TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 Mar 2009
Mesajlar
63
Selam Arkadaşlar.
Apache Yedek Parça Arıyorum Ankaradan Arkadaşlar Varsa Yardımcı Olursa Sevinirim.
Konuyu Takip Edemiyorum Msj Atarsanız Sevinirim.
ALLAH Kaza Bela Vermesin.ALLAH'a Emanet Olun.
 
Katılım
21 Haz 2011
Mesajlar
325
Arkadaşlar öncelikle hepinize selamlar,

An itibari ile CBF150 mi satmış, bu kışın geçmesini bekleyerek, Şubat-Mart gibi yeni motorumu almayı beklemekteyim.
Acaba TVS ile ilgili aşağıdaki sorularımı cevaplayabilirmisiniz?


1- Motorun genel yedek parça fiyatları (Buji, hava filtresi, zincir, arka dişli vs.)
2- Motor kaç litre yağ alıyor, yağ eksiltme gibi bir sorunu var mı?
3- Yakıt tüketimi kaç lt?
4- Motorun kronik sorunları var mı? Eğer varsa bunlar neler?
5- Genel manada motorun kalitesini nasıl değerlendirirsiniz?
6- Motor 100km/s ile giderken kaç d/d çeviriyor? (Özellikle bu çok önemli benim için.)
7- Önceki apacheleride kullanan arkadaşlara bu soru: Vibrasyon problemi ne durumda, titreşim önceki modele göre azaltıldı mı?
8- Bakımları kaç lira tutuyor? Yağ değiştirme ve bakım araları kaç kilometre?


Cevap veren herkese çok çok teşekkür ederim. Yukarıdaki cevaplarınız motor tercihimde önemli rol oynayacaktır bilginize...
1- Bazı parçalarının fiyatlarının yüksek olduğunu söyleyebilirim.
2- 1 lt. yağ alıyor, yağ eksiltme sorunu yok.
3- Bazen agresif bazen normal kullanım 2,4lt / 100 km ile 2,5lt / 100 km arasında değişiyor.
4- Digital gösterge ile ya da devir saati ile ilgili sorun yaşayabilirsin. İthalatçı firma ile irtibata geçip garantiden değiştiriyorlar.
5- Motorun kalitesine 10 üzerinden 9 veririm.
6- Özellikle dün test ettim 100 km ile düz yolda giderken devir 7500'de.
7- Önceki apacheleri kullanmadım, titremeden yana şuana kadar sorun yaşamadım.(4000 km yaptım.)
8- Periyodik bakımlarını kendim yapıyorum. 500-1000 arası ilk bakım. 2500-3000 arası / 5500-6000 / 8500-9000 şeklinde gidiyor.
Eğer elinizden geliyorsa bu gibi küçük cc motorların bakımlarını kendiniz yapın. Bana göre hiçbir motor servisi motorunuza sizden daha iyi bakamaz. :cat:
Bir yeri anahtarla açarken anahtarın arkası başka biryeri çiziyorsa o ustaya ben bir daha motorumu götürmem.
 
Katılım
9 May 2011
Mesajlar
123
daha yeni bir motorcu olarak motorum hakkında alacak kişilere tarafsız yorumlarımla yardımcı olmak isterim. motorum 1000 km oldu. ilk bakımını 500km de yaptırdım. en iyi yağdan (castrol) koyduk 28tl tuttu. titreme olayını ilk günlerde biraz hissediyordum ama şimdilerde hiç yok. ben farklı motorları kullanmadım ama şimdilerde titreme gibi bir konu beni rahatsız etmiyor. benim şikeyetçi olduğum konu; vitesteyken boşa geçiyor. servisten, "ilerki zamanlarda oturur abi" dediler. söylediğim gibi yeni bir motorcuyum, diğerleri ile karşılaştırma şansım olmadı.
 
Katılım
13 Tem 2007
Mesajlar
11
Arkadaşlar bende izlenimlerimi paylaşmak istedim.YAKIT:İlk depo 60 tl aldı 520 km.gitti yedeğe düştü 53 tl.fullendi.İkinci depo 450 km.gitti 53 tl.fullendi.üçüncü depo 430 km.gitti 55 tl.fullendi.dördüncü depo 500 km gitti 55 tl fullendi.İlk başlarda diğer arkadaşlarla kıyasladığımda fazla yakıyor gibi gelmişti.Ancak benim 110 kilo olmam sürekli şehir içi gezmem ve genelde 2 kişi gezmem düşünülürse artı agresif kullanım gayet normal.KALİTE:Bazı yerlerinde kötü işçilik kalitesiz malzeme izlenimi yaratsada 2500 km.içerisinde olumsuz birşey yaşamadım.Lastikler ıslakta çok kötü değiştirmek gerekebilir.Yedek parça km.saati haricinde uygun fiyatlar.Titreşim konusunda ayaklara ve arkadaki arkadaşada vermiyor.Ancak sağ kolumda uyuşma oluyor sorun bendede olabilir boyu fıtığı var.Gidonda hisedilebiliyor.Arkaya çanta takıldığı zaman oturma mesafesi daralıyor benim gibi iri kişiler sorun yaşayabilir.Bu konuda cbf 150 daha iyi.ancak serilik performans olarak cbf le kıyaslanamaz bile.SON HIZ:Düz yolda 122 km görebildim meyilli yolda 132 km.tek kişi (110 kg) 2 kişi(180 kg.)düz yolda 110 km.meyilli yolda 127 km.hızları gördüm.kendi adıma dişli değiştirmeyi düşünmüyorum.Zavallı motor ancak beni çekiyor.Zayıf kişiler düşüne bilir.
 
Katılım
17 Tem 2011
Mesajlar
3
Rampa yukarı giderken ve devirli kullanırken kütür kütür ses geliyor sizdede oluyormu acaba servisine sordum sadece sen sormuyosun diğer kullanıcılarda sordu dedi ve bu torklu bi motor onun için yapıyor dedi acaba ne kadar doğru bilen arkadaşlar cevap verirlerse sevinirim
 
Katılım
21 Haz 2011
Mesajlar
325
Rampa yukarı giderken ve devirli kullanırken kütür kütür ses geliyor sizdede oluyormu acaba servisine sordum sadece sen sormuyosun diğer kullanıcılarda sordu dedi ve bu torklu bi motor onun için yapıyor dedi acaba ne kadar doğru bilen arkadaşlar cevap verirlerse sevinirim
"kütür kütür ses" ne demek ben anlamadım? Motorun neresinden geliyor mesela==???? Bence sen başka bi servise git, çünki o ses yalnız seninkinden geliyor..

motorum 1000km de oldu. 500km bakımda zincirimi yağlamadılar sanıyorum. aşağıdaki linkteki sprey den kullansam mı? zincir yağlamak önemli mi? yağsız olduğu dıştan anlaşılır mı?

http://www.hepsiburada.com/Liste/st...productId=otmbrkbr0900405&categoryId=20029250
Zincirini ihmal edersen paslanma yapar. Kalıp gibi donmuş olarak görürsün, sonra da uğraşırsın. 300-500 km de bir kontrol et üzeri çok kirli ise temizleyici ile başla yağlama ile bitir. Bir çok marka ürün var, kesene uygun olanı kullanabilirsin. Ben şimdiye kadar Valvoline,castrol kullandım bi sorun yaşamadım. PowerPlus aldım daha yeni henüz kullanmak nasip olmadı.
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
229
evet bugün itibariyle ikinci motoum olan tvs apacheyi 4200 tl herşey dahil fiyata aldım siyah renkte bir sorum olacak motor bugün çalışmasında sanki rolantide stop edecekmiş gibi oluyor sonra devir 2 bine kadar çıkıyor sonra tekrardan düşüyor motordaki benzin rezervde olduğundan olabilir mi yoksa bir proble mi vardır
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
Rampa yukarı giderken ve devirli kullanırken kütür kütür ses geliyor sizdede oluyormu acaba servisine sordum sadece sen sormuyosun diğer kullanıcılarda sordu dedi ve bu torklu bi motor onun için yapıyor dedi acaba ne kadar doğru bilen arkadaşlar cevap verirlerse sevinirim
kardeş,ben 6500 km.dir apaçi kullanıyorum böyle bir ses filan duymadım.
arkadaşlar,sözlerimi yanlış anlamayın lütfen,burada bahsedilen birçok sorunu,bende kullanıcısı ve satıcısı olduğum halde duymadım,görmedim,işitmedim.ya siz motoru çok fazla dinliyorsunuz yada çalışan bir makineden birtakım seslerin gelmesini yadırgıyorsunuz ama ben burada servise gelen ve yıllardır motor kullandığını iddia eden ama hiç de bilgisi olmayan insanlarla karşılaşıyorum,anlatamam.mesela apaçinin bir özelliği vardır;sabah soğuk motordan ve uzun km.yapmış aşırı sıcakken sibop sesi gelir.bu apaçinin yapısında vardır.insanlar bunu o kadar abartıyor ki sanki her an geliyormuş gibi anlatılıyor.bu gibi bir takım bilgisizlikten kaynaklanan şikayetlerle geliyorlar ve bende güzel güzel anlatıyorum,izah ediyorum.tekrar söylüyorum kimse yanlış anlamasın sözlerimi.

motorum 1000km de oldu. 500km bakımda zincirimi yağlamadılar sanıyorum. aşağıdaki linkteki sprey den kullansam mı? zincir yağlamak önemli mi? yağsız olduğu dıştan anlaşılır mı?

http://www.hepsiburada.com/Liste/st...productId=otmbrkbr0900405&categoryId=20029250

kardeş,zincir her 500 km.de bir yağlanır,her 1000 km.de bir de önce gazyağı ile temizlenir,bezle kurulanır ve yağlanır.sağlıklı bir zincire sahip olunması için bu şekilde yapmak gerekir.zira kullanmakta olduğumuz zincirler o-ring li denilen,metal parçalarının herbirinin arasında o-ring denilen lastik halkalar vardır.bu lastik halkalar yağı emer ve sürekli yağlı kalmasını sağlarken aynı zamanda da sessiz çalışmasını sağlar.ama ne yazıkki bu o-ringler yine yollarda bulunan tozu-çamuru da tutarlar ve o tozlar aşındırıcı özelliktedirler.işte bu yüzden her 1000 km.de bir temizlenmeleri ve tekrar yağlanmaları gerekir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:42 ----------

evet bugün itibariyle ikinci motoum olan tvs apacheyi 4200 tl herşey dahil fiyata aldım siyah renkte bir sorum olacak motor bugün çalışmasında sanki rolantide stop edecekmiş gibi oluyor sonra devir 2 bine kadar çıkıyor sonra tekrardan düşüyor motordaki benzin rezervde olduğundan olabilir mi yoksa bir proble mi vardır

hayırlı olsun kardeş,kazasız belasız kullanman dileklerimle.sanırım düzensiz çalıştığından bahs ediyorsun,bence hava ayarına bir baktır derim.
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
229
kardeş,ben 6500 km.dir apaçi kullanıyorum böyle bir ses filan duymadım.
arkadaşlar,sözlerimi yanlış anlamayın lütfen,burada bahsedilen birçok sorunu,bende kullanıcısı ve satıcısı olduğum halde duymadım,görmedim,işitmedim.ya siz motoru çok fazla dinliyorsunuz yada çalışan bir makineden birtakım seslerin gelmesini yadırgıyorsunuz ama ben burada servise gelen ve yıllardır motor kullandığını iddia eden ama hiç de bilgisi olmayan insanlarla karşılaşıyorum,anlatamam.mesela apaçinin bir özelliği vardır;sabah soğuk motordan ve uzun km.yapmış aşırı sıcakken sibop sesi gelir.bu apaçinin yapısında vardır.insanlar bunu o kadar abartıyor ki sanki her an geliyormuş gibi anlatılıyor.bu gibi bir takım bilgisizlikten kaynaklanan şikayetlerle geliyorlar ve bende güzel güzel anlatıyorum,izah ediyorum.tekrar söylüyorum kimse yanlış anlamasın sözlerimi.



kardeş,zincir her 500 km.de bir yağlanır,her 1000 km.de bir de önce gazyağı ile temizlenir,bezle kurulanır ve yağlanır.sağlıklı bir zincire sahip olunması için bu şekilde yapmak gerekir.zira kullanmakta olduğumuz zincirler o-ring li denilen,metal parçalarının herbirinin arasında o-ring denilen lastik halkalar vardır.bu lastik halkalar yağı emer ve sürekli yağlı kalmasını sağlarken aynı zamanda da sessiz çalışmasını sağlar.ama ne yazıkki bu o-ringler yine yollarda bulunan tozu-çamuru da tutarlar ve o tozlar aşındırıcı özelliktedirler.işte bu yüzden her 1000 km.de bir temizlenmeleri ve tekrar yağlanmaları gerekir.


---------- Mesajlar birleştirildi - 18:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:42 ----------



hayırlı olsun kardeş,kazasız belasız kullanman dileklerimle.sanırım düzensiz çalıştığından bahs ediyorsun,bence hava ayarına bir baktır derim.
teşekkür ederim abi evet bir düzensizlik var motor bin devire düşüyor sallanyor stop edecek gibi sonra 2 bine çıkıyor sonra ikisi arasında geziyor daha plaka çıkmadı yarın almaya gittiğimde bir baktırayım tekrardan o zaman başka bir problem yoktur herhalde
 
Katılım
17 Tem 2011
Mesajlar
3
"kütür kütür ses" ne demek ben anlamadım? Motorun neresinden geliyor mesela==???? Bence sen başka bi servise git, çünki o ses yalnız seninkinden geliyor..


Kardesim benim elimden gecen bu tvs dahil 6. motor şimdiye kadar hiç bir motorda böyle bir ses duymadım ben a bu sadece benimkinde olmuş olabilir diğerlerinde bilemem ben tvs den daha ne kral motorlar kullandım böyle bir ses yoktu devirli kullandığın zaman motordan bir vuruntu geliyor şehir içi belki kabul edilebilir fakat basit kuba'nın bile 5. vitesle hiç zorlanmadan hatta zaman zaman rampa çıkışta gaz kesildiği halde tekrar gaz verildiğinde hiç kesilmemiş gibi toparlayıp çıkıyor bu apacheyide alalı 3 ay oldu daha şehir içindeyken farkettiydim bu sesi servisine söledim servisi bunlar torklu motor bu kadar yapar dedi rodajım bittikten sonra bir gün kuba nın çıktığı rampada test etmek istedim kuba en dik yerde bile hiç duymadığı rampada tvs daha rampa başlangıcında tvs 5 te yemedi 4 e düştü 4 le kuba nın 2 kişi çok rahat çıktığı rampada tvs tek kişi 4 le daha zorlanarak çıktı ve adeta motordan bi tork sesi kask kafamda takılı olduğu halde adeta kompressor le asfalt kırıyorlar motorcunun birine sordum bunların deposunun altında bitane gaz sensörü var o görev yapmıyorsa o sesi yapar dedi çünkü gazı o sensör dengeliyor dedi fakat sonradan ona gittiğimde tvs bayisi olmadığını öğrendim ondan sonra kıvırdı yok sensörden olmaz sen birkaç gün gez ben sana yine yardımcı olurum dedi kısaca parayla tamir etmek istiyorlar tahminim fakat garanti kapsamında olduğu için ellettirmiyorum.
 
Katılım
3 Ara 2008
Mesajlar
230
evet bugün itibariyle ikinci motoum olan tvs apacheyi 4200 tl herşey dahil fiyata aldım siyah renkte bir sorum olacak motor bugün çalışmasında sanki rolantide stop edecekmiş gibi oluyor sonra devir 2 bine kadar çıkıyor sonra tekrardan düşüyor motordaki benzin rezervde olduğundan olabilir mi yoksa bir proble mi vardır

Motor daha yeni ilk bakımını yaptır kendine gelir ben yaz vakti aldım o zaman bile stop ediyordu ilk çalıştırmada şimdi sabah soğukta tek basışta çalışıyor. Tabii bunda kullandığım yağın da etkisi vardır.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...lt-yag-eksilten-motorlar-icin-43613711/detay/

Bu yağı kullanıyorum diğerlerinden belki biraz pahalı ama yağ önemli.

Zincir yağı olarak da

http://urun.gittigidiyor.com/garaj/...e-bazli-zincir-spreyi-250ml-41923081#aciklama

bunu kullanıyorum ipone buda.Oring zincirler için tavsiye ediliyor
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
229
Motor daha yeni ilk bakımını yaptır kendine gelir ben yaz vakti aldım o zaman bile stop ediyordu ilk çalıştırmada şimdi sabah soğukta tek basışta çalışıyor. Tabii bunda kullandığım yağın da etkisi vardır.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...lt-yag-eksilten-motorlar-icin-43613711/detay/

Bu yağı kullanıyorum diğerlerinden belki biraz pahalı ama yağ önemli.

Zincir yağı olarak da

http://urun.gittigidiyor.com/garaj/...e-bazli-zincir-spreyi-250ml-41923081#aciklama

bunu kullanıyorum ipone buda.Oring zincirler için tavsiye ediliyor
linkler için teşekkürler ipone satan bir yer bulamadım bursada motor daha 1.9 kmde demekki 500e kadar böyle devam edicez alır almaz yağı değiştiresem mi yoksa ilk bakıma kadar bu yağla mı gitsin birde yarın zinciri yağlamak gerekir mi
 
Katılım
9 May 2011
Mesajlar
123
dostum allah korumuş. bugün bende, tanıdık birinin yakını olan 23 yaşında bir gencin motordan düşüp öldüğünü öğrendim. hatta, fotolarını çekmişler o resimleri gördüm. bir daha korktum motordan. motor işi çok tehlikeli. bu işin kamyonu da taksiside aynı. kelle koltukta geziyoruz. hiç bir riskli harekette bulunmamalıyız. full ekipman olmalı her zaman. gerçi ne kadar da dikkat etsen bela gelip seni buluyor.
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
229
linkler için teşekkürler ipone satan bir yer bulamadım bursada motor daha 1.9 kmde demekki 500e kadar böyle devam edicez alır almaz yağı değiştiresem mi yoksa ilk bakıma kadar bu yağla mı gitsin birde yarın zinciri yağlamak gerekir mi
güncel

birde bu motorda amortisör ayarını nasıl yaparız
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
kardeş amartisörün üst kısmında 5 kademe ayarı vardır,kitapçığında nasıl ayarlanması gerektiği de yazıyor,ben genellikle 3. seviyede kullandım bütün motorlarımda,memnundum.
 
Katılım
9 May 2011
Mesajlar
123
bora abi, zincir yağı ve zincir temizleme için ipone marka spreyler den almayı tavsiye eder misin? 250ml 20tl
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst