Yamaha Yamaha MT-07 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Abi benim motor ısınmazki :bounce:

Dur kalk muhabbeti olmadıkça ben hep trafikte akarım. Bugün galeria önünden 170’le geçiyordum. Birgün bir tanesi peşime takılacak. Geçirecek cezayı. 8gündür motora binmiyordum. Sabah boş yolu görünce dayanamadım ve yapıştırdım.

Full sentetik yağ koyunca şanzıman beni işkillendirmişti. 2-3 defa 5-6 arası boşa düşüp sonra şak die girdi. Bir kaç defa daha yaparsa, sağlam masraf açar. Ondan dolayı aşırı dikkat ediyorum ve alt devirde vites atıp, devirlendiriyorum makineyi. 17000’e geldi. 20000 bakımında kesin yarı sentetik koyacağım. Bugüne kadar acaba diyordum ama birgün tamamen emin oldum.

Zaten vites geçişlerimden de memnun değildim 10000km’den beridir.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Elimde yeteri kadar alet edevat olmadığı için zinciri germek üzere başvura gidip anahtar alacağım. Bu mt-07’nin aks somunu için kaç anahtar gerekiyor? Şu zincirini hem gereyim hem de yaplayayım aletin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:45 ----------

Deneme-yanılma buldum. 27 imiş ama lokma ağzı gerekiyor. Çatal ağız içine girmediğinden ne yazıkki somunu açamıyorsun.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
2,510
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
27 6köşe lokma ve 1/2 T kol yada cırcır anahtar alman lazım. İzeltaş yada altaş al daha düşük markalar somuna zarar verebilir yada kırılır. Çatal ağızda kapalı ağızda işini görmez.

ayrıca arkadaki küçük somunlar için de açık ağız anahtar alman lazım motosikletle gidersen deneyerek alabilirsin 10-16 arası birşeydir muhtemelen.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Mahvetti beni. Perişan eyledi. Sağ tarafa teker istediğim yere geliyor, sok taraf oynamıyor. Kilit somununu sıktıkça, zincir daha fazla geriliyor. Walla sağ 4 çentikte, sol 3,5 çentikte bıraktım. Arka tekeri padocka oturtup, üstüne branda çektim. Benden bu kadar. 1/2 T kol cırcırı alacağım. İsyan ettirdi sonunda :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
2,510
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Valla bende şu an bi motosiklet tamir atölyesi açacak alet edavat var. Lazım oldukça aldım, yağ filtresi anahtarından tut kumpasa, sentil çakısından tut tork anahtarına iyi bir alet edavat topluluğuna sahibim 😀

Kendi işini kendin göreceksen iyi marka 1/2 ve 1/4 lokma takımı birde alyan takımı almanı tavsiye ederim.
Ben lazım oldukça tek tek aldım öyle daha pahalı oluyor.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Zincir ile aramdaki mesele bitmedi. Gene girişip, düzelteceğim onu :pr: Şimdilik brandayı galan örtüp bıraktım. Yarın iş çıkışı, İstanbul trafiğinden dolayı 2,5 saatte gelmezsem eve, bir sağa dola bakınacağım. Çözemediğim nokta tekerlek sağ yandan rahat geliyor da sol yandan nie sıkıntı çıkarıyor? Zincir izin vermesin diyeceğim de yarım çentikli mi uyuzluk yapıyor?

Birde arka tekeri padockta değil de yan ayakta mı çekmek lazım acaba???
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
2,510
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arka teker milinin somununu gevşetince şöyle bi tepikle arkadan lastiği ben genelde yan ayakta yaparım ayarı, hiç fark etmez sehpada da yapılabilir .. sonra soldaki somundan ayarını yap. Ayarda soldaki somun daha mühimdir sağı teker dengelensin diye ayarlarsın.

Çift somun mu vardı mt07 de? Çift somunluda önce diğer somunu tutanı gevşetmen lazım ki diğeri rahatlasın.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Alayını gevşettim de ben sağdaki somunla işimi çözmeye çalıştım kanımca. At’ın intikamı is coming mottosu ile girişeceğim tekrardan motoruma. Zaten canım sıkılıyordu, alet edavat emanet idi. Haftaya biraz daha tepiklerim.

O çift somun işi bozuyor zaten. Sıktıkça sıkılıyor. Neyse zaten şuan kullanmıyorum. Acil birşey olurda wolf’ü çıkarırım. Onun dışında motosiklet şeytan işi :pl:

Şaka şaka mali krize girdim :queen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
2,510
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
O somunlardan biri diğerinin kendi kendine gevşemesini önlemek için başka bi işe yaramaz.
Al bi crf250l wr250r kurtul 😁 ben zinciri böyle değiştiriyorum paddock maddock hak getire 😀😀
cPSB0N.jpg
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Ahtım var. Param olursa düşük cc olarak direk Crf250L alacağım. Sebebi ise Honda Fan'ı olmama rağmen hiç bir Honda sahibi olamamam :pr:
 
Katılım
28 Tem 2005
Mesajlar
244
Zincir ile aramdaki mesele bitmedi. Gene girişip, düzelteceğim onu :pr: Şimdilik brandayı galan örtüp bıraktım. Yarın iş çıkışı, İstanbul trafiğinden dolayı 2,5 saatte gelmezsem eve, bir sağa dola bakınacağım. Çözemediğim nokta tekerlek sağ yandan rahat geliyor da sol yandan nie sıkıntı çıkarıyor? Zincir izin vermesin diyeceğim de yarım çentikli mi uyuzluk yapıyor?

Birde arka tekeri padockta değil de yan ayakta mı çekmek lazım acaba???

Başkan müsait zamanında gel ben yardımcı olayım evde, Küçükçekmece taraflarındayım. Alet edevat var, milim ölçerek yaparız.:)
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Bugün erinmedim cır cır ve 27mm lokma aldım. Gerdim zincirimi. Aşağı yukarı milimetrik işaretledim. Şimdi içim rahat. Arka aks koruyucunun vidasını yalama edip çıkarmak zorunda kaldım ama şimdilik halen mutluyum :thumleft:
 
Katılım
5 Mar 2018
Mesajlar
257
Bugün erinmedim cır cır ve 27mm lokma aldım. Gerdim zincirimi. Aşağı yukarı milimetrik işaretledim. Şimdi içim rahat. Arka aks koruyucunun vidasını yalama edip çıkarmak zorunda kaldım ama şimdilik halen mutluyum :thumleft:

Mtv zamanı gelmiş...zincir germe de dertmi...Ahh yamaha ne vardı 39cc daha küçük yapsaydın şu makinayi...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst