Suzuki Suzuki DL 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
İşte cbr 250 150 gıdemedıgı için pek canın yanmamıs :)

Tam motoru yukseltıyosun baslıyosun 150 stabıl gıtmeye sonrasında 343 343 radar cezaları canını yakmaya başlıyor :)

Sağolsun Türk insanımız sellektör ile uyarıyor :)
Sayelerinde 2-3 kez kurtuldum cbr la radara girmekten :)
Cbr la 160 ta gidebiliyorum ama stabil değil tabiki anlık hızlar.
 
İzmir İl Temsilcisi
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
2,523
Sağolsun Türk insanımız sellektör ile uyarıyor :)
Sayelerinde 2-3 kez kurtuldum cbr la radara girmekten :)
Cbr la 160 ta gidebiliyorum ama stabil değil tabiki anlık hızlar.

Stabıl gıttıgın ıcın radara denk gelme yüzdesi cok artıyor :)

Sana dl650 yakısır sakın vazgecme :) Fizik boy pos tam Dl'ye göre. :cat:
 
Katılım
8 Ağu 2011
Mesajlar
519
Didim festteydik :)
10439428_540839902706052_2407044912023673956_n.jpg
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
1,315
Slm. Arkadaşlar yakın zaman da bakım yaptıran oldu mu? 18 bin bakımı :

yağ - yağ filtresi - hava filtresi - ön ve arka fren balataları değişecek.

1000 TL fiyat isteniyor. Kdv + işçilik dahil. Daha önce 12bin bakımında yağ - yağ filtresi değişimine 350 tl vermiştim.

Balatalar bu kadar pahalı mı? Hiç sanmıyorum.
 
İzmir İl Temsilcisi
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
2,523
Bu bakımları kalıplara sıgdırıldıgı zaman normalden cok daha yüksek fiyatlar isteniyor.

10bin bakımı 20bin bakımı 30bin bakımı .hepsinini fiyatlar farklı ama yaptıkları şeyler nedense aynı klasik hava filtresi temizleme balatalar zincir gerdirme yaglama yag degişimi vs vs..

Ben 1000tl'ye Fazerın agır bakımını yaptım. egzantırık zinciri egzantirik otomatik gergisi degişti sabah 10da gözümün önünde başladılar öglen 4de bitirdiler.. Şimdi bu adamların 1000tl istemeleri saçmalık..

12bin bakımında yag yag filtresine 350tl vermekde aşırı fazla.. Hadi 50tl en fazladan yag filtresi olsa. 100tl'de yag parası olsa etti 150 tl.

geri kalan 200tl günahtır yag degişimi icin istenen 200tl işcilik .. Ben olsam laf sokmadan duramazdım hatta o parayıda vermezdim hocam..

3 balata 60 tl'den 180tl etsin.

yag yag filtresi 150 tl etsin fazla fazla hesaplayalım.

hava filtreside hadi onada 100tl diyelim.

Toplamda 330tl etti.. 1000tl dalgamı geciyorlar ne demek istiyorlar anlamadım. Para kazanmak bu kadar kolaymı ne diyeyim ben bu rakımı isteyen firmaya yada servismidir artık bilemem.

Bu bakımlar motorun en kolay bakımlarıdır balata degişimi 2 kaliperden sökmenize bakar 10 dakikanızı alır yag degişimi yarım saatinizi alır hava filtresi'de deponun altındadır 15 dakikada onunla ugraşırsınız. Hakketigi işçilik benim gözümde maksimum 100tl oda maksimum.
 
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
1,075
Bu bakımları kalıplara sıgdırıldıgı zaman normalden cok daha yüksek fiyatlar isteniyor.

10bin bakımı 20bin bakımı 30bin bakımı .hepsinini fiyatlar farklı ama yaptıkları şeyler nedense aynı klasik hava filtresi temizleme balatalar zincir gerdirme yaglama yag degişimi vs vs..

Ben 1000tl'ye Fazerın agır bakımını yaptım. egzantırık zinciri egzantirik otomatik gergisi degişti sabah 10da gözümün önünde başladılar öglen 4de bitirdiler.. Şimdi bu adamların 1000tl istemeleri saçmalık..

12bin bakımında yag yag filtresine 350tl vermekde aşırı fazla.. Hadi 50tl en fazladan yag filtresi olsa. 100tl'de yag parası olsa etti 150 tl.

geri kalan 200tl günahtır yag degişimi icin istenen 200tl işcilik .. Ben olsam laf sokmadan duramazdım hatta o parayıda vermezdim hocam..

3 balata 60 tl'den 180tl etsin.

yag yag filtresi 150 tl etsin fazla fazla hesaplayalım.

hava filtreside hadi onada 100tl diyelim.

Toplamda 330tl etti.. 1000tl dalgamı geciyorlar ne demek istiyorlar anlamadım. Para kazanmak bu kadar kolaymı ne diyeyim ben bu rakımı isteyen firmaya yada servismidir artık bilemem.

Bu bakımlar motorun en kolay bakımlarıdır balata degişimi 2 kaliperden sökmenize bakar 10 dakikanızı alır yag degişimi yarım saatinizi alır hava filtresi'de deponun altındadır 15 dakikada onunla ugraşırsınız. Hakketigi işçilik benim gözümde maksimum 100tl oda maksimum.

Bakım muahbbetini büyütüyoruz. İşin içine girince yapılması o kadar kolay şeyler ki...

Benim gözümde iki tür bakım vardır. Biri standart yağ bakımı, biri de ağır bakım.

Standart bakımlar; yağ, yağ filtresi, hava filtresi, zincir bakımı, balata değişimi ve genel kontrolü içerir.

Ağır bakımlar; debriyaj balataları, egzantirik gergileri, amortisör, motosiklet sıvıları ve genel kontrolü içerir.

Zincir+dişli takımı değişim işlemleri de kişiye göre standart veya ağır bakım olarak değerlendirilebilir. Seçim sizin.

Her motosiklet sürücüsü, ağır bakımlar dışındaki bakımları yapabilecek yeteneğe sahiptir. Sadece birkaç takım malzemesi ve yapılacak işi izlemek gerekiyor. Youtube sağolsun, bir sürü motosiklet ve elektronik cihazın tamir/bakım videolarına erişebilirsiniz. Gözünüzle gördükten sonra da bunu uygulamak, inanın çok kolay.

Ben her motosiklete binişimde, yetkili servisin bakımda yaptığından daha çok kontrol gerçekleştiriyorum. Honda yetkili servisinde yağ bakımı yapılırken izlemiştim de inanın motosiklete benim gösterdiğim özenin onda birini göstermiyor adamlar. E madem işçilik berbat, daha neye bu kadar para veriyorum?

Standart bakımları öğrenip, kendiniz yapmanızı tavsiye ederim.

O 1000 TL bakımı maksimum 250 TL'ye mâl edersiniz. Arabalar için bile 100 TL'ye hava filtresi yok. Ferrari? Belki...

---

Bir de yedek parça olayından örnek vereyim.

Volkswagen Touraeg ve Porsche Cayenne, şekli dışında aynı arabadır. Motoru, yürür aksamı, amortisörü vs. vs.

Touareg'in hava filtresi 55 TL ise, Cayenne'in hava filtresi 95 TL! Ama filtre aynı :)

Honda'nın CBR250 için servislerde 110-130 TL'ye sattığı buji piyasada 35 TL. Bujinin marka belli, model belli: NGK SIMR8A9 E o fiyat ne?

---

Ağır bakımlarda bile parçaları servisten almak yerine kendiniz temin edin. Emin olun çok büyük fiyat avantajınız olacak :)
 
İzmir İl Temsilcisi
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
2,523
Bakım muahbbetini büyütüyoruz. İşin içine girince yapılması o kadar kolay şeyler ki...

Benim gözümde iki tür bakım vardır. Biri standart yağ bakımı, biri de ağır bakım.

Standart bakımlar; yağ, yağ filtresi, hava filtresi, zincir bakımı, balata değişimi ve genel kontrolü içerir.

Ağır bakımlar; debriyaj balataları, egzantirik gergileri, amortisör, motosiklet sıvıları ve genel kontrolü içerir.

Zincir+dişli takımı değişim işlemleri de kişiye göre standart veya ağır bakım olarak değerlendirilebilir. Seçim sizin.

Her motosiklet sürücüsü, ağır bakımlar dışındaki bakımları yapabilecek yeteneğe sahiptir. Sadece birkaç takım malzemesi ve yapılacak işi izlemek gerekiyor. Youtube sağolsun, bir sürü motosiklet ve elektronik cihazın tamir/bakım videolarına erişebilirsiniz. Gözünüzle gördükten sonra da bunu uygulamak, inanın çok kolay.

Ben her motosiklete binişimde, yetkili servisin bakımda yaptığından daha çok kontrol gerçekleştiriyorum. Honda yetkili servisinde yağ bakımı yapılırken izlemiştim de inanın motosiklete benim gösterdiğim özenin onda birini göstermiyor adamlar. E madem işçilik berbat, daha neye bu kadar para veriyorum?

Standart bakımları öğrenip, kendiniz yapmanızı tavsiye ederim.

O 1000 TL bakımı maksimum 250 TL'ye mâl edersiniz. Arabalar için bile 100 TL'ye hava filtresi yok. Ferrari? Belki...

---

Bir de yedek parça olayından örnek vereyim.

Volkswagen Touraeg ve Porsche Cayenne, şekli dışında aynı arabadır. Motoru, yürür aksamı, amortisörü vs. vs.

Touareg'in hava filtresi 55 TL ise, Cayenne'in hava filtresi 95 TL! Ama filtre aynı :)

Honda'nın CBR250 için servislerde 110-130 TL'ye sattığı buji piyasada 35 TL. Bujinin marka belli, model belli: NGK SIMR8A9 E o fiyat ne?

---

Ağır bakımlarda bile parçaları servisten almak yerine kendiniz temin edin. Emin olun çok büyük fiyat avantajınız olacak :)

Katılıyorum :cat:
 
Katılım
30 Ara 2009
Mesajlar
74
@ Cem ve Xismalaydin, her ikinizde o kadar iyi özetlemişsiniz ki ! Türkiyede bir kaç servis dışında bizim kendi yaptığımız bakım kadar bakım yapacak eminim yoktur.
Özellikle konu V-strom ise V-strom Türkiyenin forum sayfaları altın değerindedir ....
 
Katılım
7 Şub 2010
Mesajlar
2,875
Standart bir bakım için çok fazla bu ücret. En kaliteli saf malzemeler ile bu çıkmaz.

Motor subab ayarı,shim değişimi ve senkron ayarları var ise eyv. işçiliktir, shim ücretidir tamamda yazdığınız şeyler için ucuk bir rakam. Benim fikrin elinizden gelmiyorsa bu işler yada yapacak takıp ve yeriniz yok ise,malzemelerinizi kendiniz temin edin,ve bir motorcuda sadece işçilik ücretini vererek bakımınızı yaptırın. Çok çok uygun fiyata gelecektir böyle.

Ben genel bakımlarımın hepsini kendim yapıyorum 300 TL'yi geçmez.Tabi beni aşan işleri için ustama gidiyorum.
 
Katılım
9 Ağu 2014
Mesajlar
3
Arkadaşlar Merhaba,
Temiz bildiğiniz satılık 17.000-18.000 tl arası bir dl650 aramaktayım.Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Arkadaşlar merhaba,

dün 2 aylık fazer 8 imi sattım, enduroya daha doğrusu rahat ve konforlu bir motora geçmek istiyorum.

hedefimde ya DL650 var, yada bmw f650-700-800.

Bmw yi yarın test edeceğim.

fakat kalbim ve bütçem kesinlikle dl650 den yana, bir test edebilsem "lan gerek yok bmw ye bu motor bana yeter" diyebilsem yarını beklemez bugün alırım sıfır bir dl650.

istanbul anadolu yakasında dl650 si olan, bana bu motoru sevdirecek olan, karşılığında kallavi bir öğle yemeği (bol etli) ısmarlayabileceğim kimse yok mu :mrgreen:
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Herkes mi geziyor :)
 
Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
2,100
hayırlı olsun beko. sevindim vstorm aldığına. CBR dan sonra nasıl geldi acaba motor. biraz iri bir adam olduğum için benimde aklımda olan motor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst