Sym SYM Jet 14 200i ABS

Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
261
Başlık başa diye bir deyimi vardı eski Ekşicilerin :)

Yaklaşık 1 ay önce soğuk ama güneşli bir günde kendisini 10.000Km'de teslim aldım. Istanbul'dan İzmir'e tempolu şekilde geldik.

Havaların soğuması, yağış v.s. derken geçen Pazar şöyle bir dolanayım diye çıkıp 270km yol yapmışım.

Kullanımı rahat, yol tutuşu güvenli, frenajı iyi bir motosiklet.
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
183
Ben çok memnunum. Aralık'ta aldım. Benden sonra 2 arkadaşım daha aldı. Bir tanesi daha almak üzere, istediği renkten arıyor. Lastikleri çok kötüydü. Kesinlikle değiştirilmeli. Araba kullanmayı tamamen bıraktım. Sadece Sym'ye biniyorum. Küçük motorun rahatlığını özlemişim.
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
261
SYM = Taiwan kalitesi... Ben de bilgi video v.s. bakınca 125cc - 100.000km yapanı görünce gözüm kapalı aldım.

Neler yaptım;
1 - Varyatör bakımı + yay & TechPulley değişimi
2 - Alarm
3 - YTX7A-BS yerine YTX9A-BS akü taktım
4 - GP Kompozit Uzun Tur Camı - GP16020411901528
5 - Süspansiyon çorapları
6 - OBD
7 - Kör nokta aynası
8 - LED far ampulü

Yapılacaklar;
- Soğutma için scoop
- Yağ soğutucu fikri var

Lastikler Michelin City Grip 2 - orjinalini tecrübe etmedim.
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
183
SYM = Taiwan kalitesi... Ben de bilgi video v.s. bakınca 125cc - 100.000km yapanı görünce gözüm kapalı aldım.

Neler yaptım;
1 - Varyatör bakımı + yay & TechPulley değişimi
2 - Alarm
3 - YTX7A-BS yerine YTX9A-BS akü taktım
4 - GP Kompozit Uzun Tur Camı - GP16020411901528
5 - Süspansiyon çorapları
6 - OBD
7 - Kör nokta aynası
8 - LED far ampulü

Yapılacaklar;
- Soğutma için scoop
- Yağ soğutucu fikri var

Lastikler Michelin City Grip 2 - orjinalini tecrübe etmedim.
Ben tecrübe edilmişini atayım. Kuruda problem yoktu diyebilirim. Vardı aslında ama öngörülemez şeyler yapmıyordu. Bu arkadaşımın motoru ben sürerken. Kendisi hala bu lastiklerle kullanıyor


 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
261
Lastik önemli ; ilk şahsi motorum olan CBF 150'de Metzeller taktığımda seller sular götüren yollarda hızımı normal zamanlarda gibi tuttuğumda fabrika çıkışı lastiğe tövbe etmiştim. Ama şöyle de tuhaf bir durum var; Pulsar 200NS aldığımda üzerinde herkesin şikayet ettiği MRF lastikler vardı. yaz kış kar her gün kullandım, hiç şikayet etmedim; sonra anladım ki lastiklerim bu işe git gel rotamda soğuk kalmıyor. Aynı lastiklerle evin önünde düştüm.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Ek : İzmir asfalt kalitesi olarak yerlerde. Kaymak sıradan bir olay.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
3,975
Ben tecrübe edilmişini atayım. Kuruda problem yoktu diyebilirim. Vardı aslında ama öngörülemez şeyler yapmıyordu. Bu arkadaşımın motoru ben sürerken. Kendisi hala bu lastiklerle kullanıyor


Uygun ölçüde varsa yaz-kış Anlas Winter Grip kullanabilirsiniz, yağışlı havalarda ilk yağdığı zaman doğal olara tutuşu zayıflar fakat ardından gelen yağmurda neredeyse kuru gibi yol tutar.
 
Katılım
10 Nis 2017
Mesajlar
1,471
Başlık başa diye bir deyimi vardı eski Ekşicilerin :)

Yaklaşık 1 ay önce soğuk ama güneşli bir günde kendisini 10.000Km'de teslim aldım. Istanbul'dan İzmir'e tempolu şekilde geldik.

Havaların soğuması, yağış v.s. derken geçen Pazar şöyle bir dolanayım diye çıkıp 270km yol yapmışım.

Kullanımı rahat, yol tutuşu güvenli, frenajı iyi bir motosiklet.
Bende de var 6300 km de aldım şu an 11500 km de ama yağ eksiltiyor. Sizde de var mı bu durum acaba? Kronik mi yoksa benim motorda mı sıkıntı var çözemedim.
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
261
Bende de var 6300 km de aldım şu an 11500 km de ama yağ eksiltiyor. Sizde de var mı bu durum acaba? Kronik mi yoksa benim motorda mı sıkıntı var çözemedim.
* Yağ eksiltmeden bahsetmek için ; kaç kilometrede ne kadar eksiltiyor sorusuyla başlamak lazım. Ben henüz birşey gözlemlemedim.
* Hava soğutmalı motorlarda yağ yakma olabilir, ama eksiltme dememiz için miktara bakmak lazım. Misal piyasada en çok bilinen CBF150 yağ yakar ama bakımlarını aksatmazsanız 100.000i geçmeniz konu bile değil, hatta performanstan düşme bile olmuyor. 2006 sonu alınıp, 2013'te 300.000e gelmiş olan kuryede çalışanını da gördüm.
* En son bakımda kullanılan yağ, ne aralıkla değiştirdiniz, kullanım alışkanlığı v.s. bir çok etken var. SYM Taiwan firmasıdır, kronik sorun kolay kolay olmaz. Zaten genelde kullanılan bir motor platformu üzerinde iyileştirmeler ve üst kalite materyal ile mekanik aksamı oluşturulmuş.
 
Katılım
10 Nis 2017
Mesajlar
1,471
* Yağ eksiltmeden bahsetmek için ; kaç kilometrede ne kadar eksiltiyor sorusuyla başlamak lazım. Ben henüz birşey gözlemlemedim.
* Hava soğutmalı motorlarda yağ yakma olabilir, ama eksiltme dememiz için miktara bakmak lazım. Misal piyasada en çok bilinen CBF150 yağ yakar ama bakımlarını aksatmazsanız 100.000i geçmeniz konu bile değil, hatta performanstan düşme bile olmuyor. 2006 sonu alınıp, 2013'te 300.000e gelmiş olan kuryede çalışanını da gördüm.
* En son bakımda kullanılan yağ, ne aralıkla değiştirdiniz, kullanım alışkanlığı v.s. bir çok etken var. SYM Taiwan firmasıdır, kronik sorun kolay kolay olmaz. Zaten genelde kullanılan bir motor platformu üzerinde iyileştirmeler ve üst kalite materyal ile mekanik aksamı oluşturulmuş.
11500 km de şu an. 1000 km lik kullanımda yaklaşık 100 gr eksiltiyor. Yağ olarak motul scooter expert koydum 10-30 tam sentetik.
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
261
11500 km de şu an. 1000 km lik kullanımda yaklaşık 100 gr eksiltiyor. Yağ olarak motul scooter expert koydum 10-30 tam sentetik.
1000Km'de 100gr. neredeyse %10; biraz fazla.

Yağ seçiminiz doğru ama yağın sahte olma ihtimali akla geliyor. Zira Scooter Expert ciddi bir yanma üst derecesine sahip - kolay kolay eksilmemesi lazım.
 
Katılım
10 Nis 2017
Mesajlar
1,471
1000Km'de 100gr. neredeyse %10; biraz fazla.

Yağ seçiminiz doğru ama yağın sahte olma ihtimali akla geliyor. Zira Scooter Expert ciddi bir yanma üst derecesine sahip - kolay kolay eksilmemesi lazım.
Yağ orjinal sym servisinden aldığım yağ. Ama 6500 km ye kadar hangi yağ kullanıldı bilmiyorum. Ben alır almaz yeni bakım yaptırdım demesine rağmen değiştirdim yağını. Sadece ilk yağa castrol koydurdum ama oda orjinaldi.

Ya ben şey düşündüm aldığım kişi çok özenli kullanacak birine benzemiyordu. Yani ısıtmadan kullanan biri gibi bi imaj verdi. Muhtemelen ilk çalıştırmalarda biraz hırpalanmış olabilir. Olmadı bi silindir piston değiştiricem.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
3,975
Yağ orjinal sym servisinden aldığım yağ. Ama 6500 km ye kadar hangi yağ kullanıldı bilmiyorum. Ben alır almaz yeni bakım yaptırdım demesine rağmen değiştirdim yağını. Sadece ilk yağa castrol koydurdum ama oda orjinaldi.

Ya ben şey düşündüm aldığım kişi çok özenli kullanacak birine benzemiyordu. Yani ısıtmadan kullanan biri gibi bi imaj verdi. Muhtemelen ilk çalıştırmalarda biraz hırpalanmış olabilir. Olmadı bi silindir piston değiştiricem.
Piston silindiri değiştirmeden önce bujiyi sökün ve kontrol edin eğer buji aşırı bir kurum bağlamışsa yanma odasından şüphelenebilirsiniz, fakat araç skuter olduğundan ötürü varyatördeki krank keçesi patlamış olup varyatör kutusuna yağ kaçırıyor olabilir. Varyatör kapağında conta olduğundan ötürü bu yağ oradan damlatmamış olup kutuda birikmiş olma ihtimali de var.
 
Katılım
10 Nis 2017
Mesajlar
1,471
Piston silindiri değiştirmeden önce bujiyi sökün ve kontrol edin eğer buji aşırı bir kurum bağlamışsa yanma odasından şüphelenebilirsiniz, fakat araç skuter olduğundan ötürü varyatördeki krank keçesi patlamış olup varyatör kutusuna yağ kaçırıyor olabilir. Varyatör kapağında conta olduğundan ötürü bu yağ oradan damlatmamış olup kutuda birikmiş olma ihtimali de var.
O ihtimali bende düşündüm ama sabahları beyaz duman atıyor ısınana kadar. Normalde beyaz duman tehlikeli değil diye biliyorum ama yağda eksiltince acaba yakıyor mu diye bi aklımı kurcaladı.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
3,975
O ihtimali bende düşündüm ama sabahları beyaz duman atıyor ısınana kadar. Normalde beyaz duman tehlikeli değil diye biliyorum ama yağda eksiltince acaba yakıyor mu diye bi aklımı kurcaladı.
Beyaz duman normaldir, fakat maviyse iş sıkıntıdır. Yağ yakan bir motor ısınınca duman atmayı kesmez her zaman duman atar, bir istisna var oda duman lastiklerinden kaçırdan motordur oda motor soğukken yanma odasına yağ iner ve ilk marşta mavi duman atar ardından keser. Bence ilk bujiyi kontrol edin ardından varyatör kapağını, Sym'ler benim gözümde 10.000 kilometrede yağ yakacak motorlara sahip değiller.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst