Trafikte Motorcuların Sorunları Lütfen Motosikletlilere Dikkat!!!

Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
544
1. Sürücüler motosikletleri farketmezler.
Ama siz motorlara dikkat edin,
özellikle kavsaklarda...


2. Ebatlari yüzünden motosiklet oldugundan daha uzakta görülebilir ve
ayni zamanda hizini kestirmek zor olabilir...
kavsagi kontrol ederken
motosikletleri görüldüklerinden daha yakinda farzedin.


3. Ebatlari yüzünden motosikletler arabalarin kör noktalarinda
kalabilir, veya diger seyler tarafindan gölgelenebilir (otlar, citler,
köprüler vsr)
serit degistirirken ve kavsaklarda trafigi iyi kontrol
edin.


4. Gene ebatlari yüzünden motosikletler gittiklerinden daha hizliymis
gibi görülebilir,
her motorcunun hiz manyagi oldugunu düsünmeyin.

5. Motosikletler cogu zaman motor freniyle veya sadece direk gaz
keserek yavaslar; dolayisiyla fren lambasi yanmaz...
motosikletle daha
fazla takip mesafesi birakin; 3-4 saniye... ayrica kavsaklarda
motosikletin fren lambasi yanmadan yavaslayacagini unutmayin.


6. Motosikletlerin sinyalleri genellikle manuel'dir. (elden kapamali,
kendi kendine kapanmaz) dolayisiyla bazen unutulur,
bir motosikletin
verdigi sinyalin gercek oldugundan emin olun.


7. Motosikletler seritteki yerlerini; daha iyi görünmek icin, yolun
bozuklugunu ekarte etmek icin, araclari gecmek icin ve rüzgara göre
ayarlarlar...
emin olun ki; seritteki yerlerini (cogunlukla) itlik olsun
veya siz onun seridine dalin diye degistirmezler...


8. Özellikle düsük hizlarda ve iyi yol kosullarinda üstün manevra
kabiliyeti motosikletlerin özelliklerinden biridir...
fakat bu size
motosikletin her zaman sak diye yer degistirebilecegini düsündürtmesin.


9. Motosikletlerde durus mesafesi otomobiller gibidir fakat kaygan
yüzey durusu zorlastirir...
motosikletin sak diye duramayacagini bilin
ve takip mesafenizi ona göre ayarlayin.


10. Trafikteki motosikletleri,
bir cisim degil bir insan olarak düsünün.
 
Katılım
20 Haz 2005
Mesajlar
989
Sadobey Eline emeğine sağlık.... Bunu ayrıca Otomobil sitelerinede yayınlama gibi bir durumumuz olsa iyi olabilir. Mesela Otomobil sitelerine üye olan arkadaslarımız oraya Copy paste yapıp daha cok bilgilendirme sağlamış olabilirler.
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
72
Otomobil kullananlar ne zaman sesimizi duyacak onlar motosiklet kullanan kişilere ölümü göze almış olarak görüyorlar.Sadobey inşallah yazdıklarını okuyan otomobilciler olur da biraz daha dikkatli olurlar.
 
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
2,252
hido720' Alıntı:
Otomobil kullananlar ne zaman sesimizi duyacak onlar motosiklet kullanan kişilere ölümü göze almış olarak görüyorlar..

ben bu şekilde düşünenlerin zekalarından şüphe ederim , motosiklet zevk,kişilik,hayata bakış açısı,özgürlük ve trafikte rahatlık demektir.
 
Katılım
5 Kas 2005
Mesajlar
50
sadobey iznin olursa ben bu yaziyi copy paste yapip arkadaslarima mail atacagim..
 
Katılım
15 Eyl 2005
Mesajlar
2,381
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bu kör nokta şıkkı doğru olabilir
bir gün gebze haremciyle sohbet ederken bunu söyledi
kör noktaya düşüyorsunuz dedi
hatta birinide kesme yapıp bu yüzden kazaya neden olmuş
anlattığına göre
ben onun yalancısıyım
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Ocak 2006
Mesajlar
649
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İlk kaza tehlikesini Mersin Antalya arasında önümde seyreden bir otomobilin camından atılan portakal kabukları nedeniyle zorlukla atlatmıştım.:) Otomobil sürücülerinin motosiklet kullanan kişilere ölümü göze almış olarak görmelerini engellemek ülkemiz şartlarında zor olsa gerek.
 
Katılım
24 Ocak 2006
Mesajlar
4,007
Hali hazırda otomobil kullanıcısı,yakın tarihte motosiklet kullanıcısı olarak,tüm maddelerin altına imza atarım.Çok güzel biyazı olmuş. Duruş mesafesi maddesine arkadan gelen motosikletliyede dikkat edilmesi için ufak bi uyarı olursa çok güzel olur.Ben genelde aynı hızda gidiyorsak geçmesini sağlıyorum.En azından arkasına takılabilecek denyolarıda uzak tutmuş oluyorum.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
93
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
benim avatarımı çoğaltıp motorlara asınız
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
544
artur' Alıntı:
sadobey iznin olursa ben bu yaziyi copy paste yapip arkadaslarima mail atacagim..
Tabiiki bende bunu bir mailden aldım ve buraya kopyala yapıştır dedim. :wiinkk:
 
Katılım
22 Ara 2005
Mesajlar
32
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
eline koluna sağlık sadobey güzel olmuş :cat: :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst