tenere mi? v-storm mu?

Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
5,962
Tuareg güzel makine de tipi sanki motor bütçesi dar bir arkadaşımızın altında kaza yapmış da bütçe yetersizliğinden ön kafayı bulamamış ve saçma sapan bir motorun ön kafasını Tuareg'e giydirmiş gibi görünüyor. Ha ben alır çatır çutur kullanırım ama ön kafa tasarımı İtalyanlar'a yakışmamış.

Tövbe estağfurullah tipe bak

Gaga yapmayı unutmuşlar ondan bu şekil olmuş. :)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
12,858
Orası biraz şüpheli. Şiir okuyabiliyon mu? 😜

s-9e9c7fdf076ac02e4e3c37fa011db91c977dbac9.jpg


Kaynak: Afyondan vekilime taze taze kaymak lazım

Umrumda olmaz köken ve anlamı. Yapıştırır geçerim. Denk geldiğimiz bir ortamda içip içip şiir okuyanlara da üzülür ama bunu östrojen fazlalığına verir, dalga geçmeyiz. "Hacım boşver, sen daha iyilerine layiksin" deriz.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Gaga yapmayı unutmuşlar ondan bu şekil olmuş. :)
Tabi abi, gaga olsa inan ben de beğenirdim :)
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
1,081
en güzel tasarım tenerede ondan sonra 890 ve 1290 sonra f850gs veya nx500 ama bunların en üstündeki desertx
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,737
ah ulan çok ucuza verdiler geçen sene sonunda da, bu dönemde kime satıcam tuareg'i alamadık be..
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
4,663
Yanlış yazmak ≠ Yanlış tellafuz.

Strom ile Storm arasındaki farka takılıncaya kadar Türkçe'yi tam öğren.
Türkçe konusunda sen çok yanlış kişiyle takıştığının farkında değilsin, ben millete şaka amaçlı takılıyorum ama sende tıpkı genel Türk halkı gibi gergin bir tipsin...

onu bunu bırak da neden sinirli ve gergin olduğunu bana söyle.

"Strom" ile "Storm" arasında telaffuzdan fazlası var... biri almanca diğeri ingilizce, bu ayrı bir tartışma konusu yani asıl mesele senin neden gergin ve sinirli olduğun. onu söyle hele bakayım.

edit: bende sana mı laf sokayım? hadi ben bilerek noktalama işaretlerinden sonra büyük harfle yazmıyorum peki sen? sen okuduğunu anladığına emin misin? çünkü Türkiye de okuduğunu anlama oranı konusunda ciddi sıkıntılı bir toplumuz biz. okuduğunu anladığından emin değilim ama buda dert değil, asıl dert senin benimle kavga etmek istiyor olman...

kardeşim manyak mısınız? kavga çok kötü bir şey, işin sonucunda iki tarafta tatmin olamıyor, kavgaların kazananı olmadığını bilmiyor musunuz? kavga yumruk yumruğa olmaz, söz ile de olur, yani laf kavgasına da girmeyin. yapmayın böyle şeyler. insanlara hakaret etmeyin.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ara 2024
Mesajlar
142
yüzyılın sorusu eminim 500 kere tartışılmıştır ama ben yine sorayım malum nx500 alacaktım ama motorum satılmadı ve ben alana kadar fiyatı artar veya stoğu biter o yüzden o zamana kadar a ehliyet alıp bi tık daha büyük motorlar almaya karar verdim (daha erken alırsam da a2 için kısıtlatmayı ehliyet alınca da eski haline getirtmeyi planlıyorum)

aklımdaki modeller v-storm 650 veya 800 de 2023
tenere world raid 2023

boyum 183 103 kiloyum daha önce bi arazi deneyimim yok genel olarak 3 4 saat uzaklıktaki şehirlere gidip kamp yapıp arazide gezmek istiyorum bir de haftada 1 2 gün şehir içinde-çevre yolunda toplam 30 kmlik yolda kullanmayı planlıyorum

baktığım kadarıyla ikisinin arasındaki en büyük iki fark ağırlık ve teknoloji vstorm 25kg kadar daha ağır ama teknoloji olarak daha üstün ama 650 mi 800 mü bilemedim o yüzden size soruyorum

tenere konusunda kesinlikle world raid versiyonunu düşünüyorum hem biraz daha geniş olmasından dolayı dizlere gelen rüzgarı engellediğinden hem daha büyük deposu olup kapağının elinde kalmamasından dolayı kesinlikle world raid istiyorum

*şunları da ekliyeyim kocaelideyim ve yamaha servisi hakkında pek güzel şeyler duymadım suzukininkinde de pek memmun değiller ama sahipleri bizim aile dostu o yüzden fiyat bakım gibi konularda sorun yaşamam diye düşünüyorum aksesuar fiyatlarında da hiç fikrim yok orta ayaklık çanta ve koruma demiri hafif de 2 yan çanta takmayı planlıyorum kullanıcılar fiyatlarını paylaşırsa çok memmun olurum

alttaki ilanları örnek olarak atıyorum yakın zamanda almayı planlamıyorum önceliğim nx500 almak bunlar 2. plan da olsa nx500den sonra ehliyetimi yükselttiğim gibi alacağım motorlar bunlar ayrı niyetten transalp düşünmüyorum tasarımı bana hiç hitap etmiyor çok yaşlı işi ve ayarlanamayan amortisörlerinden dolayı asfalt için daha uygun


benim gibi bir müşteri profiline hangisini önerirsiniz
Tenere bakidir
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
858
"Strom" ile "Storm" arasında telaffuzdan fazlası var... biri almanca diğeri ingilizce, bu ayrı bir tartışma konusu yani asıl mesele senin neden gergin ve sinirli olduğun. onu söyle hele bakayım.

You are still talking about pronunciation on a platform where communication is done through writing. As I mentioned in my previous message, first, learn Turkish; then, you can get into the business of analyzing whether someone understands what they read or not. You know how beginners in motorcycling are advised to start with a small cc and gradually increase? Think of it the same way here. Slowly... Terms like reading, writing, pronunciation, and question sentences are important.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
4,663
İletişimin yazıyla yapıldığı bir platformda hala telaffuzdan bahsediyorsunuz. Önceki mesajımda da belirttiğim gibi, önce Türkçe öğrenin; sonra birinin okuduğunu anlayıp anlamadığını analiz etme işine girebilirsiniz. Motosiklete yeni başlayanlara küçük bir cc ile başlamaları ve kademeli olarak artırmaları tavsiye edilir, biliyor musunuz? Burada da aynı şekilde düşünün. Yavaşça... Okuma, yazma, telaffuz ve soru cümleleri gibi terimler önemlidir.
Lise de ben iki farklı edebiyat hocası tarafından Türkçeyi güzel konuştuğum için iltifat alırken sen benim kim bilir hangi hareketime kızdıysan artık benim Türkçeme laf ediyorsun.

Bir yada bir kaç fikrime kızdın ama çıkıp laf sokmak için bari başka bir bahane bul, özellikle anlaşılır bir dil kullanmaya çalıştığım için her zaman yazımı paragraflara bölen ve noktalama işaretlerini sürekli kullanan bana gelip "Türkçe öğren" demek biraz ayıp bence.

Başka bir konuda laf soksan konuyu uzatmam ama benim iyi olduğum bir konuda bana atıfta bulunman saçma ve haksızlık.

Not: Beni sevmek zorunda değilsin, bende seni sevmek zorunda değilim ama dürüst olmak bizim borcumuz, ben kimseyle Türkçe yarışı yapmıyorum ve başkalarının yazım şekliyle de alay etmiyorum, ben yazım kurallarına dikkat ediyorsam canım öyle istediği için yapıyorum, kimseden aferin beklentim yok, ben böyle sevdiğim için ve anlaşmanın çok önemli olduğunu düşündüğüm için dikkat ediyorum.

"Strom" ve "Storm" konusunda ironi amacıyla kızar gibi yaptım, akıl var mantık var yahu millet "R" harfinin yerini karıştırdı diye ben gerçekten kızdım mı sandın? Yani ben millete takılıyorum anlamıyor musun? Bunu anlamıyorsan bence Türkçe dersinden ziyade sağlıklı iletişim konusunda gelişmen gerek diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Eki 2024
Mesajlar
38
V-Strom 650 kullanıcısıyım. 19 tekerli motor ile 21 tekerli motorları kıyaslamamanı öneririm.

Kendi motorum minvalinde konuşacak olursam, bırak araziyi bazen motoparklardan bile çıkarken, hatta geri ittirirken bile düşme riski çok yüksek hem ağırlıktan hem de selenin ilerledikçe artan genişliğinden. Ergonomi anlamında motor ayaklarımı yere basarken bile dengesizlik yaşatıyor. Bir de 21 tekerde hissetmeyeceğin yama, ufak çukur, hatta yeri geldiğinde kasisleri 19'da hissetmekten öte yaşayabilirsin. Arazi için altta bir koruma plakası yok, olan da motor bloğuna yada koruma demirine(!?) bağlanıyor. 800 yada Tenere kadar arazici olmayacağı çok net açık zaten. Ancak bu saydığım faktörler nefret imgesi olarak algılanmasın; Alışıp kullanmasını, çevirmesini etmesini öğrendikten sonra kolay kolay devirme ihtimalin pek ala azalıyor. 1 yılı tamamlanacak yakında, ömürlük makinamı çok seviyorum. Ancak Suzuki'de sele işleri biraz farklı, arka amortisörü çok yumuşatsan bu sefer motor virajda ilk fırsatta tükürmeye çalışacak seni, hissediyorsun bunu. Bundan dolayı ya bi' sele modifikasyonu ya da daraltma işlemi(yanlara gereksiz açılıyor) gerekebilir.

Servislerine gelirsek, rodaj bakımı için içime oturan 4600 Türk Lirası bayılmıştım, Ekim gibi. Ataşehir'de çok sevdiğim bir bayiide(satın aldığım bayiidir aynı zamanda) servisini yaptırdım. Belki fiyatları seni çok mutlu etmeyebilir ancak problemsiz, keyifli, kağıt üstündeki verilerden fazla fazla tatmin eden bir motosikletle karşılacağına inanıyorum. V-Strom 800, her ne kadar V motor olmasa da sana bu söylediklerimden azını yaşatmayacaktır. Tenere için ise her devirde tork olduğunu söylüyorlar. Bu usta ağızlarını da çok dinlemeni önermiyorum, kullanıcılarını ciddiye almanı ve mümkünse servislerde motoru bakıma getiren sahipleriyle bir şekilde ulaşıp konuşmanı öneririm. Herkes tecrübesini forumlarda paylaşmıyor ne yazık ki. Kıssadan hisse, DL 650 bu saydığın diğer iki motordan tamamiyle farklı bir fikirle ortaya çıkarılmış bir motor. Şehir ve yol motoru diyebilirim. Kampa götürür, getirir, yükünü çeker, ağlamaz, sızlamaz; tabi kabiliyetlerinin farkındaysan... Saygılar, selametler.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
12,858
Hani hepimiz "arazi de arazi" diyoruz ama arazi dediğin sadece topraktan ibaret değil, bilmediğim için soruyorum; bu tip motorlarda kullanılan dişli lastiklerle ıslak çimde sürüş ve tutuş nasıl?
 
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
366
Hani hepimiz "arazi de arazi" diyoruz ama arazi dediğin sadece topraktan ibaret değil, bilmediğim için soruyorum; bu tip motorlarda kullanılan dişli lastiklerle ıslak çimde sürüş ve tutuş nasıl?
Bildiğim kadarıyla ıslakta kesinlikle tavsiye edilmiyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst