Tutankamon’un sırrı açığa çıkacak

Katılım
20 Ocak 2010
Mesajlar
888
Ben uzun uzun anlatirim da, uzun uzun anlatmak ile bitecek bi sey degil ki :)
Oncelikle, bize ortaokul ve lisede anlatilan, osmanli tarihi gibi, kronolojik olaylari, firavunlari, donemleri, savaslari, antlasmalari vs vs gibi ana hatlari iceren bir kaynaktan, ayni osmanli zamanini ogrendigimiz gibi antik misir`i ogrenmek lazim... (1299 yilinda kuruldu, padisahlar sunlardir.. vs vs diye bir cirpida sayar ya ortaokul ogrencileri, aha oyle )

daha sonra sizi esas ilgilendiren, ilginizi ceken kismi bunun icinde bulup, ona dogru yonlenmek daha mantikli olacaktir. Antik misir`i tamamen ilgi alaniniz icine alamazsiniz :) omur yetmez... beyin yetmez...

kimisi dili ve sanati uzerine gider, kimisi din ve sosyolojisi, kimi ise bilimi... bu tamamen sizin ilginize kalmis... eger ilgilenenler olursa bir kac dokuman onerebilirim bu konuda...

gidip gezmek konusunda ise... indiana jones filmleri ile buyuyen nesile dahil iseniz, gidince ilk soku, piramitlerin hernekadar hala colun ortasinda olsalar da, sehrin dibine kadar geldigini, daha dogrusu sehrin artik piramitlerin dibinde oldugunu gorursunuz. Havasi ve iklimi felaket, bayagi yuksek paralar bayilip pahali bir otelde kalmazsaniz, veya disarda yemek yerseniz, eger benim gibi hayvan iskembesine sahip degilseniz, butun tatil boyunca mide ve bagirsak sorunlari cekersiniz. Suya essek yukuyle para verirsiniz, olur da bi yerde ikram edilen bir bardak (acik) soguk suyu icerseniz, 1 hafta tuvaletten cikamazsiniz. eger tanidiginiz yoksa, rehberler ve yerliler tarafindan cok ciddi kaziklanirsiniz ustune hic birsey gormediginize inanip geri gelirsiniz :)

Piramitlerin sadece isimleri bile milyonlarca turist cektigi icin, misir turizm ve tarih bakanligi, bu konuda hiiiic bir iyilestirme calismasi veya hizmet vermiyor...

Misir`a gidecekseniz. Oralarda bulunan turkler var, oralarda yasayan. Onlarla irtibata gecmek ve konforlu ve saglikli bir tatil gecirmek icin, ciddi meblaglarda paralari cebinize koymak gerekiyor...
 
Katılım
3 Eyl 2009
Mesajlar
676
Ben uzun uzun anlatirim da, uzun uzun anlatmak ile bitecek bi sey degil ki :)
Oncelikle, bize ortaokul ve lisede anlatilan, osmanli tarihi gibi, kronolojik olaylari, firavunlari, donemleri, savaslari, antlasmalari vs vs gibi ana hatlari iceren bir kaynaktan, ayni osmanli zamanini ogrendigimiz gibi antik misir`i ogrenmek lazim... (1299 yilinda kuruldu, padisahlar sunlardir.. vs vs diye bir cirpida sayar ya ortaokul ogrencileri, aha oyle )

daha sonra sizi esas ilgilendiren, ilginizi ceken kismi bunun icinde bulup, ona dogru yonlenmek daha mantikli olacaktir. Antik misir`i tamamen ilgi alaniniz icine alamazsiniz :) omur yetmez... beyin yetmez...

kimisi dili ve sanati uzerine gider, kimisi din ve sosyolojisi, kimi ise bilimi... bu tamamen sizin ilginize kalmis... eger ilgilenenler olursa bir kac dokuman onerebilirim bu konuda...

gidip gezmek konusunda ise... indiana jones filmleri ile buyuyen nesile dahil iseniz, gidince ilk soku, piramitlerin hernekadar hala colun ortasinda olsalar da, sehrin dibine kadar geldigini, daha dogrusu sehrin artik piramitlerin dibinde oldugunu gorursunuz. Havasi ve iklimi felaket, bayagi yuksek paralar bayilip pahali bir otelde kalmazsaniz, veya disarda yemek yerseniz, eger benim gibi hayvan iskembesine sahip degilseniz, butun tatil boyunca mide ve bagirsak sorunlari cekersiniz. Suya essek yukuyle para verirsiniz, olur da bi yerde ikram edilen bir bardak (acik) soguk suyu icerseniz, 1 hafta tuvaletten cikamazsiniz. eger tanidiginiz yoksa, rehberler ve yerliler tarafindan cok ciddi kaziklanirsiniz ustune hic birsey gormediginize inanip geri gelirsiniz :)

Piramitlerin sadece isimleri bile milyonlarca turist cektigi icin, misir turizm ve tarih bakanligi, bu konuda hiiiic bir iyilestirme calismasi veya hizmet vermiyor...

Misir`a gidecekseniz. Oralarda bulunan turkler var, oralarda yasayan. Onlarla irtibata gecmek ve konforlu ve saglikli bir tatil gecirmek icin, ciddi meblaglarda paralari cebinize koymak gerekiyor...

Teşekkürler,kısa ve öz oldu buna benzer birde Hindistan ve çevresi hayalim(!) varki büyük ihtimal anlatılanlara bakarak bunların x10 u şeyler var ordada. :mrgreen:
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
@ sularseller
edindiğim tecrübelerimin mum ışığında şunu söyleyebilirim ki bilginin ulaşılabilirliği onu değerli ya da değersiz kılar. zor elde edilen her dem değer ihtiva eder bir halta yaramasa da ya da aslı itibari ile değeri olmasa da.

şimdilerde herhangi bir konuyu merak edip google hazretlerine danışmak yeterli görünse de öyle değil. bizim gibi evde ansiklopedi olsun diye vaktiyle gazetelerin verdiği saman kağıt basımlarını kovalayanlar ancak bu ortamın kıymetini bilir. önüne hazır bilgi konulan ne bilsin.

işin aslı ne mısıra ne de hindistana gitmek gibi bir isteğim yok. götüren olursa iaşe ve ibade giderlerini de karşılarlarsa gelirim. ama bir afrika yahut latin amerika için inceden hayıflanmıyor değilim. daha memleketi göremedik bırak mısırı.

kendi adıma yok piramidin şurasının rakamını şuna bölersen oradan da kösinüs yapıp iskenderiye fenerinin günümüz deniz fenerine orantısını hesaplarsayıpğ bilmem kaça bölersen ebesinin örekesinin enini verir olayı beni pek ilgilendirmiyor.
benim asıl merak ettiğim konular felsefefi akımları ve kadim insanlık düşüncesine katkıları ve verdikleri yön.

bu konulara da heryerde rastlamak mümkün değil. zira piramit dediğin her yerde var, latin amerikada, çinde, hatta bir beyaz piramit olayı varki akıllara zarar. mumyalama zaten onlara özgü bir olay değil, Türklerin de mumyalama üzerine ihtisas sahibi olduğu biliniyor.
 
Katılım
3 Eyl 2009
Mesajlar
676
@ sularseller
edindiğim tecrübelerimin mum ışığında şunu söyleyebilirim ki bilginin ulaşılabilirliği onu değerli ya da değersiz kılar. zor elde edilen her dem değer ihtiva eder bir halta yaramasa da ya da aslı itibari ile değeri olmasa da.

şimdilerde herhangi bir konuyu merak edip google hazretlerine danışmak yeterli görünse de öyle değil. bizim gibi evde ansiklopedi olsun diye vaktiyle gazetelerin verdiği saman kağıt basımlarını kovalayanlar ancak bu ortamın kıymetini bilir. önüne hazır bilgi konulan ne bilsin.

işin aslı ne mısıra ne de hindistana gitmek gibi bir isteğim yok. götüren olursa iaşe ve ibade giderlerini de karşılarlarsa gelirim. ama bir afrika yahut latin amerika için inceden hayıflanmıyor değilim. daha memleketi göremedik bırak mısırı.

kendi adıma yok piramidin şurasının rakamını şuna bölersen oradan da kösinüs yapıp iskenderiye fenerinin günümüz deniz fenerine orantısını hesaplarsayıpğ bilmem kaça bölersen ebesinin örekesinin enini verir olayı beni pek ilgilendirmiyor.
benim asıl merak ettiğim konular felsefefi akımları ve kadim insanlık düşüncesine katkıları ve verdikleri yön.

bu konulara da heryerde rastlamak mümkün değil. zira piramit dediğin her yerde var, latin amerikada, çinde, hatta bir beyaz piramit olayı varki akıllara zarar. mumyalama zaten onlara özgü bir olay değil, Türklerin de mumyalama üzerine ihtisas sahibi olduğu biliniyor.

İmkan olsa bütün dünya dolaşılsa ben Türkiye nin Adana dan itibaren doğusu hariç heryerini gezdim memleketimiz apayrı ama imkanım olsa ilk iki yer belli konuştuk zaten ama dediğiniz yerlerde gidilmeyecek yerler değil kendine sponsor bulup dünyayı dolaşan gazeteci veya gezginleri imrenerek okuyorum farklı kültürler farklı insanlar farklı dünyalar diyelim.Bu pirmit olayı nasıl anlatyım hani Lostun son sezonuya ben biyandan bitmesini cevapları bekliyorum bi yandanda bitmesin böyle meraklı olmak daha iyi onun gibi çözülmesini herkez ister ama çözülüpte işin içinde bi enteresanlıkta olmassa havada kalır biraz :) öyle olacağını sanmıyorum ama insan evladı meraklıyız işte.
 
Katılım
20 Ocak 2010
Mesajlar
888
Vallaha benim misir`a ilgim, aslinda genel olarak misir mitoloji uzerine... efsaneleri, tanrilari, firavunlari vs vs ... cin mitolojisi, nordic mitoloji ve tabiki yunan mitolojisi uzerine de :)

Dallas gibi aslinda.. ozellikle yunan mitolojisi, zeus bi turlu uckurunu tutamaz, etraf enik kaynar... her biri birbirinden psikopat... yakinda clash of titans filmi geliyormus, arastirmak lazim. Eger yunan mitolojisindeki Titanlar savasini konu aliyorsa, camurdan olsa izlenir.

Gezmek konusunda ise, katiliyorum. Latin amerika mutlaka gorulmeli. Doga sever bir adamsaniz, avustralyayi mutlaka gorun derim. Benim hala aklimdan cikmaz...

Turkiye konusunda da sunu diyebilirim, coook yerini gezdim. Gumushaneyi gormenize gerek yok :) (gumushaneliler alinmasin ama oyle)
 
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
682
Ahh nerde o hazineler nerdeee yer gök kazmadığım yer kalmadı ama halen yok yokk :p
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
9 senedir ilgileniyorum bu konuyla bi ara sadece bunun belgesellerini izliyordum yok lanetliymis yok giren adam ve ekibi olmus girdikten sonra 7 kisi mi ne gitmis ekipten.

Sonra tabi bunun etkisi gecti ustumdeki Bermuda Seytan Ucgenine sardim onu da simdi biraktim artik Amerika nin su uzaylilari sakladigi 51.bolge ile ilgileniyorum.:cherry:

Bi sendrom var bende ama doktora gidip adini koydurmadim daha.:mrgreen:
 
Katılım
20 Ocak 2010
Mesajlar
888
9 senedir ilgileniyorum bu konuyla bi ara sadece bunun belgesellerini izliyordum yok lanetliymis yok giren adam ve ekibi olmus girdikten sonra 7 kisi mi ne gitmis ekipten.

Sonra tabi bunun etkisi gecti ustumdeki Bermuda Seytan Ucgenine sardim onu da simdi biraktim artik Amerika nin su uzaylilari sakladigi 51.bolge ile ilgileniyorum.:cherry:

Bi sendrom var bende ama doktora gidip adini koydurmadim daha.:mrgreen:

Cok cabul ilgini kaybediyormussun :)
Misir laneti efsaneleri bile, cook genis.. adamlarin hakkinda cikarilmayan soylenti yokki anasini satiim :)
 
Katılım
8 Mar 2008
Mesajlar
2,536
bende NG DERGİSİnin yıllar önce verdiği haritlar var... piramitlerin nasıl yapıldığı,içerisinin ne şekilde yapıldığı vs... şeklinde resmedilmiş...

bugün bile hayranlıkla bakıyor ve okuyorum... hatta o haritaları asmaya bile kıyamadığımdan yıpranmasın diye dosyalarımda saklıyorum :)

bu konular çoook derin... herkes bilgisini paylaşsın yada linkler versin ki,bilmeyenlerde öğrensin...

konuyu zevkle takip ediyorum....
 
Katılım
20 Ocak 2010
Mesajlar
888
bende NG DERGİSİnin yıllar önce verdiği haritlar var... piramitlerin nasıl yapıldığı,içerisinin ne şekilde yapıldığı vs... şeklinde resmedilmiş...

bugün bile hayranlıkla bakıyor ve okuyorum... hatta o haritaları asmaya bile kıyamadığımdan yıpranmasın diye dosyalarımda saklıyorum :)

bu konular çoook derin... herkes bilgisini paylaşsın yada linkler versin ki,bilmeyenlerde öğrensin...

konuyu zevkle takip ediyorum....

Haji o haritalari, paraya kiyip cerceveletmeni tavsiye ederim :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:27 ----------

Arkadaslar... bir iki kitap tavsiyesi yapayim dedim.

ilk kitap, biraz populer tarzda yazilmis. Indiana jones filmleri havasinda, Antik Misir`in daha gizemli yonlerine bakan, ama genel olarak cok iyi fikir edinebileceginiz ve baslangic yapabileceginiz bir kitap. Populer bir tarzda yazilmis olmasi da, boyle derin bir konuya dalarken, bilimsel ve tarihsel agirlikla bunalmayin diye guzel bir secenek.

http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=87185

ikinci kitap, daha genis bir cerceveyi, daha genel bir sekilde inceliyo.
Antik misir`in kisa tarihi ve gelisiminden, roma`ya baglanti yapiyor..
Genel olarak tarihi, halki ve yasayis bicimini ve genel yonetim hatlarini anlatiyor.

http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=447797&sa=53658968

ve tabi bir de, bu isin ciddi formal yanini gosteren bir kitap var,

Turk Tarih Kurumunun cikartmis oldugu, ESKI MISIR TARIHI VE MEDENIYETI
isimli kitap.. ayni bizim osmanli tarihini isleyen ders kitaplarimiz gibi,
kurulusu, yukselisi, yonetimi, halki, dini, dili, sosyolojisi, sanati, eserleri, vs vs
her turlu seyini, en gelen cerceveden, en ana hatlariyla anlatiyor.

Baslangic icin en iyi kitap bu olacaktir ancak yazim ve anlatim olarak biraz yavan kalmaktadir. Yine de antik Misir ile ilgilenecekseniz, hangi konulara yoneleceginizi secmeniz icin iyi bir eserdir. Ancak bu kitabin baskisini bulmak biraz zor. O bakimdan, asagidaki linklerden Pandora Kitapevi ve Nadir Kitap ile baglantiya gecip sorabilirsiniz. Orada bulamazsaniz, direk Turk Tarih Kurumuna sorulabilir. Bir de gitti gidiyor linki var..

http://www.pandora.com.tr/urun.aspx?id=13044
http://www.nadirkitap.com/eski-misir-tarih-ve-medeniyeti-kitap216004.html
http://urun.gittigidiyor.com/ESKI-MISIR-TARIH-VE-MEDENIYETI-AFET-INAN-TTK_W0QQidZZ24298282

Baslangic icin bu kitaplari onerebilirim.

Eger ilgilendiginiz ozel bir alani varsa antik misir`in , mitolojisi, firavunlari, roma donemi ve antik misir baglantialari, piramitlerin gizemleri, antik misir torenleri, antik misir ile tek tanrili dinlerin baglantilari vs vs gibi.. o konularda da kitaplar onerebilirim...
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ocak 2010
Mesajlar
888
Ensest olmasi cok sasirtici bir nokta degil.
19. yuzyila kadar Homoseksuellik diye birsey yoktu dunyada, biseksuellik ve homoseksuellik davranislari, erkekler icin cok normal seylerdi. Ensest kavrami ise, 19. yuzyilda olmasa bile, daha eski tarihlerde, coklukla rastlanan bir durumdu. Akraba evliliginin sonuclari da bilinmedigine gore, hasta ve sakat dogumlar da bunlara baglanmadigina gore...

O zamanlarin sosyolojik yapisini, o zamanlarin toplumsal degerlerini bilmeden, yapilan davranislari ve tarihi, gunumuzun degerleri ve yapilari ile degerlendirmek hata olur.

Sonucta Osmanli padisahlarinin da oglan koguslari vardi, ama bugun kimse cikip osmanli padisahlari icin sooledir booledir demiyor, diyemez de.. adamlar cihani ipe dizmisler tesbih gibi :)

Buyuk iskender gunumuz kosullarina gore escinseldi mesela..
Eski yunandaki butun buyuk filozoflarin biseksuel veya escinsel olduklarina dair yazilar belgeler var... vs vs..

tarihi o zamanin kosullari ile degerlendirmek lazim.

Ha bu sayede muhtesem bir bilgi aciga kavusmus oldu.
Tutankhamon`nun, bu tuhaf kisiligi, hastaliklari, ve 19 yasinda olmesinin sebebini birazcik olsun ogrenmis oluyoruz. Akraba evliligi oldugunu ve zamanin tip sartlarini dusunursek (gerci kendi zamanlarindaki diger toplumlara tibbi acidan 2000 sene fark atiyorlardi da, neyse)

iyi bile yasamis.. :)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Osmanlı ve Mısır Tarihi benimde ilgimi hep çekti...Özellikle mitolojik hikayelere bayılırım...

Bir kitap okumuştum...adını hatırlayamadığım bir kitap serisi vardı hatırlayan varmı bilmem korsan tazgehta bayağı revactaydı...ben turuncu kapaklısını okumuştum...Hep Nefertitiden bahsediyordu...bir solukta okudum...ama galiba roman tarzı birşeydi...gerçek tarihden sözetmiyordu...
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Kahire üniversitesinin açıklamasına göre enses bir ilişkiden doğan bir hilkat garibesiymiş.Annesi hem anası hem halası oluyormuş:bounce:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ohhoo çok karıştı yaa , aşkı memnu gibi oldu , şimdi bu çocuğun annesi kimmis ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst