Aklıma geldikçe moralim bozuluyor kardeş, yıl 2014 sonları, fiyat 34bin küsür, yıl 2016 başları, fiyat 47bin küsür. 99bin lik R1 i söylemiyorum bile. Bu iş böyle giderse 3-4 sene sonra değil motosikleti bisiklete daha binemicez herhalde.
Simdi enteresan gelecek ama ülkemizde ki araç satisinin en önemli sebebi bu fiyat artisi.
Eger ki fiyatlar iki yil ayni kalsin ülkemizde araç satislari yari yariya azalir.
Hele gelismis ülkelerde ki gibi ikinci el deger kaybi olsun neredeyse kimse araba, motosiklet almaz.
Bu nasil is?
Diyeceksiniz tabi ama maalesef gerçek bu.
Ülkemiz enteresan bir ülke.
Eski malin degerlendigi nadir ülkelerden biriyiz.
Bu nedenle özellikle otomobil bir ihtiyaçtan dolayi degil, yatirim amaçli aliniyor.
Eger bu yil 35bin lira yapan bir otomobil önümüzdeki yil yine 35bin lira yapsin otomobile yönelim azalir.
Eger bu yil 35bin lira yapan bir otomobi seneye 30bin liraya düssün kimse otomobil almak istemez.
Yani enflasyonist ortam ayni zamanda birikimini korumak ya da birikim yapmak isteyen için bir araç olarak otomobili gündeme getiriyor.
Bakin ben 21.750 euroya aldigim panigal'i bir yil kullandiktan sonra 17.500 euroya zar zor sattim.
4bin eurodan fazla zarar etmisim.
Fakat alirken bu zarari edecegimi biliyordum.
Burada sifir araci bayiden çikarttiginiz anda fiyatina göre en az 3-5bin euro kaybiniz olur.
Bu nedenle ihtiyaciniz yoksa gidip durup dururken araba falan almazsiniz.
Birikmisiniz için baska yatirim araçlarina yönelirsiniz ya da bankada tutarsiniz.
Pek bir kaybiniz olmaz çünkü enflasyon düsüktür.
Örnegin benim önceki yil 21.750 euroya aldigim panigal bugün hala 21.750€
Takdir edersiniz ki ayni fiyata sifiri varken kimse gidip benim 2-3 yasindaki motosikletime o parayi vermez.
Ama Türkiye'de Geçen yil 35bin lira olan motosiklet bu yil 47bin lira.
Dolayisiyla ikinci el fiyati da buna bagli olarak artiyor.
Bu da birikimlerinizin deger kaybini önlüyor gibi duruyor.
Aslinda kazin ayagi öyle degil ama ülkede bazi seylere ulasmak zor oldugu için ufak tatsizliklar hos görülüyor.
Kisaca,
daha önce de dedigim gibi asil mesele fiyat ayarlamasindan ziyade,
halkin alim gücünün yükseltilmesi olmali.
Ama bizim millet enteresan bir rüya aleminde yasiyor ve uyanmak istemiyor.:sunny: