- Katılım
- 22 Ocak 2011
- Mesajlar
- 525
- Konu Yazar
- #21
Birkaç sorum olacak:
Motosiklet şanzımanını mı kullanıyorsunuz?
Aktarma zincir mi, şaft mı?
Aracın aks mesafesi kurallar sebebiyle mi bu kadar kısa?
Evet motosikletin orjinal sıralı şanzımanını kullanıyoruz, vites kolumuz sürücünün sol elinin altında hatta
Aktarma zincir.
Aracın aks mesafesi, sürücünün kurallara uygun bir biçimde( şasi standart sürücü boyutlarına uygun olarak tasarlanıyor (%95lik amerikan erkeği diye bir tabir var)) ve rahatça oturabilmesi temel alınarak seçiliyor. Aracın boyuna ağırlık transferi= Araç kütlesi(lbm) x Aracın ivmesi(m/s^2) x Aracın ağırlık merkezinin yerden yüksekliği (m)/ Aks mesafesi(m) x 32.2 formülünü kullanarak en uygun aks mesafesini seçtik.
---------- Post added at 02:29 ---------- Previous post was at 02:23 ----------
Basarilar, Carbon sasi yapimi ile ilgili sizmi benim ile irtibata gecmistiniz? Emin olamadim su anda. ITU den birinin benim ile carbon sasi yapimi konusunda irtibata gectigini hatirliyorum ama. Aracin hafifletilmesi konsununda bir yardimim dokunacak yada sorucaginiz soru var ise cekinmeden bana ulasabilirsiniz
Biz geçmiştik evet, fakat carbon monocoque şasi yapımı bizi çok zorladı, tasarım ve analizlerinin içinden çıkamadık. Sonraki aracımıza kısmetse