Tek kanal ABS

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kum ve mıcırda motoru devirmek için frene basmaya veya gazı fazla açmaya gerek yok. Herkes mıcırda motor süremez zaten, yetenek meselesi. Dün stabilize yolda 10km'den fazla yol aldım. 80km hıza kadar çıktığım yerler oldu.

Ne demek istiyorsunuz anlamiyorum. Konu ABS. Yetenek, ABS'nin yerine gecer mi demek istiyorsunuz?

Daha oncesinde de, kaliteli lastik ABS'nin yerine gecer mi demek istiyordunuz?

Iddianizi, fikrinizi net yazar misiniz? Yoksa fotograf koyup "dun toprak yolda 10km gittim bisey olmadi" demekle tam olarak ne ifade etmek istediginizi anlamak mumkun degil. Gezi basligi icin guzel bir paylasim olabilir ama. :)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Ne demek istiyorsunuz anlamiyorum. Konu ABS. Yetenek, ABS'nin yerine gecer mi demek istiyorsunuz?

Daha oncesinde de, kaliteli lastik ABS'nin yerine gecer mi demek istiyordunuz?

Iddianizi, fikrinizi net yazar misiniz? Yoksa fotograf koyup "dun toprak yolda 10km gittim bisey olmadi" demekle tam olarak ne ifade etmek istediginizi anlamak mumkun degil. Gezi basligi icin guzel bir paylasim olabilir ama. :)
Konu mıcıra toprağa nerden geldiyse yetenek konusu da öyle ortaya çıktı. Söz konusu motorun ABS'li ve ABS'siz versiyonları arasında 2700 lira fiyat farkı var ancak ikinci elde 200RS, 200NS'den 1000 lira bile fazla para etmiyor. 1700 liradan fazla zarar var. 2700 lira fazla verip ıslak yolda 30km hızla bile viraj alamayan motorun yerine 200NS alınıp kaliteli lastikler ve koruyucu ekipman alınıp verimli olarak kullanılabilir. Pulsar'la yaşanan çok ciddi ağır yaralanmalı, ölümlü kazalar var. Bu kazalara karışan motorlara baktığınızda çoğunda orjinal lastiklerin değiştirilmediğini görürsünüz. Bu lastikler soğukken kuru asfaltta bile buzda sürüyormuş hissi verebilen kalitede. Tek kanallı, fren mesafesini azalttığı şüpheli bir ABS sistemi yerine kaliteli lastikleri tercih ederim doğrusu.
 

cxe

Katılım
15 Kas 2013
Mesajlar
198
Konu mıcıra toprağa nerden geldiyse yetenek konusu da öyle ortaya çıktı. Söz konusu motorun ABS'li ve ABS'siz versiyonları arasında 2700 lira fiyat farkı var ancak ikinci elde 200RS, 200NS'den 1000 lira bile fazla para etmiyor. 1700 liradan fazla zarar var. 2700 lira fazla verip ıslak yolda 30km hızla bile viraj alamayan motorun yerine 200NS alınıp kaliteli lastikler ve koruyucu ekipman alınıp verimli olarak kullanılabilir. Pulsar'la yaşanan çok ciddi ağır yaralanmalı, ölümlü kazalar var. Bu kazalara karışan motorlara baktığınızda çoğunda orjinal lastiklerin değiştirilmediğini görürsünüz. Bu lastikler soğukken kuru asfaltta bile buzda sürüyormuş hissi verebilen kalitede. Tek kanallı, fren mesafesini azalttığı şüpheli bir ABS sistemi yerine kaliteli lastikleri tercih ederim doğrusu.
Ns 8300, rs 10300 lira suanda yani aradaki fark 2000 lira (Tabi sifir alinirsa, 2. El alirsan aradaki fark 1000 liraya duser).

Ns ile rs arasindaki farklar; grenaj (grenajlarin degeri zaten 1000 lira civarinda), mercek far, led stop ve sinyaller, yaris tipi egzoz, celik fren hortumu, ABS, yeni kadran. Yani sadece ABS ye 2000 lira odemiyorsun.

Benim anlamadigim madem insan sagligina bu kadar onem veriyorsan neden ABSyi 2.plana atiyorsun? Virajda kayip dusme riskin varsa acil durumda on fren kullanirken manevra yapman gereken bir riskte var, hangi durumun once basina gelecegi belli mi? Gereklidir - az gereklidir muhabettine anlam veremedim...

Ayrica yine iddia ediyorum ABS zaten fren mesafesini kisaltmiyor, frenleme esnasinda sana manevra yapma imkani sagliyor
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Konu mıcıra toprağa nerden geldiyse yetenek konusu da öyle ortaya çıktı. Söz konusu motorun ABS'li ve ABS'siz versiyonları arasında 2700 lira fiyat farkı var ancak ikinci elde 200RS, 200NS'den 1000 lira bile fazla para etmiyor. 1700 liradan fazla zarar var. 2700 lira fazla verip ıslak yolda 30km hızla bile viraj alamayan motorun yerine 200NS alınıp kaliteli lastikler ve koruyucu ekipman alınıp verimli olarak kullanılabilir. Pulsar'la yaşanan çok ciddi ağır yaralanmalı, ölümlü kazalar var. Bu kazalara karışan motorlara baktığınızda çoğunda orjinal lastiklerin değiştirilmediğini görürsünüz. Bu lastikler soğukken kuru asfaltta bile buzda sürüyormuş hissi verebilen kalitede. Tek kanallı, fren mesafesini azalttığı şüpheli bir ABS sistemi yerine kaliteli lastikleri tercih ederim doğrusu.

Anladığım kadarıyla ABS'nin fiyatını lastiğe verirdim diyorsunuz.

İki kez çok iyi lastikle kaza yaptım. Biri mıcır'da acil fren esnasında, diğeri de ayarsız süspansiyonla acil fren esnasında. İkisinde de low side oldum. Hem motosiklete, hem sağlığıma zarar geldi. ABS olsa ikisi de olmazdı. ABS'nin yokluğu çok pahalıya mal oldu.

Ben, ABS'den tavizde bulunmaz, durumum olunca lastiği de değiştirirdim. Çünkü ABS'nin yaptığı işi karşılayan bir şey yok, ne lastik, ne de eğitim...

"Benim başıma gelmedi" diye gereksiz görmeyin ABS'yi. Kask gibi düşünün. Hiç işe yaramadı şimdiye kadar taktığım kasklar. Ama gereksiz görmüyorum kesinlikle.
 
Katılım
13 Eyl 2016
Mesajlar
594
"Sanırım arka teker önden yavaşken değilde arka önden hızlıyken ABS devreye giriyor olabilir"
abs aracın durduğunu anlayamıyor. onun için: ~10km gibi devreden çıkar!
 
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
1,667
"Sanırım arka teker önden yavaşken değilde arka önden hızlıyken ABS devreye giriyor olabilir"
abs aracın durduğunu anlayamıyor. onun için: ~10km gibi devreden çıkar!

Ne demek istediğinizi anlamadım? RS'de 5km/s hızı geçince ABS ışığı sönüyor.
 
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
1,667
Faydalı konu, hortlatalım...

Sayfalarca yazmışız, kendi çapımda deneyler yapmışım, her ihtimali düşünmüşüz ama bir sonuca varamamışız. Bilen varsa cevaplasın bu motosiklet arka tekerin yerden kesildiğini nasıl anlıyor?
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
........bu motosiklet arka tekerin yerden kesildiğini nasıl anlıyor?......[/B]


lastik yerden kesildigi an arka frenede basiyorsan teker kilitlenir,basmiyorsan üzerindeki yük azaldığı için devri anlık artar, her iki tekerlekten abs beynine giden dönme hızları karşılaştırılır,motor devri, vites,gaz kelebek açısı hesaplanır,saniyenin bilmem kaçta birinde müdahale gelir..oysa biz aha yere yapıştım diye dusunmekle geciririz o sureyi :D
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
1,667
lastik yerden kesildigi an arka frenede basiyorsan teker kilitlenir,basmiyorsan üzerindeki yük azaldığı için devri anlık artar, her iki tekerlekten abs beynine giden dönme hızları karşılaştırılır,motor devri, vites,gaz kelebek açısı hesaplanır,saniyenin bilmem kaçta birinde müdahale gelir..oysa biz aha yere yapıştım diye dusunmekle geciririz o sureyi :D

Bu hipotezin bir eksiği var özellikle test etmiştim. 2 farklı frenleme yaptım. (temiz ve kuru asfaltta)

1. Ön frene az az basarken arkaya abandım ve kitledim. Arka teker kayıyor ama önde ABS devreye girmiyor.

2. Arkaya az az basarken öne abandım. Arka yerden kesilmek üzereyken üzerindeki ağırlık azaldığı ve arka frene basıyor olduğum için kilitlendi. Tam havalanmak üzereyken önde ABS devreye girdi.

Şimdi bu iki durumda da frenleme esnasında arka teker duruyor ön dönüyor. Fakat nasıl oluyorsa ABS sistemi farklı davranıyor. Bu nasıl oluyor?
 
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
1,667
Konu hakkındaki en güncel bilgimi paylaşayım. RS 200 stoppie yapabiliyormuş arkadaşlar. Acı bir şekilde öğrendim.

Geçen ay yine sıkışık bir tem trafiğindeyim. Lastiğim sıcak, yol kuru. Sağ şerit 40-50 ile akıyor ben emniyet şeridinden 60-80 arası hızlanıyorum. Bir anda sapağı kaçıran bir araba emniyet şeridine girip durdu(geri geri gelip sağa girecekmiş). Böyle bir şeyi hiç beklemiyordum genelde emniyet şeridine giren araçlar şeride girdiklerinde hızlanırlar. Hızlanmasalar bile böyle bir anda durmazlar en azından. Bir anda önümdeki yol kapanınca hazırlıksız bir şekilde fren yapmak zorunda kaldım. Sırtımda ağır bir çanta vardı ve bende o an seleye tam tutunamadığım için bütün ağırlığımı gidona yükledim mecburen. Arabanın tampona doğru arka teker kaya kaya giderken önce abs devreye girdi sonra arka teker havalandı. Durduğumda tampona yarım metre bile mesafe yoktu ve arka teker hala havada ve biraz solumdaydı. Ön freni bırakmadığım için arabaya çarpmadan yana doğru düştüm ve RS200 ile stoppie yapılabileceğini öğrenmiş oldum.

Anladım ki arka teker havalanmadan önce ABS'nin devreye girmesinin sebebi ağırlığın fazla ve aşağıda olmasıymış. Ben deneme yaparken gidona yüklenmediğim için lastikdeki sürtünme motosikletin ağırlığını havaya kaldıramıyormuş. Tıpkı tek teker yapmak isterken patinaj yapmak gibi stoppie yapamadan ön teker kayıyormuş. Yani sonuç olarak bu motosiklet arka tekerin havalandığını anlamıyor.
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Konu hakkındaki en güncel bilgimi paylaşayım. RS 200 stoppie yapabiliyormuş arkadaşlar. Acı bir şekilde öğrendim.

Geçen ay yine sıkışık bir tem trafiğindeyim. Lastiğim sıcak, yol kuru. Sağ şerit 40-50 ile akıyor ben emniyet şeridinden 60-80 arası hızlanıyorum. Bir anda sapağı kaçıran bir araba emniyet şeridine girip durdu(geri geri gelip sağa girecekmiş). Böyle bir şeyi hiç beklemiyordum genelde emniyet şeridine giren araçlar şeride girdiklerinde hızlanırlar. Hızlanmasalar bile böyle bir anda durmazlar en azından. Bir anda önümdeki yol kapanınca hazırlıksız bir şekilde fren yapmak zorunda kaldım. Sırtımda ağır bir çanta vardı ve bende o an seleye tam tutunamadığım için bütün ağırlığımı gidona yükledim mecburen. Arabanın tampona doğru arka teker kaya kaya giderken önce abs devreye girdi sonra arka teker havalandı. Durduğumda tampona yarım metre bile mesafe yoktu ve arka teker hala havada ve biraz solumdaydı. Ön freni bırakmadığım için arabaya çarpmadan yana doğru düştüm ve RS200 ile stoppie yapılabileceğini öğrenmiş oldum.

Anladım ki arka teker havalanmadan önce ABS'nin devreye girmesinin sebebi ağırlığın fazla ve aşağıda olmasıymış. Ben deneme yaparken gidona yüklenmediğim için lastikdeki sürtünme motosikletin ağırlığını havaya kaldıramıyormuş. Tıpkı tek teker yapmak isterken patinaj yapmak gibi stoppie yapamadan ön teker kayıyormuş. Yani sonuç olarak bu motosiklet arka tekerin havalandığını anlamıyor.

arka tekerin havalandığını algıladığını kim söylediyse baya iyi sallamış
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Stoppie yapmaya izin verecek kadar sıkı çalışıyorsa iyiymiş ABS sistemi...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst