blade kardeş dişli olayını bisikletdeki gibi düşünebilirsin. zincirin takılı olduğu 2 dişli var öndeki ön arkadaki arka dişli. arka dişliyi küçültmek veya ön dişliyi büyültmek motoru hızlandırır fakat güçten ödün verir atikliğini önler motoru yorar. arka dişliyi büyültmek veya ön dişliyi küçültmek ise hızı azaltır fakat gücü arttırır motoru rahatlatır. aslında çok da büyük değişimler olmaz diyebilirim. sadece motoru kurcalamaktan zevk alan teknik şeylerden zevk alan kişiler bu konuda çeşit çeşit şeyler deneyip durur. kendisine göre en ideal dişli oranını bulmaya çalışır veya değişiklik olsun diye yapar.

mesela ben vites aralıklarının kısa olmasından şikayetçi olup her vitesde uzun uzun hızlanabilmek için öndeki dişliyi 16 yapmıştım. 5. viteste motoru çok baydığı için 15 e düşürdüm... çok mu basite indirip anlattım bilmiyorum
redline ise devir göstergesindeki kırmızı ile gösterilen yüksek devirlerin olduğu bölge. apachede 9 000 devirden sonrası redline oluyor. ( heralde öyleydi

) aslında orası kırmızı ile belirtilmemiş olsa herkes gönül rahatlığıyla 10000 devirde kullanırdı fakat kırmızı renkle vurgulanmış olduğu için devir 9000 in üstüne fazla çıkarılmıyor

motoru fazla zorlamayıp yakıt tüketimini azaltmak için böylesi daha iyi oluyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:05 ----------
bi önceki sayfadaki yorumları okudumda sakal olayı benide dürtüyor. ciddi anlamda yakışan sağlam bi tavsiyeniz olursa kendim kalıbını yapıp karbonfiberden imal etmeyi düşünüyorum.. tvs olması şart değil grenajsız herhangi bir motordan görüntü olabilir, fikir vermesi açısından.