TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Eki 2013
Mesajlar
29
Selam dostlar , 2014 apache im var 2bin km de. Yakit gostergesi kafasina gore bi artiyor bir azaliyor. Sabah calistirdimda misal yarida, aksam calistirdigimda 3 dis kalmis.. Ertesi gun tektar yuksek seviyede .... (Yan ayaklikta degil ken tabi). Az gosterirken yedek depoya aliyorum yine ayni seviyede gosteriyor.. Boyle bir durum yasayan var mi acaba aranizda ?

Aynen dostum benimkide aynı kafasına Göte takılıyo. Sanırsam herkesde aynı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:56 ----------

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:05 ----------

Selam dostlar 2014 apachimde on taraftan nerden geldiğini bi türlü çözemediğim şiril şiril mi desem ziril ziril mi desem bi ses geliyor kafayı söktüm ses gelmesi ihtimal yerlere bant çektim topladım ama hala geliyo aynı sorunla karşılaşanlar varmi acaba yardimci olabilecek şimdiden cevap veren vermeyen herkese çok teşekkürler. İyi forumlar.
 
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
175
herkesın sıkayetcı oldugu motordan gelen şıkırtı sesı subaplardan gelıyor bugune kadar kaçtane apache gorduysem hepsınden gelıyordu benımkıde aynı sekılde o ses kesılmıyor zamanında ben cok takmıstım kafayı o sese ama motorun çalışma şeklı o şekilde sanırım sese alışın biran önce yoksa motordan sogursunuz

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:19 ----------

Aynen dostum benimkide aynı kafasına Göte takılıyo. Sanırsam herkesde aynı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:56 ----------

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:05 ----------

Selam dostlar 2014 apachimde on taraftan nerden geldiğini bi türlü çözemediğim şiril şiril mi desem ziril ziril mi desem bi ses geliyor kafayı söktüm ses gelmesi ihtimal yerlere bant çektim topladım ama hala geliyo aynı sorunla karşılaşanlar varmi acaba yardimci olabilecek şimdiden cevap veren vermeyen herkese çok teşekkürler. İyi forumlar.


kontaktan gelıyor olmasın ses???
 
Katılım
1 Eki 2013
Mesajlar
29
herkesın sıkayetcı oldugu motordan gelen şıkırtı sesı subaplardan gelıyor bugune kadar kaçtane apache gorduysem hepsınden gelıyordu benımkıde aynı sekılde o ses kesılmıyor zamanında ben cok takmıstım kafayı o sese ama motorun çalışma şeklı o şekilde sanırım sese alışın biran önce yoksa motordan sogursunuz

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:19 ----------



kontaktan gelıyor olmasın ses???


Sibop lardan değil on kafa nin oradan biryerden geliyor ama çözemedim

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:26 ----------

Kontak olabilir çünkü kafayı söktüm bant çekip tektar topladım. Peki kontağın neresinden gelebilir yada napabilirim
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Sibop lardan değil on kafa nin oradan biryerden geliyor ama çözemedim


Kontak olabilir çünkü kafayı söktüm bant çekip tektar topladım. Peki kontağın neresinden gelebilir yada napabilirim

Kafadan gelen ses genelde bantla çözülür bende öyle yaptım ama çözemediysen, sesin geldiği yeri bulman lazım önce.. kafayı sökmeden çalıştır elinde bastır ses nerde kesiliyosa sorunu bul, ona göre bi yol izlersin..

ama fren koluna basıyorum sonuna kadar geliyor bazen çok yumuşak ilk servisten aldığımda fren hortumunun bağlı olduğu en alttaki vidayı gevşetmişlerdi yağ damlatıyordu allahtan diske değmedi gittim usta baktı vidayı sıktı biraz yağ eksilmişti bende yağı evde komple değiştirdim acaba kaliperin içindenmi hava yaptı adama soruyorum yok orjinal balata 45 tl. sen 7,5 tl lik balata taktırdın ondan diyor,

bence balatadan değil sizce

hacıabi hava kalmış hortumda.. onu bilen birine göster havasını alsın.. ilk kez yapıyosan cok zordur..

Arkadaşlar Merhaba,
Aranıza katılalı 1 yıl kadar oldu fakat pek vakit bulup fikir alışverişi için yazamıyordum izninizle bir kaç bişeyler sormak istiyorum, degerli vakitlerini ayırıp cevaplayan arkadaşlarıma çok teşekkür ederim şimdiden, 2012 model tvs apache sahibiyim 2. el aldım 3000 km de, aldığım günden beri motorda sürekli bir zırlama var servise sürat motora götürdüm egzantrik mili piyanolar garantiden değişti 10 gün sürmedi tekrar aynı ses yapmaya başladı bidaha götürdüm gene değişcek dedi garanti bu sefer değişmez dedi kaldı öyle kullanıcı hatası olurmuş egzantrik milini nasıl bozabilirsem onuda anlamadım. Neyse bu zırıltı sesi sizin motorlardada varmı bi sıkıntı olurmu? motorumun bi sıkıntısıda yada ben öyle sanıyorum hani böyle 2, vitesten 3. vitese atarsında devirsizse hemen toplayamaz ya ona benziyo böyle gazı sanki tatlı yiyemiyor tabiri caizse gidişinde çekişinde sıkıntı yok ama ben onu hissediyorum, dün bakım yaptırdım yağ, hava filtresi, buji, yağ filtresi, ve diyafram eskimiş dedi servis bende değişdirttim ama benim sorunum çözülmedi o gazı yiyememe olayı boşuna mı değiştirdik acaba haybeden diyaframa 50 liramı verdik acaba bayağı canım sıkıldı, bana yakın olan anlayan arkadaşlar varsa bakmaları için yanlarına gelebirim servislerede güvenmiyorum ilgisizler sürat motoru begenmeyip dünki bakımı cemtek bayrampaşada yaptırdım adam her parçanın üstüne 5-10 lira giydirmeye çalıştı fiyatlardan haberim olmasa neyse arkadaşlar cevaplarını için şimdiden teşekkür ederim uzun oldu kusuruma bakmayın bayagı bunaldım satmayı bile düşünmeye başladım artık hayırlı günler.

Dostum ne dediğini tam çözemedim ama bi ara oturup bi çay içelim hem tanışırız hem motora bakarız.. :) sürat iyidir, kenan abiye götürdüysen skntı olmaz.. piyanolar ve milden gelen ses bazı apachelerde var bazılarında yok.. ama olan motorlarda o ses kesilmiyor.. benim ilk motorumda yoktu ama bu makinamda var.. takmıyorum kafaya.. 30bın km ömrü var piyanoların.. o zmn bakarım çaresine..
 
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
175
Sibop lardan değil on kafa nin oradan biryerden geliyor ama çözemedim

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:26 ----------

Kontak olabilir çünkü kafayı söktüm bant çekip tektar topladım. Peki kontağın neresinden gelebilir yada napabilirim

bı bak bakalım ıyıce bı dınle ses nerden gelıyor...göstergeden gelıyor olabılır vıdalarını kontrol et benımkınde bır vıda eksıktı mesela gosterge hafıf ses yapıyordu aldıgımda
 
Katılım
1 Eki 2013
Mesajlar
29
Kafadan gelen ses genelde bantla çözülür bende öyle yaptım ama çözemediysen, sesin geldiği yeri bulman lazım önce.. kafayı sökmeden çalıştır elinde bastır ses nerde kesiliyosa sorunu bul, ona göre bi yol izlersin..



hacıabi hava kalmış hortumda.. onu bilen birine göster havasını alsın.. ilk kez yapıyosan cok zordur..



Dostum ne dediğini tam çözemedim ama bi ara oturup bi çay içelim hem tanışırız hem motora bakarız.. :) sürat iyidir, kenan abiye götürdüysen skntı olmaz.. piyanolar ve milden gelen ses bazı apachelerde var bazılarında yok.. ama olan motorlarda o ses kesilmiyor.. benim ilk motorumda yoktu ama bu makinamda var.. takmıyorum kafaya.. 30bın km ömrü var piyanoların.. o zmn bakarım çaresine..

Normal rolanti de çalışırken bi ses yok hareket halinde iken bi ses var yüksek devirlerde ses yine yok 1000 4000 devir arasında oluyor ses o yüzden çözemedim
 
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
416
Aynen dostum benimkide aynı kafasına Göte takılıyo. Sanırsam herkesde aynı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:56 ----------

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:05 ----------

Selam dostlar 2014 apachimde on taraftan nerden geldiğini bi türlü çözemediğim şiril şiril mi desem ziril ziril mi desem bi ses geliyor kafayı söktüm ses gelmesi ihtimal yerlere bant çektim topladım ama hala geliyo aynı sorunla karşılaşanlar varmi acaba yardimci olabilecek şimdiden cevap veren vermeyen herkese çok teşekkürler. İyi forumlar.


benimde başıma çok geldi ön kafadan geldiğini sandığım ses bazen sinyal camından bazen deponun yanlarındaki karenajdan bazende yan kapaklardan (akü kapağı) geldiğine şehit oldum bazende fardan geliyordu ses geldiği an elini koy üzerine ses kesiliyorsa orasıdır,

sorunu bulupta çözemezzsen buraya yaz ben sana nasıl çözeceğine yardımcı olurum.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eki 2013
Mesajlar
29
benimde başıma çok geldi ön kafadan geldiğini sandığım ses bazen sinyal camından bazen deponun yanlarındaki karenajdan bazende yan kapaklardan (akü kapağı) geldiğine şehit oldum bazende fardan geliyordu ses geldiği an elini koy üzerine ses kesiliyorsa orasıdır,

sorunu bulupta çözemezzsen buraya yaz ben sana nasıl çözeceğine yardımcı olurum.

Sanirim kontaktan gelıyor elimde tuttugumda azalıyor çok az bi ses kaliyor. .
 
Katılım
7 Nis 2015
Mesajlar
41
Arkadaslar ikinci bi anahtar takiliysa ondan geliyor olabilir kontaktan gelen ses zirilti ise selenin altinda avadanlik var ondan geliyordur diye dusunuyorum ben son derece memnunum abi cok guzel ya yanliz motorum 1100km ye geldi ama hala acilmadi cok mu zorladim acaba ama cok iyi kaciyor son surat cok tatminkar degil 120 gordum henuz duz yolda
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
2 Haftadır hocamın Satmam için gönderdiği pulsar da bende.. bakımlarıyla temizliğiyle gelene gidene göstermekle uğraşıyorum.. arada turluyorum fln.. 2 motor takılıyorum anlıcağınız bu aralar :) yakışıklı ve güçlü velet henüz 4700kmde ama apachenin tadını vermıyor ^^ apache kaya gibi korkusuzca biniyorum.. pulsar sanki biyerden patlak vercek gibi narin geliyor bana..


 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
Arkadaslar ikinci bi anahtar takiliysa ondan geliyor olabilir kontaktan gelen ses zirilti ise selenin altinda avadanlik var ondan geliyordur diye dusunuyorum ben son derece memnunum abi cok guzel ya yanliz motorum 1100km ye geldi ama hala acilmadi cok mu zorladim acaba ama cok iyi kaciyor son surat cok tatminkar degil 120 gordum henuz duz yolda

Dahası yok zaten.127 gördüm ben düz yolda en fazla. Ama motor bağırıyordu altımda kurtarın beni diye :)
 
Katılım
27 Ocak 2014
Mesajlar
270
ölmessem denerken top speed i paylaşıcam yarın bekleyin 2012 apache ( Orginal egsoz ):bounce:
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Düzde 120 125 Bandına kadar çıkar.. Bayır aşağı yada meyilli yolda 142ye kadar tek başıma , 140kmh kadar artçılı görebildim en fazla..
 
Katılım
11 Nis 2015
Mesajlar
230
Sanirim kontaktan gelıyor elimde tuttugumda azalıyor çok az bi ses kaliyor. .

Kontaktan geliyorsa ses ordaki fosfordan olabilir (kontağın etrafındaki on-off yazan küçük yuvarlak parça). Çünkü benim de ordan geliyordu ses. Bi kere yan yattıktan sonra gelmeye başlamıştı :cherry:
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
Arkadaslar ikinci bi anahtar takiliysa ondan geliyor olabilir kontaktan gelen ses zirilti ise selenin altinda avadanlik var ondan geliyordur diye dusunuyorum ben son derece memnunum abi cok guzel ya yanliz motorum 1100km ye geldi ama hala acilmadi cok mu zorladim acaba ama cok iyi kaciyor son surat cok tatminkar degil 120 gordum henuz duz yolda

Genellikle 5000 km'den sonra motorun açılacağını söyleyenler çoğunlukta.
Yine de yaptığınız hızdan fazlasını beklememek lazım.
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
Önceki sayfada bana verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim, sayenizde bir çok şey öğreniyorum.




Arkadaşlar şimdi size kitapçıktaki periyodik bakımda anlamadığım şeyleri soracağım;

1- Yağ filtresini biliyoruz ama, yağ haznesi filtresi nedir?
2- Motor havalandırma borusu nerededir nasıl temizlenir?
3- Karbüratör grubu nasıl temizlenir? (Yakıt musluğu tortu haznesi değil, onu ayrıca belirtmiş.)
4- Gidon boşluğu nedir?
5- Silindir başlığı/piston karbonunu giderin diyor, nasıl yapılır?

Ayrıca;

6- Zincir ayarı ile ilgili bir bilgi yok. Zincir gerginliğini nasıl tam olarak ayarlayabilirim?
Boşluğu nereden ölçüyoruz ve aşağıya ve yukarıya kaç cm. olması gerekiyor?
7- Ön amortisör yağı orijinalde kaç numaradır?


Bilgisi ve tecrübesi olanlar beni bilgilendirirse çok mutlu olurum. :)


valla 6. ve 7. sorulara yanlışta olabilir ama bildiğimi söylim

6- zincir ayarını elin ile gerginliğini ölçerek aşağı ve yukarı 2 cm kadar gerili ise ayar tamamdır. eğer bol ise ustana götür takım taklavat işi var çünkü bakla eksiltmek gerekir.

7- şunu kullanıyorum IPONE Fork 20 / (20W kalın) tvs için gayet iyi hemde uygun




...


1 yağ tapasının vidalandığı kapak var 3 tane cıvata tutuyor onu sökğnce karşına çıkar
2 motor havalandırma borusu motorun sağına geçersen akünün sol altında kalıyor o boru için yağlıysa sökülüp balata spreyi sıkarsan yağ çıkar
3 karbüratörü komle söküp parçalarına ayırıp benzinle temizleyeceksin yada depo içine konulan karbüratör temizleyiciler var onunla
4 gidoda ön tekeri tutunca sallanam var mı
5 silinir başlığı karbonu giderin derken silindirin üst yüzeyinin ortaya ıkıp zımpara yapmak gerek ama buda silindiri çizer gereksiz
6 ben zinciri 2 cm yukarı oynayacak şekilde ayarlıyorum
7 2011den beri hiç bir yerde bulamadım ama 20 w iyi gelir bizimkilerin yağı çok yumuşak
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
Katılım
27 Ocak 2014
Mesajlar
270
Bayır aşağı ( illuminati ? ) :thumleft:

XvdP6D.jpg
[/url][/IMG]

 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst