Yağ değişimi yaparken çubuk deliğinden hava basınca..

Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Ilave olarak;

Bazi ustalar,yağ değişimi sirasinda kontaği açmadan kickstart(ayak marşina 5-6 kez basmak suretiyle Abi boyle eski yağ daha iyi suzulur diyerek aslinda farkinda olmadan balatalara ve motora zarar verebiliyor.

Sonuçta balata yuzeyinde her ne kadar yağ tabakasi kalsa bile kuru surtunme sonucunda plakalar arasinda çapak kalabiliyor.debriyaj grubu,karterdeki yağ havuzunda hareket ettigi gibi rahat donus saglamiyor.

Hele hele yağ değişimi esnasinda motor isisi biraz yuksek ise daha vahim,balata yuzeyinden kalkan çapak yeni yağ ile beraber kartere ordanda pompaya dolaşiyor,10bin km olmadan balatam bitti deniliyor.

Orta sehpada motoru saga/solla yatirmak,ileri geri oynatarak yağ boşaltimi en ideali.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Eyl 2016
Mesajlar
436
Ilave olarak;

Bazi ustalar,yağ değişimi sirasinda kontaği açmadan kickstart(ayak marşina 5-6 kez basmak suretiyle Abi boyle eski yağ daha iyi suzulur diyerek aslinda farkinda olmadan balatalara ve motora zarar verebiliyor.

Sonuçta balata yuzeyinde her ne kadar yağ tabakasi kalsa bile kuru surtunme sonucunda plakalar arasinda çapak kalabiliyor.

Hele hele yağ değişimi esnasinda motor isisi biraz yuksek ise daha vahim,balata yuzeyinden kalkan çapak yeni yağ ile beraber kartere ordanda pompaya dolaşiyor,10bin km olmadan balatam bitti deniliyor.

Orta sehpada motoru saga/solla yatirmak,ileri geri oynatarak yağ boşaltimi en ideali.

benimki 1 lt bile almayan 150 cc scooter.. motora devir falan yapmadan sadece hava basarak 100 cc pis yağdan kurtulmak fena mı :) ilk defa video ekledim sanırım göremediğiniz için olmayan şeye cevap vermiş olabilirsiniz.. scooter ın yağının dolaştığı yerde debriyaj yok gönül rahatlığı ile yapın bunu eğmekten etkili ve kolay..
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
benimki 1 lt bile almayan 150 cc scooter.. motora devir falan yapmadan sadece hava basarak 100 cc pis yağdan kurtulmak fena mı :) ilk defa video ekledim sanırım göremediğiniz için olmayan şeye cevap vermiş olabilirsiniz.. scooter ın yağının dolaştığı yerde debriyaj yok gönül rahatlığı ile yapın bunu eğmekten etkili ve kolay..

Gordum dostum,diger kullanıcilar icin ilave bilgi amaçli yorumda bulundum.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst