tayland-türkiye kıyaslaması

Katılım
12 Haz 2006
Mesajlar
109
arkadaşlar yaz iznimi kullanmak için 30 haziranda bu ülkeye gittim 9 temmuzda döndüm.oraya ikinci gidişim daha önce honda click kiralayıp biraz gezmiştim ama bu gidişimde nasip olmadı(önümde kaza oldu bilenler bilir insan biraz soğuyor kaza görünce)
1000 kişiye 540 motorsiklet düşüyor bu ülkede(bizimkinin 4 katı diyebiliriz)
kafalarına taktıkları ucuz kaskların hiçbir şeye yaramayacağını bilmiyorlarmı sorusunun kendimce açıklamasını yaptım.şöyle ülke fakir, motorsiklet ucuz ama kaliteli kasklar ya avrupadan ya japonyadan geliyor ve oradan gelen mallar çok pahalı satılıyor taylandta.sonuçta kimsenin kafasında adam gibi bir kask veya diğer koruyucu bir ekipmanlardan görmedim.
motorsiklet sayısı bu kadar çok olunca kazalarda kaçınılmaz oluyor.herkesin sülalesinde motorsiklet kazasında ölmüş biri mutlaka var(abartmıyorum bilenlere sorabilirsiniz)
mesela pattayaya gidin yolda yürürken herhangi birini çekin kenara elini kolunu size göstermesini isteyin.herkesin bir kaza izi olduğunu göreceksiniz.bunda eğitimsizliğin rolü çok büyük.13-14 yaşında 40-50 kilo gelen kızların hondanın 1000rr ını kullandığını gördüm(kullanmaya çalıştığını diyelim)
my.php
[/URL][/IMG]

işte kiralık harleylerden biri günlüğü 4000 baht (yaklaşık 100 amerikan doları)
my.php
[/URL][/IMG]

bunlarda kiralık. fiyatlar günlük 300 bahttan(honda yamaha scooterlar) 4000 bahtta kadar(600f ve yukarısı motorlar).pazarlık yapmadan burda su bile alınmıyor.herşeyde pazarlık yapılıyor.(38 baht=1 abd doları)

my.php
[/URL][/IMG]

honda 400rr bangkokta epey var.nerdeyse bizdeki honda titan sayısı kadar:)

my.php
[/URL][/IMG]

pattayada çektiğim suzuki sonic resmi...

my.php
[/URL][/IMG]

kaç yıllık olduğunu bilmiyorum ama 10 yaşını devirmiştir hala tıkır tıkır çalışan suzuki scooter..km si 36500deydi

my.php
[/URL]
[/IMG]

bir markette çektiğim yamaha..bangkokta en çok satılan motorsikletler honda click ve yamaha nouvo..honda ve yamaha arasında çok büyük bir yarış olduğunu bu ülkede anlamamak için salak olmak lazım.televizyonlarda iki markanın da emek harcanarak yapılmış etkileyici reklamlarını görebilirsiniz.fiyatı gördüğünüz gibi 44000 baht yani 1100 abd doları.. darısı ülkemizin başına...
my.php
[/URL][/IMG]

konuya yabancı olduğum için yorum yapamayacağım burada bazıları yeni aldıkları motorlarının tekerleklerini ve jantlarını değiştiriyorlar.yeni taktıkları lastiklerin inceliği bisiklet lastiği kadar.neden incelttiklerini bilen bir arkadaş açıklarsa çok güzel olur.
my.php
[/URL][/IMG]

saygılarımla..
 
Katılım
8 Tem 2006
Mesajlar
60
guzelmis gidip gormek lazim, paylasim icin sagol gecen gunde ben karayipleri izledim televizyonda orda da turistlerin sadece motor kullanmasina izin veriyorlar honda activa etc. gayet mutluydu giden grup guzel bir yere benziyor. Turkiyede de motor kullanimi yayginlassa trafik rahatlar guzel olur ama nerde :p
 
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
587
merhaba, thailandi ben de gezdin ve hemen asik oldum. harika bir doga ve özellikle güleryüzlü insanlarin sayesinde. fakat bu sakin, sinirlenmeyen, bagirmayan insanlar iki tekerin üstüne binince evrim deyistirip birer canavar olduklari da kesin.....

neden extra masraf edip de ince teker taktiklarini da sordum: benzin ucuz olmasina ragman tararuf ve monzun aylarindaki (3 ay boyunca sürekli durmayan yagmur da bunlar nasil ve niye motora binlerler bilemiyecegim) sulu zemine kaymamak icin; teker ne kadar kalin ne kadar genis olursa aquaplanning o kadar da cabuk olurmus.


?? konuya yabancı olduğum için yorum yapamayacağım burada bazıları yeni aldıkları motorlarının tekerleklerini ve jantlarını değiştiriyorlar.yeni taktıkları lastiklerin inceliği bisiklet lastiği kadar.neden incelttiklerini bilen bir arkadaş açıklarsa çok ??
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst