- Katılım
- 6 Kas 2015
- Mesajlar
- 140
Yokmu bu sorunu yaşayan veya nedenini bilen
-Karburatorden olabilir.
-Bujiden olabilir.
-Debriyaj, gaz ayarından olabilir.
Sırayla deneyebilirsiniz.
Yokmu bu sorunu yaşayan veya nedenini bilen
Motor daha 5.000 de bujiyi kontrol ettim temiz geriye bi tek karbüratör kalıyor ozaman
belki karbüratordür yada soğukken yapıyosa sadece hiçbi problem yoktur bakmak lazım
Ağırlıklı olarak soğukken diyebilirim
Bu sabahda hava güzel motor kolay çalışır diye bi hevesle kontağı açtım ama ne sıkıntısı varsa 15 dk ya yakın uğraştırdı beni marşı alıyo ama çalışmıyor çalışsada uzun sürmüyor felan rolantiyle jigleyle baya oynadım bi şekilde çalıştı
Dün akşam artçıyla birlikte 30+30 60 km yol yaptım hiçbir sorun olmamıştı ama bu sabahki sıkıntı onla ilgilimi acaba diye düşündüm .Motoru satan arkadaş iki kişi kullanacaksan zinciri kesin bollaştır ben gergin kullanıyorum dedi sizce zincir gevşekliği ne kadar olmalı genelde tek kullanırım ama haftada 2-3 gün artçı alıyorum..
Ağırlıklı olarak soğukken diyebilirim
Bu sabahda hava güzel motor kolay çalışır diye bi hevesle kontağı açtım ama ne sıkıntısı varsa 15 dk ya yakın uğraştırdı beni marşı alıyo ama çalışmıyor çalışsada uzun sürmüyor felan rolantiyle jigleyle baya oynadım bi şekilde çalıştı
Dün akşam artçıyla birlikte 30+30 60 km yol yaptım hiçbir sorun olmamıştı ama bu sabahki sıkıntı onla ilgilimi acaba diye düşündüm .Motoru satan arkadaş iki kişi kullanacaksan zinciri kesin bollaştır ben gergin kullanıyorum dedi sizce zincir gevşekliği ne kadar olmalı genelde tek kullanırım ama haftada 2-3 gün artçı alıyorum..
soğukken yapıyorsa karbüratör ayarıyla sakın oynama eğer ısındıktan sonra tapa gazda yapıyorsa o zaman karbüratör içindeki benzin şamandırasının ayarıyla oynanmıştır ve çekilen benzinle gelen benzin arasında fark vardır zinciride sakın boşta kullanma şanzımana yük biner
- Soğuk havalarda, ilk çalıştırmada, cikle yukarı konumda (Bende böyle) 4000 devirlerde çalıştırılıp, sonra cikle aşağı konumda gaz vermeden 5 dak. kadar çalıştırılmalı.
- Zincir gerginliği, üstündeyken 2 parmak kadar boşluk olmalı.
Motor boğulması için;
- Buji yi değiştirin. Ucuz bir şey zaten. Ama önemli bir yere sahip.
2. el alsam yapacağım ilk iş buji değiştirmek olurdu.
- Depodaki pislikte olabilir. Karbüratördeki tahliyeden arada benzini tahliye edin.
Mümkünse depodaki benzini boşaltıp görebilirsiniz.(Tecrübe ile sabit.)
Yok öyle ısındıktan sonra yüksek hızlarda felan olmuyor çoğunlukla ilk 10 dk 2. ve 3.viteslerde oluyor
Dediklerini aynen driftte uyguluyordum yani önceki motorumda onda jigle 3 konumu vardı ama bu apache nin jiglesi bi tuhaf sadece çekiyosun ve bildiğin motora gaz veriyor büyük bi gürültü oluyo sabah birkaç dk ısınana kadar.
yağ ve hava filtersine 45 tl. bu normal bi fiyat mı? takılması değil sadece yedek parça olarak satın alınması
Bizim motorlarda yağ filtresi varmı ya birisi bana ısrarla yok dedide ben var diye biliyorum
arkadaşlar merhaba motorumun blokunda yağ akıntısı gibi bir şey var nerden geldiğini anlayamıyorum ustama götürdüğümde bir sıkıntısı olmadığını söyledi ama içim rahat değil ve sürdükçe üstüne toz yapışmış iğrenç bir hal almış hem kıyamıyorum hem temiz gözüksün istiyorum bunun sebebi ne olabilir ve nasıl giderebilirim süngerle ne kadar sildiysem de iç bölümlere ulaşamadım haliyle..ale: