Tek kanal ABS

Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Ne zaman yapıyoruz denemeyi?
Bugün iki kere denedim 100km hızla giderken. İlkinde ilk defa yüksek hızda sert fren yapmama rağmen motor stoppie'ye kalktı. İkincisinde en başından biraz daha sert fren yaptım toplam 20 metre fren izi vardı bunun sadece 5 metresi kayma iziydi. Geri kalanı çok soluk bir iz. Ne ön teker ne de arka teker kilitlenmedi. 200RS stoppie yapamıyordu dimi abi :cherry: Fizik kuralları gereğince benim motorun Metzeler lastiklerle, orjinal lastikleri değiştirilmemiş bir 200RS'den daha fazla fren gücü var. Arka tekeri kitleyen birisi kulanırsa fark daha da açılır.
 
Katılım
12 Ağu 2015
Mesajlar
2,367
Bu ne lan..?
Önde ABS var arkada yok..

Yarın bir gün bunlar ekonomi olsun 2 kr. ucuza satalım diye
"abi arkaya lastik taktık ama öne takmadık, sen seç beğen tak biz jant üstünde satıyoruz"
diyecekler sanırım.. :queen:
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Bende başlangıç motoru olarak alacağım.ABS oluşu tek kanalda olsa benim için tercih sebebi.Tabi birde parçalarının ucuz olmasıda önemli.İleride alacağım motor ise Sport Touring bir motor olur.O motorda ise ABS çekiş kontrol sürüş modu gibi tüm elektronik desteklerin olmasını isterim.
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
Bugün iki kere denedim 100km hızla giderken. İlkinde ilk defa yüksek hızda sert fren yapmama rağmen motor stoppie'ye kalktı. İkincisinde en başından biraz daha sert fren yaptım toplam 20 metre fren izi vardı bunun sadece 5 metresi kayma iziydi. Geri kalanı çok soluk bir iz. Ne ön teker ne de arka teker kilitlenmedi. 200RS stoppie yapamıyordu dimi abi :cherry: Fizik kuralları gereğince benim motorun Metzeler lastiklerle, orjinal lastikleri değiştirilmemiş bir 200RS'den daha fazla fren gücü var. Arka tekeri kitleyen birisi kulanırsa fark daha da açılır.

bkz. yukarıda yazdıklarım.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
bkz. yukarıda yazdıklarım.
Arabalarda ABS çalışınca fren neredeyse tutmuyor. Motosiklette neden bu kadar mucizevi görüldüğünü anlamıyorum doğrusu. 100km hızla 30 metrenin altında fren mesafem var ama naylon lastikli ve ABS'li motor daha mı iyi yani ? Lastiklerim orjinalken frenleme diye bişey yoktu motorda. ABS olsa teker kilitlenmeyecek ama fren de tutmayacak.
 
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
1,667
Bu RS200'ün stoppie yapamamasını bir türlü çözemedim. Çok temiz asfaltta rosso 2 lastikle denemeler yapmama rağmen her seferinde arka teker havalanmak üzereyken ABS devreye giriyor. Arka teker tamamen kitlenmiş kayıyor olsa bile stoppie yapamadım. Bildiğim kadarıyla ABS'ye sadece ön ve arka tekerin dönüş hızları bilgisi gidiyor. Peki bu alet nasıl arka lastiğin yerden kesildiğini anlıyor? Ayrıca bunun için amortisörde sensör mü var? İvmeden falan mı anlıyor? Ucuz olsun diye arka tekere ABS koymayan bajaj herhalde bu sensörlerede para vermemiştir diye düşünüyorum.

Birileri bu meseleyi açıklayabilir mi?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
"Tek kanal ABS" gayet mantikli. Hem hesapli, hem de etkili. Eksik olarak dusunmeyin.

ABS surucuyu dusmekten korur, ve genelde dusmenin sebebi de cogu zaman on tekerin kilitlenmesidir. Arka kilitlense de, ki ani fren esnasinda cogu zaman kilitlenir, dusme sebebi olmaz cogu zaman. Ama on kilitlenince asfaltla bulusma yakindir.

Bir de, Allah askina, ABS'yi kotulemeyi birakin artik... Ne egitim, ne de kaliteli lastik, hic bir zaman ABS'nin yerini dolduramaz. Egitimli insan da on tekeri kilitler, kaliteli lastikle de kilitlenir on teker. Kilitlenince de dusersiniz. Kilitlenmemesinin de tek garantisi ABS. Egitim alirsiniz, lastik degistirirsiniz, ama motosikleti degistirmeden ABS edinemezsiniz.

ABS'siz motosiklet, ABS'lisinden daha cabuk durabilir mi? Teorik olarak evet, eger profesyonel surucuyseniz, ve motosikleti lastigi uzerinde tutabilirseniz. 1. Dusmeyen motosiklette fren dersi almadiysaniz freni limitini ABS'li motosikletten daha iyi degerlendirme sansiniz dusuk. 2. Profesyonel derecede fren yapabiliyor olsaniz bile emin olun, kontrol edemeyeceginiz yol sartlari ve acil durumlar illa ki olacak. Ve o durumda lastikleri uzerinde kalan ABS'li motosiklet, yere dusen ABS'siz motosikletten her halukarda daha cabuk durur.


Biraz da deneyim ile ilgili bu sanirim. Iki kez "low side" yasamis biri olarak ABS'nin kiymetini biliyorum. Genelde de insanin basina gelince anliyor durumu. Yoksa "buzda bile fren yaptim dusmedim" oluyor. Allah dusurmesin :)
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
4. Arka tekerde de bir hız algılama sensörü var. O sensör arka tekerin havaya kalkmasına engel olmak için ön tarafa bilgi gönderiyor ve öndeki ABS devreye giriyor.

5. 200 RS ile stoppie işi yaş. Stoppiesever gençlere göre değil.

Arka teker de sensör olması, ön tekerin kaydığını anlamak için olmasın? Yoksa ön tekerin kaydığını nasıl anlayacak?

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:22 ----------

peki abs'li ön, abs'siz arka fren; acil frende arka tekerin yanımıza gelme eğilimi taşımaz mı?
Gaz vermedikçe arka teker niye öyle bir eğilim taşısın?

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:25 ----------

Bu RS200'ün stoppie yapamamasını bir türlü çözemedim. Çok temiz asfaltta rosso 2 lastikle denemeler yapmama rağmen her seferinde arka teker havalanmak üzereyken ABS devreye giriyor. Arka teker tamamen kitlenmiş kayıyor olsa bile stoppie yapamadım. Bildiğim kadarıyla ABS'ye sadece ön ve arka tekerin dönüş hızları bilgisi gidiyor. Peki bu alet nasıl arka lastiğin yerden kesildiğini anlıyor? Ayrıca bunun için amortisörde sensör mü var? İvmeden falan mı anlıyor? Ucuz olsun diye arka tekere ABS koymayan bajaj herhalde bu sensörlerede para vermemiştir diye düşünüyorum.

Birileri bu meseleyi açıklayabilir mi?

Dediğiniz gibi IMU olmadan zor o iş.

Muhtemelen ön ve arka tekerler farklı hızda döndüğünde başınızı belaya soktuğunuza hükmedip giriyordur devreye.
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
Arka teker de sensör olması, ön tekerin kaydığını anlamak için olmasın? Yoksa ön tekerin kaydığını nasıl anlayacak?

O mesajda referansını verdiğim yerin yalancısıyım.

So, according to Bosch, in its single channel "ABS Light" the wheel speed sensor present at the rear wheel of the motorbike plays very important role. Although, there is no effective ABS present on the rear wheel in such kind of single channel setup but by the information obtained from the sensor present at the rear wheel the ABS modulates the braking of the front wheel to prevent the "Rear Wheel Lift off". This situation can be occurred while applying front brakes forcefully as well as while rapidly down shifting the gears due to Engine Braking. Normally such system that assists ABS to prevent the rear wheel lift off is known as RLP (Rear Wheel Lift Off Protection).

Ön tekerin kaydığını anlamak için olaydı ön tekerin kaydığını anlamak için arkaya da sensör koymuşlar yazmaları lazım gelirdi.

Ön tekerin kaydığını nasıl anlıyordur, onu bilmiyorum. Hızı çok hızlı bir biçimde sıfıra düşünce kayıyor olarak kodluyor olabilir belki.

Ama arka tekerin havaya kalktığını/kalkayazdığını nasıl anlıyor onu ben de merak ediyorum.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
O mesajda referansını verdiğim yerin yalancısıyım.

Ön tekerin kaydığını anlamak için olaydı ön tekerin kaydığını anlamak için arkaya da sensör koymuşlar yazmaları lazım gelirdi.

Ön tekerin kaydığını nasıl anlıyordur, onu bilmiyorum. Hızı çok hızlı bir biçimde sıfıra düşünce kayıyor olarak kodluyor olabilir belki.

Ama arka tekerin havaya kalktığını/kalkayazdığını nasıl anlıyor onu ben de merak ediyorum.

Yazan adamın teki. Bilgi yetersizliğinden yakınıp tahmin yürütmüş. Bir bilgiyi Bosch'tan aldığını yazmış, kaynak göstermemiş. Arattım Google'da, bulamadım öyle bir şey. Sadece adamın yazdığı yazı çıkıyor. Başka bir sitede, veya bağımsız bir kaynakta aynı bilgi yok. Adamın kıçından uydurduğunu varsaymak çok da yanlış olmayabilir.

Muhtemelen benim dediğim gibidir o. Yoksa sadece accelerometer ile zor o iş. İki tekerleğe de sensör koymak çok daha güvenli ve mantıklı bir seçenek, ABS tek kanallı bile olsa.
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
Yazan adamın teki. Bilgi yetersizliğinden yakınıp tahmin yürütmüş. Bir bilgiyi Bosch'tan aldığını yazmış, kaynak göstermemiş. Arattım Google'da, bulamadım öyle bir şey. Sadece adamın yazdığı yazı çıkıyor. Başka bir sitede, veya bağımsız bir kaynakta aynı bilgi yok. Adamın kıçından uydurduğunu varsaymak çok da yanlış olmayabilir.

Muhtemelen benim dediğim gibidir o. Yoksa sadece accelerometer ile zor o iş. İki tekerleğe de sensör koymak çok daha güvenli ve mantıklı bir seçenek, ABS tek kanallı bile olsa.

http://www.bosch-motorcycle.com/en/...e_fuer_zweiraeder/abs_light/abs_light_1.html#
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.

Teşekkürler. Herif kıçından uydurmamış, doğru yazmış, ben yanlış tahmin etmişim:

"A second sensor can be fitted to the rear wheel, enabling the system to calculate deceleration values in the same way as the basic two-channel system — meaning ABS light can also help prevent the rear wheel from lifting off the road."

Bu arada durumda helal olsun Bajaj'a...
 
Katılım
12 Ağu 2015
Mesajlar
2,367
Arka tekerin hava kalktığını nasıl anlıyor:

Normal seyir halinde her iki tekerde saniyede 3 tur atsın..
Sen ön frene bastın, her iki tekerin dönüş hızı aynı anda yavaşlamaya başladı. Her şey yolunda.
Sen biraz daha yüklendin tüm yük öne geçince arka yerden kesildi ve ön teker fren etkisiyle sn.de 1 tur dönerken arka boşa çıktığı için 1 turdan fazla döndü

ABS nin devreye girmek için aradığı şartlar oluştu işte.
1- Fren aktif,
2- ön ve arka teker tur sayılarında eşitsizlik var
3- ABS devreye alınsın.


Arka havaya kalktığı anda arka frene dokunarak tur sayılarını eşitleyebilirseniz ABS devreye girmez. :)
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Arabalarda ABS çalışınca fren neredeyse tutmuyor. Motosiklette neden bu kadar mucizevi görüldüğünü anlamıyorum doğrusu. 100km hızla 30 metrenin altında fren mesafem var ama naylon lastikli ve ABS'li motor daha mı iyi yani ? Lastiklerim orjinalken frenleme diye bişey yoktu motorda. ABS olsa teker kilitlenmeyecek ama fren de tutmayacak.

Mengü mesele sadece fren mesafesi değil, yemişim fren mesafesini. Mesefesini ayarlayamayan motor sürmesin zaten. Asıl sıkıntı ön freni virajda veya ıslak yolda kitlersen yere yapışman. ABS seni bundan kurtarıyor en başta, fren mesafesini falan boşver. Konu sadece fren mesafesi olsa videolardaki motorlara destek tekerlekleri takmazlar. Gerçekte o tekerlekler olmadığında ABS'siz motor düşeceğinden karşılaştırma bile yapılamaz. Ayrıca arabada sen frene abanırsan ve lastikleri kaydırırsan o zaman ABS'li araçtan daha erken durman mümkün değildir. Tam kayma sınırında frenlemeyi kendin ayarlayabilmen de çok zor olacağından, her türlü koşulda frenlere abanan ABS'li otomobil sürücüsü daha kısa mesafede duracaktır. ABS'siz aracın sürekli frende sürekli sürtünmeden dolayı fren diskinin ısınmasını ve sürtünme katsayısının düşmesini hiç katmıyorum. Aslında bunları test etmenin en güzel yolu iki tane acemi sürücüyü yarıştırmaktır ama herkes test pilotları ile deniyor. Araçlarda genelde ABS devreye girdiğinde sürücüler frenlere daha da çok basacakları yerde korkup ayaklarını frenden çekerler, ondan sonra da ABS'li araç duramıyor derler.

Yahu ne olursunuz şu işi de karbüratörün enjeksiyondan iyi olması saçmalığına döndürmeyin. ABS her türlü üstündür, ister tek tekerde olsun ister çift. Ve motosiklette hayati derecede önemlidir. Merak ediyorum acaba forumda bu motorun bir de ABS'siz versiyonu olsa ve aynı fiyata satılsa onu alacak enayi çıkar mı ? Yani o kadar altyapısız yorumlar geliyor ki böyle şeyleri düşünmeye başladım.
 
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
1,667
Arka tekerin hava kalktığını nasıl anlıyor:

Normal seyir halinde her iki tekerde saniyede 3 tur atsın..
Sen ön frene bastın, her iki tekerin dönüş hızı aynı anda yavaşlamaya başladı. Her şey yolunda.
Sen biraz daha yüklendin tüm yük öne geçince arka yerden kesildi ve ön teker fren etkisiyle sn.de 1 tur dönerken arka boşa çıktığı için 1 turdan fazla döndü

ABS nin devreye girmek için aradığı şartlar oluştu işte.
1- Fren aktif,
2- ön ve arka teker tur sayılarında eşitsizlik var
3- ABS devreye alınsın.


Arka havaya kalktığı anda arka frene dokunarak tur sayılarını eşitleyebilirseniz ABS devreye girmez. :)

Bu sistemin nasıl çalıştığını anlamak için birçok stoppie denemesi yaptım.(Temiz asfalt ve kaliteli lastikle)

1. Arka frene hiç basmadan sadece ön freni sıkarak arkayı kaldırmaya çalıştım. Arka tam kalkacakken ABS devreye girdi.

2. Arka frene azcık bastım. Yine arka kalkmak üzereyken üzerinde yük olmadığı için kaymaya başladı ve önde ABS devreye girdi.

3. Arkayı direk sonuna kadar basarak kilitledim ve ön frenle arkayı kaldırmaya çalıştım. Yine ABS devreye girdi.

Eğer dediğiniz gibi ön ve arka tur sayılarında eşitsizlik varken ABS çalışıyorsa arka teker kayarken ön fren nasıl düzgün çalışıyor? Arka kaymaya başladığı anda önden ABS tık tıkını hissetmem lazımdı? Eğer öndeki ABS arkadan gelen bilgiyi hiç iplemiyorsa arkada neden okuyucu var?

Sanırım arka teker önden yavaşken değilde arka önden hızlıyken ABS devreye giriyor olabilir.

RS ile ön freni hafif sıkıp patinaj yaparak ilerlemeyi deneyen oldu mu? Sizce arka ön tekerden hızlı dönerken hafif ön frende ön kaymadığı halde ABS devreye girer mi?

Tartışalım...
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Mengü mesele sadece fren mesafesi değil, yemişim fren mesafesini. Mesefesini ayarlayamayan motor sürmesin zaten. Asıl sıkıntı ön freni virajda veya ıslak yolda kitlersen yere yapışman. ABS seni bundan kurtarıyor en başta, fren mesafesini falan boşver. Konu sadece fren mesafesi olsa videolardaki motorlara destek tekerlekleri takmazlar. Gerçekte o tekerlekler olmadığında ABS'siz motor düşeceğinden karşılaştırma bile yapılamaz. Ayrıca arabada sen frene abanırsan ve lastikleri kaydırırsan o zaman ABS'li araçtan daha erken durman mümkün değildir. Tam kayma sınırında frenlemeyi kendin ayarlayabilmen de çok zor olacağından, her türlü koşulda frenlere abanan ABS'li otomobil sürücüsü daha kısa mesafede duracaktır. ABS'siz aracın sürekli frende sürekli sürtünmeden dolayı fren diskinin ısınmasını ve sürtünme katsayısının düşmesini hiç katmıyorum. Aslında bunları test etmenin en güzel yolu iki tane acemi sürücüyü yarıştırmaktır ama herkes test pilotları ile deniyor. Araçlarda genelde ABS devreye girdiğinde sürücüler frenlere daha da çok basacakları yerde korkup ayaklarını frenden çekerler, ondan sonra da ABS'li araç duramıyor derler.

Yahu ne olursunuz şu işi de karbüratörün enjeksiyondan iyi olması saçmalığına döndürmeyin. ABS her türlü üstündür, ister tek tekerde olsun ister çift. Ve motosiklette hayati derecede önemlidir. Merak ediyorum acaba forumda bu motorun bir de ABS'siz versiyonu olsa ve aynı fiyata satılsa onu alacak enayi çıkar mı ? Yani o kadar altyapısız yorumlar geliyor ki böyle şeyleri düşünmeye başladım.
Abi orjinal lastiklerle motor ıslak yolda viraja giremiyor buzda gibi kayıyor sen virajda frenden bahsediyosun :queen: ABS olmadan da virajda fren yapılır gaz açılır gaz kesilir her türlü ama bi usülü var hepsinin. Ben Metzeler lastikli 200NS, naylon lastikli ABS'li 200RS'den her koşulda daha iyidir diyorum özet olarak ama kimse anlamıyor.
 
Katılım
12 Ağu 2015
Mesajlar
2,367
Hangisi yavaş hangisi hızlı önemli değil.
Tur sayıları eşit değilse bu yeterlidir. Sistem buna bakar.
Dediğim gibi tur sayılarındaki eşitlik bozulursa devreye girer.

Tek kanal olduğu için Ön fren manetindeki switch e bakıyor. Şayet aktif ise ön frene basıyorsan ABS sistemi o zaman devreye girip ölçümleri yapıyor ve karar veriyor.
Arka kayarken sonradan ön frene basmak bu sistemin bir handikapı işte.

ABS yi devre dışı bırakmak için, manet ucunda bulunan switch soketini çıkarın. Stop lambası yanmayacaktır.
İstediğiniz gibi motorun ve kendi ağırlığınızın tümü sadece 2 çatala yükleyebilirsiniz.
Pardon stopie yapabilirsiniz. :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Abi orjinal lastiklerle motor ıslak yolda viraja giremiyor buzda gibi kayıyor sen virajda frenden bahsediyosun :queen: ABS olmadan da virajda fren yapılır gaz açılır gaz kesilir her türlü ama bi usülü var hepsinin. Ben Metzeler lastikli 200NS, naylon lastikli ABS'li 200RS'den her koşulda daha iyidir diyorum özet olarak ama kimse anlamıyor.
Kum ve mıcırda iyi değildir. Lastiğin yere tutunacağı bit yüzey yok çünkü. İnşaat ve yol çalışmaları civarında dikkat... Az fren yeter lastiklerin ne hissettiğini yakından görmek için :)

ABS ve lastik kalitesini karşılaştırma hatasında niye bu kadar ısrarcısınız? İkisi de birbirini karşılayabilecek şeyler değil. Galiba sorun burada. Siz lastik kalitesi ile ABS'ye gerek kalmayacağını düşünüyorsunuz. Yanlış tabii ki bu.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Kum ve mıcırda iyi değildir. Lastiğin yere tutunacağı bit yüzey yok çünkü. İnşaat ve yol çalışmaları civarında dikkat... Az fren yeter lastiklerin ne hissettiğini yakından görmek için :)

ABS ve lastik kalitesini karşılaştırma hatasında niye bu kadar ısrarcısınız? İkisi de birbirini karşılayabilecek şeyler değil. Galiba sorun burada. Siz lastik kalitesi ile ABS'ye gerek kalmayacağını düşünüyorsunuz. Yanlış tabii ki bu.
Kum ve mıcırda motoru devirmek için frene basmaya veya gazı fazla açmaya gerek yok. Herkes mıcırda motor süremez zaten, yetenek meselesi. Dün stabilize yolda 10km'den fazla yol aldım. 80km hıza kadar çıktığım yerler oldu.
1z3auev.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst