Türkcelileştirebildiklerimizdenmisiniz

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
bir aydır tlc kanalında abd'deki obezlerin zayıflama hikayelerini izliyorum. programı izlerken onların yaşamlarını, hayatlarını gözlemleme imkanı da oluyor tabi. şehirleşme mükemmel seviyede. hayat ucuz. insanlar diğer insanlara inanılmaz derecede saygı gösteriyor. kimse kimsenin özeline karışmıyor. kimse bilmediği konular hakkında ahkam kesmiyor. yani bunları programı izlerken gözleyebiliyorsunuz.

elbette kötü yanları vardır. inkar etmiyorum ancak o insanlar bizim takılıp kaldığımız ve hala aşamadığımız konuları aşmışlar.

herkes kendi hayatına bakıyor.

tam bana göre bir yaşam.

mesela emlak programı var. eve bakıyorsun. aracıya fiyat teklifi veriyorsun. ev sahibi kabul ederse evrakları tamamlayıp satın alıyorsunuz. hiç öyle cıvık cıvık pazarlık etmek yok.

kimse çakallık peşinde değil. herkes işini yapıyor ve mutlu.

tam hayalimdeki yer yha.

abd tam bir emperyalist devlet ama halkı mutlu.
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
878
Zaten her dilde Kur'an var. Olmadığını kim söyledi ki

abi hep işine gelen kısmı alıp ona göre kıvırıyorsun.aradaki farkı anlamadığını sanmıyorum, gayet iyi anlıyorsun ama yine bir ihtimal ben açıklayayım ;

arkadaş diyor ki ; hristiyanlar kendi ibadetlerini de kendi dillerinde öğrenir, yapar.sen diyorsun ki kur'an da her dilde var. Her dilde olması önemli değil, önemli olan hangi dilde öğretildiği. bak mesela bizim ülkemizde daha ilkokulda yaz tatilinde herkes kur'an kursuna gönderilir. tek öğretilen şey elif be te se cim vs vs vs. bunun haricinde "namaz sure"leri ezberletilir ama bu surelerde ne demek istenir kimse açıklamaz. veya yasin suresi okutulur hatta ezberletilir ama yasin suresi ne anlatır hiçbir çocuga öğretilmez. ama gavur ne yapar ; direk kendi dilinde anlatır dini. yani şöyle; yasin suresi direk türkçe öğretilecek,anlatılacak..

ama hocalar/diyanet te haklı tabi, arapça öğretsin ki çocuklar/insanlar anlamasın,sorgulamasın. yoksa nebe 33 ' ü ilkokul çocuğuna nasıl açıklayacaksın.. öyle değil mi ?

neyse asıl konuya gelecek olursak yine türkler müslüman olduktan sonra asıl kimliklerini kaybedip araplaşmaya başlamışlardır.. yani fransızcayı sorgulayacağına önce dilimize araplardan geçen kelimeleri sorgula istersen. çünkü asıl yozlaşma ordan başlıyor. ama ben arap seviciyim diyorsan o başka, o zaman avrupa sevicilerine de laf söyleyemezsin. tek taraflı düşünce her zaman yanlışa sürükler.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
Benim için konu basit, çocuklarım dünyada geçerli olmayan bir dil öğrenmeyecek, hangisi geçerliyse onu öğrenecek, bu dünyanın insanı olup bu dünyada mutlu olacak. Ne zaman ki Araplar bilim ,fen,sanat,edebiyat,felsefe üretmeye başlar öğrensinler tabii ki, hiç bir sakınca yok.

Kendimiz dahi konuşmaz isek bizim dilimiz nasıl geçerli olacak. Böylesi biraz boyun eğmek değil mi
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
569
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Camiilerden Türkçe ezan okunduğu dönemler dinden en çok uzaklaşılan dönem. Uzaklaşırlar tabii çünkü "anlayınca" komik gelir insana.

"Ignorance is bliss."
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
kur'anı ana dilinde okumak gerekliliğinden bağımsız olarak arapçaya karşı bir ilgim var.
kök anlamlar, kelime türetme biçimleri, şiirselliği, tınısına sinmiş olan hüzün, keder ve tutku...

kur'an konusunda ise; onda bulunmaz şeyler yazdığından değil de kafalardaki "herşey kur'anda, ah bi okusak kurtulacağız zannıyla yüzleşmek için okunması gerektiği kanaatindeyim.
kur'anın çeviri ya da orijinal dili konusunda ise şunu söyleyebilirim; inançlı mü'minler japoncasından da okusa onu hayranlıkla karşılayacak, nesnel bir okumada ise konu çok farklı boyutlara taşınacaktır.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
abi hep işine gelen kısmı alıp ona göre kıvırıyorsun.aradaki farkı anlamadığını sanmıyorum, gayet iyi anlıyorsun ama yine bir ihtimal ben açıklayayım ;

arkadaş diyor ki ; hristiyanlar kendi ibadetlerini de kendi dillerinde öğrenir, yapar.sen diyorsun ki kur'an da her dilde var. Her dilde olması önemli değil, önemli olan hangi dilde öğretildiği. bak mesela bizim ülkemizde daha ilkokulda yaz tatilinde herkes kur'an kursuna gönderilir. tek öğretilen şey elif be te se cim vs vs vs. bunun haricinde "namaz sure"leri ezberletilir ama bu surelerde ne demek istenir kimse açıklamaz. veya yasin suresi okutulur hatta ezberletilir ama yasin suresi ne anlatır hiçbir çocuga öğretilmez. ama gavur ne yapar ; direk kendi dilinde anlatır dini. yani şöyle; yasin suresi direk türkçe öğretilecek,anlatılacak..

ama hocalar/diyanet te haklı tabi, arapça öğretsin ki çocuklar/insanlar anlamasın,sorgulamasın. yoksa nebe 33 ' ü ilkokul çocuğuna nasıl açıklayacaksın.. öyle değil mi ?

neyse asıl konuya gelecek olursak yine türkler müslüman olduktan sonra asıl kimliklerini kaybedip araplaşmaya başlamışlardır.. yani fransızcayı sorgulayacağına önce dilimize araplardan geçen kelimeleri sorgula istersen. çünkü asıl yozlaşma ordan başlıyor. ama ben arap seviciyim diyorsan o başka, o zaman avrupa sevicilerine de laf söyleyemezsin. tek taraflı düşünce her zaman yanlışa sürükler.

Çok mu sert oldu ....

Dinini öğrenmek isteyene her türlü Türkçe döküman kitap, ..vs var. Eğer bir müslüman bunu öğrenmiyorsa onun zafiyeti ( bende de var zafiyet).

Peki sen bir örnek gösterebilirmisin herhangi bir hristiyan önüne dinini yaşaması için uzun süre duvarlar örülmüş( kısmen kominist olan ülkeler hariç).

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------

Hasmete kaçak dövüşüyor diye saydırıyorsunuz bir de, sanki çok farklıymış gibi... Sorumun cevabını tabii ki de alamadım, şaşırmadım.

Arap seviciler yallah Arabistan'a. Medeniyet aşığı olan bizler öyle "yallah" diye o ülkelere gidemiyoruz, malum İSTENMİYORUZ. Kızmıyorum onlara ben olsam ben de istemezdim. Ama yallah diye elimi kolumu sallaya sallaya tüm Arap ülkelere girebilirim, hastalar bize hasta. Ben olsam ben de hasta olurdum. Kendileri bile kendilerini bu kadar sevmiyordur.

Haydi elini kolunu sallayarak Suudi Arabistan a git bakalım haydi git Afganistan a yada ırak, Suriye .


Ne söylediğinin farkında değilsin. İsteyen istediği yere gidebilir yolu açık olsun. Bu vatan benim vatanım ve öyle kalacak senin gitmek istemen gayet normal
 
Katılım
7 Mar 2016
Mesajlar
1,086
abi hep işine gelen kısmı alıp ona göre kıvırıyorsun.aradaki farkı anlamadığını sanmıyorum, gayet iyi anlıyorsun ama yine bir ihtimal ben açıklayayım ;

arkadaş diyor ki ; hristiyanlar kendi ibadetlerini de kendi dillerinde öğrenir, yapar.sen diyorsun ki kur'an da her dilde var. Her dilde olması önemli değil, önemli olan hangi dilde öğretildiği. bak mesela bizim ülkemizde daha ilkokulda yaz tatilinde herkes kur'an kursuna gönderilir. tek öğretilen şey elif be te se cim vs vs vs. bunun haricinde "namaz sure"leri ezberletilir ama bu surelerde ne demek istenir kimse açıklamaz. veya yasin suresi okutulur hatta ezberletilir ama yasin suresi ne anlatır hiçbir çocuga öğretilmez. ama gavur ne yapar ; direk kendi dilinde anlatır dini. yani şöyle; yasin suresi direk türkçe öğretilecek,anlatılacak..

ama hocalar/diyanet te haklı tabi, arapça öğretsin ki çocuklar/insanlar anlamasın,sorgulamasın. yoksa nebe 33 ' ü ilkokul çocuğuna nasıl açıklayacaksın.. öyle değil mi ?

neyse asıl konuya gelecek olursak yine türkler müslüman olduktan sonra asıl kimliklerini kaybedip araplaşmaya başlamışlardır.. yani fransızcayı sorgulayacağına önce dilimize araplardan geçen kelimeleri sorgula istersen. çünkü asıl yozlaşma ordan başlıyor. ama ben arap seviciyim diyorsan o başka, o zaman avrupa sevicilerine de laf söyleyemezsin. tek taraflı düşünce her zaman yanlışa sürükler.



Ülkede müslüman mı kaldı? Hanımlar başını örterler sistem hanımlara zorla başını açtırır, namaz kılarsın ibadet edersin Peygamber Efendimizin Sünneti olan sakal bırakırsın ama sakal bırakmak tüm kurumlarda yasaktır sistem sana İslami hayatı yaşamana engel olur. Bol kıyafetler giyersin, sarık takarsın hakaret ederler-baskı yaparlar yollarda polisler durdurur, Kuran kursları kapatılır, senin kutsalın olan Ezanına bile karışırlar Ezanın dilini değiştirirler.

Medreseleri İlim meclislerini zorla kapatırlar ondan sonra da Kuranı anlamamamıza Camilerde sadece Elif Be Te Se öğretilmesini eleştirirler. Yahu sen İslami eğitimi TAM ANLAMIYLA BÜTÜN İLİMLERİNİ öğreten kaç tane kurum gördün de bu ülke vatandaşlarına tam bir müslümanlarmış gibi konuşuyorsun? Sonra vatandaşlar Kuranı anlayamaz hayatına geçiremez TAM ANLAMIYLA müslüman olamaz, ilimden uzak kalır anca yan gelip yatar gezer tozar o zaman adı Modern olur ilerigörüşlü olur avrupai olur gelişmiş olur tam sistemin istedikleri gerçekleşir :)

Bugünün Türkiyesi geçmişlerin eseridir getirilen sistemin eseridir, istenen şey başarılmıştır.
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
569
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çok mu sert oldu ....

Dinini öğrenmek isteyene her türlü Türkçe döküman kitap, ..vs var. Eğer bir müslüman bunu öğrenmiyorsa onun zafiyeti ( bende de var zafiyet).

Peki sen bir örnek gösterebilirmisin herhangi bir hristiyan önüne dinini yaşaması için uzun süre duvarlar örülmüş( kısmen kominist olan ülkeler hariç).

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------



Haydi elini kolunu sallayarak Suudi Arabistan a git bakalım haydi git Afganistan a yada ırak, Suriye .


Ne söylediğinin farkında değilsin. İsteyen istediği yere gidebilir yolu açık olsun. Bu vatan benim vatanım ve öyle kalacak senin gitmek istemen gayet normal

İngiltere'ye vize başvurum 24 saat geçmeden ertesi günü onaylandı, ABD için daha 7 sene multi vizem var. Suudi Arabistan vizesini mi alamayacağım? :D Buna bir tarafımla gülerim ancak. :) Afganistan, Irak, Suriye'ye kendim gitmek istemem. Ne işim olur. Ha coğrafya sakinleşir oralara da gitmek isterim tabii.

Söylediğimin gayet farkındayım. Demagojilerini kendine sakla. Bu vatan senin olduğu kadar benim de vatanım. Benim gitmek istememin neden normal olduğunu biraz açıklar mısın? Ne ile itham ediyorsun beni?

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:45 ----------

Ülkede müslüman mı kaldı? Hanımlar başını örterler sistem hanımlara zorla başını açtırır, namaz kılarsın ibadet edersin Peygamber Efendimizin Sünneti olan sakal bırakırsın sakal bırakmak tüm kurumlarda yasaktır. Bol kıyafetler giyersin, sarık takarsın hakaret ederler-baskı yaparlar yollarda polisler durdurur, Kuran kursları kapatılır, senin kutsalın olan Ezanına bile karışırlar Ezanın dilini değiştirirler.

Medreseleri İlim meclislerini zorla kapatırlar ondan sonra da Kuranı anlamamamıza Camilerde sadece Elif Be Te Se öğretilmesini eleştirirler. Yahu sen İslami eğitimi TAM ANLAMIYLA BÜTÜN İLİMLERİNİ öğreten kaç tane kurum gördün de bu ülke vatandaşlarına tam bir müslümanlarmış gibi konuşuyorsun?

Sen söylediklerinin tamamını yapıyorsun sanırım?
 
Katılım
20 Nis 2015
Mesajlar
855
Ülkede müslüman mı kaldı? Hanımlar başını örterler sistem hanımlara zorla başını açtırır, namaz kılarsın ibadet edersin Peygamber Efendimizin Sünneti olan sakal bırakırsın ama sakal bırakmak tüm kurumlarda yasaktır sistem sana İslami hayatı yaşamana engel olur. Bol kıyafetler giyersin, sarık takarsın hakaret ederler-baskı yaparlar yollarda polisler durdurur, Kuran kursları kapatılır, senin kutsalın olan Ezanına bile karışırlar Ezanın dilini değiştirirler.

Medreseleri İlim meclislerini zorla kapatırlar ondan sonra da Kuranı anlamamamıza Camilerde sadece Elif Be Te Se öğretilmesini eleştirirler. Yahu sen İslami eğitimi TAM ANLAMIYLA BÜTÜN İLİMLERİNİ öğreten kaç tane kurum gördün de bu ülke vatandaşlarına tam bir müslümanlarmış gibi konuşuyorsun? Sonra vatandaşlar Kuranı anlayamaz hayatına geçiremez TAM ANLAMIYLA müslüman olamaz, ilimden uzak kalır anca yan gelip yatar gezer tozar o zaman adı Modern olur ilerigörüşlü olur avrupai olur gelişmiş olur tam sistemin istedikleri gerçekleşir :)

Bugünün Türkiyesi geçmişlerin eseridir getirilen sistemin eseridir, istenen şey başarılmıştır.

Yaw yine mi mağdur oldunuz? Ne bitmez magduriyetiniz varmış...

Şeriat isterim diyememişsin de on paragraf yazmissin ışte
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Atatürk olmasa o diller bizim ana dilimiz olacaktı, o yüzden bu kadarına da şükür. Eskiden Fransızca, İngilizceden daha popüler bir dilmiş. En azından Türkiye için bu böyle. Artık biraz özentiden, biraz da alışkanlıktan bu kelimeler dilimize yerleşmiş ama hepsinin Türkçe karşılıkları var, isteyen kullanır.

Bu arada şekilsel olarak peygamber efendimizin zamanında yaşayanlara benzemekle iyi Müslüman olunmuyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
878
Çok mu sert oldu ....

Dinini öğrenmek isteyene her türlü Türkçe döküman kitap, ..vs var. Eğer bir müslüman bunu öğrenmiyorsa onun zafiyeti ( bende de var zafiyet).

Peki sen bir örnek gösterebilirmisin herhangi bir hristiyan önüne dinini yaşaması için uzun süre duvarlar örülmüş( kısmen kominist olan ülkeler hariç).

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------



Haydi elini kolunu sallayarak Suudi Arabistan a git bakalım haydi git Afganistan a yada ırak, Suriye .


Ne söylediğinin farkında değilsin. İsteyen istediği yere gidebilir yolu açık olsun. Bu vatan benim vatanım ve öyle kalacak senin gitmek istemen gayet normal


ya anlamıyorsun ya da anlamak istemiyorsun..abi olayı sadece din konusuna çekmek istemiyorum, en son ikisini harmanlayayım da yazayım.

bak şimdi senin ana dilin ne türkçe, dinin islam.

islam dininin en önemli kıstaslarından bir tanesi ne ; öldükten sonra dirilmek ve ebediyete kadar yaşam olduğuna inanmak.

şimdi bakalım ; gazeten türkçe, devlet daireleri türkçe, gavurun icat ettiği bilgisayar türkçe ; kısacası bu ölümlü dünya'ya dair herşey türkçe. ortalama 70-80 yıl yaşayacağız ama hayatımızdaki herşey türkçe.

dine geliyoruz ; namaz kılıyorsun arapça, kur'an okuyorsun arapça, mevlüt yapıyorlar arapça, hacca gidiyorsun her yazı arapça vs.vs. sonsuza kadar yaşayacağına inandığın ve sonunda da cennete gitmen için yapman gereken çoğu ibadetlerin hepsi arapça.

ben söylemeyeyim sen söyle; yüzde 95'i müslüman denilen ülkemiz insanının yüzde kaçı ahiret için kıldığı namazda ettiği duaların anlamını biliyor ?

ezberin dışına çıkan kaç insan var ?

burda bir saçmalık yok mu sence de ?

dini arapça yaşayarak türklüğümüzü kaybetmiyor muyuz ?

tek suçlu lanet olası fransızlar mı ?
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Haz 2007
Mesajlar
404
Kuran İngilizce inmiş olsaydı bu dertlerimiz olmayacaktı sanırım :) Ya da birkaç dilde.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Peki sen bir örnek gösterebilirmisin herhangi bir hristiyan önüne dinini yaşaması için uzun süre duvarlar örülmüş( kısmen kominist olan ülkeler hariç).

Müslümanların önüne dini yaşamaları için uzun süre örülen duvarlardan önce, herkesin önüne insan gibi yaşamaları için şimdi örülen duvarlara odaklanmakta fayda var bence. :)

Hele bi önce insan olarak yaşayalım, sonra müslüman, hristiyan, yahudi, ateist olarak da rahat ve mutlu bi şekilde yaşamayı da beceririz eminim. Hiç şüphem yok.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Peki sen bir örnek gösterebilirmisin herhangi bir hristiyan önüne dinini yaşaması için uzun süre duvarlar örülmüş( kısmen kominist olan ülkeler hariç).
Biraz ortaçağ Avrupa tarihi okuyun mesela, Engizisyon ne demekmiş öğrenin, onların istediği gibi dinini yaşamayanlara yapılanları , cayır cayır ateşte yakılanları falan. Ha sonra bunu yapan papazları ve kiliseleri de onlar yaktılar, rönesans oldu, şimdi özgürlük var ama bunu kazanmak için bir bedel ödendi. İlginç konulardır tavsiye ederim.
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Ülkede müslüman mı kaldı? Hanımlar başını örterler sistem hanımlara zorla başını açtırır, namaz kılarsın ibadet edersin Peygamber Efendimizin Sünneti olan sakal bırakırsın ama sakal bırakmak tüm kurumlarda yasaktır sistem sana İslami hayatı yaşamana engel olur. Bol kıyafetler giyersin, sarık takarsın hakaret ederler-baskı yaparlar yollarda polisler durdurur, Kuran kursları kapatılır, senin kutsalın olan Ezanına bile karışırlar Ezanın dilini değiştirirler.

Medreseleri İlim meclislerini zorla kapatırlar ondan sonra da Kuranı anlamamamıza Camilerde sadece Elif Be Te Se öğretilmesini eleştirirler. Yahu sen İslami eğitimi TAM ANLAMIYLA BÜTÜN İLİMLERİNİ öğreten kaç tane kurum gördün de bu ülke vatandaşlarına tam bir müslümanlarmış gibi konuşuyorsun? Sonra vatandaşlar Kuranı anlayamaz hayatına geçiremez TAM ANLAMIYLA müslüman olamaz, ilimden uzak kalır anca yan gelip yatar gezer tozar o zaman adı Modern olur ilerigörüşlü olur avrupai olur gelişmiş olur tam sistemin istedikleri gerçekleşir :)

Bugünün Türkiyesi geçmişlerin eseridir getirilen sistemin eseridir, istenen şey başarılmıştır.

Vah vah hangi ülke bu?Benim bildiğim Türkiye'de tam tersi.Ramazanda sigara içtiğiniz için dayak yiyebilirsiniz.Mini etek-şort giydiğiniz için size uçan tekme ile dalabilirler,Ramazanda bar basıp adam dövmek tamamen serbest,saat 10 dan sonra içki satın almak yasak,...liste uzar gider.

Valla bu sistem bize İslamı Hayatı yaşamamıza engel oluyor mu bilmiyorum ama kesinlikle İNSANİ bir hayat yaşamımıza engel oluyor onu söyleyebilirim.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
Haşmet ağam ne yazdığını bir daha oku...

Müslüman olarak yaşamak tam olarak insan gibi yaşamaktır. Buna inancının tam olduğunudan %99 eminim.Sen şimdi birde duvar hiç olmadı 5 senedir var dersin muhtemelen.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:27 ----------

Vah vah hangi ülke bu?Benim bildiğim Türkiye'de tam tersi.Ramazanda sigara içtiğiniz için dayak yiyebilirsiniz.Mini etek-şort giydiğiniz için size uçan tekme ile dalabilirler,Ramazanda bar basıp adam dövmek tamamen serbest,saat 10 dan sonra içki satın almak yasak,...liste uzar gider.

Valla bu sistem bize İslamı Hayatı yaşamamıza engel oluyor mu bilmiyorum ama kesinlikle İNSANİ bir hayat yaşamımıza engel oluyor onu söyleyebilirim.

Yazdıkların türkiyede olmuştur.Peki bunların yapılması için kanun yada yönetmelik çıkarılmışmıdır. Bunları yapanlar ceza almıştır.

Peki başörtüsüyle okula almayanlara,okuldan atanlara,kafasında sarık var diye adam asanlara,çarşaflı kadınlara saldıranlara , İslamın kutsallarına saldıranlara ....vs ne diyeceksin ?

Bunlarla ilgili kanun yada yönetmelikler çıkarılmış ve acımasızca uygulanmıştır.

Senin söylediğin kişisel suç ve cezası var diğeri ise toplu kıyım ve kimse ceza almamıştır
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst