- Katılım
- 5 Eyl 2005
- Mesajlar
- 544
- Konu Yazar
- #1
1. Sürücüler motosikletleri farketmezler.
Ama siz motorlara dikkat edin,
özellikle kavsaklarda...
2. Ebatlari yüzünden motosiklet oldugundan daha uzakta görülebilir ve
ayni zamanda hizini kestirmek zor olabilir...
kavsagi kontrol ederken
motosikletleri görüldüklerinden daha yakinda farzedin.
3. Ebatlari yüzünden motosikletler arabalarin kör noktalarinda
kalabilir, veya diger seyler tarafindan gölgelenebilir (otlar, citler,
köprüler vsr)
serit degistirirken ve kavsaklarda trafigi iyi kontrol
edin.
4. Gene ebatlari yüzünden motosikletler gittiklerinden daha hizliymis
gibi görülebilir,
her motorcunun hiz manyagi oldugunu düsünmeyin.
5. Motosikletler cogu zaman motor freniyle veya sadece direk gaz
keserek yavaslar; dolayisiyla fren lambasi yanmaz...
motosikletle daha
fazla takip mesafesi birakin; 3-4 saniye... ayrica kavsaklarda
motosikletin fren lambasi yanmadan yavaslayacagini unutmayin.
6. Motosikletlerin sinyalleri genellikle manuel'dir. (elden kapamali,
kendi kendine kapanmaz) dolayisiyla bazen unutulur,
bir motosikletin
verdigi sinyalin gercek oldugundan emin olun.
7. Motosikletler seritteki yerlerini; daha iyi görünmek icin, yolun
bozuklugunu ekarte etmek icin, araclari gecmek icin ve rüzgara göre
ayarlarlar...
emin olun ki; seritteki yerlerini (cogunlukla) itlik olsun
veya siz onun seridine dalin diye degistirmezler...
8. Özellikle düsük hizlarda ve iyi yol kosullarinda üstün manevra
kabiliyeti motosikletlerin özelliklerinden biridir...
fakat bu size
motosikletin her zaman sak diye yer degistirebilecegini düsündürtmesin.
9. Motosikletlerde durus mesafesi otomobiller gibidir fakat kaygan
yüzey durusu zorlastirir...
motosikletin sak diye duramayacagini bilin
ve takip mesafenizi ona göre ayarlayin.
10. Trafikteki motosikletleri,
bir cisim degil bir insan olarak düsünün.
Ama siz motorlara dikkat edin,
özellikle kavsaklarda...
2. Ebatlari yüzünden motosiklet oldugundan daha uzakta görülebilir ve
ayni zamanda hizini kestirmek zor olabilir...
kavsagi kontrol ederken
motosikletleri görüldüklerinden daha yakinda farzedin.
3. Ebatlari yüzünden motosikletler arabalarin kör noktalarinda
kalabilir, veya diger seyler tarafindan gölgelenebilir (otlar, citler,
köprüler vsr)
serit degistirirken ve kavsaklarda trafigi iyi kontrol
edin.
4. Gene ebatlari yüzünden motosikletler gittiklerinden daha hizliymis
gibi görülebilir,
her motorcunun hiz manyagi oldugunu düsünmeyin.
5. Motosikletler cogu zaman motor freniyle veya sadece direk gaz
keserek yavaslar; dolayisiyla fren lambasi yanmaz...
motosikletle daha
fazla takip mesafesi birakin; 3-4 saniye... ayrica kavsaklarda
motosikletin fren lambasi yanmadan yavaslayacagini unutmayin.
6. Motosikletlerin sinyalleri genellikle manuel'dir. (elden kapamali,
kendi kendine kapanmaz) dolayisiyla bazen unutulur,
bir motosikletin
verdigi sinyalin gercek oldugundan emin olun.
7. Motosikletler seritteki yerlerini; daha iyi görünmek icin, yolun
bozuklugunu ekarte etmek icin, araclari gecmek icin ve rüzgara göre
ayarlarlar...
emin olun ki; seritteki yerlerini (cogunlukla) itlik olsun
veya siz onun seridine dalin diye degistirmezler...
8. Özellikle düsük hizlarda ve iyi yol kosullarinda üstün manevra
kabiliyeti motosikletlerin özelliklerinden biridir...
fakat bu size
motosikletin her zaman sak diye yer degistirebilecegini düsündürtmesin.
9. Motosikletlerde durus mesafesi otomobiller gibidir fakat kaygan
yüzey durusu zorlastirir...
motosikletin sak diye duramayacagini bilin
ve takip mesafenizi ona göre ayarlayin.
10. Trafikteki motosikletleri,
bir cisim degil bir insan olarak düsünün.