TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
462
Hocam, karbüratör temizlettim . hava filtresi temizlettim ve hiç temizlenmemiş şimdiye kadar , şimdi motor iyi oldu hatta tekte marş alıyor fakat giderken hem eskisinden fazla titriyor ve bloktan bir ses geliyor , tamirciye söyledim içini açıp bakmak gerekli dedi , tamirciye bırakmadan öncede o ses vardı fakat çok az vardı şimdi duyulur derecede açıp bakyirayim mi yoksa normal mi , bir arkadaşım egzantrik öyle ses çıkartabiliyor demişti. Ayrıca hangi bakımlarda yağ filtresinin değiştirmek gerek eski tamircim 5km kullanmama rağmen değiştirmedi hiç bir sonraki yağlama bakımında değiştireyim mi, şimdiden teşekkürler.


Abicim tekrar subap ayarı yaptırdın mı? Subap ayarı yaptırdıysan üst Kapağı açınca egzantrik zincirini görmedi mi. Eğer üst kağağı açtırdıysan motor kulak vidalarını sıktır bakalım bi. Vidalar gevşedi ise titreşim artıyor. Geçen kış Başıma geldi vidalar gevşemişti gittim sürat motora vidaları sıktı, elim Ayağım 5 dakikada uyuşuyordu. Şuan benim hissettiğime göre hiç titreşimim yok. Ama arkada oturanda kesinlikle var. Abicim motul 7100 15-50 yağ al. 2000 km'de bir değiştir yağını. Ve her 2 değiştirmende bir yağ filtreni de değiştir. Yani her 4 binde bir. Motul Yağı gözün kapalı 2 binde değiştirebilirsin kanaatimce. Deneyimlerimi söylüyorum. Tekerin düz bassın. Sağlıcakla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:10 ----------

Dostlar Tvs arka kampanayı disk yapmışlar.Ve ayrıca 180 cc de satışı varmış.Yorumlar nedir?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-tvs-turkiye-de-ilk-surat-motorda-on-ve-arka-diskli-tvs-apache-209644265/detay


Apacheye uygun 180'lik silindiri Eminönü'nde bulduk 150 liraya aldık. Abimin motoru inanılmaz yağ yakıyordu. Haftada 200 km yol yapıyor ve 200 ml yağ yakıyordu. Silindiri aldık, motoru söktük yeni silindiri taktık. Fakat 1 mm'lik conta kestirdik te taktık. Yoksa üst kapaktan ses geliyordu. Kısa geliyordu tekrar söktük tekrar taktık. Güzel bir karbüratör ayarı ile beraber yeni yağımızı koyduk. Marşa bastık ve bu kez sorunsuz ve sessiz Çalışmaya başladı. Sonuç mükemmel. Motor canavar gibi oldu gerçekten. Kompresör de harika. Benim apache ile geçemediğim Apache azdır. Kalkışta ciddi söylüyorum pulsarla kapışıyorum bi mesafeye kadar kafa kafaya. Ama abimin motoru ile kapışamıyorsun sanki arkadan birisi itiyor onun motoru :)
 
Katılım
11 Ağu 2014
Mesajlar
140
Abicim tekrar subap ayarı yaptırdın mı? Subap ayarı yaptırdıysan üst Kapağı açınca egzantrik zincirini görmedi mi. Eğer üst kağağı açtırdıysan motor kulak vidalarını sıktır bakalım bi. Vidalar gevşedi ise titreşim artıyor. Geçen kış Başıma geldi vidalar gevşemişti gittim sürat motora vidaları sıktı, elim Ayağım 5 dakikada uyuşuyordu. Şuan benim hissettiğime göre hiç titreşimim yok. Ama arkada oturanda kesinlikle var. Abicim motul 7100 15-50 yağ al. 2000 km'de bir değiştir yağını. Ve her 2 değiştirmende bir yağ filtreni de değiştir. Yani her 4 binde bir. Motul Yağı gözün kapalı 2 binde değiştirebilirsin kanaatimce. Deneyimlerimi söylüyorum. Tekerin düz bassın. Sağlıcakla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:10 ----------


Tamam hocam teşekkürler, yağ filtresinin ucuz birşey olduğunu biliyordum fakat tamirci gerek yok gerek yok diyip duruyordu o yüzden değistirmedim ama bir daha motor alirsam ya garantili alicam yada 0 4 ayda başıma gelmeyen kalmadı 0 dan motor yapsam bu kadar tutmazdı şimdi yeni tamirci buldum bu abi çok iyi ve ilgili yaptığının arkasında bir sıkıntı olursa gel buradayım diyor öğleye doğru tekrar gidip kulak vidalarini sıktırırım.Ve motorun deposunu çıkmıştı bana oradan da titreşim geliyordu onu gevşettim şimdi depodan gelmiyor.
 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
Abi hayırlı olsun. Buraları bırakma gözünü sevim çok yardımın dokunuyor yeni başlayan insanlara.:rendeer:

Eyvallah dostum. Bir yere gittiğimiz yok. Zaten içim acıdı Apache'yi satmaya götürürken. Bir şeyin değerini kaybedince anlarsın derler ye o hesap oldu :)
 
Katılım
12 May 2010
Mesajlar
129
Cümleten selamlar yağı değiştireyim diyorum 15-50 iphone sentetik yağ var malum şimdi önümüz kış bu yağı koysam mı koymasam mı bilemedim sizce ne yapayım izmirde çok soğuk olmuyor aralık ayına kadar. Şimdiden teşekkürler :)
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
989
cümleten s.a çarşamba gecesi saat 01,00 de izmir den iki apache bir cbr 125 yola çıktık çanakkale ye gittik toplamda 900 küsür km yol yaptık ortalama km de 12 krş.yaktı yakıtı çok çok iyi ben çarşamba sabahından perşembe gecesine kadar hiç uyumadım sağolsun apachem de pek yormadı beni şehitlikleri ve şehitlik abidesini çanakkaleyi gezdik inş.sizlere de nasip olur https://www.facebook.com/emrah.umut.7/media_set?set=a.914336211973090.1073741828.100001901588410&type=3 bunlar çektiğimiz resimler apache gerçekten bana göre uzun yol motoru :flower:
 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
Cümleten selamlar yağı değiştireyim diyorum 15-50 iphone sentetik yağ var malum şimdi önümüz kış bu yağı koysam mı koymasam mı bilemedim sizce ne yapayım izmirde çok soğuk olmuyor aralık ayına kadar. Şimdiden teşekkürler :)

10-40 dostum. 15-50 kışın ısınana kadar yorar motoru soğukta.
 
Katılım
12 May 2010
Mesajlar
129
10-40 dostum. 15-50 kışın ısınana kadar yorar motoru soğukta.

Ağustos başında almıştım yağı izmirde bayi açılışında ücretsiz değişince yağ açılmadan kaldı haliyle yeniden yağ değişeceği zaman gelincede kışa girdik o yüzden sorayım dedim Teşekkür ederim. Birde yağı açmasam kutusunda kalsa bir sıkıntı olur mu seneye falan kullansam şimdi 10-40 sentetik yağ alayım diyorum yarı sentetik kullanıyordum hep sentetik ile arasında fark olur mu ki ?
 
Katılım
11 Nis 2015
Mesajlar
230
Arkadaşlar motorun sesi bi süredir horultu gibi çıkmaya başladı. Yani 1000 km önceki sesi değil.. Neden olabilir? Bi de hava filtresini bi değiştireyim diyorum içime sinmiyor çünkü zira motoru 2. el aldım. Gerçi 3000 km dir biniyorum motorda 5250 ye falan geldi ama bilemedim. Yarın öbür gün bi bakıma gideceğim. Subap ayarı falan da bi yaptırmayı düşünüyorum yakıtı düşmedi çünkü, o arada hava filtresini falan da değiştireyim kafam rahatlasın diyorum. Orijinalle yan sanayi fark eder mi hava filtresinde? Veya Ankara da orijinal nerden bulabilirim veya başka markaların bize uyan filtresi olanı var mı acaba?
 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
Ağustos başında almıştım yağı izmirde bayi açılışında ücretsiz değişince yağ açılmadan kaldı haliyle yeniden yağ değişeceği zaman gelincede kışa girdik o yüzden sorayım dedim Teşekkür ederim. Birde yağı açmasam kutusunda kalsa bir sıkıntı olur mu seneye falan kullansam şimdi 10-40 sentetik yağ alayım diyorum yarı sentetik kullanıyordum hep sentetik ile arasında fark olur mu ki ?

Aradaki fiyat farkına değer mi o tartışılır ama ikiside kullanılır bizim motorlarda. Aslen köpek gibi alet TVS'nin motoru. Çok ince eleyip sık dokumaya gerek olmayan motorlar. Yağsız kalmadığı ve içine scooter yağı koymadığın sürece hepsini kaldırır. Bir de bozulmaz sanırım seneye kadar. Kutusunun üzerine bir bak istersen, son kullanma tarihi gibi birşeyler vardır belki.


Arkadaşlar motorun sesi bi süredir horultu gibi çıkmaya başladı. Yani 1000 km önceki sesi değil.. Neden olabilir? Bi de hava filtresini bi değiştireyim diyorum içime sinmiyor çünkü zira motoru 2. el aldım. Gerçi 3000 km dir biniyorum motorda 5250 ye falan geldi ama bilemedim. Yarın öbür gün bi bakıma gideceğim. Subap ayarı falan da bi yaptırmayı düşünüyorum yakıtı düşmedi çünkü, o arada hava filtresini falan da değiştireyim kafam rahatlasın diyorum. Orijinalle yan sanayi fark eder mi hava filtresinde? Veya Ankara da orijinal nerden bulabilirim veya başka markaların bize uyan filtresi olanı var mı acaba?

Dostum hava filtresi değiştirmen gereksiz gibi. Alabildiğine gidiyor TVS'nin hava filtreleri çok saçma sapan bir durum yoksa..
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
989
daha önce başınıza geldimi bilmiyorum google da arattım ama bulamadım motorlarda bostayken gaz verdıgımızde debrıyaja basılıyken yada bosta elımızde goturdugumuzde gosterge 8 khm den bı anda 40 ve 40 kusur khm gosterıyo bunun sebebını cozumunu bılen varmı bu olay hem benım motorda hem arkadasın motorunda oluyo
 
Katılım
30 Nis 2013
Mesajlar
39
arkadaşlar 2. el yeni kasa aldım geçen haftalarda..üzerinde orjinal lastikler var. kış boyunca üniversiteye git gel yapmayı düşünüyorum..ön arka yağmurda üzmeyecek lastik tavsiyesinde bulunabilecek birisi varmı? yol mugla marmaris yolu. sakar geçidini bilen bilir bol virajlı. sava diyen michelin diyen metzeler diyen var. sizde bi tavsiyede fiyatlarıyla birlikte lütfen
 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
arkadaşlar 2. el yeni kasa aldım geçen haftalarda..üzerinde orjinal lastikler var. kış boyunca üniversiteye git gel yapmayı düşünüyorum..ön arka yağmurda üzmeyecek lastik tavsiyesinde bulunabilecek birisi varmı? yol mugla marmaris yolu. sakar geçidini bilen bilir bol virajlı. sava diyen michelin diyen metzeler diyen var. sizde bi tavsiyede fiyatlarıyla birlikte lütfen

Dostum bir kaç sayfa geriye git göreceksin.
 
Katılım
10 Ağu 2013
Mesajlar
324
daha önce başınıza geldimi bilmiyorum google da arattım ama bulamadım motorlarda bostayken gaz verdıgımızde debrıyaja basılıyken yada bosta elımızde goturdugumuzde gosterge 8 khm den bı anda 40 ve 40 kusur khm gosterıyo bunun sebebını cozumunu bılen varmı bu olay hem benım motorda hem arkadasın motorunda oluyo

ön tekerde km saatinin okuyucusu var... km redüktörü deniliyo galiba... basınçlı su ile motoru yıkarken oraya su gelmemesine dikkat et... benim de bir iki yıkamadan sonra dediğin şey başıma gelmişti... bir iki gün su gelmediğinde düzeliyor ama yıkmadan sonra tekrar aynı şekilde sapıtıyor...
 
Katılım
13 Eyl 2015
Mesajlar
49
merhaba benim motorda birinci vides debriyaja basıp ayağımla gitmeye çalışırken farkettim kasıyo lastik boşta böyle bi sıkıntı yok nedendir acaba?
 
Katılım
9 Haz 2015
Mesajlar
313
Orjinal egzosdan susturucu çıkartırsam ne gibi zararları olur? Deneyen var ise sesi nasıl oldu?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst