degerli arkadaşlar;
Motorumun resimde göründüğü gibi işaretli olan yerindeki tapa gibi bişey düşmüş. Yamahaya gittim bizde yok dedi :) istiyorsan komple gidonu değiştiririz dedi komiğime gitti. Neyse bunun adı nedir nerede bulunur acaba. şimdiden teşekkürler. bu arada resmini çekmemiştim bende internetten net bir gidon resmi bulup onu paylaşıyorum.

http://imageshack.com/a/img924/9978/CgiXpx.png

Yamaha servislerinde oluyor, birkaç yere farklı yere sorun yoksa getirtsinler... Yedek parça en nihayetinde, getirtirler diye düşünüyorum.
 
Katılım
14 Eyl 2015
Mesajlar
272
Merhaba Recoo,

Sahibinden.com da yakın bir arkadaşım motorunu satıyor. İlan no:390859859

Temiz, kazasız bir motor. Birlikte Yamaha - Tuna'dan satın almıştık. (2016 - mart) Hacim büyütmek amacıyla satıyor. 3200 Km'de temiz bir motor.

ilgini çekerse bir bakarsın.

Cevabınız için teşekkür ederim hocam ama mesajınızı görmedim bir kaç gün sonra MT-25 almış bulundum. Hatta konusunu da dün açtım, fotoğrafı da var konuda. :)

http://www.motosiklet.net/forum/tebrik-ve-kutlamalar/175369-ilk-motosikletimi-aldim-yamaha-mt-25-a.html
 
Katılım
3 May 2016
Mesajlar
10
Merhaba,
Yançanta kullanan arkadaşlar var mı ?
Özellikle sert yan çanta kullanmak istiyorum.
Arka çanta için Ermox bağlantı demirini ve Shad39 kullanıyorum.
Buna uygun yan çanta demiri maalesef bulamıyorum.
 
Katılım
30 Ocak 2017
Mesajlar
17
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
GP'nin füme olanından aldım ben, yarı şeffaf gayet arkası görünüyor. Sultanbeyli'de yerleri gidip kendin alabilirsin, 120TL'ye satıyorlar.
 
Katılım
5 Mar 2013
Mesajlar
7
Merhaba arkadaşlar benim vites gecislerim kemikli oluyor bu konu hakkında bilgisi olan varmı acaba kronik bi sıkıntımı motor 1000 km de acaba benmi evhamlaniyorum.gidişinde falan problem yok ama özellikle 1,2,3 kemikli geçiyor tık diye kesin ve kararli bi geçişi var.bilgisi olan varsa yazarsa sevinirim şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
14 Eyl 2015
Mesajlar
272
Merhaba arkadaşlar benim vites gecislerim kemikli oluyor bu konu hakkında bilgisi olan varmı acaba kronik bi sıkıntımı motor 1000 km de acaba benmi evhamlaniyorum.gidişinde falan problem yok ama özellikle 1,2,3 kemikli geçiyor tık diye kesin ve kararli bi geçişi var.bilgisi olan varsa yazarsa sevinirim şimdiden teşekkürler.

Ben 6200 km'de aldım, alırken öyle miydi bilmiyorum ama 500km yaptım benim de kemikli geçişler. Normal mi bilmiyorum, uzun süre kullanan biri yardımcı olursa süper olur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst