- Katılım
- 22 Ara 2006
- Mesajlar
- 261
- Konu Yazar
- #1
Bu modeli kullanan yok mu yahu? Başlığı bile açılmamış?
Ben tecrübe edilmişini atayım. Kuruda problem yoktu diyebilirim. Vardı aslında ama öngörülemez şeyler yapmıyordu. Bu arkadaşımın motoru ben sürerken. Kendisi hala bu lastiklerle kullanıyorSYM = Taiwan kalitesi... Ben de bilgi video v.s. bakınca 125cc - 100.000km yapanı görünce gözüm kapalı aldım.
Neler yaptım;
1 - Varyatör bakımı + yay & TechPulley değişimi
2 - Alarm
3 - YTX7A-BS yerine YTX9A-BS akü taktım
4 - GP Kompozit Uzun Tur Camı - GP16020411901528
5 - Süspansiyon çorapları
6 - OBD
7 - Kör nokta aynası
8 - LED far ampulü
Yapılacaklar;
- Soğutma için scoop
- Yağ soğutucu fikri var
Lastikler Michelin City Grip 2 - orjinalini tecrübe etmedim.
Uygun ölçüde varsa yaz-kış Anlas Winter Grip kullanabilirsiniz, yağışlı havalarda ilk yağdığı zaman doğal olara tutuşu zayıflar fakat ardından gelen yağmurda neredeyse kuru gibi yol tutar.Ben tecrübe edilmişini atayım. Kuruda problem yoktu diyebilirim. Vardı aslında ama öngörülemez şeyler yapmıyordu. Bu arkadaşımın motoru ben sürerken. Kendisi hala bu lastiklerle kullanıyor
Bende de var 6300 km de aldım şu an 11500 km de ama yağ eksiltiyor. Sizde de var mı bu durum acaba? Kronik mi yoksa benim motorda mı sıkıntı var çözemedim.Başlık başa diye bir deyimi vardı eski Ekşicilerin
Yaklaşık 1 ay önce soğuk ama güneşli bir günde kendisini 10.000Km'de teslim aldım. Istanbul'dan İzmir'e tempolu şekilde geldik.
Havaların soğuması, yağış v.s. derken geçen Pazar şöyle bir dolanayım diye çıkıp 270km yol yapmışım.
Kullanımı rahat, yol tutuşu güvenli, frenajı iyi bir motosiklet.
Metzeller roadtec scooter kullanıyorum. Çok memnunum. Yinede tavsiye için teşekkürlerUygun ölçüde varsa yaz-kış Anlas Winter Grip kullanabilirsiniz, yağışlı havalarda ilk yağdığı zaman doğal olara tutuşu zayıflar fakat ardından gelen yağmurda neredeyse kuru gibi yol tutar.
* Yağ eksiltmeden bahsetmek için ; kaç kilometrede ne kadar eksiltiyor sorusuyla başlamak lazım. Ben henüz birşey gözlemlemedim.Bende de var 6300 km de aldım şu an 11500 km de ama yağ eksiltiyor. Sizde de var mı bu durum acaba? Kronik mi yoksa benim motorda mı sıkıntı var çözemedim.
11500 km de şu an. 1000 km lik kullanımda yaklaşık 100 gr eksiltiyor. Yağ olarak motul scooter expert koydum 10-30 tam sentetik.* Yağ eksiltmeden bahsetmek için ; kaç kilometrede ne kadar eksiltiyor sorusuyla başlamak lazım. Ben henüz birşey gözlemlemedim.
* Hava soğutmalı motorlarda yağ yakma olabilir, ama eksiltme dememiz için miktara bakmak lazım. Misal piyasada en çok bilinen CBF150 yağ yakar ama bakımlarını aksatmazsanız 100.000i geçmeniz konu bile değil, hatta performanstan düşme bile olmuyor. 2006 sonu alınıp, 2013'te 300.000e gelmiş olan kuryede çalışanını da gördüm.
* En son bakımda kullanılan yağ, ne aralıkla değiştirdiniz, kullanım alışkanlığı v.s. bir çok etken var. SYM Taiwan firmasıdır, kronik sorun kolay kolay olmaz. Zaten genelde kullanılan bir motor platformu üzerinde iyileştirmeler ve üst kalite materyal ile mekanik aksamı oluşturulmuş.
1000Km'de 100gr. neredeyse %10; biraz fazla.11500 km de şu an. 1000 km lik kullanımda yaklaşık 100 gr eksiltiyor. Yağ olarak motul scooter expert koydum 10-30 tam sentetik.
Yağ orjinal sym servisinden aldığım yağ. Ama 6500 km ye kadar hangi yağ kullanıldı bilmiyorum. Ben alır almaz yeni bakım yaptırdım demesine rağmen değiştirdim yağını. Sadece ilk yağa castrol koydurdum ama oda orjinaldi.1000Km'de 100gr. neredeyse %10; biraz fazla.
Yağ seçiminiz doğru ama yağın sahte olma ihtimali akla geliyor. Zira Scooter Expert ciddi bir yanma üst derecesine sahip - kolay kolay eksilmemesi lazım.
Piston silindiri değiştirmeden önce bujiyi sökün ve kontrol edin eğer buji aşırı bir kurum bağlamışsa yanma odasından şüphelenebilirsiniz, fakat araç skuter olduğundan ötürü varyatördeki krank keçesi patlamış olup varyatör kutusuna yağ kaçırıyor olabilir. Varyatör kapağında conta olduğundan ötürü bu yağ oradan damlatmamış olup kutuda birikmiş olma ihtimali de var.Yağ orjinal sym servisinden aldığım yağ. Ama 6500 km ye kadar hangi yağ kullanıldı bilmiyorum. Ben alır almaz yeni bakım yaptırdım demesine rağmen değiştirdim yağını. Sadece ilk yağa castrol koydurdum ama oda orjinaldi.
Ya ben şey düşündüm aldığım kişi çok özenli kullanacak birine benzemiyordu. Yani ısıtmadan kullanan biri gibi bi imaj verdi. Muhtemelen ilk çalıştırmalarda biraz hırpalanmış olabilir. Olmadı bi silindir piston değiştiricem.
O ihtimali bende düşündüm ama sabahları beyaz duman atıyor ısınana kadar. Normalde beyaz duman tehlikeli değil diye biliyorum ama yağda eksiltince acaba yakıyor mu diye bi aklımı kurcaladı.Piston silindiri değiştirmeden önce bujiyi sökün ve kontrol edin eğer buji aşırı bir kurum bağlamışsa yanma odasından şüphelenebilirsiniz, fakat araç skuter olduğundan ötürü varyatördeki krank keçesi patlamış olup varyatör kutusuna yağ kaçırıyor olabilir. Varyatör kapağında conta olduğundan ötürü bu yağ oradan damlatmamış olup kutuda birikmiş olma ihtimali de var.
Beyaz duman normaldir, fakat maviyse iş sıkıntıdır. Yağ yakan bir motor ısınınca duman atmayı kesmez her zaman duman atar, bir istisna var oda duman lastiklerinden kaçırdan motordur oda motor soğukken yanma odasına yağ iner ve ilk marşta mavi duman atar ardından keser. Bence ilk bujiyi kontrol edin ardından varyatör kapağını, Sym'ler benim gözümde 10.000 kilometrede yağ yakacak motorlara sahip değiller.O ihtimali bende düşündüm ama sabahları beyaz duman atıyor ısınana kadar. Normalde beyaz duman tehlikeli değil diye biliyorum ama yağda eksiltince acaba yakıyor mu diye bi aklımı kurcaladı.