TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Haz 2011
Mesajlar
814
Haftasonu musait olanlarla bi istanbulda buluşma ayarlayalim diyorum..Kimler katilmak ister ? Ona gore karar verelim gunu zamani..
Geçtigımiz pazar günü sabri selami abi ve toplamda 15 motor 18 kişi şileye gazladik :) bu organizasyonu gecen yılda yapmıştik ve herkeste Apache vardi ama bu yıl sadece bende bir Apache vardi geri kalan arkadaşlardan sym wolf ve pulsar 3 tane de 600 lük makine de vardı ilk defa apacheye yakasım geldi yetisemedim adamlara tek rakibin canerdi onda rks titanic 150 vardi bol bol geçtim onu oda olmasaydı hala çöküntülerdeydim :) artık 250 cc ye geçme zamanki geldi sanırım :)
 
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
62
Ben devir saatine cok dikkat ederim daha once araba kullandigim zamanda hep devirli kullanirdim. Suan motor acilsin diye basiyiorum bi 135 gorsun en azindan
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
Üzgünüm şu konuyu tekrar açıyorum.

İki seçenek var;

1)
Ön-Arka Metzeler ME22 (Tubeless değil)

2)
Öne Pirelli MT75, Arkaya Michelin Pilot Street


Hangi seçenek yola en iyi tutunur?
Virajları hangi seçenek ile korkusuzca yatarak dönebilirim?
Hangi seçenekle yağmurda, kışta uzun yolda süratli bir şekilde sürebilir ve virajlarda rahat, güvenli olurum?

Artık şu lastik konusunu da bitirelim.
Çok önemli bir mevzu.

Lütfen kullanıp tecrübe edenler yardım etsin, tahmini şeyler söylemeyin.
Tahmine göre yol alacak olursam 2. seçeneği çoktan seçmiş olurdum.

Bilenler lütfen yardım etsin.
Teşekkürler...
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
slm arkadaşlar debriyaj balatası değiştirecem orjilali 60 tl diğerleri 7 tl 10 tl adam oparaya değcek kadar kalite farkı yok diyor
sizce ne yapmalıyım 60 tl verdiğime değermi?

çin üretimliyse muhtemelen çabuk aşınır ve motor yağı içini karışır bence riske girme 60 tllik olanı al zaten çok değişen bir parça değil birde şu var 7 tllik balatayı aldın örneğin 40 tl işçilik verdin diyelik 100 km sonra debriyaj kaynaklı bir problem yarıp motoru götüremeyecek bir hale getirsen yada şanzıma zarar versen aradaki farkın belki 10 katını kadar cebinden para çıkar



hacı güle güle kullan tekrardan şu sisleri merak ettim:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:25 ----------

Üzgünüm şu konuyu tekrar açıyorum.

İki seçenek var;

1)
Ön-Arka Metzeler ME22 (Tubeless değil)

2)
Öne Pirelli MT75, Arkaya Michelin Pilot Street


Hangi seçenek yola en iyi tutunur?
Virajları hangi seçenek ile korkusuzca yatarak dönebilirim?
Hangi seçenekle yağmurda, kışta uzun yolda süratli bir şekilde sürebilir ve virajlarda rahat, güvenli olurum?

Artık şu lastik konusunu da bitirelim.
Çok önemli bir mevzu.

Lütfen kullanıp tecrübe edenler yardım etsin, tahmini şeyler söylemeyin.
Tahmine göre yol alacak olursam 2. seçeneği çoktan seçmiş olurdum.

Bilenler lütfen yardım etsin.
Teşekkürler...

hocam aracın yolda tutunmasını istiyorsan daha doğrusu virajda ön lastiğin iyi olacak metzelere herkes çok beğeniyor önceki yorumları okuyabilirsin mt75i kullanan olmadı sanırım o biraz kumar oynamak gibi olabilir hee motordan sarkarak benim gibi dönüyorsan eğer irclede kuruda hızlı dönebilirsin ama kuruda ıslakta imana gelebilirsin kmler ilerledikçe
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
çin üretimliyse muhtemelen çabuk aşınır ve motor yağı içini karışır bence riske girme 60 tllik olanı al zaten çok değişen bir parça değil birde şu var 7 tllik balatayı aldın örneğin 40 tl işçilik verdin diyelik 100 km sonra debriyaj kaynaklı bir problem yarıp motoru götüremeyecek bir hale getirsen yada şanzıma zarar versen aradaki farkın belki 10 katını kadar cebinden para çıkar




hacı güle güle kullan tekrardan şu sisleri merak ettim:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:25 ----------



hocam aracın yolda tutunmasını istiyorsan daha doğrusu virajda ön lastiğin iyi olacak metzelere herkes çok beğeniyor önceki yorumları okuyabilirsin mt75i kullanan olmadı sanırım o biraz kumar oynamak gibi olabilir hee motordan sarkarak benim gibi dönüyorsan eğer irclede kuruda hızlı dönebilirsin ama kuruda ıslakta imana gelebilirsin kmler ilerledikçe


M.balibey irc lastiğin kuru havalarda çok iyi tutuş sağladığını yazmışsınız herkes gibi.
Benim merak ettiğim ıslak zeminde orjinal lastikleri gibi mi? Yoksa biraz daha iyi yol tutuşu var mı?
Bir de 'km.ler ilerledikçe' kelimesindeki km ortalama ne kadar acaba?
Bilgi verebilirseniz sevinirim.
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
MT75 hakkında hep iyi yorumlarla karşılaşıyorum fakat Pilot Street ise tersi.
Pilot Sporty'den sonra Street'e geçenler memnun değil. Ne yazıkki sportyler üretimden kalktı. Yine de başka seçeneğim yok sanırım.
Ön MT75 Arka Pilot Street karar kıldım.
Varsa önerisi olan arka için (Street'den daha iyi) yazsın.


Herkese teşekkürler ... :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:04 ----------

Motorumun son halini de paylaşayım, fakat hâlâ motorun üstündeyken bir fotoğrafım yok. 5 ay olacak neredeyse. :D
Plaka da tesadüf denk geldi, özel filan almadım. :)



IMG_20140917_140825_zps5c350c50.jpg

IMG_20140925_195858_zps6710942d.jpg
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
M.balibey irc lastiğin kuru havalarda çok iyi tutuş sağladığını yazmışsınız herkes gibi.
Benim merak ettiğim ıslak zeminde orjinal lastikleri gibi mi? Yoksa biraz daha iyi yol tutuşu var mı?
Bir de 'km.ler ilerledikçe' kelimesindeki km ortalama ne kadar acaba?
Bilgi verebilirseniz sevinirim.

çok yi demek yanlış olur çünkü bir michelin gibi her asvalttta aynı tutuş yok zaten bunuda beklemek anllamsız olur malum nylon ben bin kmde taktırdım şu anda 11 bin 12 bin kmde bir dönem benim km okuyucu bozulmuştu o yüzden tam bir km veremiyorum ama ilk takılan gibi değil o açık hem yağışta hemde kuruda yağmurda dediğim gibi ilk bir kaç bin km iyiydi ama şu anda aynı tutuş söz konusu değil fakat orjinal lastik gibide değil paradan ziyade eğer güzel lastik bulursan irclere bulaşma ben bulamadığım için irc almıştım
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
Bizim bu 2012 modellere yeni kasanın komple far kafası (başka bir ismi olabilir) takılır mı acaba?
Eğer takılırsa sizce nasıl durur?
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
çok yi demek yanlış olur çünkü bir michelin gibi her asvalttta aynı tutuş yok zaten bunuda beklemek anllamsız olur malum nylon ben bin kmde taktırdım şu anda 11 bin 12 bin kmde bir dönem benim km okuyucu bozulmuştu o yüzden tam bir km veremiyorum ama ilk takılan gibi değil o açık hem yağışta hemde kuruda yağmurda dediğim gibi ilk bir kaç bin km iyiydi ama şu anda aynı tutuş söz konusu değil fakat orjinal lastik gibide değil paradan ziyade eğer güzel lastik bulursan irclere bulaşma ben bulamadığım için irc almıştım

Bilgiler için teşekkür ederim.
 
Katılım
5 Mar 2013
Mesajlar
1,296
Benim inazuma nın lastikleri ırc ve berbat kuru havada da yağmurda da çok kayıyor, irc iyi lastik diyenlere şaşırıyorum, daha önceki motorum apache ye metzeler me22 takmıştım , oda iyi değildi hatta kayıp düştüm daha yavaş giderken ön frene biraz zorlayınca.
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
Benim inazuma nın lastikleri ırc ve berbat kuru havada da yağmurda da çok kayıyor, irc iyi lastik diyenlere şaşırıyorum, daha önceki motorum apache ye metzeler me22 takmıştım , oda iyi değildi hatta kayıp düştüm daha yavaş giderken ön frene biraz zorlayınca.

Ümit hocam o zaman ne alıp ta takacağız.
Hiç binmeyelim daha mı iyi senin gibi :)
Bizde mi bisiklete geçelim yani :)
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Benim inazuma nın lastikleri ırc ve berbat kuru havada da yağmurda da çok kayıyor, irc iyi lastik diyenlere şaşırıyorum, daha önceki motorum apache ye metzeler me22 takmıştım , oda iyi değildi hatta kayıp düştüm daha yavaş giderken ön frene biraz zorlayınca.

abi arkayıda aynı oranla sıktığın sürece ön kilitlenmez frenaj hatası yapmışsın:) ben kapalı alan eğitimnde arkayı kilitlemeden max frende ve önüde çelik fren hortumu olmasına rağmen aşırı derece sıktım hiç kilitlenmedi ve benim motorun bu derece güçlü frenleri oldğuna söyleseler inanamazdım:)

aslında yabancılar pirelli sport demon öneriyor ama trde hiç rastlamadım bu lastiğe ön arka takım var hatta arkaya 130 ebatta kadar bile var

Arkadaşlar, göstergenin altındaki TVS logosunun olduğu yere telefon sabitleyebiliyor muyuz acaba?

vantuzlar tutmaz zannetmiyorum ancak devir saati için olur ama ışıklarda çalınma riski var
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
Aslında, uzun yolda GPS ile hız ölçmek istiyordum, gösterge ile karşılaştırmak için.
Yoksa bunu önceden yapıp paylaşan oldu mu?
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
Ben bugün uzun yolda GPS açık bırakıp telefonu cebime koydum. Göstergede gördüğüm en yüksek hız 129 oldu fakat GPS'de azami hız 119 yazıyor.
Ama GPS'nin hızlı gittiğim ara, bağlantısı filan mı koptu bilemiyorum. O yüzden ikisini aynı anda görmek istiyorum.

Eğer monteleme yapamazsam, anca mesela babam arabayla arkamdan gelir. GPS'ye o bakar. Ya da kardeşim oturur yana arabada, bana telden sürekli kaçla gittiğimi söyler, ben de bluetooth kulaklık ile onu dinlerim. Bir çözüm daha aklıma geldi, artçı alırım, telefonu bir eliyle bana doğru uzatır, öyle bakarım. :D
 
Katılım
12 Ocak 2012
Mesajlar
34
arkadaşlar slm 11500 km olan motorum için istanbul civarında önere bileceginiz bir servis varmı biliyonuzki en önemli bakım aralığı gebzede oturuyorum işinin ehli bir servis varsa yonlendirirseniz sevinirim...
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
Arkadaşlar, size lastik konusunda bir yazışmamı aynen kopyalıyorum;

"
Merhaba, Köksal Beye lastik konusunda danışmak istiyorum.

Bende 2012 model TVS Apache var. Sizin sitede Metzeler ME22 öneriliyor fakat o lastik tubeless değil. O şekilde kullanan da var fakat risk almak istemiyorum.
Yola en iyi tutunan lastik arıyorum, hem yazın, hem kışın.

Öne Pirelli MT75 (90/80-17)
Arkaya Michelin Pilot Street (90/90-18)
Almayı düşünüyorum. Bu iki lastik ile mesela kışın yağmurda, uzun yolda viraj dönerken kayar mı acaba?
Yol tutuşunun çok iyi olmasını istiyorum.

Teşekkürler...
"


"
İyi günler Melikşah bey,
Ön lastik asfalttaki suyu yarar, arka lastik ise bu yarılan suyu tahliye eder. Bu yüzden lastiklerinizin yağmurdda performanslı kullanmak istiyorsanız; aynı marka ve model, takım olması şarttır.
Metzeler Me22 modeli, bilhassa yağmur performansıyla meşhurdur. Pilot street, yağmur kanallarının az olması sebebiyle, ıslak zemim performansı çok iyi değildir.
Size tavsiyemiz http://www.motolastik.com/metzeler-me-22-300-17-50p-tt-ve-350-18-tt-62p-rf-pmu30243
olacaktır.
"


Başa döndük ve sanırım böyle kalacağız.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst