Yabancı plakalı araçta sınır 2 yıla yükseltiliyor

Katılım
10 May 2008
Mesajlar
403
Yurtdışında yaşayan Türk vatandaşlarının özel araçları ile Türkiye'de bulunma süreleri 6 aydan 2 yıla çıkartılıyor.

Henüz çalışma aşamasında olan düzenlemeye göre, yurt dışında yaşayan vatandaşlar, Türkiye'de araçlarını 2 yıla kadar rahatlıkla bırakabilecekler.

Çalışma, Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Avrupa Bölge Komitesi Başkanı ve Hollanda Türk İşadamları Derneği (HOTİAD) Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Torunogulları'nın yoğun çabaları ve Devlet Bakanı Faruk Çelik'in desteğiyle yürütülüyor.

Konu ile ilgili açıklama yapan Torunoğulları, "6 ay sınırı büyük sıkıntılara neden oluyordu. Sevinerek görüyoruz ki, DEİK Avrupa Bölge Komitesi olarak yoğun çabalarımızın meyvelerini almaya devam ediyoruz. Devlet Bakanı Faruk Çelik, tarafımıza gönderdiği mektupta, yabancı plakalı araçların Türkiye'de kalma sınırının 2 yıla yükseltilmesi yolunda çalışmalarının devam ettiğini bildirdi. Avrupa'da yaşayan Türkler olarak sorunumuzu yerinde müşahede ederek çözüm üreten çok değerli Bakanımız Sayın Faruk Çelik beyefendiye teşekkürü borç biliyoruz" dedi.

Torunoğulları, yabancı plakalı araçların Türkiye'de kalma sınırının 2 yıla yükseltildiği zaman, gurbetçi vatandaşların Türkiye'de daha rahat hareket etme özgürlüğüne kavuşacağını sözlerine ekledi.
ALINTI

Böyle bir kanun çıkar ve motorsikletleride kapsarsa bence mükemmel olur.. çifte pasaportlu olanlar yurt dışındn motorsikletleri getirebilir 2 senede sorunsuz kullanılıp 2 yılın sonunda tekrar dışarı gir çık yapılıp kullananılabilir..
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
6ay süre kısa olduğundan çık gel yapılan masrafına değmiyodu ama 2 yıl iyi olmuş yabancı plaka araçlar yayılır etrafa böyle olursa
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Dediğiniz gibi konu sadece çift pasaportluları ve yurtdışı oturumu olanlar kapsıyor. Ancak şöyle bir durum var : Eğer kapıkuleden otomobil ile giriş yaptıyse bu kişi, yurt dışına da ya otomobili ile çıkacak veya aracını gümrüğe emanete bırakıp o şekilde çıkacak. Ben Almanya'ya döneyim de arabam türkiyede kalsın akrabalar kullansın olmuyor malesef. Giriş yaparken otomobil pasaporta kaydediliyor.
 
Katılım
8 Tem 2009
Mesajlar
881
Nişanlım Alman vatandaşı,zaten oradan araç alırsak vergisi flan nasıl olur diye araştıracaktım,onun üzerine bu haber iyi oldu belkide.
 
Katılım
9 Şub 2006
Mesajlar
86
Dediğiniz gibi konu sadece çift pasaportluları ve yurtdışı oturumu olanlar kapsıyor. Ancak şöyle bir durum var : Eğer kapıkuleden otomobil ile giriş yaptıyse bu kişi, yurt dışına da ya otomobili ile çıkacak veya aracını gümrüğe emanete bırakıp o şekilde çıkacak. Ben Almanya'ya döneyim de arabam türkiyede kalsın akrabalar kullansın olmuyor malesef. Giriş yaparken otomobil pasaporta kaydediliyor.

Üstad ne yaptın, bir anda kafamın üstünde uçuşan bütün o güzel hayaller pufff diye patladı gitti yazdıklarını okuyunca. :salut:

Neyse, hayırlısı olsun :mrgreen::mrgreen:
 
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
403
Dediğiniz gibi konu sadece çift pasaportluları ve yurtdışı oturumu olanlar kapsıyor. Ancak şöyle bir durum var : Eğer kapıkuleden otomobil ile giriş yaptıyse bu kişi, yurt dışına da ya otomobili ile çıkacak veya aracını gümrüğe emanete bırakıp o şekilde çıkacak. Ben Almanya'ya döneyim de arabam türkiyede kalsın akrabalar kullansın olmuyor malesef. Giriş yaparken otomobil pasaporta kaydediliyor.

çifte pasaportlular için, ve arkadaşları için iyi olucak . misal bulgaristan doğumlu ve türkiyede oturan bi arkadaşıma dışarıdan.böyle ve bu fiayata aldırıp burda 2sene koşturup sonunda yine bulgaristana sahıbı ıle yollayıp başka bi motor aldırırıp kullanılabilir..şahsen ben böyle birşey düşünürüm.kanun çıkarsa...fiyatlara bakarmısınız..!

51286390666414854_4.pic
Suzuki An 400 burgman

Цена 1 500 лв. ............................... Fiyatı 1500 Euro
Дата на производство октомври .... .....2000 г. 2000 yılının Ekim ayında
Тип двигател Бензинов ...................... enjeksiyon demek galıba
Кубатура [куб.см] 400 куб.см ..............kapasitesi 400 [cc] cc
Вид двигател 4 тактов .................... Motor tipi 4 zamanlı
Вид охлаждане Водно .............................. Su Soğutma Türü
Скоростна кутия Автоматична....................... Otomatik vites
Категория Скутер ..................................... Kategori Scooter
Пробег 20000 км ................................Km 20000 km
Цвят ....................... Renk Gri
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
çifte pasaportlular için, ve arkadaşları için iyi olucak . misal bulgaristan doğumlu ve türkiyede oturan bi arkadaşıma dışarıdan.böyle ve bu fiayata aldırıp burda 2sene koşturup sonunda yine bulgaristana sahıbı ıle yollayıp başka bi motor aldırırıp kullanılabilir..şahsen ben böyle birşey düşünürüm.kanun çıkarsa...fiyatlara bakarmısınız..!

Renk Gri

Bir şey daha ekleyeyim. Türkiye'ye sokulmuş yabancı plakalı aracı sadece sokan kişi kullanabilir. Eğer trafik kontrolinde yerli kişinin kullandığı tespit edilirse ceza kesilir, aracı sokan kişi gelip alana kadar da araç bağlı kalır. Bu hayalleri bırakın, bize yaramaz bu işler. paşa paşa 3 katı parayı verip kullanacağız türk plakalı motorlarımızı.
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Guzel umarim yaparlar. Direk Avrupadan bir motosiklet alirim kendime , iki sene binip hurdaya cikarsam yine karliyim:)
 
Katılım
21 Mar 2006
Mesajlar
273
Benim Kuzenim Alman vatadaşı. Onun üzerine kayıtlı olan motosikleti ben türkiyede iki yıl kullanabilirmiyim şimdi. Çok önemli benim için. Hayalimdeki hondayı Almanyadan alırsak çok daha uyguna geliyor.

Cevabı varmış üstteki mesajlarda... :(
 
Katılım
6 Mar 2009
Mesajlar
232
yurt disinda oturumu olup 2 yilda bir giris cikis yaparim diye dusunen arkadaslar yalniz bu ciktiktan sonra geri girmen arasinda bi suresi olmasi lazim yani mesela ciktiktan birkac ay yada yil sonra geri girebiliyorsun oyle direk ciktin girdi olmuyomus diye duymustum bu konu hakkinda fikri olan varmi?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst