TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
estagfurullah cagatay. filtreyi taktıktan sonra tekrar hava ayarı ve subap ayarı yap motora. daha çok etkisini gösterir.

abi hava ayarı basitte subap ayarı işini çözemedim sente ile mi ne yapılıyormuş birde bazıları bir gece kadar beklesin diyorlar
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
abi hava ayarı basitte subap ayarı işini çözemedim sente ile mi ne yapılıyormuş birde bazıları bir gece kadar beklesin diyorlar

subapları biraz daha acman gerekir. özellikle de emme subapını acman lazım. ama tam olarak deger veremıorumn sana. aslında sentılle yapılır ama bızım burdakı ustalar o kadar alışmışkı elle yapıolar. motor sogukken yapılması daha saglıklıdır.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
subapları biraz daha acman gerekir. özellikle de emme subapını acman lazım. ama tam olarak deger veremıorumn sana. aslında sentılle yapılır ama bızım burdakı ustalar o kadar alışmışkı elle yapıolar. motor sogukken yapılması daha saglıklıdır.

abi onu bok etmeyecek adam bulmak lazım:)
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
bugün krank filtresini montajladım hava filtresi kutusuda motor yağı doluydu ara sıra temizlemekte fayda var krank filtresinide hava çekmediğinden dolayı deponun altına koydum

b5h4if.jpg


depoyu sökünce birde bunu fark ettim baya bir yağ çıkmış üst kapaktan ne gibi bir önlem almak gerekir ki adaba iki tane saç conta işe yarar mı

2h8dawh.jpg
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
filtreyi montajladınmı cagatay? sıcak havada cok basınca oyle yag atar. dert etmene gerek yok. ama sureklı devam ediyorsa contasını degıstır:)
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
filtreyi montajladınmı cagatay? sıcak havada cok basınca oyle yag atar. dert etmene gerek yok. ama sureklı devam ediyorsa contasını degıstır:)

abi bugün fark ettim filtreyi montajlayamadım daha kutuyu söktüm evde güzelce yıkadım içindeçok fazla yağ birikmiş 50lik gider borusuyla montaj yapayım diyorum bu arada sen filtreyi yağlayıpta mı taktın filtre yağsız geliyor 6ml yağ kulanın yazmışlar üzerine

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------

sabri abi şimdi aklıma geldi hatta arabada da yapmak istiyordum hava filtresi kutusunun içine ve borusuna yatılım mı uygulasam yazın daha soğuk hava çeker
 
Son düzenleme:
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
abi bugün fark ettim filtreyi montajlayamadım daha kutuyu söktüm evde güzelce yıkadım içindeçok fazla yağ birikmiş 50lik gider borusuyla montaj yapayım diyorum bu arada sen filtreyi yağlayıpta mı taktın filtre yağsız geliyor 6ml yağ kulanın yazmışlar üzerine

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------

sabri abi şimdi aklıma geldi hatta arabada da yapmak istiyordum hava filtresi kutusunun içine ve borusuna yatılım mı uygulasam yazın daha soğuk hava çeker

çağatay subap ayarında bizim motorla ybr arasında ne fark var ? bizimkinde pim mi var ?
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
abi bugün fark ettim filtreyi montajlayamadım daha kutuyu söktüm evde güzelce yıkadım içindeçok fazla yağ birikmiş 50lik gider borusuyla montaj yapayım diyorum bu arada sen filtreyi yağlayıpta mı taktın filtre yağsız geliyor 6ml yağ kulanın yazmışlar üzerine

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------

sabri abi şimdi aklıma geldi hatta arabada da yapmak istiyordum hava filtresi kutusunun içine ve borusuna yatılım mı uygulasam yazın daha soğuk hava çeker

Ben yağlamadan direkt taktım. yağlarsan daha sağlıklı olur diye düşünüyorum ama hangi yağı kullanacaksın? yalıtım olayında çokta fazla fark edeceğini sanmıyorum.sonucta motor açıkta ve filtreye giren boru da güneş görmüyor. araba için olsaydı olabilirdi ama motor için çokta gerek olduğunu düşünmnüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------

çağatay subap ayarında bizim motorla ybr arasında ne fark var ? bizimkinde pim mi var ?

pim değil la o şim:cherry:
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
Ben yağlamadan direkt taktım. yağlarsan daha sağlıklı olur diye düşünüyorum ama hangi yağı kullanacaksın? yalıtım olayında çokta fazla fark edeceğini sanmıyorum.sonucta motor açıkta ve filtreye giren boru da güneş görmüyor. araba için olsaydı olabilirdi ama motor için çokta gerek olduğunu düşünmnüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------



pim değil la o şim:cherry:

şim ne ki la :D
 
Katılım
25 Mar 2011
Mesajlar
800
şu apacheye içim gidio bilseniz görünüş olarak nasıl hoşuma gidiyo tahmin bile edemezsiniz.YBR zaten tip olarak hiç hoşuma giden bi motor değil onu kafadan es geçtim cbf deseniz gezerken biri durdurup 2 lahmacun sipariş edicek durumda zaten:D en azından tekirdağ için öyle:D apacheye alacak param hazır bi an gaza gelip gidip alıyım diyorum sonra karamsarlığa kapılıyorum . forumu bastan sona biçok sayfayı elimden geldiği kadar son bi haftadır okuyorum , gösterge arızası titreşimden koruma demiri kırılmaları , depo alt vanasından yakıt sızdırması , amortisör keçelerinden yağ kaçırması vs , apachenin kronik arızasıymışçasına bi çok kişide sıkıntı çıkarmış. 3 yıldır kullandığım kanuni ronny de bile ben bu tarz arızalr yasamadım. ronny forumunuda okuduğumda biçok arızlar ayasanmış fakat bu biraz ya şans işi yada kullanıcının motoruna özen göstermesi ile alakalı sanırım. ben kurye gıbı onbinlerce km yapıcak değilim . keyfe keder akşamustlerı yada pazar gunleri denıze oavaya bayıra duruma göre gezen bırısıyım. 3 yılda topla yaptığım km 10480 . Şimdi ben bu apacheye alsam ki çok istıyorum çok fazla böyle sorunlar yasarmıyım. yada burdakı arkadasların geneli kuryemi ? o yuzden makınaları genelde trafıkde oldukları içinmi bu sorunları yasadılar . kafamı rahatlatıcak cvplar beklıyorum:D Kazasız belasız sürüşler Allah ın izniyle
 
Katılım
6 Ocak 2013
Mesajlar
595
şu apacheye içim gidio bilseniz görünüş olarak nasıl hoşuma gidiyo tahmin bile edemezsiniz.YBR zaten tip olarak hiç hoşuma giden bi motor değil onu kafadan es geçtim cbf deseniz gezerken biri durdurup 2 lahmacun sipariş edicek durumda zaten:D en azından tekirdağ için öyle:D apacheye alacak param hazır bi an gaza gelip gidip alıyım diyorum sonra karamsarlığa kapılıyorum . forumu bastan sona biçok sayfayı elimden geldiği kadar son bi haftadır okuyorum , gösterge arızası titreşimden koruma demiri kırılmaları , depo alt vanasından yakıt sızdırması , amortisör keçelerinden yağ kaçırması vs , apachenin kronik arızasıymışçasına bi çok kişide sıkıntı çıkarmış. 3 yıldır kullandığım kanuni ronny de bile ben bu tarz arızalr yasamadım. ronny forumunuda okuduğumda biçok arızlar ayasanmış fakat bu biraz ya şans işi yada kullanıcının motoruna özen göstermesi ile alakalı sanırım. ben kurye gıbı onbinlerce km yapıcak değilim . keyfe keder akşamustlerı yada pazar gunleri denıze oavaya bayıra duruma göre gezen bırısıyım. 3 yılda topla yaptığım km 10480 . Şimdi ben bu apacheye alsam ki çok istıyorum çok fazla böyle sorunlar yasarmıyım. yada burdakı arkadasların geneli kuryemi ? o yuzden makınaları genelde trafıkde oldukları içinmi bu sorunları yasadılar . kafamı rahatlatıcak cvplar beklıyorum:D Kazasız belasız sürüşler Allah ın izniyle

5 bin km dir sıkı gazlıyorum Allah'a şükür daha bişeyim olmadı.Muadillerine göre en iyisi bana göre alıcaksan al yeni yılda yine zam getirirler ...
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
çağatay subap ayarında bizim motorla ybr arasında ne fark var ? bizimkinde pim mi var ?

valla hiç açmadım bilmiyorum krank filtresini takmak için depoyu söktüm filler yada sentil çakısı lazım

Ben yağlamadan direkt taktım. yağlarsan daha sağlıklı olur diye düşünüyorum ama hangi yağı kullanacaksın? yalıtım olayında çokta fazla fark edeceğini sanmıyorum.sonucta motor açıkta ve filtreye giren boru da güneş görmüyor. araba için olsaydı olabilirdi ama motor için çokta gerek olduğunu düşünmnüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------



pim değil la o şim:cherry:

abi bende kendi yağı var arabada var k&n kutu içi onun için almıştım onu sıktım seti 50 tldi araba için 10 sefer gidiyor motorda daha fazla gider:)

şu apachenin servis manueli lazım aslında sübap ayarı için

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:25 ----------

şu apacheye içim gidio bilseniz görünüş olarak nasıl hoşuma gidiyo tahmin bile edemezsiniz.YBR zaten tip olarak hiç hoşuma giden bi motor değil onu kafadan es geçtim cbf deseniz gezerken biri durdurup 2 lahmacun sipariş edicek durumda zaten:D en azından tekirdağ için öyle:D apacheye alacak param hazır bi an gaza gelip gidip alıyım diyorum sonra karamsarlığa kapılıyorum . forumu bastan sona biçok sayfayı elimden geldiği kadar son bi haftadır okuyorum , gösterge arızası titreşimden koruma demiri kırılmaları , depo alt vanasından yakıt sızdırması , amortisör keçelerinden yağ kaçırması vs , apachenin kronik arızasıymışçasına bi çok kişide sıkıntı çıkarmış. 3 yıldır kullandığım kanuni ronny de bile ben bu tarz arızalr yasamadım. ronny forumunuda okuduğumda biçok arızlar ayasanmış fakat bu biraz ya şans işi yada kullanıcının motoruna özen göstermesi ile alakalı sanırım. ben kurye gıbı onbinlerce km yapıcak değilim . keyfe keder akşamustlerı yada pazar gunleri denıze oavaya bayıra duruma göre gezen bırısıyım. 3 yılda topla yaptığım km 10480 . Şimdi ben bu apacheye alsam ki çok istıyorum çok fazla böyle sorunlar yasarmıyım. yada burdakı arkadasların geneli kuryemi ? o yuzden makınaları genelde trafıkde oldukları içinmi bu sorunları yasadılar . kafamı rahatlatıcak cvplar beklıyorum:D Kazasız belasız sürüşler Allah ın izniyle
benimde 3 yıl oldu 10 bini geçtim ağrıza çıkaran yer sadece ön janttak km okuyucusu oldu oda 50 tlye değişti gösterge bozulmuyor o okuyucuya su kaçabiliyor birde bir kaç haftadır yapalanma vardır ön teker bilyası dağılmış oda 20tl zaten aslında çok para değil 3 yıla bölünce he keçe her motorda patlar yada kaçırır sert çukura girersin asvalt motorunu arazide kullanırsın yada aşırı yüklersin basınçtan bir yerden sonra kaçırmya başlar oda 10 tl mi ne tanesi:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:42 ----------

http://nexgenbikes.com/site/wp-content/uploads/2011/01/Apache_RTR_160_manual.pdf?62378d
sabri abi manueli buldum burda egsoz 0.11mm emm 0.07 mm yazıyor doğru mudur bu değerler
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Ara 2012
Mesajlar
26
benim tvs yi 10 ay önce 7000 deyken aldım şuanda 23000 de ve karadenizin hemen hemen bütün yaylalarını çoğu kez iki kişi dolaştım buraların yayla yollarını bilen bilir anlayacağın 16bin km canını aldım motorun bu süreçte sadece bozulan arkadaşların dediği gibi km okuyucusu oldu yani gönül rahatlığıyla alabilirsin batıda dedikleri gibi hakkattende ölümsüz motorbu

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:08 ----------

yeni kasaların selesi eski kasa tvs lere uyuyormu deneyen varmı
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
879
Ben de katkıda bulunayim.

15 aylık 15000de motor. Bozulan tek yeri devir göstergesi.
Bir de egzos paslandı. Ama yaz kış devamlı kullandım.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
sabri abi şu hava filtresi borusundaki üstte suran parçayı sökersek daha çok ses çıkarıyormuş yazana göre o susturucu
 
Katılım
2 Ağu 2011
Mesajlar
164
Apache iyi motordur, bir kere klasmanında diğer motorlarla kıyaslayamazsınız. Tip olarak da, gidiş olarak da hepsinden bir adım öndedir. Ben 2012 mayıs ayında aldım motorumu. Şuan 11bini anca geçiyorum. Birkaç aydır yağmur yaştan dolayı kullanamıyorum ama gerçekten sürmesi gezmesi çok keyifli bir motor. İzlerken ayrı, sürerken ayrı keyif alırsınız. Sorunlara gelince, benim yaşadıklarımı anlatayım. Titreşimden dolayı koruma demirim kırıldı, motorun üzerinde gelen koruma demiri beş para etmediği için çok çabuk kırılabiliyor. Bunun haricinde benim gördüğüm yeni kasa apachelerin çoğunda olan bir sorun, terleme... Benim motorumda biraz fazla terleme var aldığım günden beri, yağını aksatmadan değiştirirsen gözüne batmaktan başka bir zararı olmuyor. Stok lastikler biraz kötü, ıslak yolda ben açıkçası kullanmıyorum. Eskiden mondial mc 150 vardı, cst lastikler daha iyi tutuyordu yaz kış biniyordum. Bunda kesinlikle cesaret edemiyorum. Bunlar aşağı yukarı tüm motorlarda olan sorunlar olduğu için ben açıkçası dert etmiyorum.

Titreşimi merak edenler için de şunu söyleyeyim. Önceki yaz sonu İstanbula gidip geldim Apache ile. Gidişim Çanakkale üzerinden konaklamalı oldu ama dönüşte (vapur, susurluk ve izmir) toplamda 3 mola ile 740 km yol yaptım ve yaklaşık 12 saatte tamamladım. Gazı gerek duymayınca hiç bırakmadım ve motor bana mısın demedi. Beni sorarsanız bi süre yürümekte problem çektim ama otobüsten inince de oluyor aynısı :) Bu yaza para biriktirebilirsem Apache ile karadeniz turu atacağım.
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Ara 2012
Mesajlar
26
dostlar bu yeni kasalarda da gösterge sorunu yaşanıyormu eski kasalarda biliyorsunuz kronik bir sorun bu
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
sabri abi şu hava filtresi borusundaki üstte suran parçayı sökersek daha çok ses çıkarıyormuş yazana göre o susturucu

ona rezonans diyorlar. ben ona baktımda pek birşey anlamadım:p boş bi kutu işte:) benim filtre direkt karbüratörün üstünde. motor soğukken cuuoofg cuooffgg diye hava çekiyor:queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:37 ----------

5 bin km dir sıkı gazlıyorum Allah'a şükür daha bişeyim olmadı.Muadillerine göre en iyisi bana göre alıcaksan al yeni yılda yine zam getirirler ...

ben 25000km ye yakın gazlıyorum. inadına sıkıntı çıkartmıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:39 ----------

Çağatay o dediğin subap değerleri orjinal olması gereken değerler olsa bile senin yapacagın daha farklı olması gerekir. yani şu anda senin subap ayarların olması gereken gibiyse filtreyi taktıktan sonra subapları biraz daha açman gerekir ama ne kadar açman gerekir onun için tam birşey söyleyemiyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst