Kullanırsın neden olmasın ama bu çok zor durumda kaldığında olmalı, sadece riske değebilecek zamanlarda kullanılır bence
Olmaz dememin nedenleri;
*** Tubeless lastiği direkt tel jantta kullanamazsınız, kullanılması için 2 yöntem var;
1) ya tellerin boşlukları kaplanarak hava geçirmeyecek hale getirilecek, bunu TR de eski bir şambreyeli ortadan keserek hallediyorlar -ki bu durumda kayma, yerine oturmama, hava kaçırma gibi problemler çıkacaktır. Bu duruma karar verirseniz ayrıca sibop genişliği için janta daha geniş bir delik açılacak..
2) ya da Tubeless lastiğe iç lastik takarak kullanılması, bu mantıklı gözükür ama bunun da - yönleri şunlar, birincisi janta oturan yanakların farkı, tubeless jantlara göre daha alçak ve yayvan değil, ayrıca tellerden kaynaklı milimetrik yamukluklarda söz konusu. Bu da örneğin 100 km üzeri hızlarda gereksiz güvenlik riski demek, janttan sıyrılması yada ayrılması çok büyük risk. Kimse bu riskin olmayacağını size taahhüt edemez. İkincisi de ısınma olacaktır şambriyelli kullanımda, özellikle çok sıcak yaz aylarında kullandığımız düşünülürse, ekstra ısınma da bir risktir.
Bu riskleri ben kabul edemiyorum, özellikle iki tekere emanet ederken hayatımızı, o iki tekeri zayıflatmak benim hiç işime gelmez..