Arkadaşlar pazartesi günü eşimle birlikte yapacağım DATÇA gezisi öncesi DL'me bakım yapma fikri belirginleşince doğru ustam Rafet'in yanına gittim...
Ustam bana yağın ve filtrenin değişmesi gerektiğini hava filtremede tazyikli hava sıkılmasının yeterli olduğunu belirtince işe koyulduk...
En iyi yağın MOTUL 10W/40 olduğunu belirten ustama 3*1L lik kutulardan 3 adet aldım. 1 litre Motul 30 YTL olunca 3 Litresine 90 YTL bayılmış oldum..
Bu arada yağ filtremde sökülmüş yenisi ile değiştirilecekti. Filtre DL650 için yapılmış USA malı idi.. Ustam gayet verimli çalışan diğer üst modellerede kullandığı yağ filtresi oldunu belirtti.. Bunun bedelide 25 YTL.. İşte HIFLO FILTRO
Yeni Yağ Filtrem takılımış..
Yağ ve yağ filtrem değişince elimde 3 litre yağdan 0.5lt si kaldı. 2.5lt yağ almıştı benim DL em..
Bu arada hava filtresi temizliği için deponun ve granajların sökülmesi gerekiyordu. Ustam Rafet heyecanla depoyu sökmeye başlamıştı bile..
Hava Filtresine ulaşmak göründüğü kadar kolay değildi.. Epey uğraşılması gerekiyormuş.:cyclopsan
EN Nİhayet hava filtrem.. Berbat görünüyordu.. Motosikletim 12.700 km idi ama filtrenin içi kalabalıktı..
Arılar, sinekler, böcekler, tahıl artıkları, otlar, toz,toprak dolu idi..
Daha hava sıkmamıştık ki; İçinden her bişey kendiliğinden dökülünce Rafet Usta bırak abi bunu al bi K&N Performans Filtre motorun ciğerleri bayram etsin deyince olur be Rafet dedim... 110 YTL daha gitti..
Bu K&N filtrenin özelliği ilginç. Ömür boyu kullanılabilinmesi.. Diğer standar filtreler bu kadar uzun ömürlü değil. Ama bu süpermiş. İçinde kağıt filtre yok. Şıkır şıkır telli elekler var gibi.. 10.000 km de bir tazyikli hava sık 1.000.000 km git deniyor üzerinde..
Bakımdan sonra uzun kullanmadım. Datça'ya pazartesi günü gidince yolda performansı belli eder. Ama hava filtresi gerçekten önemli. Düşünsenize tek burun deliğinizi kapatıp koşun.. Ne kadar zor değil mi. Bence motorumun rahat nefes alması herşeye değer. İlk etapta standard filtrenin 2.5 katını ödüyorsunuz ama uzun vadede hem hesaplı hem kaliteli..
Balata ve bujilerde kontrol edilip değişimin gereksiz olduğu belirtilince motorum toplandı ve tekrar 18.000 km de buluşmak üzere ayrıldım..
Bakım Maliyetim;
Yağ 3Lt Motul 10/40 90YTL
Yağ Filtresi 25YTL
K&N Hava Filtresi 110YTL
İŞçilik 25YTL
Toplam; 250 YTL yi ödeyip çıktım ama 250 lira ödememe rağmen mutlu idim...