TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 May 2010
Mesajlar
129
Dediğiniz gibi 100-105 zor görüyorum
Daha evvelce 95'ten sonra ivmelenmesi artıyor hızı hissettiriyordu
Şimdi ne oldu anlayamadım
Hava filtresini dün temizledim karbüratör ile ilgili bir şey olup olmadığını anca servis anlar ama serviste sizde iyi bilirsiniz ki hastanedeki doktorlar gibi...
"derdin nedir sen bileceksin yoksa ben kendim bulmaya uğraşmam
yada gereksiz yere bir sürü tahlil yapar aldığım paraya bakarım
sorunun çözülmezssede bana ne!" modunda her zaman
İnşaallah sorunu kısa zamanda çözerim

Serviste öyle bir şey ki kardeşim bir şeyi kontrol etmek için sökmeye yanaşmıyorlar açarsak / sökersek değiştiririm diyor
kardeşim sağlamsa niye değiştirip masraf çıkarıyorsun paşa paşa taksana yerine geri! ama olmaz her şey para için...
Daha yeni servis bakımından çıktım adamlar sen kontrol et demezsen bir şeye bakmadan yağını değiştirip sepetliyor
Sadece balataları yağ filtresini ve yağını değiştirdiler (o da benim söylememle)

Benim tecrübem enes gibi arkadaşlarımızdan daha az şubat ayında ikinci el olarak aldım ufak tefek sorunları gözlemleyerek bilgi ediniyorum. Kağıt filtre olduğu için hava filtresini değiştirmeyi tercih edilmesini öneriyorlar yanlışım varsa arkadaşlar düzeltecektir. Kompresörle temizlemenin usülü varmış içten hava tutulduğunu aksi durumda kağıttaki ufak gözeneklerin tıkantığını okumuştum o yüzden bugün 0 kağıt filtre aldım yan sanayi 13 liraya. Buji yağ ve yağ filtresinide değiştirip zincirdeki bolluğuda aldığımda bir tek sübap ayarı yaptırtmak için ustaya götüreceğim birde terleme var onu soracağım. Bence enes hocamın dediği noktalardan başlayarak durumu ele alın tek tek kontrol edin. en azından içiniz rahat olur.
 
Katılım
10 Ağu 2013
Mesajlar
324
Dediğiniz gibi 100-105 zor görüyorum
Daha evvelce 95'ten sonra ivmelenmesi artıyor hızı hissettiriyordu
Şimdi ne oldu anlayamadım
Hava filtresini dün temizledim karbüratör ile ilgili bir şey olup olmadığını anca servis anlar ama serviste sizde iyi bilirsiniz ki hastanedeki doktorlar gibi...
"derdin nedir sen bileceksin yoksa ben kendim bulmaya uğraşmam
yada gereksiz yere bir sürü tahlil yapar aldığım paraya bakarım
sorunun çözülmezssede bana ne!" modunda her zaman
İnşaallah sorunu kısa zamanda çözerim

Serviste öyle bir şey ki kardeşim bir şeyi kontrol etmek için sökmeye yanaşmıyorlar açarsak / sökersek değiştiririm diyor
kardeşim sağlamsa niye değiştirip masraf çıkarıyorsun paşa paşa taksana yerine geri! ama olmaz her şey para için...
Daha yeni servis bakımından çıktım adamlar sen kontrol et demezsen bir şeye bakmadan yağını değiştirip sepetliyor
Sadece balataları yağ filtresini ve yağını değiştirdiler (o da benim söylememle)

ben bi servise gittim... yağ filtresini değiştir dedim... usta bunların yağ filtresi yok metal süzgeçleri var çıkarıp benzinle temizler takarım fazla masraf olmaz dedi... helal sana ustam yarın ilk iş motoru sana getiriyorum dedim ben de... :cherry:
 
Katılım
9 Ağu 2010
Mesajlar
46
ben bi servise gittim... yağ filtresini değiştir dedim... usta bunların yağ filtresi yok metal süzgeçleri var çıkarıp benzinle temizler takarım fazla masraf olmaz dedi... helal sana ustam yarın ilk iş motoru sana getiriyorum dedim ben de... :cherry:

hocam nesi fazla masraf olcak allah aşkına:)orjinal yag filtresi kendi sitesinde 3.66 tl gibi komik bi rakam zaten.şahsi görüşüm bu kadarcık masraftan da kaçmamak gerek.sipariş ver kendin bari değiş derim ben
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
bugün hava yine kapalıydı ama dayanamadım , motoru komple temizledim.. zinciri gaz yağı ile temizleyip, sabunlu suyla yıkayıp kurulayıp, çıkma yağ ile yağladım :p
yıkadıktan sonra kurulayıp komple gazyağı ile motoru parlattım, lastik parlatıcıyla lastıkleri parlattm.. artık çıkıp biraz dolaşabilirim..

Bu arada ipone veya motul yada wurth farketmez , zincir spreyleri resmen kafayı yemiş :) en ufagı 30tl den başlıyor.. zaten 3 sıkmaya bitiyor.. şimdiye kadar hep sprey kullandım ama artık enayi gibi o paraları vermem.. ztn zincirin kendisi 60tl.. motordan çıkan yağı saklıyodum artık onunla yağlıcam.. sık sık yağlamam gerekicek ve sıçrama yapıcak jantlara ama ne yapalım.. ayda 30 40 tl dandık bi spreye vercek kadar zengin değilim.. :)



 
Katılım
10 Ağu 2013
Mesajlar
324
hocam nesi fazla masraf olcak allah aşkına:)orjinal yag filtresi kendi sitesinde 3.66 tl gibi komik bi rakam zaten.şahsi görüşüm bu kadarcık masraftan da kaçmamak gerek.sipariş ver kendin bari değiş derim ben

yanlış anladın hacım... ustanın bilgisizliğinden bahsediyorum ben... bizim motorların yağ filtreleri kağıttan... tvs scooterda metal süzgeç var... normalde ben o an bakım yaptıracaktım ama usta süzgeç falan deyince topukladım... yoksa isterse 100 tl olsun önemli değil...
 
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
bugün hava yine kapalıydı ama dayanamadım , motoru komple temizledim.. zinciri gaz yağı ile temizleyip, sabunlu suyla yıkayıp kurulayıp, çıkma yağ ile yağladım :p
yıkadıktan sonra kurulayıp komple gazyağı ile motoru parlattım, lastik parlatıcıyla lastıkleri parlattm.. artık çıkıp biraz dolaşabilirim..

Bu arada ipone veya motul yada wurth farketmez , zincir spreyleri resmen kafayı yemiş :) en ufagı 30tl den başlıyor.. zaten 3 sıkmaya bitiyor.. şimdiye kadar hep sprey kullandım ama artık enayi gibi o paraları vermem.. ztn zincirin kendisi 60tl.. motordan çıkan yağı saklıyodum artık onunla yağlıcam.. sık sık yağlamam gerekicek ve sıçrama yapıcak jantlara ama ne yapalım.. ayda 30 40 tl dandık bi spreye vercek kadar zengin değilim.. :)

[url]http://i.hizliresim.com/GkDAzr.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/ZV3BY3.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/J4DJ35.jpg[/url]

Parlamış resmen nazar değmesin. Özellikle köpüklü hali beni benden aldı :queen::pl:
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Parlamış resmen nazar değmesin. Özellikle köpüklü hali beni benden aldı :queen::pl:

Bugün baktım 20bin300km ye gelmiş motor.. :) ama maşallahı var ilk gün ki kondisyonunda.. bakarsan üzmüyor..
Şöyle bi s1000rr fln olsa köpükle hatunlara yıkatırdım ozmn görürdün ama napalım eldeki mal bu :p
 
Katılım
9 Haz 2015
Mesajlar
313
Aha yikama yaglama muhabbeti acilmis. Motul gibi bazi markalarin ozel karburator icin temizlik spreyleri var ya bunlardan kullaniyormusunuz? Motor bloguna disaridan nasil en guzel bakim yaparim? Motor yolda havaya ucana kadar binmeyi planliyorum da buna.:pl:
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Aha yikama yaglama muhabbeti acilmis. Motul gibi bazi markalarin ozel karburator icin temizlik spreyleri var ya bunlardan kullaniyormusunuz? Motor bloguna disaridan nasil en guzel bakim yaparim? Motor yolda havaya ucana kadar binmeyi planliyorum da buna.:pl:

5 liralık oto şampuanıyla köpürtüp süngerle heryerini temizliyorum, durulayıp kuruluyorum.. sonra gazyağı ile parlatıyorm her yerini.. wd40 ilede hareketli parçaların üzerinden geçiyorum al sana mis gibi motor..
 
Katılım
9 Haz 2015
Mesajlar
313
Anladim. Korozyon onleyici spreyler oluyor metal yuzeyler icin paslanmayi onleme ozellikli, bu tarz abarti urunleri merak etmistim. Dediklerini ben de uyguluyorum her zaman. Bir de benim on diskden gicirdama sesi geliyor sıktıgım da. Bunun icin ne yapabilirim? Balata spreyleri var, ise yariyor mu?
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
989
Selam arkadaşlar,
Benim motorda bir performans düşüklüğü söz konusu
debriyaj kaçırma vs. yok onu belirteyim en başta
performans düşüklüğünden kastım sadece 5. viteste 100'e zor geliyor
Zorlarsam düz uzun yolda 103-107 oluyor ama eskisi gibi 115-120'ye kadar çıkmıyor rahatça
kısacası 4. ve 5. viteste ivmelenmesinde sıkıntı var motorumun

Yağ değişim zamanı yaklaşmıştı önce ondandır dedim
Ama serviste yağını ve yağ filtresini değiştirdim (Castrol 10-40 kullandık)
Durum hala aynı
Hava filtresinden olabilir mi?
Bugün söküp iyice temizledim (gerçi pek kirli de sayılmazdı ama yine de kompresör ile hava sıktım iyice)
Akşam eve motorla dönerken bakacağım bir düzelme oldu mu diye...
Başka sebep ne olabilir sizce?
Not: Motosikletim yaklaşık 9,500 Km' de
Rodajı çok özenle yapılmıştır
Şimdiye kadar hiç böyle bir sorun yoktu son 1ay' dır durum böyle


herkeze slm ve iyi geceler

hava filtresini ve bujini değiştir yada direk tanıdığın eski motor tamircisi yani çıraklıktan usta olmuş motor tamircisine git ona sor sana nokta atışlı cevap verir

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:42 ----------

lastik soran arkadaşlar arkadaşımda yeni kasa var 13 bin km sava lastik kullanıyo 4 mevsim kullanıyo lastiklerinden memnun bende kışa girerken almayı düşünüyorum
 
Katılım
9 Ağu 2010
Mesajlar
46
yanlış anladın hacım... ustanın bilgisizliğinden bahsediyorum ben... bizim motorların yağ filtreleri kağıttan... tvs scooterda metal süzgeç var... normalde ben o an bakım yaptıracaktım ama usta süzgeç falan deyince topukladım... yoksa isterse 100 tl olsun önemli değil...

haha benim kafa içmeden güzelleşmiş:) eyvallah yanlış anlamısım ben
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
260
hocam nesi fazla masraf olcak allah aşkına:)orjinal yag filtresi kendi sitesinde 3.66 tl gibi komik bi rakam zaten.şahsi görüşüm bu kadarcık masraftan da kaçmamak gerek.sipariş ver kendin bari değiş derim ben

Yağ filtresine serviste 10TL alıyorlar neredeymiş o fiyat? ayrıca kargo ekleyince gerçi hemen hemen yine aynı parayı bulur
Serviste değiştir gitsin...

herkeze slm ve iyi geceler

hava filtresini ve bujini değiştir yada direk tanıdığın eski motor tamircisi yani çıraklıktan usta olmuş motor tamircisine git ona sor sana nokta atışlı cevap verir


lastik soran arkadaşlar arkadaşımda yeni kasa var 13 bin km sava lastik kullanıyo 4 mevsim kullanıyo lastiklerinden memnun bende kışa girerken almayı düşünüyorum

Kardeş filtreyi söktüm tertemizdi diyebilirim. Ona rağmen ben yine de kompresör ile temizledim
Ayrıca bizim burada adi karton filtre var youtube'da hava filtresi temizliği ile ilgili bir videoda gördüm adamların filtresi sünger ve yıkayıp az da yağlayarak temizliyordu değişime bile gerek yok
Ama burada kullanılan/satılan dandik karton yelpazeden bozma bir filtre (İsotlar = Par akazanma hırsı = Hizmet Kalitesi!?)

Diyaframda sorun olsa 6 bin deviri geçmez demiş bir kardeşimiz
8-9bin devire çıkıyor ama motosikletin canını almışlar sanki çekişten düştü...
Lastik hava basıncı iyi gibi ama bilemiyorum akşam dönerken en yakındaki bir benzincide kontrol edeceğim
Dün bir de sele altını açıp motosiklete hava girişini engelleyecek bir durum var mı diye kontrol ettim oraları tozlanmıştı iyice temizledim falan
O sele altında boşta duran boru hava ile ilgili diye aklımda kalmış
ne ile ilgiliydi hatırlayan var mı ?
Vel hasıl-ı kelam şimdilik sorunu çözemedim fakat çözdüğümde buradan yazacağım ki aynı durumu yaşayan bir kardeşimize faydası olsun bari
Herkese selamlar
Tekeriniz düz bassın, Kazasız belasız sürüşler
 
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
175
Yağ filtresine serviste 10TL alıyorlar neredeymiş o fiyat? ayrıca kargo ekleyince gerçi hemen hemen yine aynı parayı bulur
Serviste değiştir gitsin...



Kardeş filtreyi söktüm tertemizdi diyebilirim. Ona rağmen ben yine de kompresör ile temizledim
Ayrıca bizim burada adi karton filtre var youtube'da hava filtresi temizliği ile ilgili bir videoda gördüm adamların filtresi sünger ve yıkayıp az da yağlayarak temizliyordu değişime bile gerek yok
Ama burada kullanılan/satılan dandik karton yelpazeden bozma bir filtre (İsotlar = Par akazanma hırsı = Hizmet Kalitesi!?)

Diyaframda sorun olsa 6 bin deviri geçmez demiş bir kardeşimiz
8-9bin devire çıkıyor ama motosikletin canını almışlar sanki çekişten düştü...
Lastik hava basıncı iyi gibi ama bilemiyorum akşam dönerken en yakındaki bir benzincide kontrol edeceğim
Dün bir de sele altını açıp motosiklete hava girişini engelleyecek bir durum var mı diye kontrol ettim oraları tozlanmıştı iyice temizledim falan
O sele altında boşta duran boru hava ile ilgili diye aklımda kalmış
ne ile ilgiliydi hatırlayan var mı ?
Vel hasıl-ı kelam şimdilik sorunu çözemedim fakat çözdüğümde buradan yazacağım ki aynı durumu yaşayan bir kardeşimize faydası olsun bari
Herkese selamlar
Tekeriniz düz bassın, Kazasız belasız sürüşler

SORUNUN AYNISI BENDEDE OLMUSTU SUBAP AYARINDAN SONRA DUZELDİ 5 VİTES 8-9 BİN DEVİRİ GECMIYORDU VE COK BAGIRIYORDU MOTOR.DİYAFRAMA BAKTIR SORUN YOKSA SUBAPLARA BI BAKTIR

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:13 ----------

Yağ filtresine serviste 10TL alıyorlar neredeymiş o fiyat? ayrıca kargo ekleyince gerçi hemen hemen yine aynı parayı bulur
Serviste değiştir gitsin...



Kardeş filtreyi söktüm tertemizdi diyebilirim. Ona rağmen ben yine de kompresör ile temizledim
Ayrıca bizim burada adi karton filtre var youtube'da hava filtresi temizliği ile ilgili bir videoda gördüm adamların filtresi sünger ve yıkayıp az da yağlayarak temizliyordu değişime bile gerek yok
Ama burada kullanılan/satılan dandik karton yelpazeden bozma bir filtre (İsotlar = Par akazanma hırsı = Hizmet Kalitesi!?)

Diyaframda sorun olsa 6 bin deviri geçmez demiş bir kardeşimiz
8-9bin devire çıkıyor ama motosikletin canını almışlar sanki çekişten düştü...
Lastik hava basıncı iyi gibi ama bilemiyorum akşam dönerken en yakındaki bir benzincide kontrol edeceğim
Dün bir de sele altını açıp motosiklete hava girişini engelleyecek bir durum var mı diye kontrol ettim oraları tozlanmıştı iyice temizledim falan
O sele altında boşta duran boru hava ile ilgili diye aklımda kalmış
ne ile ilgiliydi hatırlayan var mı ?
Vel hasıl-ı kelam şimdilik sorunu çözemedim fakat çözdüğümde buradan yazacağım ki aynı durumu yaşayan bir kardeşimize faydası olsun bari
Herkese selamlar
Tekeriniz düz bassın, Kazasız belasız sürüşler

SUBAP AYARI BOZUKSA MOTOR COK YAKAR ZATEN BI APACHE DAHA BUL AYNI VITESTE AYNI DEVIRDE GIDERKEN AYNI ANDA DEPOYU KAPALI KONUMA GETIRIN DENEYIN BAKALIM HANGINIZIN MOTORU DAHA ONCE TEKLEMEYE BASLIYCAK
 
Katılım
3 Kas 2011
Mesajlar
318
Bugün banka da işim vardı. Şubede ki özel güvenlik " satılıksa hemen alayım 4500 tl ye" didi. Acil motosiklet arıyormuş. :sunny: Yuh dedim böyle mi olur bu iş dedim. Adam ayak üstü motoru alacaktı ya la :queen:

:D :D motora iyi baktı isen adamın gözü kalmış olabilir sat yenisini alırsın :)
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
260
SORUNUN AYNISI BENDEDE OLMUSTU SUBAP AYARINDAN SONRA DUZELDİ 5 VİTES 8-9 BİN DEVİRİ GECMIYORDU VE COK BAGIRIYORDU MOTOR.DİYAFRAMA BAKTIR SORUN YOKSA SUBAPLARA BI BAKTIR

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:13 ----------



SUBAP AYARI BOZUKSA MOTOR COK YAKAR ZATEN BI APACHE DAHA BUL AYNI VITESTE AYNI DEVIRDE GIDERKEN AYNI ANDA DEPOYU KAPALI KONUMA GETIRIN DENEYIN BAKALIM HANGINIZIN MOTORU DAHA ONCE TEKLEMEYE BASLIYCAK


Denemek lazım... Subab ayarı biraz sıkıntılı her usta beceremiyor yada ayarlatıyor adam bir süre memnun kalıyor sonra aynı sorunlar yine baş gösteriyor sonrası hüsran keşke hiç kurcalatmasaydım lafları falan...

Birde karbüratörü sökmeden temizleme yoluna gitmeyi düşünüyorum
tekrar servise gitmeden evvel bulabilirsem şu sonax marka alman menşeili karbüratör temizleyicilerden alıp depoya koyacağım kullananlar gayet memnunmuş okuduğuma göre
 
Katılım
10 Ağu 2013
Mesajlar
324
Denemek lazım... Subab ayarı biraz sıkıntılı her usta beceremiyor yada ayarlatıyor adam bir süre memnun kalıyor sonra aynı sorunlar yine baş gösteriyor sonrası hüsran keşke hiç kurcalatmasaydım lafları falan...

Birde karbüratörü sökmeden temizleme yoluna gitmeyi düşünüyorum
tekrar servise gitmeden evvel bulabilirsem şu sonax marka alman menşeili karbüratör temizleyicilerden alıp depoya koyacağım kullananlar gayet memnunmuş okuduğuma göre

subap ayarı için motorun tamamen soğuması gerekiyor arkadaşlar... öyle yarım saat bir saat beklemek yetmez...
 
Katılım
26 Ağu 2015
Mesajlar
1
s.a bende bi yeni kasa apache alacağımda okuduklarıma göre üzeride gelen lastikler kaliteli değilmiş hangi marka lastik önerirsiniz ön ve arka için şimdiden teşekkür ediyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst