Yamaha Yamaha Dragstar XVS 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Haz 2014
Mesajlar
8
herkese merhaba ! ilk motor kullanmaya başladığımdan beri (yaklaşık 6 yıl önce) hayalini kurduğum dragstarıma , 125cc lik 250cc lik regal raptorlar jinlunlar derken sonunda kavuşmuş bulunuyorum , draggy başta olmak üzere tüm mt üyelerine tek tek teşekkür ediyorum , dragstar hakkında çok faydanız dokundu aylardır okuyucu olarak aranızdaydım , artık dragstar 650 classic'imle beraber aranıza gelmiş bulunuyorum.. Tekeriniz hep düz bassın ! :bestmt:
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
herkese merhaba ! ilk motor kullanmaya başladığımdan beri (yaklaşık 6 yıl önce) hayalini kurduğum dragstarıma , 125cc lik 250cc lik regal raptorlar jinlunlar derken sonunda kavuşmuş bulunuyorum , draggy başta olmak üzere tüm mt üyelerine tek tek teşekkür ediyorum , dragstar hakkında çok faydanız dokundu aylardır okuyucu olarak aranızdaydım , artık dragstar 650 classic'imle beraber aranıza gelmiş bulunuyorum.. Tekeriniz hep düz bassın ! :bestmt:

Hayırlı uğurlu olsun hocam :)

Bi gün bi yerlerde bi çay içsek Çok keyifli olur

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:48 ----------

Km telinin kopması sarı ışık yakar mı

Yok hocam, sadece hız ve km sayacı göstergen çalışmaz.
 
Katılım
18 Mar 2013
Mesajlar
57
2-3 km gittikten sonra sarı ışık yanıyo kontağı kapatınca yanıp sönmeye başlıyor bi kaç dk sonra sönüyor.servise götüreyim dedim bu sefer hiç yanmadı yolda :) Yağ değişimi 500 km önce yapıldı yağlamada vites geçişlerinde motor sesinde bir sorun yok gibi görünüyor. Km telim koptuktan sonra böyle olmaya başladı
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
elektrik tesisatını bir kontrol ettir hocam, kaçak olabilir. Bu gösterge elektrik sistemi ile ilgili hatalarda yanıyor. Normalde motoru ilk çalıştırdığında 5-6 sn yanmalı.
 
Katılım
18 Mar 2013
Mesajlar
57
Devrim abi başlangıçta yanıyor dediğin gibi. Çalmak soketi sisler falan var onlardan bi sıkıntı yapıyo galiba inş başıma bi iş çıkarmaz
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Aman dikkat, bunun yanma aralığı, yanıp sönmesi falan hepsi bir arıza kodunu verir. Şu an elimde yok ama bi internette arat istersen.
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Servis cihaza bağlar ve hata kodunu okur, Kendin yapmak istiyorsan şu akışı uygula

Untitledfb29a.md.png


Motoru çalıştırdığında 1 sn yanıp söner, o normal;
o iki yanıp sönme ile 3 sn boşluğa kadar olan yanıp sönmeleri say,
Bu sayı senin hata kodun olacak,
o hata kodunu araştırırız.

Aşağıdakiler R6'nın hata kodları ama benzer olacaklarını düşünüyorum:

11 - No normal signals are received from the cylinder identification sensor when the engine is started or while the vehicle is being driven.

12 - No normal signals are received from the cranshaft position sensor.

13 - Intake air pressure sensor: open or short circuit detected.

14 - Intake air pressure sensor: hose system malfunction (clogged or detached hose.)

15 - Throttle position sensor (for throttle valves): open or short circuit detected. Throttle position sensor (for throttle valves) coupler connection is loose.

17 - EXUP servo motor circuit: open or short circuit detected or loose connection.

18 - EXUP servo motor is stuck.

19 - Open circuit is detected in the input lead from the sidestand switch to the ECU.

20 - When the main switch is turned to "ON", the atmospheric pressure sensor voltage and intake air pressure sensor voltage differ greatly.

21 - Coolant temperature sensor: open or short circuit detected.

22 - Air temperature sensor: open or short circuit detected.

23 - Atmospheric pressure sensor: open or short circuit detected.

24 - No normal signal is received from the o2 sensor.

30 - Latch up detected. No normal signal is received from teh lean angle sensor.

33 - Open circuit detected in the primary lead of the cylinder #1 ignition coil.

34 - Open circuit detected in the primary lead of the cylinder #2 ignition coil.

35 - Open circuit detected in the primary lead of the cylinder #3 ignition coil.

36 - Open circuit detected in the primary lead of the cylinder #4 ignition coil.

39 - Open ciruit detected in a primary injector.

40 - Open circuit detected in a secondary injector.

41 - Lean angle sensor: open or short circuit detected.

42 - No normal signals are received from the speed sensor.
- Neutral switch: open or short circuit detected.

43 - Power supply to the injectors and the fuel pump is not normal.

44 - An error is detected while reading or writing on EE-PROM (CO adjustment value).

46 - Power supply is not normal.

50 - Faulty ECU memory. (When this malfunction is detected in teh ECU, the fault code number might not appear on the meter.)

59 - Throttle position sensor (for throttle cable pulley): open or short circuit detected. Throttle position sensor (for throttle cable pulley) coupler connection is loose.

60 - Throttle servo motor: open or short circuit detected. Defective throttle servo motor. Malfunction in ECU (servo motor driving system).

Er-1 - No signals are received from the ECU.

Er-2 - No signals are received from the ECU within the specified duration.

Er-3 - Data from teh ECU cannot be received correctly.

Er-4 - Non-registered data has been received from the meter.

59 hata kodunu aldıysan tps çıkmış olabilir, yerine takarsın..
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Haz 2014
Mesajlar
8
aldığım yamahada dragstar 2005 model 10.500 km de idi , aldığım kişi mayıs ayında yağ değişimleri gibi bakımların yapıldığını ama henüz fren balataları dahil olmak üzere hiçbir parçası değişmemiş , ve söylediğine göre motoru yıllardır sadece yılda 2 kere istanbul-çanakkale arası ve yazları assos civarında kullanmış ,
eski sahibine parayı verip noter satışını yaptıktan sonra ısrarla eğer uzun süredir motor yağı olsun şaft yağı olsun değiştirmediyseniz lütfen söyleyin ben değiştireyim dedim, biraz uzun oldu kusurabakmayın bitiriyorum :)
bu şartlar altında sizce ne yapmalıyım ? motorumun nelerini kontrol ettirmeliyim ? çok nadiren de olsa fren yaptığım çok hafif ve kısa süreliğine kuvvetsiz bir rüzgar sesi gibi bir ses geliyor bazen bunun dışında sanırım her dragstarda olan arabayla geri geri giderkenki ses sürekli var ..

Özet olarak; sizce motorumun nelerine baktırmalı yada bakmalıyım yada değiştirmeliyim dostlar ?
 
Katılım
18 Mar 2013
Mesajlar
57
Devrim abi 2006 model sonrası 80-90 km hızı geçince km teli için sarı ışık yakıyormuş sorunu hallettik çok teşekkür ederim
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
km teli için ilginç geldi bana, sorun hallolduysa no problem :)

aldığım yamahada dragstar 2005 model 10.500 km de idi , aldığım kişi mayıs ayında yağ değişimleri gibi bakımların yapıldığını ama henüz fren balataları dahil olmak üzere hiçbir parçası değişmemiş , ve söylediğine göre motoru yıllardır sadece yılda 2 kere istanbul-çanakkale arası ve yazları assos civarında kullanmış ,
eski sahibine parayı verip noter satışını yaptıktan sonra ısrarla eğer uzun süredir motor yağı olsun şaft yağı olsun değiştirmediyseniz lütfen söyleyin ben değiştireyim dedim, biraz uzun oldu kusurabakmayın bitiriyorum :)
bu şartlar altında sizce ne yapmalıyım ? motorumun nelerini kontrol ettirmeliyim ? çok nadiren de olsa fren yaptığım çok hafif ve kısa süreliğine kuvvetsiz bir rüzgar sesi gibi bir ses geliyor bazen bunun dışında sanırım her dragstarda olan arabayla geri geri giderkenki ses sürekli var ..

Özet olarak; sizce motorumun nelerine baktırmalı yada bakmalıyım yada değiştirmeliyim dostlar ?

Hocam içim rahat etsin diyorsan şaft yağı, hidrolik sıvısı ucuz şeyler değiştir gitsin. Yağı da yamalube ile değiştir. fren gaz, debriyaj teli içine de şırınga ile eski çıkan yağından koy.

Ses konusunu ise anlamadım hocam
 
Katılım
11 Haz 2014
Mesajlar
8
teşekkür ederim bu haftaiçi yağları değiştirceğim bauhaustan bulurum heralde ? ses içinde; egzosttan ve motorun kendisinden çıkan tok ses dışında ince bir ığığığı sesinden bahsediyorum , hani arabalarda geri geri giderken ığığığığı diye ince bir ses çıkar ya , ona benzeyen bir ses , ama okuduğum kadarıyla her dragstarda var o ses ve yapacak bir şey yok galiba... bir de istanbulda avrupa yakasında oturuyorum , servis olarak nereyi önerirsiniz ?
 
Katılım
1 Nis 2011
Mesajlar
335
km teli için ilginç geldi bana, sorun hallolduysa no problem :)



Hocam içim rahat etsin diyorsan şaft yağı, hidrolik sıvısı ucuz şeyler değiştir gitsin. Yağı da yamalube ile değiştir. fren gaz, debriyaj teli içine de şırınga ile eski çıkan yağından koy.

Ses konusunu ise anlamadım hocam

difransiyelinden geliyor o ses sadece 1. vitesten geliyorsa normal ( benim shadowda aynısı ) ama 2 3 4 5 dende aynısı geliyorsa bi baktır derim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------

teşekkür ederim bu haftaiçi yağları değiştirceğim bauhaustan bulurum heralde ? ses içinde; egzosttan ve motorun kendisinden çıkan tok ses dışında ince bir ığığığı sesinden bahsediyorum , hani arabalarda geri geri giderken ığığığığı diye ince bir ses çıkar ya , ona benzeyen bir ses , ama okuduğum kadarıyla her dragstarda var o ses ve yapacak bir şey yok galiba... bir de istanbulda avrupa yakasında oturuyorum , servis olarak nereyi önerirsiniz ?

difransiyelinden geliyor o ses arka tekerlekteki dolgun gövde içersinde dişlilerin var normalde sadece 1. viteste yapması lazım
 
Katılım
14 Haz 2012
Mesajlar
19
Arkadaşlar merhaba sizlere birkaç şey danışmak istiyorum. Debriyaj balatam bitmek üzere kazıklanmamak kaydıyla nereden alabilirim ayrıca contada almama gerek varmı?

biraz uzattıgımın farkındayım ama arka fren balatam yeni olmasına ragmen arkadakı vidasını sureklı sıkmak zorunda kalıyorum cunku frenim tutmuyor sebebi nedir?
Motorum dragstar clasic
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Srtvislerde orjinalleri var EBC nin piyasa fiyatıyla aynı sanırım, conta değişecek kesin alınması gerekir. Arka fren takılı mı kalıyor?
 
Katılım
28 Mar 2006
Mesajlar
392
Selam arkadaşlar,
Giresunspor nikli Erkan uygun fiyata yeni değiştirdi debriyaj balatasını,Avrupa yakasında Gİttiği yer..
Tüm yağlar,filtre ve hidrolikleri Maltepe Yamaha servisinde değiştirdim.15-50 yamalube kullandım.250 tl faturalı uygun fiyat.Hava fitresi değişmedi.Değişecek yakında..
 
Katılım
8 May 2013
Mesajlar
106
Arkadaşlar ben bugün sinyalleri çift duy yapıp park lambasına bağladım park lambası ile yanıyor sinyal verdiğimde normal görevini görüyor herşey normal yolunda devam ederken çok uzun süre kontak açık kaldığı için akü bitti ve vurdurarak çalıştırmak zorunda kaldım ama bu sefer km göstergesindeki ışıklar ve farlar yanmaz oldu baştan herşey yolundaydı taki vurdurup çalıştırana kadar ne yaptıysam bulamadım yaptığım işlemi komple söktüm orjinaline çevirdim gene yanmıyorlar kontağı park konumuna getirdiğimde park lambaları yanıyor ama marş konumuna getirdiğimde hiç biri yanmıyor sadece sinyal ve fren lambası yanıyor akünün yanında ikitane çift bacaklı sigorta var onlarda sağlam acaba bilmediğim yerde başka sigortamı var acaba yapabileceğim başka birşey varmı bir yol bilen varsa yardımcı olursanız sevinirim bulunduğum yerde elektriğinden anlayan kimse olmadığı için kaldım böyle :) bu arada 2002 model motorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst