TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
462
Arkadaşın dediği gibi. Kesinlikle karbüratör ve bujiden. %90 karbüratör diyaframı ile ilgili bi sıkıntı.
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
Motor daha 5.000 de bujiyi kontrol ettim temiz geriye bi tek karbüratör kalıyor ozaman
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
belki karbüratordür yada soğukken yapıyosa sadece hiçbi problem yoktur bakmak lazım

Ağırlıklı olarak soğukken diyebilirim

Bu sabahda hava güzel motor kolay çalışır diye bi hevesle kontağı açtım ama ne sıkıntısı varsa 15 dk ya yakın uğraştırdı beni marşı alıyo ama çalışmıyor çalışsada uzun sürmüyor felan rolantiyle jigleyle baya oynadım bi şekilde çalıştı

Dün akşam artçıyla birlikte 30+30 60 km yol yaptım hiçbir sorun olmamıştı ama bu sabahki sıkıntı onla ilgilimi acaba diye düşündüm .Motoru satan arkadaş iki kişi kullanacaksan zinciri kesin bollaştır ben gergin kullanıyorum dedi sizce zincir gevşekliği ne kadar olmalı genelde tek kullanırım ama haftada 2-3 gün artçı alıyorum..
 
Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
462
Hocam ilk bakımda falan sübap ayarı ile oynadılar mı. Çalışmama sorunu sübap olabilir gibi geliyor bana
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
Motor servise hiç gitmemiş sahibi rutin bakımları kendi yapmış veya yaptırmış filtre, yağ vs yeni değişmiş
 
Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
462
O zaman servise götürüp bi baktırmakta fayda var. Dediğin sorunun aynısını ben her viteste yaşıyordum. Vites 1 ile dahi yokuşları zor çıkıyordum. Servise gittim karbüratör diyaframı değişti ve motor sıfır gibi haline döndü. Ben bunu yaşadığımda motor 15 bindeydi
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
Gücünde bişey yok çok şükür ama seside çok fazla çıkıyor herhangi bir viteste gazı biraz açınca bağırıyor motor birazda titreşimin sesi geliyor heryerinden
 
Katılım
6 Kas 2015
Mesajlar
140
Ağırlıklı olarak soğukken diyebilirim

Bu sabahda hava güzel motor kolay çalışır diye bi hevesle kontağı açtım ama ne sıkıntısı varsa 15 dk ya yakın uğraştırdı beni marşı alıyo ama çalışmıyor çalışsada uzun sürmüyor felan rolantiyle jigleyle baya oynadım bi şekilde çalıştı

Dün akşam artçıyla birlikte 30+30 60 km yol yaptım hiçbir sorun olmamıştı ama bu sabahki sıkıntı onla ilgilimi acaba diye düşündüm .Motoru satan arkadaş iki kişi kullanacaksan zinciri kesin bollaştır ben gergin kullanıyorum dedi sizce zincir gevşekliği ne kadar olmalı genelde tek kullanırım ama haftada 2-3 gün artçı alıyorum..

- Soğuk havalarda, ilk çalıştırmada, cikle yukarı konumda (Bende böyle) 4000 devirlerde çalıştırılıp, sonra cikle aşağı konumda gaz vermeden 5 dak. kadar çalıştırılmalı.

- Zincir gerginliği, üstündeyken 2 parmak kadar boşluk olmalı.

Motor boğulması için;
- Buji yi değiştirin. Ucuz bir şey zaten. Ama önemli bir yere sahip.
2. el alsam yapacağım ilk iş buji değiştirmek olurdu.

- Depodaki pislikte olabilir. Karbüratördeki tahliyeden arada benzini tahliye edin.
Mümkünse depodaki benzini boşaltıp görebilirsiniz.(Tecrübe ile sabit.)
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Ağırlıklı olarak soğukken diyebilirim

Bu sabahda hava güzel motor kolay çalışır diye bi hevesle kontağı açtım ama ne sıkıntısı varsa 15 dk ya yakın uğraştırdı beni marşı alıyo ama çalışmıyor çalışsada uzun sürmüyor felan rolantiyle jigleyle baya oynadım bi şekilde çalıştı

Dün akşam artçıyla birlikte 30+30 60 km yol yaptım hiçbir sorun olmamıştı ama bu sabahki sıkıntı onla ilgilimi acaba diye düşündüm .Motoru satan arkadaş iki kişi kullanacaksan zinciri kesin bollaştır ben gergin kullanıyorum dedi sizce zincir gevşekliği ne kadar olmalı genelde tek kullanırım ama haftada 2-3 gün artçı alıyorum..

soğukken yapıyorsa karbüratör ayarıyla sakın oynama eğer ısındıktan sonra tapa gazda yapıyorsa o zaman karbüratör içindeki benzin şamandırasının ayarıyla oynanmıştır ve çekilen benzinle gelen benzin arasında fark vardır zinciride sakın boşta kullanma şanzımana yük biner
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
soğukken yapıyorsa karbüratör ayarıyla sakın oynama eğer ısındıktan sonra tapa gazda yapıyorsa o zaman karbüratör içindeki benzin şamandırasının ayarıyla oynanmıştır ve çekilen benzinle gelen benzin arasında fark vardır zinciride sakın boşta kullanma şanzımana yük biner

Yok öyle ısındıktan sonra yüksek hızlarda felan olmuyor çoğunlukla ilk 10 dk 2. ve 3.viteslerde oluyor

- Soğuk havalarda, ilk çalıştırmada, cikle yukarı konumda (Bende böyle) 4000 devirlerde çalıştırılıp, sonra cikle aşağı konumda gaz vermeden 5 dak. kadar çalıştırılmalı.

- Zincir gerginliği, üstündeyken 2 parmak kadar boşluk olmalı.

Motor boğulması için;
- Buji yi değiştirin. Ucuz bir şey zaten. Ama önemli bir yere sahip.
2. el alsam yapacağım ilk iş buji değiştirmek olurdu.

- Depodaki pislikte olabilir. Karbüratördeki tahliyeden arada benzini tahliye edin.
Mümkünse depodaki benzini boşaltıp görebilirsiniz.(Tecrübe ile sabit.)

Dediklerini aynen driftte uyguluyordum yani önceki motorumda onda jigle 3 konumu vardı ama bu apache nin jiglesi bi tuhaf sadece çekiyosun ve bildiğin motora gaz veriyor büyük bi gürültü oluyo sabah birkaç dk ısınana kadar.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Yok öyle ısındıktan sonra yüksek hızlarda felan olmuyor çoğunlukla ilk 10 dk 2. ve 3.viteslerde oluyor



Dediklerini aynen driftte uyguluyordum yani önceki motorumda onda jigle 3 konumu vardı ama bu apache nin jiglesi bi tuhaf sadece çekiyosun ve bildiğin motora gaz veriyor büyük bi gürültü oluyo sabah birkaç dk ısınana kadar.

vitesi boş ver duruken aynı sürede bekle ara yara tam gaz yapmaya çalış yine yapıyorsa ısınmamıştır ondan yapar kafay takılacak bişey gibi gözükmüyor bizim motorlar yazın bile jikle isteyebiliyor
 
Katılım
30 Nis 2013
Mesajlar
39
yağ ve hava filtersine 45 tl. bu normal bi fiyat mı? takılması değil sadece yedek parça olarak satın alınması
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
Bizim motorlarda yağ filtresi varmı ya birisi bana ısrarla yok dedide ben var diye biliyorum
 
Katılım
26 May 2013
Mesajlar
128
yağ ve hava filtersine 45 tl. bu normal bi fiyat mı? takılması değil sadece yedek parça olarak satın alınması

pahali sitelerde hava filtresi 25 yag filtresi 10 tl. daha ucuza da var 45 lira normal degil.

yag filtrasi var motorda yag kontrol tapasinin altinda 3 vidayi sokunce cikar degisir vs.
 
Katılım
9 Şub 2008
Mesajlar
2,858
Arkadaşlar İstanbul'da motorun sağını solunu kesip birşeyler yapmak istiyorum.
Örneğin, Gidon değişimi, far değişimi, arka kuyruk kesimi vb..
Bunu yapacak bir yer biliyor musunuz?
 
Katılım
25 Ocak 2015
Mesajlar
52
arkadaşlar merhaba motorumun blokunda yağ akıntısı gibi bir şey var nerden geldiğini anlayamıyorum ustama götürdüğümde bir sıkıntısı olmadığını söyledi ama içim rahat değil ve sürdükçe üstüne toz yapışmış iğrenç bir hal almış hem kıyamıyorum hem temiz gözüksün istiyorum bunun sebebi ne olabilir ve nasıl giderebilirim süngerle ne kadar sildiysem de iç bölümlere ulaşamadım haliyle.. :pale:
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
arkadaşlar merhaba motorumun blokunda yağ akıntısı gibi bir şey var nerden geldiğini anlayamıyorum ustama götürdüğümde bir sıkıntısı olmadığını söyledi ama içim rahat değil ve sürdükçe üstüne toz yapışmış iğrenç bir hal almış hem kıyamıyorum hem temiz gözüksün istiyorum bunun sebebi ne olabilir ve nasıl giderebilirim süngerle ne kadar sildiysem de iç bölümlere ulaşamadım haliyle.. :pale:

terleme yapıyor genleşmeyi düzgün hesaplayamayıp az genleşen conta koymuşlar bütün apacheler vardır
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst