Yamaha 2016 fiyat listesi..Geçmiş olsun!

Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Harbiden Geçmiş olsun.Ama bize geçmiş geçen.Yıllardan beri motosiklet kullanıyorum bu yıl yüksek cc birşeyler alayım dedim.Kalsın arkadaş 2013 yılında 0 km aldığım GV 250 yi bu gidişle yıllarca kullanacağım.Bu vergilerle,distribütörlerin bu saçma fiyat politikaları ile artık bize motosiklet almak haram.
 
Katılım
10 Eki 2012
Mesajlar
98
Her malın bir alıcısı vardır ve bütçesine göre herkes alacağını belirler yada istek ihtiyaçları doğrultusun da.Hatırlıyorum bir arkadaş abs olmasa da alacağım MT25 çünkü tipine bayılıyorum demişti.Ülkemiz de yıllardır işsizlik fakirlik konuşuluyor ama yıllardır motorlu taşıtların satışları artıyor özellikle lüx olanların ne hikmet ise :) Piyasa da şuan peynir ekmek gibi mercedes CLA serisi var ama hepimiz fakiriz :)


Kredi ile araba almak zaten zenginlik sayılmaz.bizim halkımız gösterişi sevdiği için yemez içmez bin bir borca girer kredi çeker ama o mercedesi alır.ha bu onu zengin yaparmı ? Ona sorarsan yapar ama bana sorarsan yapmaz.

Bana hala 98 torosa binerim ama
Hiç bi bankaya borcum yok.

Ülkeyi zaten krediler ayakta tutuyo.
Ne hikayeler biliyoruz o bakadan alıp diğer bankaya yatıran asgarisini ödemekten asıl parayı ödemeyen
 
Katılım
3 Mar 2011
Mesajlar
904
Yamaha bizlere embesil muamelesi yapıyor. Örnek: MT-07 ÖTV hariç 12.865 TL, MT-25 ÖTV hariç 13.570 TL, şimdi kafam karıştı 690 cc 250 cc den dahami ucuza üretiliyor. 😱 barı aklimizla dalga geçilmese.
 
Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
Bu zamlar fuar indirimi virali gibi olmuş. Bazı modellerde fuarda indirime gidilirse şaşırmam.
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Yamaha bizlere embesil muamelesi yapıyor. Örnek: MT-07 ÖTV hariç 12.865 TL, MT-25 ÖTV hariç 13.570 TL, şimdi kafam karıştı 690 cc 250 cc den dahami ucuza üretiliyor. �� barı aklimizla dalga geçilmese.

Vergisiz çıplak fiyatlar mt 25 için 11.500 TL ve MT 07 için 14.130 TL. Sadece ötv için konuşacaksak mt 07 nin kdv dahil ötv hariç fiyatı 16.700 TL oluyor.

MT 25'in kdv dahil ötv hariç fiyatı ise 13.650 TL ediyor. İki motorun ötv oranlarını mı karıştırdınız acaba ?

Dikkatimi çekti çünkü bende bir süredir MT 07'yi takipteydim. Birikimlerim + motorum bir de üstüne 7 civarı bir kredi çekip baharda almayı planlıyordum. Bu zam 2000 TL'den fazla zorluyor olayı o yüzden kuvvetle muhtemel vazgeçeceğim.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Tem 2013
Mesajlar
165
Motosikleti
cf dual 230/honda crf 300
yanlış mı hatırlıyorum xj6 diversion f absli fiyatı 25binlerde değil miydi?
 
Mardin İl Temsilcisi
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
1,003
Motosikleti
Yamaha XS
Yatırım yapmak isteyenler yzr-r125 alsın. Kısa vadede kazandırıyor.
 
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
2,033
Herkes su an ne yapiyorsa biraksin ve bir onceki sayfada COQ'un mesajini okusun.

Yamaha kafasina göre enteresan bir fiyat politikasi uyguluyor.
Ben konu yamaha oldugu için yamaha fiyatlarina baktim ve sizleri nasil öptüklerini anlatayim.
Belki diger firmalar da ayni ama simdilik elimizde yamaha fiyatlari oldugu ve konu da yamaha oldugu için ilginç bir kaç karsilastirma yapacagim.
Hesaplamalari yaparken Euro'yu 3.33Tl olarak aldim.

Öncelikle iki küçük Yamaha'dan bahsetmek istiyorum.
YBR 125 ve MT 125

Yamaha YBR 125 modelini avrupada 8.655 liraya satiyor.
Bu modeli Türkiye'de 5.830 liraya yani avrupadan 2.825 lira daha ucuza satiyor.
Yine MT 125 modelinin avrupa satis fiyati 14.648 lira
Türkiye'de ise 749 lira gibi daha düsük bir fiyata 13.900 liraya satiyor.
Ilginç degil mi?

Bravo Yamaha'ya!!!
Üst modellere geçmeye baslayinca isler degisiyor.
MT 07 avrupa satis fiyati 20.642 lira
Bu model Türkiye'de 25.100 lira
yani 4458 lira daha pahali.

Simdi diyeceksiniz ki vergiler.
Dogrudur.
Hesapladigimizda yaklasik 23% gibi bir vergi farki ortaya çikiyor.
Gerçek 23% demi bilmiyorum.
Ama biz bu 23% farki diger modellere de uygulayalim bakalim ne gibi sonuçlar bulacagiz.
Ilk önce abisi MT 09'a uygulayalim bu hesabi.
MT 09 avrupa satis fiyati 28.301 lira
Türkiye'de ise 33.400 liraya satiliyor.
Avrupa satis fiyatina 23% oranini ekledigimizde 34.800 lira civarinda bir rakam çikiyor.
Oysa 33.400 liraya satiyorlar.
Ne oldu?
Bizim oran yalan oldu.

Yilmak yok devam edlim.

R6 avrupa satis fiyati 43.286 lira
Buna bizim 23% ekledigimiz de Türkiye'de 53.241 lira olmasi gerekiyor oysa Tr satis fiyati 47.500lira
Bizim 23% yine yalan oldu.
Demek ki bu oran sadece MT 07 için geçerli.
Daha dogrusu her modelde farkli oran var.
Mesela MT 09 da oran yaklasik 20%
Ama R6 da birden 10%'a kadar düsüyor!!!!!!


Devam edelim bu oynak vergi farklarina.


R1 avrupa satis fiyati 61.601 lira
Türkiye satis fiyati ise 79.000 lira

Oha!!!!!
Bizim oran birden fikir degistirip 30%'a çikti.
M1 avrupa satis fiyati 77.252 lira
Türkiye stis fiyati 99.000 lira
aha bizim oran oldu 35%


Enteresanlik bununla kalsa yine iyi
Avrupa'da hemen hemen ayni fiyata sattigi iki model MT 09 ve FZ 8 Türkiye'ye girince bir tuhaflik oluyor.
MT 09 33.400
FZ8 ise 38.400 lira
Halbu ki hu iki modelin satis fiyati arasinda sdece birkaç yüz euro fark var.
Ama Türkiye'ye girince fark açiliyor ve 5000 liraya çikiyor.

HAdi gelin bunun manasini verin simdi?

Gerçek su ki firmalar tamamen sallamasyon ve hiç bir dayanagi olmayan fiyat politikasi uyguluyor.
Yerseniz!!!!!
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yamaha kafasina göre enteresan bir fiyat politikasi uyguluyor.
Ben konu yamaha oldugu için yamaha fiyatlarina baktim ve sizleri nasil öptüklerini anlatayim.
Belki diger firmalar da ayni ama simdilik elimizde yamaha fiyatlari oldugu ve konu da yamaha oldugu için ilginç bir kaç karsilastirma yapacagim.
Hesaplamalari yaparken Euro'yu 3.33Tl olarak aldim.

Öncelikle iki küçük Yamaha'dan bahsetmek istiyorum.
YBR 125 ve MT 125

Yamaha YBR 125 modelini avrupada 8.655 liraya satiyor.
Bu modeli Türkiye'de 5.830 liraya yani avrupadan 2.825 lira daha ucuza satiyor.
Yine MT 125 modelinin avrupa satis fiyati 14.648 lira
Türkiye'de ise 749 lira gibi daha düsük bir fiyata 13.900 liraya satiyor.
Ilginç degil mi?

Bravo Yamaha'ya!!!
Üst modellere geçmeye baslayinca isler degisiyor.
MT 07 avrupa satis fiyati 20.642 lira
Bu model Türkiye'de 25.100 lira
yani 4458 lira daha pahali.

Simdi diyeceksiniz ki vergiler.
Dogrudur.
Hesapladigimizda yaklasik 23% gibi bir vergi farki ortaya çikiyor.
Gerçek 23% demi bilmiyorum.
Ama biz bu 23% farki diger modellere de uygulayalim bakalim ne gibi sonuçlar bulacagiz.
Ilk önce abisi MT 09'a uygulayalim bu hesabi.
MT 09 avrupa satis fiyati 28.301 lira
Türkiye'de ise 33.400 liraya satiliyor.
Avrupa satis fiyatina 23% oranini ekledigimizde 34.800 lira civarinda bir rakam çikiyor.
Oysa 33.400 liraya satiyorlar.
Ne oldu?
Bizim oran yalan oldu.:)

Yilmak yok devam edlim.

R6 avrupa satis fiyati 43.286 lira
Buna bizim 23% ekledigimiz de Türkiye'de 53.241 lira olmasi gerekiyor oysa Tr satis fiyati 47.500lira
Bizim 23% yine yalan oldu.
Demek ki bu oran sadece MT 07 için geçerli.
Daha dogrusu her modelde farkli oran var.
Mesela MT 09 da oran yaklasik 20%
Ama R6 da birden 10%'a kadar düsüyor!!!!!!
:silent:

Devam edelim bu oynak vergi farklarina.
:p:p

R1 avrupa satis fiyati 61.601 lira
Türkiye satis fiyati ise 79.000 lira

Oha!!!!!
Bizim oran birden fikir degistirip 30%'a çikti.:)
M1 avrupa satis fiyati 77.252 lira
Türkiye stis fiyati 99.000 lira
aha bizim oran oldu 35%


Enteresanlik bununla kalsa yine iyi
Avrupa'da hemen hemen ayni fiyata sattigi iki model MT 09 ve FZ 8 Türkiye'ye girince bir tuhaflik oluyor.
MT 09 33.400
FZ8 ise 38.400 lira
Halbu ki hu iki modelin satis fiyati arasinda sdece birkaç yüz euro fark var.
Ama Türkiye'ye girince fark açiliyor ve 5000 liraya çikiyor.

HAdi gelin bunun manasini verin simdi?

Gerçek su ki firmalar tamamen sallamasyon ve hiç bir dayanagi olmayan fiyat politikasi uyguluyor.
Yerseniz!!!!!:bounce:

Güzel bir özet olmuş. Belki ürünlerin senelik satış miktarları da eklense kısmen mantıklı bir sonuç çıkar. Malum sabit yüzde kar ekleme çoook gerilerde kaldı. Onun yerine her ürün sınıfından belki bir kar elde etme planı vardır Yamaha'nin.

Mesela popüler olan ve diğer firmalarla rekabet ettiği bir ürünün fiyatını Avrupa'ya göre düşük tutması mantıklı. Çok satan, dolayısıyla birim fiyatı ucuz olsa bile toplamda yüksek kâr potansiyeli içeren modelin satışını diğer markalara kaptırmamak için indirmeyi tercih edebilir fiyatı.

Aynı şekilde Türkiye'de az satan, yüksek hacimli bir modelin fiyatını Avrupa'ya göre yüksek tutması da mantıklı. Zaten maddi sıkıntısı çok olmayan dar bir kesime hitap ediyorsa, niye az tutsun fiyatı? Hatta modeli hiç Türkiye'ye getirmeyebilir bile. Honda CB1000R naked gibi.

Fiyatlandırma acaip komplike bir iş. Dışardan mantıksız ve saçma gözükse de emin olun akıllı insanların bir sürü etkeni hesaba katarak ciddi çalışma sonucu çıkmıştır bu rakamlar.

Hatta Türkiye'nin önümüzdeki sene ekonomik potansiyeli de ciddi negatif rol oynamıştır emin olun. Alım gücü acaip azalıyor, bu da daha az satış demek, bu da kar marjının artması demek.

İlginç bir durum: 8 sene önce Japonya'da üretilen Canon DSLR, Amerika'da daha ucuza satılıyordu Japonya'dan. İlginç değil mi? Çünkü o zaman Amerika DSLR pazarı Japonya'dan kat kat daha büyükmüş. Canon da ona göre fiyatlandırma yapmış.
 
Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
573
Yamaha bizlere embesil muamelesi yapıyor. Örnek: MT-07 ÖTV hariç 12.865 TL, MT-25 ÖTV hariç 13.570 TL, şimdi kafam karıştı 690 cc 250 cc den dahami ucuza üretiliyor. barı aklimizla dalga geçilmese.

Bunu daha önce bu forumda yazdım fakat kimse sallamadı. Bizim her konu olduğu gibi ekonomide de analiz kasan dahi vatandaşımıza sorarsan vergi var yeaaa. Adamlar açık açık yoluyo bizi. Devlet bir geçiriyosa bunlar 5 geçiriyo. Organize olup bu işe bir dur diyelim diyecem de kiminle? Bir kısmı o aklı herkese yeten dahi grup burunları havadadır kimsenin seviyesine inmeye tenezzül etmezler, diğeri tecavüzden zevk alan kendini zengin sanan bankaya, bakala, fırına sokkaktaki sokak lambasına borçlu grup, birde gerçekten sömürücü zengin grup onlar zaten fakirler ölsün grubu. Geriyede sesini kimseye duyuramayan biz garibanlar kalıyoruz. Sabah sabah devrim moduna girdim ha :queen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bunu daha önce bu forumda yazdım fakat kimse sallamadı. Bizim her konu olduğu gibi ekonomide de analiz kasan dahi vatandaşımıza sorarsan vergi var yeaaa. Adamlar açık açık yoluyo bizi. Devlet bir geçiriyosa bunlar 5 geçiriyo. Organize olup bu işe bir dur diyelim diyecem de kiminle?

Eğer firmalar fahiş kar yapıyorlar demek istiyorsanız serbest piyasa bunun önündeki en önemli engel. Rekabet varsa fiyat düşer. Düşmüyorsa da talep çoktur.
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Son düzenleme:
Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
573
Eğer firmalar fahiş kar yapıyorlar demek istiyorsanız serbest piyasa bunun önündeki en önemli engel. Rekabet varsa fiyat düşer. Düşmüyorsa da talep çoktur.

Farklı cümleler kullandım ama aynen onu diyorum. Serbest piyasann hunharlığı, rekabetin olmayışı-oldurulmayışı ( şekil a daki sıcak sıcak marka düşmanlığı ) ve ayranı yok içmeye 90binlik motorlarla gider .... talep çokluğu.
 
Katılım
20 Ara 2015
Mesajlar
22
Galiba en iyisi Tofaş alıp binmek. Oda olmadı PİSİKLET alıp binelim. Ama kesin olan YAMAHA'nın bize bindiği :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst