Yamaha 2016 fiyat listesi..Geçmiş olsun!

Katılım
21 Şub 2013
Mesajlar
225
jV6GEr.gif


MT-09 Tracer a bak.. almayı hayal ettiğim bir motordu. 2014 fiyatı için niye bu kadar az fiyat derken şimdi hass. diyesim var.
 
Katılım
13 Mar 2014
Mesajlar
332
Honda biraz akılcı strateji yürütüp fiyatlarda "sembolik olsa dahi" indirim yapar veya sabitlerse....Yamaha'ya Puskas ödülüne layık bir gol atabilir....Bu tabloyu lehine çevirebilecek mi bakalım...
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Altından hızlı yükselmiş... Satıp değiştirmeyi düşünüyordum. Şimdi kaça satıcam kaç paraya geri alıcam. Piyasa alt üst oldu.
 

MrJ

Katılım
23 Şub 2015
Mesajlar
312
Bir gecede asgari ücrete %30 arttırım gelirse karı az olan yada personel gideri dengede yüksek olanlar ya zam yapacak yada personel sayısı azaltacaktı.
Şunu kavramak lazım önemli olan paranın miktarı değil alım gücü :( ele geçenden çok ona bakmak gerekiyor.

Bu kur hızına ve gerçek enflasyonun hızına yetişemeyeceğimizden istikrarlı bir şekilde alım gücümüz düşüyor. (Alt-Orta Kesim)
 
Katılım
9 Ocak 2015
Mesajlar
1,669
arkadaşlar zaten hep söyledik,bu yıl katmerli olacak fiyatlar,hem sıfır hem ikinci el patlayacak diye.
Misal geçen yıl bu zamanlar 5500tl olan kuba superlight 200 motorum şuan 7500 tl civarına geldi.Mart sonrasıda 8450tl olacak.Çinli dersin ama o piyasadada ciddi bir bindirme var.Birde öte tarafdan sigorta masrafları iyice işi çığrından çıkarıyor.

Kısaca elinde motoru olan gözü gibi baksın,değerlendi çünkü markası modeli yılı farketmeksizin.

Fuar sonrası asıl bindirmeler gelecek o yüzden ikinci el alacaklar planlarını ona göre yapsın diyorum.
 
Katılım
3 Ara 2011
Mesajlar
892
Lan şu honda da azıcık akıl olsa al işte yamaha açmış sonuna kadar.
Fiyatlarda oynama yapma haşırt geçir. Hatta biraz düşürse olacakları düşünemiyorum.
Ama burası Türkiye öyle şeyler olmaz.
 
Katılım
19 Haz 2014
Mesajlar
426
Arkadaslar bayilerde hala kaldiysa gidin CBR500R alin simdi 20.000 e alan cok buyuk karda. Yeni kasasi bu gidisle 30.000 olur, haberiniz ola.
 
Katılım
18 Ocak 2016
Mesajlar
1
mt 125 ve mt 250 şaka gibi... motor hacmi iki katı aradaki fark 650 tl :)

bende tracer düşünürken bu fiyatlar beni tiger 800 e götürüyor.
 
Katılım
31 Tem 2010
Mesajlar
416
Yazacak birşey yok .ALMAYIN .Hobinizi degiştirin balık tutmayı öğrenin falan ...
 
Katılım
17 Eki 2005
Mesajlar
133
Fazer8 - 30.000 TL
Fazer8 ABS - 38.400 TL

ABS farkı 8.400 TL mi? Masallah...
 
Katılım
31 Tem 2010
Mesajlar
416
Yamaha kafasina göre enteresan bir fiyat politikasi uyguluyor.
Ben konu yamaha oldugu için yamaha fiyatlarina baktim ve sizleri nasil öptüklerini anlatayim.
Belki diger firmalar da ayni ama simdilik elimizde yamaha fiyatlari oldugu ve konu da yamaha oldugu için ilginç bir kaç karsilastirma yapacagim.
Hesaplamalari yaparken Euro'yu 3.33Tl olarak aldim.

Öncelikle iki küçük Yamaha'dan bahsetmek istiyorum.
YBR 125 ve MT 125

Yamaha YBR 125 modelini avrupada 8.655 liraya satiyor.
Bu modeli Türkiye'de 5.830 liraya yani avrupadan 2.825 lira daha ucuza satiyor.
Yine MT 125 modelinin avrupa satis fiyati 14.648 lira
Türkiye'de ise 749 lira gibi daha düsük bir fiyata 13.900 liraya satiyor.
Ilginç degil mi?

Bravo Yamaha'ya!!!
Üst modellere geçmeye baslayinca isler degisiyor.
MT 07 avrupa satis fiyati 20.642 lira
Bu model Türkiye'de 25.100 lira
yani 4458 lira daha pahali.

Simdi diyeceksiniz ki vergiler.
Dogrudur.
Hesapladigimizda yaklasik 23% gibi bir vergi farki ortaya çikiyor.
Gerçek 23% demi bilmiyorum.
Ama biz bu 23% farki diger modellere de uygulayalim bakalim ne gibi sonuçlar bulacagiz.
Ilk önce abisi MT 09'a uygulayalim bu hesabi.
MT 09 avrupa satis fiyati 28.301 lira
Türkiye'de ise 33.400 liraya satiliyor.
Avrupa satis fiyatina 23% oranini ekledigimizde 34.800 lira civarinda bir rakam çikiyor.
Oysa 33.400 liraya satiyorlar.
Ne oldu?
Bizim oran yalan oldu.:)

Yilmak yok devam edlim.

R6 avrupa satis fiyati 43.286 lira
Buna bizim 23% ekledigimiz de Türkiye'de 53.241 lira olmasi gerekiyor oysa Tr satis fiyati 47.500lira
Bizim 23% yine yalan oldu.
Demek ki bu oran sadece MT 07 için geçerli.
Daha dogrusu her modelde farkli oran var.
Mesela MT 09 da oran yaklasik 20%
Ama R6 da birden 10%'a kadar düsüyor!!!!!!
:silent:

Devam edelim bu oynak vergi farklarina.
:p:p

R1 avrupa satis fiyati 61.601 lira
Türkiye satis fiyati ise 79.000 lira

Oha!!!!!
Bizim oran birden fikir degistirip 30%'a çikti.:)
M1 avrupa satis fiyati 77.252 lira
Türkiye stis fiyati 99.000 lira
aha bizim oran oldu 35%


Enteresanlik bununla kalsa yine iyi
Avrupa'da hemen hemen ayni fiyata sattigi iki model MT 09 ve FZ 8 Türkiye'ye girince bir tuhaflik oluyor.
MT 09 33.400
FZ8 ise 38.400 lira
Halbu ki hu iki modelin satis fiyati arasinda sdece birkaç yüz euro fark var.
Ama Türkiye'ye girince fark açiliyor ve 5000 liraya çikiyor.

HAdi gelin bunun manasini verin simdi?

Gerçek su ki firmalar tamamen sallamasyon ve hiç bir dayanagi olmayan fiyat politikasi uyguluyor.
Yerseniz!!!!!:bounce:

Yanlız şu küçük ayrıntıya dikkat: 8655 tl olan yebere 3.33 kur ile 2600 € ya geliyor .

Ee avrupada yaşasak maasimizi tl olarak almayacagimizdan tr fiyatina gore yari yariya yeberecik...

Yani bu isin mantikli bir aciklamasi yok maalesef , tr de mokoko unleashed!

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:23 ----------

Fazer8 - 30.000 TL
Fazer8 ABS - 38.400 TL

ABS farkı 8.400 TL mi? Masallah...


Eeee forumda birileri "ABS söyle güvenli böyle onemli " derse capon kardeslerimiz çinde 100 tl ye yaptırdıkları çipi 8400 e saplayıverirler .:wiinkk:
 
Katılım
25 Mar 2014
Mesajlar
77
Yamaha Türkiye de yfz 125 ve mt 125 satmak istemiyor galiba :) siz direk mt 25 ve r25 yönelin diyor "bu modellere de paranız yetmiyorsa pis fakirler oturun oturduğunuz yerde" diyor :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yanlız şu küçük ayrıntıya dikkat: 8655 tl olan yebere 3.33 kur ile 2600 € ya geliyor .

Ee avrupada yaşasak maasimizi tl olarak almayacagimizdan tr fiyatina gore yari yariya yeberecik...

Yani bu isin mantikli bir aciklamasi yok maalesef , tr de mokoko unleashed!

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:23 ----------




Eeee forumda birileri "ABS söyle güvenli böyle onemli " derse capon kardeslerimiz çinde 100 tl ye yaptırdıkları çipi 8400 e saplayıverirler .:wiinkk:

8400 TL çok fazla. Sadece ABS mi fark, yoksa başka özellikle mi geliyor ABS'li model?

Bir de ABS bir sistem, sadece çip değil. Sensörleri, özel pompası, valfları, vs. var. Hatta ABS de birkaç seviye olarak geliyor. Ucuz motorsikletler için daha basit ABS sistemleri var.

Acaba ABS'li modellerin sigortası daha ucuz olur mu, kaza riski daha az olduğu için?
 
Katılım
31 Tem 2010
Mesajlar
416
8400 TL çok fazla. Sadece ABS mi fark, yoksa başka özellikle mi geliyor ABS'li model?

Bir de ABS bir sistem, sadece çip değil. Sensörleri, özel pompası, valfları, vs. var. Hatta ABS de birkaç seviye olarak geliyor. Ucuz motorsikletler için daha basit ABS sistemleri var.

Acaba ABS'li modellerin sigortası daha ucuz olur mu, kaza riski daha az olduğu için?

Evet komple sistem , ancak hicbir sistem 8400 tl kadar fark yaratmaz , o kablolarin valflerin sensorlerin uretim maliyetleri çok çok çok komik fiyatlardır .

O kadar fark varsa bari çekiş kontrol, hiz sabitleme vs. de olsun diyorum ama sonra bir gülme geliyor :queen:
 
Katılım
13 Eki 2007
Mesajlar
338
Yurt dışı fiyatlarına gore karşılaştırma eksik bilgi verir. Bir teknik ogretmen olarak 1100 dolar gibi bir meblağ kazanıyorum. Almanyada ki bir teknik öğretmen yanlis bilmiyorsam 3 katım kadar kazanıyor. Ama biz motorları yurt dışı fiyatıyla ayni fiyata alırsak seviniyoruz.
 
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
537
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
asilcaksan ingiliz ipiyle asil.
motorda opulceksen japon opsun.
 
Katılım
1 Mar 2014
Mesajlar
659
Kawasaki z250SL 13.800--Yamaha mt125 13.900

Kawasaki Ninja 250SL 14.500--Yamaha yzf r125 14.250

Bundan Sonra mt125 ve yzf r125 alanın kafasını yaşamak isterim.
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
lokomotif medel çok satan R25 in zamlanmaması size ne düşündürüyor, benimle aynı şeyimi?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst