uzun yolculukta kedi taşıyan oldu mu ? (222 km +-)

Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
bayram tatilini sakaryada geçireceğim ama bunu yapmam için evde bulunan kediyi de götürmem lazım.

iğne vurup uyutarak mı götüreyim.
yoksa her türlü ağlamasına rağmen kendiydeyken mi götüreyim.

malum şahıs fotoğraftaki oluyor.

 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
Uyutma imkaniniz varsa kesinlikle uyutun kendindeyken götürüp hayvana işkence etmeyin yolda korkudan kendinden geçer
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,498
Motosikleti
CBR 125 R 2014
Sakın hayvan stres olmasın sonra 2 hafta uğraşırsın kanlı isahal vs vs hemen dengeleri bozuluyor ben 40 km götürdüm araba ile kedinin kıblesi şaştı.Eğer kedi huzursuz oluyorsa uyut öyle götür.Ha şu da var benim kedi arabaya giriyor çıkıyor yatıyor kalkıyor sorun yok ama hareket halinde deliriyor hayvan çıkmak için arabayı parçalayacak :D
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
uyutma kısmını bilemiyorum ancak zararlı değil ise denenebilir.

kediler genelde yaşadıkları yerden uzaklasmayı ve özellıkle kapalı halde bu sekılde seyahat etmeyı sevmez; motosiklet ile gidecekseniz riskli olmaz mı? tümsekte kedinin kafesi içerisinde savrulması ve yaralanması, allah korusun devrilme vb. olaylar olursa büyük sıkıntı. rüzgar almasını da önlemeniz lazım.

Çözümü var ise bence uyutmak; ancak tutunamayacağı için yolda yaralanabılır gıbı gelıyor.
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
bende şu çantadan da var. bunu kullanmayı düşünüyorum.
bombeli camı çıkartıp plastik ızgara takma aparatı var havasız kalmasın diye.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Çantalarda düşünmedikleri şu, savrulmalarda hayvan nereye tutunacak? Sağa sola savrulup çarpacak, bu da güvensiz bir yolculuk demek, ki hayvan haklı doğal olarak.
 
Katılım
10 Eki 2017
Mesajlar
1,413
Motosikleti
Ns200
Kedi dışarı alışık sosyal bir kediyse sorun olmaz. Benin kediyi 2gun önce sepeti arka seleye bağlayıp veterinere götürdüm. Yol da 2km falan anca. Eve dönünce her köşeye ayrı ayrı gitti yattı. Akşama kadar kendine gelemedi, bi değişik oldu yani. Hap veriyor galiba veterinerler. O haplarla seyahat daha iyi olacaktır. Yarı baygın oluyor. Çişini falan kaçırma ihtimali oluyor galiba. En güzeli hiç çıkarmamak. Biz de eve bağlandık kaldık. Komşulardan rica ediyoruz gideceğimiz zaman. Günde 1gidip mama su kontrolü yapsınlar diye.
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
Kedi dışarı alışık sosyal bir kediyse sorun olmaz. Benin kediyi 2gun önce sepeti arka seleye bağlayıp veterinere götürdüm. Yol da 2km falan anca. Eve dönünce her köşeye ayrı ayrı gitti yattı. Akşama kadar kendine gelemedi, bi değişik oldu yani. Hap veriyor galiba veterinerler. O haplarla seyahat daha iyi olacaktır. Yarı baygın oluyor. Çişini falan kaçırma ihtimali oluyor galiba. En güzeli hiç çıkarmamak. Biz de eve bağlandık kaldık. Komşulardan rica ediyoruz gideceğimiz zaman. Günde 1gidip mama su kontrolü yapsınlar diye.

3 güne kadar evde bırakabiliyorum da o zaman bile aklım evde kalıyor.
dondurma kabına koyuyorum mamasını o şekilde 1 hafta gidiyor maması
su olarak ta 1 hafta gidiyor.

öte yandan valide de sakaryada. oda kediyi getirmemi istiyor. onun amacı biraz özlem tabi :)))

sanırım akşam eve giderken veterinerden 2 adet iğne alıcam. cuma akşamı giderken sakinleştirip yola çıkıcam.
ikinci iğne bayram dönüşü için.
aksi bi plan çıkmadıkça şuan planım böyle
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Diğer bir seçenek evde bırakmak.

Kediler evde yalnız kaldıgında pek tınlamaz; 1 hafta sonra dönsen gelip 2 yalanır sonra gider yüzüne yine bakmaz.

Yolculuk psikolojisi yaşatmak yerine eve bırak bence. 2 günde bi gelen birisi olacak ise güzel. Eğer yok ise tavsiye olarak

evin farklı köşelerine yemek ve su bırak (en az 4 noktaya)
kapıları yanlıslıkla kapatma tehlikesine karşı önlem al
Eğer riske girmek istemez isen lavabona bir leğen koy cok cok ince damlatır vaziyette suyu acık bırak; suları devırır ise gider oradan içer.


Kısaca kedi köpek gibi değildir; evde olmamanı umursamaz (genel olarak hepsi değil)
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
Diğer bir seçenek evde bırakmak.

Kediler evde yalnız kaldıgında pek tınlamaz; 1 hafta sonra dönsen gelip 2 yalanır sonra gider yüzüne yine bakmaz.

Yolculuk psikolojisi yaşatmak yerine eve bırak bence. 2 günde bi gelen birisi olacak ise güzel. Eğer yok ise tavsiye olarak

evin farklı köşelerine yemek ve su bırak (en az 4 noktaya)
kapıları yanlıslıkla kapatma tehlikesine karşı önlem al
Eğer riske girmek istemez isen lavabona bir leğen koy cok cok ince damlatır vaziyette suyu acık bırak; suları devırır ise gider oradan içer.


Kısaca kedi köpek gibi değildir; evde olmamanı umursamaz (genel olarak hepsi değil)

öyle yapmak da var aklımda. bilemedim ya kararsız kaldım
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
2 gunde bır ugrayacak bırısı olur ıse daha super olur.

Cok test etmek ıstıyor ısen al kedıyı 1 saat motorla gezdır. Döndüğünde hal hareketlerine dikkat et.

Cocuklugumda kedim vardı bahcede yetişmişti; arabaya koydugumuz anda aglamaya baslardı bende aglardım.

Sonra öldü yavrusunu büyüttük; o genel olarak apartman dairesinde yaşadı; şehir içi hiç mızmızlanmadı araba ile gezerken.

Sonra balkondan atlayıp ölmüştü.

Üzüldüm yine. Yakın zamanda kedi alacağım zaten.
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
veterinere giderken ilk 5 dakka mızmızlanıyor sonra battı balık yan gider moduna geçip müebbet yemiş koğuş ağası gibi yayılıp etrafa bakıyor :D
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
yolculuk sonunda seninki

hqdefault.jpg
 
Katılım
12 Eyl 2018
Mesajlar
203
Öncelikle kediyi motosiklet ile taşımanızı tavsiye etmiyorum. İkinci tavsiye etmediğim şey ise kediyi uyutmanız. Kedi-köpek uyutmak riskli iştir mutlaka bir veteriner hekim yapmalıdır. Örneğin kedi kısırlaştırma operasyonlarında, köpekleri tıraş ederken falan uyuturlar ve böyle durumlarda bile verilen ilacın ayarı kaçırıldığı için bir daha uyanamayan bir sürü kedi köpek biliyorum. Özellikle kendiniz asla ve asla yapmayı denemeyin.

Uyutmak yerine şunu tavsiye edebilirim "sedapet" diye bir şey var kedinin burnuna biraz sürüyorsunuz ve kedi yarı baygın vaziyette oluyor. Bu söylediğim şeyi de çok az bir şey kullanmanız lazım veterinerlere nasıl bir yolculuğa çıkacağınızı ne kadar süreceğini söylerseniz size kullanmanız gereken miktarı söylerler. (Bu aralar biraz zor bulunuyor şimdiden bulmaya çalışın)

İlla motor ile taşıyacaksanız da rüzgar almayacak ve kedinin etrafını göremeyeceği bir şekilde götürün.

Bir de yolda muhtemelen korkup birkaç kez kafesin içine tuvaletini yapacaktır bu durumla ilgili de önlemlerinizi alın.
 
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
24
Motosikleti
Arora Jaguar 125
Benim kedi 5 km de çıldırıyor, toplu taşıma, araba, motorsiklet, bisiklet ile denedim. Ne yapcam bilmiyorum. Araba ve toplu taşıma için kedi kafesinde, bisiklet ve motorsiklet için kedi sırt çantasında taşıyorum, durmuyo, çok bağrıyo.
Uyutarak götürmek en iyisi, iki üç gün uzak kalacaksanız kendi evinizde farklı noktalara su ve mama koyarak bırakın. Bazı kediler stres yapıp dökebiliyorlar kapları.
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Bizimde bir kedimiz vardı yaklaşık 15 yaşında iken öldü.Komşu yoksa tatil mama kapları var.Yedikçe haznesinden akan.devirmesi ihtimaline karşı iki tane koyarsan sorun olmaz.Su içinde biz büyükçe bir leğene su dolduruyorduk.Devirip dökemediği için sorun olmuyordu.

Uyutmayı bende tavsiye etmiyorum.İdrar yollarındaki kumu temizlemek için uyutmuşlardıda sabaha kadar başında beklemiştik dilini yutmasın diye.
 
Katılım
25 Ocak 2017
Mesajlar
231
Keşke dememek için evde bırakın. Biraz acımasızca gibi gelebilir ama asıl sorun uyutmakta ve 2 kere kısa süreyle yapmak.
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Araba ile dahi kedi oldukça stresli bir yolculuk geçiriyor. Köpekler gibi değiller. Hem kapalı alanda olma hem de hareket halinde olmak kediyi yoruyor. Yoldan gelen titreşimler kedinin hasta hissetmesine, kusmasına neden olabiliyor.

Bahsettiğiniz kutunun içinde kedi iyice kendini kapana kısılmış hissedecek, korkunun ve stresin en üst sınırında olacaktır. Bayılma hatta kalp krizi bile olabilir.
Bir de motosiklette yol kaynaklı titreşimlerin-hareketlerin 3 kiloluk bir canlıyı adete çalkalayacağı düşünülürse tam bir eziyet olur.

Kafese alışık bir kedi arabada kedi kafesinde, alışık değilse sürücünün dikkatli olması koşuluyla araba içinde serbest taşınması en mantıklısı.
İkinci mantıklı seçenek otobüs.
Dezavantajı şu,
1)miyavlayarak yolcuları rahatsız etme olasılığı çok yüksek
2)kafeste kalmak zorunda
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
Araba ile dahi kedi oldukça stresli bir yolculuk geçiriyor. Köpekler gibi değiller. Hem kapalı alanda olma hem de hareket halinde olmak kediyi yoruyor. Yoldan gelen titreşimler kedinin hasta hissetmesine, kusmasına neden olabiliyor.

Bahsettiğiniz kutunun içinde kedi iyice kendini kapana kısılmış hissedecek, korkunun ve stresin en üst sınırında olacaktır. Bayılma hatta kalp krizi bile olabilir.
Bir de motosiklette yol kaynaklı titreşimlerin-hareketlerin 3 kiloluk bir canlıyı adete çalkalayacağı düşünülürse tam bir eziyet olur.

Kafese alışık bir kedi arabada kedi kafesinde, alışık değilse sürücünün dikkatli olması koşuluyla araba içinde serbest taşınması en mantıklısı.
İkinci mantıklı seçenek otobüs.
Dezavantajı şu,
1)miyavlayarak yolcuları rahatsız etme olasılığı çok yüksek
2)kafeste kalmak zorunda

sanırım evde bırakacam. 4 - 5 gün idare edicek artık. yada annemi eve yollarım en kötü ben tatile devam ederim :D
bu arada bizimki 5.5 kilo :queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst