TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
shell var burda shell den motosiklet yağı vardı sanırım onu koysam olurmu? Birde yatak sarıp sarmadıgını nasıl anlarm

koy bişey olmaz gidice değiştirisin hepsini fazla yağ varken içinde çok gazlama arabalarda öncesinde belirtisi vuruntu sesi olur düzgü çalışmaz eğer yatak sararsa motor hiç çalışmaz
 
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
416
slm arkadaslar ben yeni bir ön çamurluk aldım ve taktım çamurluk cok eğri duruyor neden eğri duruyor ve nası düzelir?
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
165
Selamunaleykum.

Arkadaşlar motorun vites geçişleri biden sertleşmeye başladı. 1700 km oldu yağı değişeli . Daha önce böyle yapmıyordu sizce neden acaba ?
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
165
Sakin kullanıyorum genelde. Bi yağını değişelim o zaman. Bayram günü açık olan servisre bulamam. Önerebileceginiz petrol istasyonu yagi varmı arkadaşlar. Gecici olarak degistirebilecegim . Po shell vs. ??
 
Katılım
6 Nis 2007
Mesajlar
16
Motorun ya soğuktur yada çok ısıtmışsındır.Bendede oluyor ilk yola çıkmamda birden ikiye geçerken bazen çat diye bir ses geliyor.çok ısınıncada sesin çoğalıp vitesin daha sert geçtiğini fark ettim mevburi konvoylar bizide motoruda yıpratıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:01 ----------

Bence ağırlıktan motorun ağırlığı ön tarafta iki kişi olunca g kuvvet iyice öne akıyor abs olsaydı kafa sallamazdı.direksiyon rulmanlarına bak direksiyonu hafif sağa soldan salladınmı yumşacık dönmesi lazım bir yerde sıkışıyorsa sağa sola çekme yapar. bende vardı hallattirdim alışana kadar bir kaç gün zorlanırsın o kadar.
 
Katılım
10 Haz 2014
Mesajlar
16
Arkadaşlar bu gün 1 saat önce annemle beraber mezarlığa gidiyodum kenarda durdum araba geçin diye arabada içten alınca motoruma deydş bende motru yatırdım bilerek çarpmasın diye oda egzoza sürttü biraz egzozu çizdi egzozu boyatmak istiyorum aynı renge çizik gitsin boyata bilirmiyim teşekkürler
 
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
737
arkadaşlar hava filtresi kaç bin kmde bir değiştirilmeli ? ve buji..

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:05 ----------

birde yağını ve yağ filtresini değiştirdiğimde yağ a 1 litre koyduktan sonra yağ filtesinede 100 ml koymak gerekiyormuş. illa 2 litre yağ almam şart mıdır?
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Arkadaşlar bu gün 1 saat önce annemle beraber mezarlığa gidiyodum kenarda durdum araba geçin diye arabada içten alınca motoruma deydş bende motru yatırdım bilerek çarpmasın diye oda egzoza sürttü biraz egzozu çizdi egzozu boyatmak istiyorum aynı renge çizik gitsin boyata bilirmiyim teşekkürler

ben koçtaştan boya aldım çok memnun kaldım


arkadaşlar hava filtresi kaç bin kmde bir değiştirilmeli ? ve buji..

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:05 ----------

birde yağını ve yağ filtresini değiştirdiğimde yağ a 1 litre koyduktan sonra yağ filtesinede 100 ml koymak gerekiyormuş. illa 2 litre yağ almam şart mıdır?

hava filtresi ve buji 10 bin kmde yağ filtresnden sonra 1100 m alır doğrudur açık almıyorsan mecbur en az 2 litre alacaksın
 
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
737
ben koçtaştan boya aldım çok memnun kaldım




hava filtresi ve buji 10 bin kmde yağ filtresnden sonra 1100 m alır doğrudur açık almıyorsan mecbur en az 2 litre alacaksın

motul kullanmıştım daha önce. şimdi castrol alıyım diyorum fiyatıda uygun. 2 litre alırım 1 litresini koyarım motora 900 ml kalır diğer kutudan. onuda her yağ filtresi değiştiğimde eklerim. o yağ bozulmaz değilmi? Birde hocam 6600 de motor. servis bujini değiştir dedi. bujiyi ondan sormuştum.

Hava filtremde hiç temzilenmedi. değiştirmekte fayda varmıdır? Son bir sorum daha var.. sübap ayarı neden yapılır? nedir? adam gaz verip motorun subap ayarının yapılması lazım dedi.
 
Katılım
10 Ağu 2013
Mesajlar
324
motul kullanmıştım daha önce. şimdi castrol alıyım diyorum fiyatıda uygun. 2 litre alırım 1 litresini koyarım motora 900 ml kalır diğer kutudan. onuda her yağ filtresi değiştiğimde eklerim. o yağ bozulmaz değilmi? Birde hocam 6600 de motor. servis bujini değiştir dedi. bujiyi ondan sormuştum.

Hava filtremde hiç temzilenmedi. değiştirmekte fayda varmıdır? Son bir sorum daha var.. sübap ayarı neden yapılır? nedir? adam gaz verip motorun subap ayarının yapılması lazım dedi.

motordan şıkır şıkır metal sesi geliyorsa eğer ve bu durum sürekliyse yani her çalıştırmada bu ses geliyorsa subap ayarı yapılması gerekir... subap ayarı yapılması için de motorun soğuk olması gerekir... eğer subap ayarı yapılacaksa motora ya akşamdan bırak sabah yapsınlar ya da sabahtan bırak akşam yapasınlar... yoksa ayarlanmıyor haberiniz olsun...

castrol yağ ben de kullanıyorum... motul alıp 3 bin km de bir değiştireceğime castrol alıp 1000 km de bir değiştiriyorum... 17 TL 1 litre castrol actewo...
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
Benim motorun yağ filtresi değişti ama 1 litre yağ koydular. Biz usta ile, şanzıman tamamen söküldüğü zaman 1100 L. yağ koyulur sandık.
1 Litre daha aynı yağan var elimde. (Motul 7100 10w50)

Ne yapayım?
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
motul kullanmıştım daha önce. şimdi castrol alıyım diyorum fiyatıda uygun. 2 litre alırım 1 litresini koyarım motora 900 ml kalır diğer kutudan. onuda her yağ filtresi değiştiğimde eklerim. o yağ bozulmaz değilmi? Birde hocam 6600 de motor. servis bujini değiştir dedi. bujiyi ondan sormuştum.

Hava filtremde hiç temzilenmedi. değiştirmekte fayda varmıdır? Son bir sorum daha var.. sübap ayarı neden yapılır? nedir? adam gaz verip motorun subap ayarının yapılması lazım dedi.

yağların açıldığında 6 ay mrü olduğu yazıyor yabancı forumlarda nasıl bizm 2 binde birdeğiştiriğinden zaten kullanılır:)buinin değişim periotları max 10 bindir kitapçıktada yazar istersen değiştir hava filtresi tıkanmaz merak etme asınçlı hava sakın tutturma delikleri büyütüp içeri gereksiz toz kaçırır sübabların rolantide şıkırtısı duyuluyor mu duyuluyorsa ayar yapılır


motordan şıkır şıkır metal sesi geliyorsa eğer ve bu durum sürekliyse yani her çalıştırmada bu ses geliyorsa subap ayarı yapılması gerekir... subap ayarı yapılması için de motorun soğuk olması gerekir... eğer subap ayarı yapılacaksa motora ya akşamdan bırak sabah yapsınlar ya da sabahtan bırak akşam yapasınlar... yoksa ayarlanmıyor haberiniz olsun...

castrol yağ ben de kullanıyorum... motul alıp 3 bin km de bir değiştireceğime castrol alıp 1000 km de bir değiştiriyorum... 17 TL 1 litre castrol actewo...


hocam power1 20 22 tl neden ondn almıyorsun actewo bildiğim kadarıyla scooter yağı ve 20w50 olması lazım


Benim motorun yağ filtresi değişti ama 1 litre yağ koydular. Biz usta ile, şanzıman tamamen söküldüğü zaman 1100 L. yağ koyulur sandık.
1 Litre daha aynı yağan var elimde. (Motul 7100 10w50)

Ne yapayım?

ben olsam koyardım 1 litrde 100 ml %10a geliyor ve ortalama arabalardan örnek verirse 4 litrelik bir motorda çubuk 1 litreli yağı gösteriri yani %25ini çubukta yağ kalmadığı zaman motorun içinde 3 litre yağ kalmış olur düz mantıkla bundada aynısı olduğunu var sayarsak 750 ml kaldığında çubukta yağ olmaması gerekir sen 100 ml aha eksik koyduunda 650 ml eksik olması gerekir ortalama
 
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
Merhaba iyi bayramlar, bu tvs lere farklı egzos takınca sesi nasıl oluyor acaba? ybrli apaçiler gibi aptalca bir ses oluyorsa hiç bulaşmıyım, benim aradıgım tamam böyle kalkışta falan ses gene pat pat olucakta 5-6 bin devirde güzel ses geliyor o sesi birazcık daha yükseltip güzelleştirmek, güzelden kastım 4 silindirli ssler gibi
 
Katılım
1 Eki 2013
Mesajlar
421
Merhaba iyi bayramlar, bu tvs lere farklı egzos takınca sesi nasıl oluyor acaba? ybrli apaçiler gibi aptalca bir ses oluyorsa hiç bulaşmıyım, benim aradıgım tamam böyle kalkışta falan ses gene pat pat olucakta 5-6 bin devirde güzel ses geliyor o sesi birazcık daha yükseltip güzelleştirmek, güzelden kastım 4 silindirli ssler gibi
egsozu tamamiyle sök inan bana tatmin olursun kardeşim
 
Katılım
29 Tem 2012
Mesajlar
990
Merhaba iyi bayramlar, bu tvs lere farklı egzos takınca sesi nasıl oluyor acaba? ybrli apaçiler gibi aptalca bir ses oluyorsa hiç bulaşmıyım, benim aradıgım tamam böyle kalkışta falan ses gene pat pat olucakta 5-6 bin devirde güzel ses geliyor o sesi birazcık daha yükseltip güzelleştirmek, güzelden kastım 4 silindirli ssler gibi

Güzel ses istiyosan tiger al gerisi boş anıran boğa gibi çıkıyo sesleri orjinal daha iyi emin ol
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst