tenere mi? v-storm mu?

Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
995
yüzyılın sorusu eminim 500 kere tartışılmıştır ama ben yine sorayım malum nx500 alacaktım ama motorum satılmadı ve ben alana kadar fiyatı artar veya stoğu biter o yüzden o zamana kadar a ehliyet alıp bi tık daha büyük motorlar almaya karar verdim (daha erken alırsam da a2 için kısıtlatmayı ehliyet alınca da eski haline getirtmeyi planlıyorum)

aklımdaki modeller v-storm 650 veya 800 de 2023
tenere world raid 2023

boyum 183 103 kiloyum daha önce bi arazi deneyimim yok genel olarak 3 4 saat uzaklıktaki şehirlere gidip kamp yapıp arazide gezmek istiyorum bir de haftada 1 2 gün şehir içinde-çevre yolunda toplam 30 kmlik yolda kullanmayı planlıyorum

baktığım kadarıyla ikisinin arasındaki en büyük iki fark ağırlık ve teknoloji vstorm 25kg kadar daha ağır ama teknoloji olarak daha üstün ama 650 mi 800 mü bilemedim o yüzden size soruyorum

tenere konusunda kesinlikle world raid versiyonunu düşünüyorum hem biraz daha geniş olmasından dolayı dizlere gelen rüzgarı engellediğinden hem daha büyük deposu olup kapağının elinde kalmamasından dolayı kesinlikle world raid istiyorum

*şunları da ekliyeyim kocaelideyim ve yamaha servisi hakkında pek güzel şeyler duymadım suzukininkinde de pek memmun değiller ama sahipleri bizim aile dostu o yüzden fiyat bakım gibi konularda sorun yaşamam diye düşünüyorum aksesuar fiyatlarında da hiç fikrim yok orta ayaklık çanta ve koruma demiri hafif de 2 yan çanta takmayı planlıyorum kullanıcılar fiyatlarını paylaşırsa çok memmun olurum

alttaki ilanları örnek olarak atıyorum yakın zamanda almayı planlamıyorum önceliğim nx500 almak bunlar 2. plan da olsa nx500den sonra ehliyetimi yükselttiğim gibi alacağım motorlar bunlar ayrı niyetten transalp düşünmüyorum tasarımı bana hiç hitap etmiyor çok yaşlı işi ve ayarlanamayan amortisörlerinden dolayı asfalt için daha uygun


benim gibi bir müşteri profiline hangisini önerirsiniz
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
724
Vstrom muadili bence tracer, tenere değil ama illaki ikisinin arasında biri söylenecekse tenere derdim.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
1,402
Hangisini beğendiysen içine sindiyse o, ikisi de yapmak istediğin şeyi yapar. Zannımca Suzuki'nin selesi daha rahattır.
 
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
124
Suzuki 650 ile arazi pek uygun değil. Araziye de gireceğim diyorsan ya tenere ya da 800DE bakacaksın. İkisi arasında 800DE quick shifter ile bir tık önde bence. Yolda konfor arıyorsan 650 aralarındaki en iyi seçenek.
 
Katılım
24 Şub 2015
Mesajlar
700
Arazide gezmek kamp yapmak istiyorsan Tenere mantıklı görünüyor. Yamaha ikinci el satış ve değer kaybı olarak da Suzukiden iyidir. Hafif arazi bozuk yollarda da Vstrom üzmez o yüzden hangisi hoşuna gidiyorsa seni daha fazla heyecanlandırıyorsa onu al. iki ilan arasında baktığımda Yamaha daha dolu görünüyor ben alacak olsam Yamaha yı tercih ederdim...
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
839
Arazide motosiklet kullanmak farklı bir disiplindir. Yine küçük ve hafif bir arazi motosikleti ile deneyim kazanman gerek. CRF250L/Rally gibi bir motosiklet doğru seçim olur.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,724
Senin gibi müşteri profiline bir şey önermek için müşteri profilini vermen lazım.
Azcık toprağa girerim 3-4 saat sürerim diyorsan bunları XJ6F ile de yapabilirsin? =) Stabilize yolda hafif toprakta fırt fırt gezeceksin anladığım kadarıyla.

Ciddi bir arazi sürüşü beklentisi yoksa toplam konfor daha önceliklidir diye bakıyorum. Bu durumda V-Strom öne çıkar. Ağırlık fazlası benim için sonuç belirleyici kritik bir konu, senin için öyle olup olmadığına da sürerek karar verebilirsin. Arazi işini ilerletmek istiyorum, daha zorlayıcı denemeler yaparım diyorsan Tenere, onda da World Raid değil diyeceğim ama ikna olmazsın boşver :D
Ha araziyi ciddiye alacaksan @sodurlu88 'in dediğin gibi bunu hafif bir motorla başlayarak yapmalısın doğrusu bu.
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
1,620
110000040487923.jpg
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
995
Senin gibi müşteri profiline bir şey önermek için müşteri profilini vermen lazım.
Azcık toprağa girerim 3-4 saat sürerim diyorsan bunları XJ6F ile de yapabilirsin? =) Stabilize yolda hafif toprakta fırt fırt gezeceksin anladığım kadarıyla.

Ciddi bir arazi sürüşü beklentisi yoksa toplam konfor daha önceliklidir diye bakıyorum. Bu durumda V-Strom öne çıkar. Ağırlık fazlası benim için sonuç belirleyici kritik bir konu, senin için öyle olup olmadığına da sürerek karar verebilirsin. Arazi işini ilerletmek istiyorum, daha zorlayıcı denemeler yaparım diyorsan Tenere, onda da World Raid değil diyeceğim ama ikna olmazsın boşver :D
Ha araziyi ciddiye alacaksan @sodurlu88 'in dediğin gibi bunu hafif bir motorla başlayarak yapmalısın doğrusu bu.
Arazide motosiklet kullanmak farklı bir disiplindir. Yine küçük ve hafif bir arazi motosikleti ile deneyim kazanman gerek. CRF250L/Rally gibi bir motosiklet doğru seçim olur.
asıl amacım gittiğim yerde araziye girmek yoksa stabilize yola şuandaki motorumla da giriyorum :D crf250ler kesinlikle benim için en iyisi olur farkındayım ama performansı ve tek silindir olması üzerine o kadar yük binince pek de benim istediğim yollara gelmeyecek gibi gittikçe arazinin dozunu yavaş yavaş arttırmayı düşünüyorum evimin yakınında da kartepe motocross park var birkaç eğitimle istediğim noktaya gelebilirim beklentim fırt fırt gezmekten ibaret değil benim için aslında bütün motorlar konforlu titreşim olmadığı sürece yoksa selesinin küçük olması sert olması gerçekten problem olmuyor world raid konusunda da vazgeçmem gibi :D
 
Katılım
3 Nis 2011
Mesajlar
159
2023 tenerelerin bazılarında debriyaj ayırmama sorunu var, yamaha'da bazıları için geri çağırma var. Tenere'den yana karar verirseniz kontrol ettirin derim.

Ayrıca ben olsam world raid yerine düz versiyon tercih ederdim. Yanında fazladan yakıt taşımaya gerek yok. Birde adventure makinada gidon amortisörü bana ilginç geliyor, acaba bir stabilite sorunu vardıda bunumu gidermek istediler soru işareti.

Tenerenin arazi kabiliyeti yanında viraj kabiliyetide iyi, VStrom kullanmadığım için karşılaştırma yapamam ama göz önünde bulundurun bence.
 
Katılım
25 Kas 2018
Mesajlar
45
Crf zayıf kalıyor ben 600 den indim crf aldım geçen hafta onu da satıp tenere700 aldım bayiden tescil bekliyorum artes sorunu var
Üstelik crf 120 ile giderken benim 3 silindir tridentten çok yakıyordu 5.5 litreyi görüyor
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,724
Arazi dozunu artıracaksan Tenere. Ama hafif olduğu için. Ama WR hafif değil.
Al da pişmanlar listesine eklen eksik kalma :D
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

. Birde adventure makinada gidon amortisörü bana ilginç geliyor, acaba bir stabilite sorunu vardıda bunumu gidermek istediler soru işareti.

Kum kaya veya benzeri bokpüsür zeminlerde ekstra stabilite ve güven vermesi açısından iş görüyor. Bir de daha kolay toprak da olsa hızlı gidiliyorsa. Benim de aslında takmam iyi olur ama ben de yapmadım.
 
Katılım
11 Kas 2020
Mesajlar
156
tenere 700 ve v-strom 800 arasinda ciddi konfor farki var bence.
tenere cok daha arazi odakli ama v-strom 800 sehir icine daha yatkin, elbette arazide olur ama tenere kadar olmaz.
cevabi belli bence, arazi ve bozuk yol yogunlukta kullanacaksan Tenere, bozuk ve sehirici yoglunkta kullanacaksan V-strom 800
 
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
264
Crf zayıf kalıyor ben 600 den indim crf aldım geçen hafta onu da satıp tenere700 aldım bayiden tescil bekliyorum artes sorunu var
Üstelik crf 120 ile giderken benim 3 silindir tridentten çok yakıyordu 5.5 litreyi görüyor

Merhaba,

Sizdeki CRF Rally'miydi yoksa L'miydi belirtmemişsiniz ama yine de kendi CRF tecrübemi yazayım.

2017'den beri CRF Rally kullanıyorum.

Neredeyse tamamı uzun yol olmak üzere 39 bin km yol yaptım.

Ankara-Eskişehir, Ankara-Konya, Muş ovası vb sıkıcı düzlüklerden 130-140 km gibi süratlerde defalarca geçtim bir an önce bitirebilmek için.

Yol bilgisayarı olmadığı için depo dolum hesabına göre hiç ama hiç 4.5 lt'yi geçmedi tüketimim.

Sonra bir de yeni kasa Rally aldım.

Onunla da 6000 km'yi devirdim.

Yeni kasa CRF'de yol bilgisayarı mevcut.

Uzun yolda 120 km gibi süratlerde 4 litrenin biraz üstü rakamlar gördüm.

Pompa ölçümünde de benzer rakamlar elde ettim.

Acaba sizin motorda mı bir sorun vardı diye düşünmeden edemedim???
 
Katılım
27 Ocak 2025
Mesajlar
128
bence eski vstorm 650 çünkü sv650'deki bloğun bir farklısına sahiptir yani çok ama çok güzeldir


bu sv650 denen melet amatör yarışçıların hayalini süsler , bu sv650 amatör klüp yarışlarında en çok modifiye sınıfına katılan motordur , krank böyle kayısı gibidir kendi akar sanki ağırlık yokmuş gibi devirlenir böyle bunu insan yapmış demezsin

özelike bu blok'un vstorm iterasyonu tam dünya kültür müzesine koymalıktır , vstorm 800 ise düşük displasman katana gibi anlamı pek olmayan birşeydir bence , garip ama vstorm 650 daha harbidir genetiklerinden dolayı emin ol vstorm 650 daha mutlu eder seni

tamam 650 800 den yavaş ama 650'nin hisiyatı fevkalide o yüzden aratmaz , tenere ise anam babam 270 derce crosplane twin modern yol endurosudur yani standart bi makine ... X faktörü yoktur iyi motordur sadece

bence yakalayabiliyorsan önce bi hepsinin üzerine oturmak lazım yalandan alır gibi ama bence eski vstorm 650 (y)


samsponite kurusuma bakma forum'un format'ı bi ara saçmaladı yanlışlıkla seni ping etim sanırım :oops:

dipnot: bir rus için iyi olan alman için ölümcüldür - brat filminden bir alıntıdır
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Kas 2018
Mesajlar
45
Merhaba,

Sizdeki CRF Rally'miydi yoksa L'miydi belirtmemişsiniz ama yine de kendi CRF tecrübemi yazayım.

2017'den beri CRF Rally kullanıyorum.

Neredeyse tamamı uzun yol olmak üzere 39 bin km yol yaptım.

Ankara-Eskişehir, Ankara-Konya, Muş ovası vb sıkıcı düzlüklerden 130-140 km gibi süratlerde defalarca geçtim bir an önce bitirebilmek için.

Yol bilgisayarı olmadığı için depo dolum hesabına göre hiç ama hiç 4.5 lt'yi geçmedi tüketimim.

Sonra bir de yeni kasa Rally aldım.

Onunla da 6000 km'yi devirdim.

Yeni kasa CRF'de yol bilgisayarı mevcut.

Uzun yolda 120 km gibi süratlerde 4 litrenin biraz üstü rakamlar gördüm.

Pompa ölçümünde de benzer rakamlar elde ettim.

Acaba sizin motorda mı bir sorun vardı diye düşünmeden edemedim???
rally 2023
Belki motorda sorun vardı bilmiyorum çok kullanmadım karakterine hakim olamadığım motosiklet vites aralığı kısa boyuna vites değiştir 120 yi geçmiyor ve bu hızda iken 5.5 litre tüketim yaptı bu olaydan sonra midem bulandı 2 ay kullanmadan sattım
 
Katılım
3 Nis 2011
Mesajlar
159
rally 2023
Belki motorda sorun vardı bilmiyorum çok kullanmadım karakterine hakim olamadığım motosiklet vites aralığı kısa boyuna vites değiştir 120 yi geçmiyor ve bu hızda iken 5.5 litre tüketim yaptı bu olaydan sonra midem bulandı 2 ay kullanmadan sattım
CRF Rally'de aynı sorunu bende yaşadım. Ama sonra farkettim sorun ben yeni lastik takımı alınca başlamıştı. Arazi kabiliyetini arttırmak için Mitas MC-23 ROCKRIDER takmıştım ama crf bu lastiklerle hem zorlanıyor, yakıt artıyor ve 120,130 civarı kalıyordu. Zaten arka lastiği takarken zincir korumasınıda sökmek zorunda kalmıştık. Belki sizde benzer bir durum yaşamış olabilirsiniz.

Ondan önce kendi IRC lastikleri vardı üzerinde onlardan memnundum aslında ama tekrar yenisini bulamamıştım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst