tork daha önemli
hayabusa 175 bg
gsxr 1000 185 bg ama hayabusa da tork olduğundan dolayı 1000 cc leri deliyooo:cat:
abi ben aynı cc olarak dedim
zaten atmosferik motolarda motor hacmi eşittir tork
mesela 125 cc makine alacaksın
piyasadaki tüm 125lik 4 zamanlı ve 2 subaplı makinelerin torku aynı+- yüzde 5
beygiri fazla olanı alırsın yani devri fazla olanı stroku kısa olanı
hayabusa devirli olsa ki olur devir kesici olmasa yani hayabusa 200 beygir de olur ama kısıtlamışlar işte
motor hacmi =tork buna ek olarak hp si fazla olan aynı motor hacimli alınır
gidipte 125 cc lik düşük beygirliyi almam demek istediğim
stroku uzun olan moto kısa olandan her zaman kötüdür stroku kısa olanın piston çapı büyük ve subapları bununla birlikte daha geniştir
böylece
aynı cc yüksek hpli makina alınır
bu arada tekerdeki beygir de önemli şimdi hayabusa ve gsxr dyno da kaç beygir verdi bilmiyorum
ve büyük motolarda aktarım çok önemli
dragda 600lük makine 1000liğe kafa tutabiliyor bazen
ama genel olarak herzaman
hızlanma testinde beygiri fazla olan araç daha iyi hızlanır torku ne olursa olsun
mesela en basit dizel 140 beygir araba ile benzinli 140 beygir araba da 200Nm ye 400Nm dizel
2 kat tork farkı var ama 0-100 hızlanmaları aynı değil mi açıp bakın testlere isteyen olursa