Yağ değişiminde görülen çapaklar.!

Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
2,496
Yağ değişimi yaptım bugün.:bounce:
eski yağı boşaltırken kabın dibinde yaklaşık 10-15 adet çapak vardı..
Neden kaynaklanır..? Eski yağ 15W-40 Castrol GTX..idi...:bounce:
 
Katılım
11 Şub 2010
Mesajlar
323
bende yağ değişimi yaptığımda alttaki vidayı açtıktan sonra vidanın üst tarafının metal renkte demir tozu gibi bişeyler biriktiğini gördüm.zannedersem motor içindeki aşınmalar olsa gerek...
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Yağ değişimi yaptım bugün.:bounce:
eski yağı boşaltırken kabın dibinde yaklaşık 10-15 adet çapak vardı..
Neden kaynaklanır..? Eski yağ 15W-40 Castrol GTX..idi...:bounce:

Kullandığın yağ motosiklet yağı değilmiş zaten castrol gtx araba yağı, yağının özelleği erken bozulmuş büyük ihtimal motosiklet yağı kullan değişimleride zamanında uygula.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
2,496
Benimkilerde 1-1,5 mm ebatında idiler..:farao:
Normal midir..?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:05 ----------

Kullandığın yağ motosiklet yağı değilmiş zaten castrol gtx araba yağı, yağının özelleği erken bozulmuş büyük ihtimal motosiklet yağı kullan değişimleride zamanında uygula.


Bende onu fark edince hemen gittim..10W-40 4T castrol aldım. değiştirdim..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
27 Mar 2009
Mesajlar
526
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
motor yağı kullanırken motosiklet yağı olmasına dikkat edin, benim yağım mobil ful sentetik 15 / 50 dir, herkeze tavsiye ederim. yaz kış bu yağı kullanabilirsiniz, yağ değişimini motorumun kitabında 10,000de bir belirtilmiş ama ben 7000/8000 arası değiştiriyorum
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
2,496
Bende motor yedek parça satan bir yedek parçaçıdan aldım..
Uyandım 1000 km geçmişti..Hemen değiştirdim...Sakata gelmeyelim..
Hocam nerde 3000 kmde bir değiştiririm ben yağı..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
27 Mar 2009
Mesajlar
526
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bende motor yedek parça satan bir yedek parçaçıdan aldım..
Uyandım 1000 km geçmişti..Hemen değiştirdim...Sakata gelmeyelim..
Hocam nerde 3000 kmde bir değiştiririm ben yağı..
10/40 yağ koyarsan 3000km de bir değiştirmen lazım zaten, ama 15/50 gibi kalın yağ kullanırsan o kadar sık değiştirmene gerek yok, benim motorun bakımları kitabında 10,000km de bir belirtilmiş ama ben o kadar gideceğimi sanmıyorum, erken değişirim, bide full sentetik yağ koy, ama ybr 125 kullanıyorsan 10/40 kullan ama tam sentetik olsun:cat:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Motordan o kadar çapak düşmez.... Sen tapayı açarken tapanın dişinden düşmüştür...:cat:
Ya da tapanın karter kısmındaki dişlerden dökülmüştür....

Dikkat et..Bir dahaki yağ değişiminde dişleri iyice sıyrılıp yalama olabilir... :cat:
 
Katılım
24 Mar 2008
Mesajlar
393
Tapadan da olabilir bu durum ama, çok daha ciddi bir problem de olabilir. Zira değişen yağ, aferdersiniz, insan idrarı gibidir. Nasıl bir hastalık teşhisi koyarken idrar tahlili yaptırıyoruz ve vücudumuzdaki birçok hastalık, idrardan teşhis ediliyor, motorun rahatsızlıkları da yağdan belli olabiliyor. Eğer çapaklanma varsa, motorda aşırı aşınan bir bölüm olabilir. Dikkatli olmakta fayda var.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Tapadan da olabilir bu durum ama, çok daha ciddi bir problem de olabilir. Zira değişen yağ, aferdersiniz, insan idrarı gibidir. Nasıl bir hastalık teşhisi koyarken idrar tahlili yaptırıyoruz ve vücudumuzdaki birçok hastalık, idrardan teşhis ediliyor, motorun rahatsızlıkları da yağdan belli olabiliyor. Eğer çapaklanma varsa, motorda aşırı aşınan bir bölüm olabilir. Dikkatli olmakta fayda var.

Tabiiki olabilir ama eğer bu büyüklükte parçacıklar varsa zaten motorda sorun büyüktür... Hele ybr gibi bir motorda bu neredeyse imkansızdır...
Çok büyük ihtimal ya tapanın dişlerinden ya da tapanın sıkıldığı karter dişlerinden derim ben... :cat::cat::cat:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
1,231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bende onu fark edince hemen gittim..10W-40 4T castrol aldım. değiştirdim..

Abi sana zamanında demiştim 10 dabulyu 40 kullan diye hatırlarsan :) Tabi sakalımız yokki sözümüzü dinleyesin!Hoş gerçi var ama sen göremiyon o ayrı :queen:
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
2,496
Motordan o kadar çapak düşmez.... Sen tapayı açarken tapanın dişinden düşmüştür...:cat:
Ya da tapanın karter kısmındaki dişlerden dökülmüştür....

Dikkat et..Bir dahaki yağ değişiminde dişleri iyice sıyrılıp yalama olabilir... :cat:

Yok hocam.. Karter kısmındaki dişlilerden gelse zaten yalama olmuş demektir..
Lokma ile açtık kapadık..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:06 ----------

Abi sana zamanında demiştim 10 dabulyu 40 kullan diye hatırlarsan :) Tabi sakalımız yokki sözümüzü dinleyesin!Hoş gerçi var ama sen göremiyon o ayrı :queen:

Kışın 15W-40 castrol kullandık ama motorcunun gazına geldik.. Senle bu konuyu tartışmıştık.. 1000 km bile gitmedim..
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
Yok hocam.. Karter kısmındaki dişlilerden gelse zaten yalama olmuş demektir..
Lokma ile açtık kapadık..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:06 ----------



Kışın 15W-40 castrol kullandık ama motorcunun gazına geldik.. Senle bu konuyu tartışmıştık.. 1000 km bile gitmedim..

Serdar Hocam o metal parçaları yağ ile motorda gezindiği için yağını bundan sonra risk almamak için sık sık değiştirmeni öneririm. 3000 km yerine 1000 veya 2000 de değiştir. yoksa silindirin çizik çizik olabiliir.

alttaki linkten başımdan geçenleri okuyabilirsin

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/71370-miknatisli-karter-tapasi.html
 
Katılım
29 Eki 2009
Mesajlar
84
arkadaşlar yagdan cıkacak parçaların durumunu göre teşhis konulur parcanın cok lıgına deyişken parçasına yaşına kilometresine bu gibi hususlar cok önemli yagdeyişimi içinde
kurte arkdaşlara 1000 biniciye 2000 günlük kullanmıyosa 3litre üzeri içinde 4000 öneriyorum ama tabiki yağdeyişimisirasında cıkacak parçalarda bu yagdeyişimini
kısaltır
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
2,496
Serdar Hocam o metal parçaları yağ ile motorda gezindiği için yağını bundan sonra risk almamak için sık sık değiştirmeni öneririm. 3000 km yerine 1000 veya 2000 de değiştir. yoksa silindirin çizik çizik olabiliir.

alttaki linkten başımdan geçenleri okuyabilirsin

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/71370-miknatisli-karter-tapasi.html

Evet ben zaten 1000 km gelince rahatsız olurum..değiştiririm..her zaman..
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
2,496
Serdar Hocam o metal parçaları yağ ile motorda gezindiği için yağını bundan sonra risk almamak için sık sık değiştirmeni öneririm. 3000 km yerine 1000 veya 2000 de değiştir. yoksa silindirin çizik çizik olabiliir.

alttaki linkten başımdan geçenleri okuyabilirsin

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/71370-miknatisli-karter-tapasi.html

Silindir paslanmaz çelik değil mi..? Çizilmesi çok zor gibi geliyor bana o kadar sert değildiler çapaklar..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst