Xenon Bağlama Yardım

Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
344
arkadaşlar daha demin xenonu eve getirdim anfi calıstırdıgım 12 volt veren akım var taktım yandı söndü yandı söndü daha sonra kapandı akımı geri cektim yeniden + ucunu değdirdim yine aynı şekilde yandı söndü yandı söndü 3 üncü 1 kere daha deneyim dedim elektirik carptı salladı biraz korktum acaba bozuldumu diyede korktum son defa degdirdim yandı hemen geri cektim neden yanıp söner akım tam olarak alamıyormu nasıl bi alet bu anlamadım gitti
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Eki 2008
Mesajlar
1,737
akü dediğin doğru akımdır senin verdiğin akım alternatif akım bozarsın deneme bunu bidaha hatta bozulmuşda olabilir yani
 
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
114
ŞİMDİ BAK ARKADASIM BU KADAR YAZILMIŞ ÇİZİLMİŞ.
1-Eline bir tane bildiğimiz kontrol kalemlerinden alıyorsun tamam mı?
2-İçini boşaltıyorsun bir tane 12V sofit ampul alıp içine takıyorsun
arka yaylı kısmın ampule oturduğundan emin ol akunun ustunde sağlamlığını kontrol et lambanın yanığını gör.
3-Kontrol kaleminin elini dokundurduğun yere bir kablo bağlıyorsun uzunca bunu şase olarak kullanacaz.
4-Şimdi xenon kiti bir kenara koy önce soktuğun kabloları al elıne
5-kontrol kalemınden çıkan kabloyu şaseye bağla (yani akunun - kutbuna)
burası onemli park lambası ile karıştırma kabloları sadece farlara giden 3 kabloyu test edeceksın.
6-Kısa farlarını yak kontrol kalemı ıle kablolara sırası ıle dokundur lambanın yandığı uç senın kısa farının + sı oluyor ok.
7-bu ucu kısa far olarak bantla etıketle sonra karıştırma diye
8-uzun farlarını yak aynı şekilde uzun farın + ucunu bul bunuda etiketle
9-3.uç otomatikmen farların şasesi oluyor.
10-xenon kıtı elıne al.
11-aşağıda linkini verdiğim şemaya göre bağlantılarını yap
12-akunu güçlü bir aku ile değiştir.
http://forum.geceucusu.com/index.php?act=attach&type=post&id=444

şimdi gelelim h7 olayına h7 ampulu kısa yapmak için bir şapkası olur. bunu bir şekilde bulup uydurman lazım yoksa hep uzun far gidersın mercekte olmadığı için iyi beddua alır trafiği tehlıkeye sokarsın.

uzun kısa yapabilmek için elınde bixenon mercek olması gereklı kı buda senın elınde yok. senın yapabileceğin tek şey ya bixenon mercek almak. hem uzun hem kısa kullanabilmek için. yada h7 amplune gore bir şapka bulacaksın. hep kısalarla kullanacaksın başka çaren yok.
farkepcesinx6zk1.th.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Eyl 2007
Mesajlar
1,637
arkadaşlar daha demin xenonu eve getirdim anfi calıstırdıgım 12 volt veren akım var taktım yandı söndü yandı söndü daha sonra kapandı akımı geri cektim yeniden + ucunu değdirdim yine aynı şekilde yandı söndü yandı söndü 3 üncü 1 kere daha deneyim dedim elektirik carptı salladı biraz korktum acaba bozuldumu diyede korktum son defa degdirdim yandı hemen geri cektim neden yanıp söner akım tam olarak alamıyormu nasıl bi alet bu anlamadım gitti
gozunu sevdigim 30 000 volt var napiyon sen o balastta sakin elini deydirme bak ucuza getiriyim derkene seni kaybetmiyelim balasta elektrik varken sakin dokunma dusuk amperli yuksek voltaj var...
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
evet aslında 30000 şakaya gelmez
balast xenon gazını ilk açarken parlatmak için veriyor coşkuyu
 
Katılım
7 Şub 2008
Mesajlar
270
arkadaşlar daha demin xenonu eve getirdim anfi calıstırdıgım 12 volt veren akım var taktım yandı söndü yandı söndü daha sonra kapandı akımı geri cektim yeniden + ucunu değdirdim yine aynı şekilde yandı söndü yandı söndü 3 üncü 1 kere daha deneyim dedim elektirik carptı salladı biraz korktum acaba bozuldumu diyede korktum son defa degdirdim yandı hemen geri cektim neden yanıp söner akım tam olarak alamıyormu nasıl bi alet bu anlamadım gitti



siz heyecan arıyorsunuz ama uğraştığınız aletle ilgili bikaç bilgide ben vereyim:resimde de gördüğünüz HID balastlar ampul içindeki gazı tetiklemek için ilk aşamada 9 ampere yakın bir akım çekerler.1dk içinde ısınan gaz ile bu akım 3 ampere kadar düşer.bu arada balastla ampül arasındaki bağlantıda düşük akımlı yaklaşık 20bin volt vardır.
bu aşamada sizin sorununuz balasta gerekli olan kalkış akımını verememek.bu yüzden alet dediğiniz şey yanıp sönüyor.
dikkatli bir şekilde araba aküsünde denemenizi tavsiye ederim.çalışırsa tekrar tartışalım.kolaygelsin.
 
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
344
Arkadaşlar Röle denen alet tm bilmiyorum ama ondan bende yok o yüzdenmi titreme yapar yanıp söner birde 12 volt karışık akım karışık akım verdim direk aynı şekilde yandı söndü daha sonra tamamen söndü
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ya arkadaş bi sağlam biyere gidip te bağlatsan diyorum yakıcaksın motoru bak seni düşündüğümüzden yani yanlış anlama
 
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
344
daha elimi vurmuyom ztn kutusunda duruyor yarın gidip bağlatırcam hava güzl olursa inş yazarım resimleri korum inş olursa tabi
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
31 Mar 2007
Mesajlar
505
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Test etmek istiyorsam bilgisayarların içinde kullandığımız power supply ın sarı ve siyah kablosu ile test edebilirsin. power ı çalıştırmak için yeşil ve siyahı kısa devre yapman lazım.
 
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
344
ayrıyeten powerim var senin dedigin gibi her ayrılmış 12 volt ile anfi çalıştırıyorum anfiden söküm - yi ye + ise artıya bağladım yandı yandı söndü kapandı 1,2 kere denedim aynı şekilde titreme yapıyor daha sonra kapanıyor sıfır xenon neden öyle yapar acaba ?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
31 Mar 2007
Mesajlar
505
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yapmaması lazım. xenon kaç watt bide kullandığın power kaç watt.
 
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
344
xenonun kac wat oldunu bilmiyorumda power 300 lük xenonun markası kamasonic h7 8000kevin
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
gökhancım eğer sorunu çözüpte kullanabilirsen, bi süre tecrübe edinip görüşlerini yazarsan sevinirim.
 
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
344
tmm yarın götürcektim baya bi kar yağdı en kısa zamanda yaparsam buraya anlatacagım

Arkadaşlar Elektirikciye götürdüm baktı akü yetersiz geldini söyledi 70 amper olması lazsımmış ona görede akü yokmuş motosikletlere göre ilk lambayı ac kapa ac kapa ısınsın daha sonra ac devamlı yanar dedi yani ilk bi ısınması lazımmış doğru mu acaba ? daha başka değişik fikri olan varmı elektonikden anlayan ?
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
344
arkadaşlar xenonu yanlış almısım h7 deyil h4 olacakmış acaba doğrumu tm emin diyilim yamaha ybr 125 h kac oluyor ? kesin bilen varmı ?
 
Katılım
31 Tem 2008
Mesajlar
76
evet internetten aldım sahibinden.com dan fatih kılıclı diye magaza arat bulursun


anladım yani 2 tane ampül olması lazım
kardeş gitmiş istanbulun en adi en şerfisz herifinden almışsın ne diyyim o adamın dükkanının önünden bile gecilmez yaw HIRSIZ DIRLAR hemde en alasından :farao:::angry2::
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst