Tork mu? Güç mü?

Tork? Güç?


  • Kullanılan toplam oy
    76
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
Torque_illustration.gif
18926_0.jpg


motosiklet için ikiside önemlidir ama size göre hangisi DAHA önemli
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
tabiiki hp
hp/ağırlık = hızlanma ve max hız

motorda hp ye bakacaksın hp düşükse moto benim işime yaramaz

hp hp hp hp hp hp diyorum
ne kadar arpa o kadar beygir:cherry:

benim kullanım tarzımdır
 
Katılım
15 Nis 2009
Mesajlar
250
ikiside diye bir seçeneğimiz olsa keşke. yüksek tork az vites değişimi az yakıt daha güvenilir stabil sürüş daha iyi akselerasyon demektir.yüksek beygir gücü daha fazla devir daha fazla yakıt daha fazla hız demektir her ikiside gereklidir.ama illa bir seçenek varsa trafikte kullanım için tabiikide tork diyeceğim ben :)
 
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
2,946
tabiiki hp
hp/ağırlık = hızlanma ve max hız

motorda hp ye bakacaksın hp düşükse moto benim işime yaramaz

hp hp hp hp hp hp diyorum
ne kadar arpa o kadar beygir:cherry:

benim kullanım tarzımdır

tork daha önemli
hayabusa 175 bg
gsxr 1000 185 bg ama hayabusa da tork olduğundan dolayı 1000 cc leri deliyooo:cat:
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
tork daha önemli
hayabusa 175 bg
gsxr 1000 185 bg ama hayabusa da tork olduğundan dolayı 1000 cc leri deliyooo:cat:

abi ben aynı cc olarak dedim
zaten atmosferik motolarda motor hacmi eşittir tork
mesela 125 cc makine alacaksın
piyasadaki tüm 125lik 4 zamanlı ve 2 subaplı makinelerin torku aynı+- yüzde 5
beygiri fazla olanı alırsın yani devri fazla olanı stroku kısa olanı

hayabusa devirli olsa ki olur devir kesici olmasa yani hayabusa 200 beygir de olur ama kısıtlamışlar işte

motor hacmi =tork buna ek olarak hp si fazla olan aynı motor hacimli alınır
gidipte 125 cc lik düşük beygirliyi almam demek istediğim
stroku uzun olan moto kısa olandan her zaman kötüdür stroku kısa olanın piston çapı büyük ve subapları bununla birlikte daha geniştir
böylece
aynı cc yüksek hpli makina alınır


bu arada tekerdeki beygir de önemli şimdi hayabusa ve gsxr dyno da kaç beygir verdi bilmiyorum
ve büyük motolarda aktarım çok önemli
dragda 600lük makine 1000liğe kafa tutabiliyor bazen
ama genel olarak herzaman
hızlanma testinde beygiri fazla olan araç daha iyi hızlanır torku ne olursa olsun

mesela en basit dizel 140 beygir araba ile benzinli 140 beygir araba da 200Nm ye 400Nm dizel 2 kat tork farkı var ama 0-100 hızlanmaları aynı değil mi açıp bakın testlere isteyen olursa
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Mar 2008
Mesajlar
585
ben torkcuyum, hizlanmak benim icin hizli gitmekten daha zevkli ve onemli..

yani ben 240 la gitmekten degil ama 0-100 e 4 saniyelerde ulasmaktan daha cok zevk aliyorum.. ayrica yokus, dag tepe de dinlemeyen bir yapim var, bu durumda benim olayim tork oluyor..
 
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
anketi açtım. Kazamai; ikisini elbette herkes tercih eder, koymadım
 
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
2,946
hayabusa 99-2000 modelleri kesici yok 185 bg 2001 ve 2007 modelleri 175bg.
2008-2009 200bg.
aynı cc de bile tork önemlidir torku yükseltiğin zaman dişlilerle oynarsın bunu bir kenera yaz.
ben 2000 yılında honda titan 125 cc pist yarışlarına hazırladık tork yükledik dişlilerle oynadık hava girişi karbüratör vs. gerisini sen tahmin et
tork = güç = hız
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
arkadaşlar ısrarla söylüyorum doğru viteste iken her zaman beygiri fazla olan araç daha iyi hızlanır 0-100 olsun veya 80-120 arası hızlanma olsun tekerdeki beygiri fazla olan daha çabuk hızlanır

hp/kg eşittir hızlanma ve max sürat
bu bir kanundur


aynı cc de tork fazla olmaz nasıl olur yüzde 5 olur veya daha fazla hava girerse olur onun dışında aynı cc de tork aynı dır +- yüzde 5
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Güç = Tork * (o tork değerinin üretildiği devir) / 5252

Not: Bu formül, sadece, tork lbf, güç de HP cinsinden birimlendirildiğinde geçerlidir.

Yani güç için , devir de , tork da önemlidir...
 
Katılım
2 Şub 2006
Mesajlar
142
tork daha önemli
hayabusa 175 bg
gsxr 1000 185 bg ama hayabusa da tork olduğundan dolayı 1000 cc leri deliyooo:cat:

karsılastırdıgın motorlar arasında 300cc fark var hayabusa o yuzden deliyo olabılırmı acaba? :bounce:
bu arada sıtede okudugum bı topıcte gsx r 1000'in hayabusayı tokatladıgından bahsedilmisti ama tam hatırlamıorum.hatırlayan arkadas varmı?

bu arada ben gücü tercıh ederdım guclu bı makına hersekılde hızlanırken kendısını hıssettırır zaten makına %10 daha erken hızlanmıs yada hızlanmamıs yarıslara gırmedıgım ıcın cokta umursamam acıkcası ama bındıgım motorun gucunun yetersız kalıp kesılıp dahada gıtme ıhtımalım varken gıtmemesı canımı sıkar acıkcası..

not:sıkca yasadıgım bişey :D :pr:
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
arkadaşlar ısrarla söylüyorum doğru viteste iken her zaman beygiri fazla olan araç daha iyi hızlanır 0-100 olsun veya 80-120 arası hızlanma olsun tekerdeki beygiri fazla olan daha çabuk hızlanır

hp/kg eşittir hızlanma ve max sürat
bu bir kanundur


aynı cc de tork fazla olmaz nasıl olur yüzde 5 olur veya daha fazla hava girerse olur onun dışında aynı cc de tork aynı dır +- yüzde 5

Torku daha yüksek olan motorlar üst viteste ara hızlanmaları daha çabuk tamamlarlar. Örneğin 6. viteste 80-120 hızlanması, torku daha fazla ancak beygir gücü daha az olan motorda daha kısa sürer.

Beygir gücü son sürati, tork ara hızlanmayı belirler.
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
Torku daha yüksek olan motorlar üst viteste ara hızlanmaları daha çabuk tamamlarlar. Örneğin 6. viteste 80-120 hızlanması, torku daha fazla ancak beygir gücü daha az olan motorda daha kısa sürer.

Beygir gücü son sürati, tork ara hızlanmayı belirler.
ben de zaten yazarken doğru viteste diye yazdım
tork ara hızlanma da katkılıdır ama sadece yüksek vites düşük devir için

tork burada sadece cruiser larda düşük devirlerde titreşimsiz yüksek vites gaza basmak için işe yarar başka da bir işe yaramaz
 
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
tork burada sadece cruiser larda düşük devirlerde titreşimsiz yüksek vites gaza basmak için işe yarar başka da bir işe yaramaz

daha nolsun:p
hp de sadece hıza yarar,
çünkü ilk devirlerde etkili değildir, neydüü 5. viteste belli olur genelde. (şehirdışında)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst