WhatsApp'tan Telegram'a doğru yaşanan kavimler göçü.

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Az önce 10 yaşındaki oğlum Telegram'a katılmış, neden dedim, "watsap bilgilerimizi Amerika'ya satıyormuş" dedi. 10 yaşındaki çocuk. Pes dedim ya!
 
Katılım
28 Tem 2017
Mesajlar
675
Aslında gerçekten güzel bir şey.

Firmaların "Program bizim istediğimizi yaparız" mantığına çok güzel bir darbe.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Gençler Telegram'ı daha çok seviyor , cicili bicili. Ciddi abiler Signal kullanıyor.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Temel sorunlardan bir tanesi Facebook/Instagram/WhatsApp uclemesinin kisisel bilgilerle ilgili olan kurallarini EU sinirlarinin disinda uygulamasi. EU'ya soz geciremeyecegini biliyor bu nedenle Turkiye gibi yerlerde zorunlu tutmaya calisiyor.

Cok fazla kullanan tanidigim var yoksa ben de aninda Telegram/Signal, olmadi baska bir XMPP/Jabber uygulamasi kullanirim. Telegram zaten kullaniyorum bir yandan. Acik kaynak versiyonu daha temiz ve daha hizli bir kullanici arayuzu (UI) sunuyor.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
cok da şey etmemek lazım.

google hesaplarımıza birşey olsa hayat duracak neredeyse, herşeyimiz online.

whatsapp biz izin vermesek bizi gundiklemeyecek mi sanki? :)
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Watsap ne yapsın bizim dedikodu mesajlarimizi yahu!

Adamlarin derdi reklam. Çorap diyorsun facede instada çorap satış reklamı çıkıyor karşına.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
cok da şey etmemek lazım.

google hesaplarımıza birşey olsa hayat duracak neredeyse, herşeyimiz online.

whatsapp biz izin vermesek bizi gundiklemeyecek mi sanki? :)

Dusunduk baboli :)
Kendi cloud ortamimi kurdum ben, telefonumda deGoogled su an, herhangi bir google uygulamasi yok, dosyalarim/resimlerim filan da kendi sunucuma gidiyor.
google ile iligisim yok kisaca.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Hemen her tür yazılımı kullanmadan önce okumadan geçilen lisans metinlerini bir okumak lazım.
Whatsapp, telegram ve signal konusuna gelirsek, telegram'ın istemci tarafı özgür lisanslar dağıtılıyor, gpl (general pupic licese = Genel Kamu Lisansı) haliyle yeterince üzgür sayılır, bir tek sunucu tarafı konusu belli değil ama bu haliyle whatsappdan iyi. Signal server tarafı da dahil tamamen GPL lisansı ile ve bir firmanın sahipliğinde dğeil, yani insanlığın ortak malı, isteyen bir grup kodları aynen alıp değiştirip alın "mignal" GPL lisansı ile yayınladık yerli ve milli dese yalan atmış olmaz, lisansı buna bile izin veriyor.

Ben whatsapp'ı herkes orada diye kullanıyordum ama rahatsızdım, ama insanlara laf anlatmaktan bıktığım için mecburen kullanıyordum.işyerinde zaten telegram kullanıyoruz o da başka iletişim kanalları ile erişemezsek son çare olarak kullanıyorduk. şimdi telegram ve signal kullanmaya devam, whatsapp'ı da bir iki haftaya kadar kaldırmış olurum. Bu son olay bahane olmuş oldu.


Bu arada lisans anlaşmasını kabul etmediğim için windows veya Mac de kullanmıyorum, android konusunda da telefonu kurcalamaya üşendiğim için kullanıyorum ama için rahat değil.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Hemen her tür yazılımı kullanmadan önce okumadan geçilen lisans metinlerini bir okumak lazım.
Whatsapp, telegram ve signal konusuna gelirsek, telegram'ın istemci tarafı özgür lisanslar dağıtılıyor, gpl (general pupic licese = Genel Kamu Lisansı) haliyle yeterince üzgür sayılır, bir tek sunucu tarafı konusu belli değil ama bu haliyle whatsappdan iyi. Signal server tarafı da dahil tamamen GPL lisansı ile ve bir firmanın sahipliğinde dğeil, yani insanlığın ortak malı, isteyen bir grup kodları aynen alıp değiştirip alın "mignal" GPL lisansı ile yayınladık yerli ve milli dese yalan atmış olmaz, lisansı buna bile izin veriyor.

Ben whatsapp'ı herkes orada diye kullanıyordum ama rahatsızdım, ama insanlara laf anlatmaktan bıktığım için mecburen kullanıyordum.işyerinde zaten telegram kullanıyoruz o da başka iletişim kanalları ile erişemezsek son çare olarak kullanıyorduk. şimdi telegram ve signal kullanmaya devam, whatsapp'ı da bir iki haftaya kadar kaldırmış olurum. Bu son olay bahane olmuş oldu.


Bu arada lisans anlaşmasını kabul etmediğim için windows veya Mac de kullanmıyorum, android konusunda da telefonu kurcalamaya üşendiğim için kullanıyorum ama için rahat değil.

Telefon icin; maru OS ya da eFoundation deneyebilirsin hocam. Maru oldukca guzel ama eski biraz. telefonu HDMI ile ekran/TV'ye baglarsan isletim sistemine baglanabiliyorsun, desktop linux oluyor, Bluetooth klavye ile mukemmel :)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,518
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Ben Wp'den Telegram'a göçeden kesimi 3 grupta yorumluyorum.

1) Dayatmaya gerçek anlamda karşı çıkanlar.
2) "Avrupa'ya şapır şupur, bize gelince Yarabbi şükür" diye düşünenler.
3) "Hanımdan gizli elalemle bir sürü yazışmamız var, arada bir foto da yolladık, foto da aldık. Tüm bunlar Facbook anasayfamda karşıma çıkarsa ne b.k yerim?" diye düşünenler.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
bugün telefon çaldı ve bende meşgul olduğum için hoparlörden açtım telefonu hızlı şekilde ve hemen orada taşın üzerine koydum ve alo dedim.. selamsız sabahsız direkman "damacanaya para vermeyin" diye bir reklam sesi giriş yaptı... su arıtıcı reklamı yapıyorlarmış... çok küfür ettim.. sabit hatlara cevap vermeyecektim aslında.. yani ben zaten damacanaya para vermiyorum, zaten evde yıllardır su arıtıcısı var.. onuda geçtim ben bu reklam olayından nefret ediyorum.

çalıştığım ustalar öldü gülmekten ama bende küfür etmekten bir hal kesildim... nereden buluyorlar benim numara mı da reklam yapıyorlar? istemiyorum, çok rahatsız olmaya başladım.. bu reklamlardan nasıl kurtulabilirim?
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,518
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
bugün telefon çaldı ve bende meşgul olduğum için hoparlörden açtım telefonu hızlı şekilde ve hemen orada taşın üzerine koydum ve alo dedim.. selamsız sabahsız direkman "damacanaya para vermeyin" diye bir reklam sesi giriş yaptı... su arıtıcı reklamı yapıyorlarmış... çok küfür ettim.. sabit hatlara cevap vermeyecektim aslında..

çalıştığım ustalar öldü gülmekten ama bende küfür etmekten bir hal kesildim... nereden buluyorlar benim numara mı da reklam yapıyorlar? istemiyorum, çok rahatsız olmaya başladım.. bu reklamlardan nasıl kurtulabilirim?

Ben de benzer uygulamalardan sıkıntılıydım. Kombi petek bakım, Türk Telekom ve su arıtma firmalarına eskiden hep küfrederdim. Şimdi başka bir yöntem deniyorum; o ses kaydı bitince müşteri temsilcisine bağlanıyorum ve kibar bir ses tonuyla aradıkları için teşekkür ediyor ama iş amaçlı Özbekistan, Cezayir, Malezya gibi duymaya alışık olmadığımız bir ülkede bulunduğumu, daha 7 sene burada kalacağımı anlatarak mümkünse numaramı datalarından çıkarmalarını söylüyorum. İşlerinde başarılar diliyorum. Daha arayan olmadı bir daha. Bir de g.tbet, b.kbet, ç.kbet gibi bahis sitelerinden gelen sms.lere çözüm bulabilsem süper olacak.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
21 Haz 2018
Mesajlar
283
bugün telefon çaldı ve bende meşgul olduğum için hoparlörden açtım telefonu hızlı şekilde ve hemen orada taşın üzerine koydum ve alo dedim.. selamsız sabahsız direkman "damacanaya para vermeyin" diye bir reklam sesi giriş yaptı... su arıtıcı reklamı yapıyorlarmış... çok küfür ettim.. sabit hatlara cevap vermeyecektim aslında.. yani ben zaten damacanaya para vermiyorum, zaten evde yıllardır su arıtıcısı var.. onuda geçtim ben bu reklam olayından nefret ediyorum.

çalıştığım ustalar öldü gülmekten ama bende küfür etmekten bir hal kesildim... nereden buluyorlar benim numara mı da reklam yapıyorlar? istemiyorum, çok rahatsız olmaya başladım.. bu reklamlardan nasıl kurtulabilirim?

https://www.log.com.tr/ileti-yonetim-sistemi-iys-ile-istenmeyen-mesajlari-engelleme-donemi/
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Az önce 10 yaşındaki oğlum Telegram'a katılmış, neden dedim, "watsap bilgilerimizi Amerika'ya satıyormuş" dedi. 10 yaşındaki çocuk. Pes dedim ya!

Hoka helal olsun o 10 yasındaki çocuğa. Adam olacak çocuk her halinden belli oluyo. Rabbim sana torunlarini kucağina aldiğin gunleri nasip eyleye.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
WhatsApp sözleşme ile ne yapacağını söylüyor. Yerli firmamız olsa, hükümetten birileri mevzuata aykırı şekilde vatandaşların bilgilerini istese, bizim firma yetkilileri verir mi, vermez mi?
Gavura güvenmiyorum da, bizimkilere hiç güvenmiyorum, kimse kusura bakmasın.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
iys yaptım ama sanırım pek işe yaramayacak çünkü engellediğim şeyler az, beni bir dünya yerden arıyorlar reklam için, artık cevap verip yüzlerine karşı ağıza alınmayacak küfürler etmeyi düşünüyorum, bilmem iyi bir çözüm olur mu?

iys yaptım ama burada çok az seçenek vardı
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst