TVS TVS Jupiter Alacaklara Bilgilendirme

Katılım
1 Ocak 2024
Mesajlar
4
Merhabalar,

Bu konu TVS Jupiter alacak ve almayı düşünen üyeler için Türkiye'deki servisinin uyanıklığından haberdar olmanız, genel bilmeniz gerekenler ve bakım hakkında bilgilenmeniz için açıldı.

Yakın zamanda TVS Jupiter aldım ve öncesinde de araştırma yaptım. Bakım hakkında klavuza bakarken TVS'nin Türkiye'deki distribütör firması Uğur Motorlu Araçlar'ın, kısaca UMA diyeceğim, bakım sayfasındaki ile TVS'nin kendi sitesindeki bakım aralığı çok farklı. Şöyle ki UMA rodaj sonrası motor ve şanzıman yağı için her 1000 kmde servise çağırırken (bkz. prnt.sc/yVtpilpvyKE3) TVS 6000 kmde servise gelmesini öneriyor (bkz. prnt.sc/MDmNt_OBLOiX). UMA 6000 kilometre sonrası süspansiyon sistemini değiştirmek isterken TVS km bile önermiyor sadece gerektiği durumlarda değişim öneriyor. Marka motoruna güveniyor ki 6000 km servis aralığı koymuş, ki rakibi hero zaten Türkiye'de bu aralıklarda motor yağı bakımına çağırıyor (bkz. prnt.sc/2l-_SqER8CUL)

Fotoğraflarda gördüğünüz gibi UMA sırf para kazanmak için 1000 km koymuş bakım aralığında. Ankara İstanbul git gel yapsanız bakıma gideceksiniz yani. Kılavuzda önerilen yağ viskozitesi bile yok; TVS'nin kendi sitesinden buldum 10W-30 öneriliyormuş. Daha da ilginci UMA 0.9 lt yağ koyulmasını söylerken TVS 800 ml yağ koyulması gerektiğiniz yazmış (bkz. prnt.sc/59hVf1MxVnHc). İkisi de aynı model ikisi de aynı motor. Ben şahsen bir kere bile yetkili servise gitmeyeceğim. Zaten UMA'nın bayileri bisikletçiden dönme servisler oluyor motoru adamlardan ben daha çok tanıyordum. Eğer motordan azıcık anlıyorsanız servisin yaptığı bakımdan daha iyisini yapabilirsiniz. Motor zaten mekanik olarak gayet kaliteli. Adamlar buna Hindistan'da 5 kişi biniyor.

Servis olayından sonra gelinecek ilk husus ise montaj hataları. bu model Türkiye'de UMA tarafından montajlandığı için bazı montaj hataları olabiliyor. Kayışınız ters takılmış olabilir, direksiyonunuzun somunu fazla sıkılmış bu yüzden yumuşak dönmüyor olabilir ve gaz teli gerginliğinden dolayı gidon döndürmede gaz verme gibi sorunları olabilir. Tüm saydıklarım da aman nolacak denecek sorunlar değil. Motoru ilk satın aldığınız zaman varyatörü sökerek kayışın konumuna kesinlikle bakmanızı öneriyorum. Yoksa 10 bin kmde kopartırsınız. Son olarak fabrika lastikleri yazın sizi idare etse de ıslak zeminlerde berbat. Yeni bir lastik almanız güvenliğiniz açısından çok önemli. Motor 90/90/12 lastik istiyor.

Performans ile devam etmemiz gerekirse 2023 ve sonrası modellerinde EURO 5 standartlarından ötürü egzozda katalitik konvertör mevcut. Bu ilerleyen zamanlarda tıkanıp motorun sıcaklığının dışarıya verememesine neden oluyor. Bunun temizliğinin yapılması gerektiği aklınızda bulunsun. Lastik basınçları da yakıt tüketimi ve güvenlik açısında çok önemli. Eğer genelde tek biniyorsanız TVS ön 24 arka 32 PSI eğer genelde artçınız varsa ön 32 arka 36 PSI öneriyor. Tabi bunu lastikleriniz soğukken yapmalısınız yoksa o değerleri yakalayamazsınız.

Hint markaları Türkiye'de fiyatını hak eden tek motorlar. Jupiter de mekanik olarak gayet güzel ve sorunsuz bir model. Ben şu ana kadar hiç yolda kalmadım. Olumsuz görüşler için her eleştiriyi fiyatı göz önünde bulundurarak yapmanızı öneriyorum. Şu anda 2023 modellerini 49 bin TL'den bulabiliyorsunuz bayilerde.

Umarım sizi bazı konularda bilgilendirebilmişimdir. Sağlıcakla kalın.

 
Katılım
2 Şub 2013
Mesajlar
84
Aslında Hindistan dan bütün halde montajlı bir şekilde gelse kafa da en ufak soru işareti olmadan uzun yıllar binilebilecek bir motosiklet. Tabi UMA dan da kurtulması gerek.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst