Türkiye'de satılan her 4 motosikletten biri Honda

Katılım
12 Nis 2003
Mesajlar
2,986
Honda, 30 yıldır faaliyet gösterdiği Türkiye'de 500 bininci motosiklet satışını gerçekleştirdiğini duyurdu.

AA'nın haberine göre, Türkiye pazarının ve Türk müşterisinin beklentilerine göre ürün gamını geliştiren, bugün itibarıyla 20 modeliyle pazarda 7 yıldır liderliğini koruyan Honda, 2022'yi de lider olarak kapatmaya hazırlanıyor.

Satılan her 4 motosikletten biri Honda

Honda Türkiye Motosikletten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Çetin Kardeş, Honda motosiklet sahibi her kullanıcının markayla güçlü bir bağı olduğunu belirterek satış oranlarındaki başarı sayesinde Türkiye'de satılan her 4 motosikletten birinin Honda olduğunu aktardı.

Müşteri memnuniyeti oranlarının da en az pazar liderliği kadar önemli olduğunu vurgulayan Kardeş, "Honda, sadece tasarımlarıyla değil, güvenlik ve teknoloji donanımlarıyla da rekabette fark yaratıyor.

Bu da doğal olarak motosikletseverler tarafından tercih edilen marka olmamızı sağlıyor. Geniş bayi ağımız ve yetkin satış sonrası hizmetlerimizle 1992 yılından beri hep ilk günkü heyecanımızla yola devam ettik.

Bundan sonra da yeni modellerimizle bu heyecanı sürdüreceğiz. Bizi bu rekor satış adedine ulaştıran tüm tüketicilerimize ve paydaşlarımıza teşekkür ederiz." dedi.

 

Ekli dosyalar

  • honda-motosiklet-satis-rakamlari.jpg
    honda-motosiklet-satis-rakamlari.jpg
    67.8 KB · Görüntüleme: 30,999
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Pazar payı sadece adetle mi ölçülüyor? Biraz komik durum. Zira Honda'nın sattığı 5 motosikletin ederi bir tane MV Agusta etmeyebiliyor :)
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Pazar payı sadece adetle mi ölçülüyor? Biraz komik durum. Zira Honda'nın sattığı 5 motosikletin ederi bir tane MV Agusta etmeyebiliyor :)


pazar payı adetle ölcülüyor.

memnuniyet ya da kalite sıralaması pazar payını etkileyen şeyler değil :D
 
Katılım
7 Eyl 2009
Mesajlar
515
Motosikleti
Aprilia Caponord 1200 add
sınıflara göre pazar payı açıklasalar daha iyi olurdu.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,758
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Pazar payı büyüklüğü markadan kaç kişinin ekmek yediği ile alakalıdır. Mv Agusta'dan Türkiye'da kaç kişi ekmek yer. Honda'dan kaç kişi?
 
Katılım
7 Kas 2005
Mesajlar
1,657
Motosikleti
V-Strom L4 Youtube&Insta: Dengeliyorum
Pazar payı sadece adetle mi ölçülüyor? Biraz komik durum. Zira Honda'nın sattığı 5 motosikletin ederi bir tane MV Agusta etmeyebiliyor :)

Hocam sen yapma bari. Soruyu tersten soralım. Mv Agusta sattığı "bir" motosikletle pazar payı lideri mi oluyor?
(Tamam filo satışları ile lider belki ama, bu durumda panik adak'ın "sınıflara göre pazar payı açıklasalar daha iyi olurdu." yaklaşımı daha doğru. Ayrıca iyi de satıyorlar.)

Ayrıca sürpriz veya yeni bir durum da değil. Her sene satış rakamları açıklanıyor. Yakın dönemde Honda'nın satış rakamlarında liderliği kimseye bırakmadığı da malum. Adamlar da, "satış rakamına göre biz lideriz" diyecek tabii reklamında.

"Pazar payı büyüklüğü markadan kaç kişinin ekmek yediği ile alakalıdır." bu da yeni kıstas herhalde.
Yok böyle bir kriter. Tamam, memlekete faydalı bir yan da araalım diyorsunuz da, onun da yolu bu yaklaşım değil.
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
abi yapmayın ekmek yeme, kalite bunlar pazar payı ile alakalı şeyler değil :)

satılan 100 motosikletten kaçı sizin markanız. bu sizin pazar payınızı gösterir.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,758
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Bir markanın ne kadar çok piyasada malı varsa, o kadar ustası, yedek parçacısı, aksesuarcısı, yan sanayicisi vs olmaz mı? Mesela cg'ler tek marka olmadığı için burada söz edilmiyor ama belkide piyasa lideri modeldir. GY6 scooterlar.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
zaten konu marka, model değil ki cg den bahsedilsin :D
 
Katılım
5 Nis 2006
Mesajlar
746
abi yapmayın ekmek yeme, kalite bunlar pazar payı ile alakalı şeyler değil :)

satılan 100 motosikletten kaçı sizin markanız. bu sizin pazar payınızı gösterir.

Arkadaş güzel bir şekilde açıklamış. Pazar payı toplamın içinde sattığın adettir. Honda bir şehirde 2 bayi açar mondial 6 tane, bu mondialin daha fazla sattığı anlamına gelmez ki? O 6 bayi 2 Honda bayii kadar satmayabilir. Hizmet noktası fazlalığı ancak markanın yaygınlığını açıklar ki bu da her zaman pazar payı üstünlüğü getirmez.
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
Bugune kadar sahibi oldugum 25 civarı motosikletin sadece 2 tanesi yamaha idi geri kalanı ise Honda. Tebrikler Honda
 
Katılım
7 Kas 2005
Mesajlar
1,657
Motosikleti
V-Strom L4 Youtube&Insta: Dengeliyorum
Bir markanın ne kadar çok piyasada malı varsa, o kadar ustası, yedek parçacısı, aksesuarcısı, yan sanayicisi vs olmaz mı? Mesela cg'ler tek marka olmadığı için burada söz edilmiyor ama belkide piyasa lideri modeldir. GY6 scooterlar.

Cevapları arkadaşlar vermiş ama bir daha üzerinden geçeyim.
-Bir markanın ne kadar çok piyasada malı varsa, o kadar ustası, yedek parçacısı, aksesuarcısı, yan sanayicisi vs olmaz mı?
- Daha çok servis, yedek parçacı, usta olması; satış adedi üstünlüğü sağlayan bir şey değildir. Satış adedi, çok basit olacak ama, "satılan motosiklet adedir". Zaten haber de satış adedine göre yapılmış.
2- Pazar payını sonradan -ero- ilave etmiş. Ama tespiti değiştirmiyor. Pazar payı = satılan her bir adet ürünün kaç tanesinin, modelden bağımsız olarak, sizin markanız olduğu ile ilgilidir.
Kaç tane servisiniz olduğu ile ilgili başka bir köşede "en yaygın servis ağı" reklamı yaparsınız.

-Mesela cg'ler
-Arndiol'un belirttiği üzere, CG marka adı değildir. Motosiklet türlerine göre bir araştırma yapılırsa, o alanda değerlendirirsiniz.

Yapmayın arkadaşlar. Herhalde başka konulardan bahsetmek istiyor ama çok önemsemediğiniz için kısaca geçiştiriyorsunuz. Öyleyse eğer yapmayın lütfen, zaten insanlar yaşadığı toplumu ağır bir şekilde sorgular durumda. Durumu iyice zorlaştırmayın. :)
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Cevapları arkadaşlar vermiş ama bir daha üzerinden geçeyim.
-Bir markanın ne kadar çok piyasada malı varsa, o kadar ustası, yedek parçacısı, aksesuarcısı, yan sanayicisi vs olmaz mı?
- Daha çok servis, yedek parçacı, usta olması; satış adedi üstünlüğü sağlayan bir şey değildir. Satış adedi, çok basit olacak ama, "satılan motosiklet adedir". Zaten haber de satış adedine göre yapılmış.
2- Pazar payını sonradan -ero- ilave etmiş. Ama tespiti değiştirmiyor. Pazar payı = satılan her bir adet ürünün kaç tanesinin, modelden bağımsız olarak, sizin markanız olduğu ile ilgilidir.
Kaç tane servisiniz olduğu ile ilgili başka bir köşede "en yaygın servis ağı" reklamı yaparsınız.

-Mesela cg'ler
-Arndiol'un belirttiği üzere, CG marka adı değildir. Motosiklet türlerine göre bir araştırma yapılırsa, o alanda değerlendirirsiniz.

Yapmayın arkadaşlar. Herhalde başka konulardan bahsetmek istiyor ama çok önemsemediğiniz için kısaca geçiştiriyorsunuz. Öyleyse eğer yapmayın lütfen, zaten insanlar yaşadığı toplumu ağır bir şekilde sorgular durumda. Durumu iyice zorlaştırmayın. :)

allah razı olsun valla :D
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
Honda benim gördüğüm edindiğim izlenim Türkiye pazarında ticariye oynuyor ve ortalama günlük kullanıcı denilen motoru sadece vasıta olarak binen kesme oynuyor büyük kısmını satışınıda bence bu kesimden yapıyor ..ticari nedir paket kurye kargo v.b .. pcx 125, dio , günlük kullanıcı nedir forza 250 cb250r falan … ama esas parayı büyük payı bence ticariden götürüyor ..
 
Katılım
7 Kas 2005
Mesajlar
1,657
Motosikleti
V-Strom L4 Youtube&Insta: Dengeliyorum
[/COLOR]
500 bin motor sattı ve bunlardan bir tanesi bile benim olamadı :)

Belki de şanslısınızdır.

2 hafta öncesinin şikayeti:

"Honda nc750x motorum amortisörden yağ kaçırdığı için Antalya Honda ataberk servisine randevu alıp gittim. Bulunduğum bölgedeki Honda bayisi büyük motora bakmadığı için 1 buçuk saat yol yaptım.
Amortisör keçelerinin değişmesi gerektiğini dile getirdiler, keçe ellerinde olmadığı için dışarıdan temin edeceklerini, verilen IBAN a para atmam gerektiğini söylediler. Ben de yönlendirdim.

Parçalar hariç 1200 TL işçilik ödemesi yaptım. 1 buçuk saat yol geldikten sonra, yağ kaçağı olduğunu söyledim. Normaldir ilk aşamada yapar cevabının ardından 10 gün gözlemledim. Hala devam ettiği için servis ve Honda Türkiye ile görüştüm.

Honda Türkiye konuyla alakalı bayiye bir şey diyemediğini Tüketici Hakem Heyeti'ne iletebileceğimi söyledi.
Şu ile iadem konusunda görüştüm, aynı şekilde Tüketici Hakem Heyeti'ne iletin, biz işlem yapamıyoruz dendi.
Honda servisi işini yapamıyor, Honda müşteri hizmetleri işini yapamıyor.

Bu marka kullanarak ve alarak çok büyük hata yaptığımı fark ettim."

"2022 Honda pcx daha 200 km de lansman rengi on granajda boya solması var Antalya Honda ataberk bana garanti dışında dedi. 200 km de bir motorda nasıl renk solması olur. Bende yasal hakkımı arayacağım. Solma sebebi dış etkenler diye belirtmişler. Kesinlikle beyaz almadığına pişmanım."

Motor almak ayrı dert, sattığı malın arkasında duran marka, ilgili bayi ve servis bulmak ayrı dert.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Benim de sahip olduğum dört motosikletin üçü, altı araba ve SUV'nin dördü, ve bir çim biçme makinası Honda'ydı. :) Çoğundan memnun kaldım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst