Tork mu? Güç mü?

Tork? Güç?


  • Kullanılan toplam oy
    76
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
daha nolsun:p
hp de sadece hıza yarar,
çünkü ilk devirlerde etkili değildir, neydüü 5. viteste belli olur genelde. (şehirdışında)

evet biraz da tarz meselesi ne aradığına bağlı
bir çok insan daha motosunun max ne yaptığını denememiştir zaten herkesse lazım diye de bir kural yok
 
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
evet biraz da tarz meselesi ne aradığına bağlı
bir çok insan daha motosunun max ne yaptığını denememiştir zaten herkesse lazım diye de bir kural yok

:cat:

çok güzel bi laf ettin,ben denemedim kaç yapıyo diye,2 yıl oldu alalı. çünkü tork'a oy attım :bounce:
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
ben de zaten yazarken doğru viteste diye yazdım
tork ara hızlanma da katkılıdır ama sadece yüksek vites düşük devir için

tork burada sadece cruiser larda düşük devirlerde titreşimsiz yüksek vites gaza basmak için işe yarar başka da bir işe yaramaz

Yanlış :)



Tork ve beygir gücünün ne olduğunu şöyle anlatayım:

100 kiloluk bir ağırlığı makarayla 1 metre kaldıracaksın diyelim. makaranın diğer ucuna bir adam bağlarsın. Bu adam 50kg ise 2 makara (küçük viteste) ile 1 saniyede 1 metre kaldırırsın, adamın 2 metre düşmesi gerekir. Bu adam 100kg ise tek makara ilse (büyük viteste) 1 saniyede 1 metre kaldırırsın, adamın 1 metre düşmesi gerekir.

50kg-2metre ve 100kg-1 metre (1000Nm ve 1000Nm) motorunun torkudur. 100 kiloyu 1 saniyede 1 metre kaldırmak (100HP) motorunun beygir gücüdür.



Motorun son sürati temelde hava sürtünmesine bağlıdır. Aracınız son hızında giderken hava sürtünmesi motorun beygir gücüne eşittir.



Peki tork hızlanmayı nasıl etkiler? Broşürlerde araçların vites oranları yazar. 1. vitesin oranı kısa, 6. vitesin uzundur, bu durum yere aktarılan torku değiştirir; ama her viteste aynı devirde yere aktarılan beygir gücü eşittir. Bu sebeple yavaş giderken yüksek viteste hızlanmamız yavaştır.
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
Yanlış :)



Tork ve beygir gücünün ne olduğunu şöyle anlatayım:

100 kiloluk bir ağırlığı makarayla 1 metre kaldıracaksın diyelim. makaranın diğer ucuna bir adam bağlarsın. Bu adam 50kg ise 2 makara (küçük viteste) ile 1 saniyede 1 metre kaldırırsın, adamın 2 metre düşmesi gerekir. Bu adam 100kg ise tek makara ilse (büyük viteste) 1 saniyede 1 metre kaldırırsın, adamın 1 metre düşmesi gerekir.

50kg-2metre ve 100kg-1 metre (1000Nm ve 1000Nm) motorunun torkudur. 100 kiloyu 1 saniyede 1 metre kaldırmak (100HP) motorunun beygir gücüdür.



Motorun son sürati temelde hava sürtünmesine bağlıdır. Aracınız son hızında giderken hava sürtünmesi motorun beygir gücüne eşittir.



Peki tork hızlanmayı nasıl etkiler? Broşürlerde araçların vites oranları yazar. 1. vitesin oranı kısa, 6. vitesin uzundur, bu durum yere aktarılan torku değiştirir; ama her viteste aynı devirde yere aktarılan beygir gücü eşittir. Bu sebeple yavaş giderken yüksek viteste hızlanmamız yavaştır.
ben anlatamıyormuyum sana aksini demedim zaten
yavaş hızlanır onu herkes biliyor bende sana diyorum vites düş 4 e düş 3 düş doğru viteste hızlandır diyorum
ben farklı bir şey demedim ki yanlış diyorsun
bir önceki mesajlarımda düşük devir de giden cruiserlarda tork önemli 5 . viteste hızlanmak için ama vites düşmek daha güzeldir ss ler için

torku yüksek dizel araba ile torku düşük ama dizelle aynı beygirde olan 2 araç aynı kiloda olsa 0-160 hızlanmaları aynı olur sana hertürlü örnek gösterirrim



0-160 hızlanma da tork farkı işe yaramaz
0-160 hızlanma beygire bakar hp/kg oranına anlatamıyorsam örnek vereyim istersen
 
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
Khutuck, yanlış :p

tork makaradan ziyade,demir kesme makaslarına benzer;

Tork ve beygir gücünün ne olduğunu şöyle anlatayım:

Makas sapının ne kadar ucundan tutarsan o kadar az güç harcarsın bu tork,bu düşük vites,makas sapını ne kadar kısa tutarsan o kadar gücün olmalı,bu güç.

yani,arnold şıvazseneger in kesemediği,gücünün yetmediği demiri,15 yaşında bi çocuk,makas sapına 5 metre levye ekler,ucundan tutar ve keser, eklediği makas sapı tork oluyor,cılız çocuğun aşşağı çekmek için harcadığı bikaç jullük enerjide güç,yani pek bi güç harcanmaz düşük viteste. osman'ın dediği yanlış değil burda
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Devirlenmede çabukluk yani ivmelenme isteniyorsa güç, sabit devir herhangi bir yükün üstesinden gelmek iseniyorsa torkun yüksek olması istenir.
 
Katılım
22 Mar 2007
Mesajlar
234
benim bildiğim kadarıyla tork ivmelenmeyle alakalıdır.(yani hızlanma) ne kadar tork varsa o kadar çabuk hızlanır. newton la ölçülür.
beygir de son hız.

ama bence tork önce tor a bakarım
 
Katılım
22 Tem 2007
Mesajlar
979
Torku daha yüksek olan motorlar üst viteste ara hızlanmaları daha çabuk tamamlarlar. Örneğin 6. viteste 80-120 hızlanması, torku daha fazla ancak beygir gücü daha az olan motorda daha kısa sürer.

Beygir gücü son sürati, tork ara hızlanmayı belirler.

ben şey hatırlıyom galiba ankara da idi supra motorlu bitane m3 ü tüm ss lerle kapıştırıyorlardı (1000RR, gsx-r 1000, hahabusa, R1) o arabayı sadice gsx-r1000 geçmişti
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
666
tork yüksek ise düşük devirlerde kalabilirsiniz
düşük devir ne demek
az yakıt yakmak demek :)

deviri yükselttikçe zaten güç artıyor
ben yüksek torku tercih ederim
düşük devirde gezerim
ihtiyaç anında da açarım gazımı uzar giderim

düşük tork olsa süreklü üst devirlerde gezemek zorunda kalıcaz
bu da yüksek yakıt sarfiyatı demek
 
Katılım
8 Kas 2008
Mesajlar
387
:cat:
ikiside diye bir seçeneğimiz olsa keşke. yüksek tork az vites değişimi az yakıt daha güvenilir stabil sürüş daha iyi akselerasyon demektir.yüksek beygir gücü daha fazla devir daha fazla yakıt daha fazla hız demektir her ikiside gereklidir.ama illa bir seçenek varsa trafikte kullanım için tabiikide tork diyeceğim ben

kazamai cok doğru :cat: katılıyorum
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hızlanmada etkili olan şey tork , son hızda etkili olan beygir gücüydü yanlış bilmiyorsam .
ben tork diyorum , aşırı hıza gerek yok ama çabuk hızlanma fena olmaz : )
 
Katılım
2 Mar 2007
Mesajlar
640
Tabiki tork. Motorun en önemli özelliği gaza hızlı tepki vermesidir, bunuda tork sağlar
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Eki 2008
Mesajlar
442
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ben yokuş yukarı hız yapmayı severim güç önemli bence torku çok gücü az motorlar çabuk yorulur tabi bence işin aslı iksi birbiriyle orantılı olmalı
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst