Türkiye'nin ilk yerli Formula SAE aracı İTÜ'den.

Katılım
22 Ocak 2011
Mesajlar
525
Birkaç sorum olacak:

Motosiklet şanzımanını mı kullanıyorsunuz?
Aktarma zincir mi, şaft mı?
Aracın aks mesafesi kurallar sebebiyle mi bu kadar kısa?

Evet motosikletin orjinal sıralı şanzımanını kullanıyoruz, vites kolumuz sürücünün sol elinin altında hatta :) ileri atınca 1 e geçiyor sonra geri çekiyoruz vites büyütmek için.

Aktarma zincir.

Aracın aks mesafesi, sürücünün kurallara uygun bir biçimde( şasi standart sürücü boyutlarına uygun olarak tasarlanıyor (%95lik amerikan erkeği diye bir tabir var)) ve rahatça oturabilmesi temel alınarak seçiliyor. Aracın boyuna ağırlık transferi= Araç kütlesi(lbm) x Aracın ivmesi(m/s^2) x Aracın ağırlık merkezinin yerden yüksekliği (m)/ Aks mesafesi(m) x 32.2 formülünü kullanarak en uygun aks mesafesini seçtik.

---------- Post added at 02:29 ---------- Previous post was at 02:23 ----------

Basarilar, Carbon sasi yapimi ile ilgili sizmi benim ile irtibata gecmistiniz? Emin olamadim su anda. ITU den birinin benim ile carbon sasi yapimi konusunda irtibata gectigini hatirliyorum ama. Aracin hafifletilmesi konsununda bir yardimim dokunacak yada sorucaginiz soru var ise cekinmeden bana ulasabilirsiniz

Biz geçmiştik evet, fakat carbon monocoque şasi yapımı bizi çok zorladı, tasarım ve analizlerinin içinden çıkamadık. Sonraki aracımıza kısmetse :)
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
[/COLOR]

Biz geçmiştik evet, fakat carbon monocoque şasi yapımı bizi çok zorladı, tasarım ve analizlerinin içinden çıkamadık. Sonraki aracımıza kısmetse :)

Bursada su anda ismini veremiyecegim bir otomotiv ureticisi kendi bunyasinde bu projeyi baslatti bile. Bizim ile carbon sasi uzerine calisiyor. Sandiginiz kadar zor degil. Biraz kafayi yorar iseniz gorursunuz. Ingilterede Nothingham da bir universitenin yaptigi carbon fiber F3 araci gordum. Baska universitelereden de yardim alabilirsiniz.
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
1,961
Motosikleti
Mondial Virago 50i
Aracımız yarışma kuralı gereği, motorun orjinal emme sisteminde her bir silindire 37mm hava girişi mevcutken, 4 silindir için tek bir hava girişi ile sınırlandırılmıştır.(20mm) Dolayısıyla performans bir hayli düşmüştür. İşin bu noktasında öğrencilerden mühendislik yapması(!) ve tekrar güç elde etmesi istenmektedir.

Peki bu kural gereği sınırlandırılan 20mm lik hava girişinden birim zamanda daha fazla hava geçirmek mümkün müdür? Bunun üstüne çalışıyor musunuz?
 
Katılım
22 Ocak 2011
Mesajlar
525
Peki bu kural gereği sınırlandırılan 20mm lik hava girişinden birim zamanda daha fazla hava geçirmek mümkün müdür? Bunun üstüne çalışıyor musunuz?

Mümkündür şöyle ki, öncelikle motorun beyninden ayarlamaları düzgünce yapılır dinamometre üzerinde (silindirlerin hangisine ne kadar benzin ne kadar aralıkla püskürtülecek gibi), daha sonrasında yarışma kuralları gereği hazır alınmayıp, öğrencilerin kendi tasarımı olması gereken turbo ile daha fazla hava çekmesi sağlanır. Lakin turbomuz mevcut değil...

---------- Post added at 20:10 ---------- Previous post was at 20:07 ----------

Bursada su anda ismini veremiyecegim bir otomotiv ureticisi kendi bunyasinde bu projeyi baslatti bile. Bizim ile carbon sasi uzerine calisiyor. Sandiginiz kadar zor degil. Biraz kafayi yorar iseniz gorursunuz. Ingilterede Nothingham da bir universitenin yaptigi carbon fiber F3 araci gordum. Baska universitelereden de yardim alabilirsiniz.

Dediğiniz gibi uğraşılınca tabiki olur, fakat bizim bu proje dışında derslerimiz ve sınavlarımız da var. Vakit problemimiz mevcut, o yüzden olmuyor.
 
Katılım
22 Ocak 2011
Mesajlar
525
Çok teşekkür ederiz ilginize, ilerledikçe fotoğraflarla bu konu altında anlatacağım aşamaları
 
Katılım
4 Eyl 2012
Mesajlar
242
türkiye adına çok önemli adımlar bunlar, bnde bir otomotiv mevzunu olarak merakla takipteyim konu hakkında umarım başarılı olursunuz arkadaşlar....
 
Katılım
22 Ocak 2011
Mesajlar
525
2-11 Kasım Autoshow fuarında yerimizi aldık, 11. salondaki standımıza, bu ülke adına birşeyler yapmaya gönüllü olarak çaba gösteren bir ekip olarak tüm Motosiklet.net ailesini bekleriz. Aracımız ve yeni şasimiz ile orada olacağız.
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
tebrikler...umarım ihtiyacınız olan tüm desteği esirgemeden gösterirler...
 
Katılım
24 Nis 2009
Mesajlar
580
Aracınız çok güzel olmuş tebrikler :thumleft: güzü kısıtlanmış ancak bütün araçların güzü kısıtlandığı için kafayı tork için yormak daha iyi olur sanırım. ya da daha iyi hızlanabilmek için vites geçişlerini hızlandırabilirsiniz. motosiklet şanzımanı kullandığınız için powershift tarzında birşey yaparsanız çok güzel olur bence :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst