Suzuki Suzuki DL 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
519
akinosan Benim diş gıcırdatma dönemlerim evlilik arifesinde başladı, evlendik borcu bitirdik az para biriktirdik, kredi çekebildik derken tamamdııır ömürden iki sene gitti.. Şükürler olsun ama. Ama sana biş dicem ben marmariste yaşiyim ömür boyu DL yerine XT ye bineyim üzülmem (Ama son model XT660R olsun :queen: ). Daha doğrusu ege sahilinde hayat sürmeyi tercih ederim.. Ne işle uğraşıyosun orda kardeşim? Özelden devam edebiliiriz bu ayrı konuya uyarsa...
 
Katılım
15 Nis 2009
Mesajlar
145
bu DeLe ciler herhalde gezmekten yazamıyorlar, yazılar çok ağır ilerliyor, mesela dün hiç yazılmamış, nerdesiniz yahu?
selamlar
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
519
MT benim motor hayatımda büyük yeri olan bi gruptur. Çok severek takip ederi organizasyonlara iştirak etmek için tüm gayretimi gösteririm. Ama vs-tromcular nerde diye sorudugn için söylüyorum, vstromturkiye.org dayız kardeşim.
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
161
Selam V-Stromcular.DL650 aldığım gün dünyanın en mutlu insanlarından biri olurum heralde o kadar çok istiyorum bu makinayı ama imkanlar elvermiyor.Size keyifli sürüşler dilerim,cebinizden para bedeninizden sağlık eksik olmasın..
 
Katılım
27 Tem 2009
Mesajlar
6
merhaba arkadaşlar;
çok yorumlu bir topik olduğu için hepsine bakamadım.umarım sorum tekrara düşmez.3 yıldır chopper kullanıyorum.ilk motorum hyosung gv250 idi.bu motoru 4000 km tecrübe edip yerine 750'lik shadow aldım.bununla da 8000 km lik tecrübem var.harika bir makine ama artık uzun yollarda beni çok yoruyor.malum yollarımızın şartları düşünüldüğünde iki saat kullandıktan sonra yolculuk zevkten eziyete dönüşüyor.şimdi bu motoru satılığa çıkardım
-http://www.sahibinden.com/08WQQaXQQ16970273WQQpXQQdisplayitem-
yerine DL 650 ya da Honda NT 700V Deauville almayı düşünüyorum.bu makinelerden dl650 nin sele yüksekliği 820,Deauville ise 805 mm.bu makinelerin ikisininde selesine oturdum parmak uçlarım zar zor yere değdi.(bu arada boy 1,68 cm yani pek filinta sayılmam).kullanma şansım da ol(a)madığı içinde kendime pek güvenemiyorum.şimdi merak ettiğim şey genelde motoru artçı ile kullanan biri olarak bu iki motor olumsuz koşulları da düşündüğümüzde(iniş çıkışlarda duraklamalar,trafikte dur-kalklar)bana uygun motormudur,sizce başedebilir miyim?yoksa chopper'a devam etmek daha iyi mi olucak?
herkeze keyifili sürüşler...

Mrb; aynı dertten bende muzdaribim maalesef... ilk ve tek aşkım v-strom ama boy probleminden dolayı diğer taraftada honda cbf 600 ü düşünüyorum... ama hiç bi şekildede v-stromdan vazgeçemiyorum... artı olarak bende tecrübe sorunuda var senin kadar tecrübem bile yok yani! ilk motorum olacak v-strom inşallah, başka bişey alıp al-sat yapmak istemiyorum, ama çok iyi dikkatli ve disiplinli bi çalışma ile kullanırım diye ümit ediyorum. senin açından bakacak olursak, sanırım tüm v-strom kullanıcıları 1.80-1.90 değildir :) illaki vardır 1.70 civarı kullanıcıları... iyi bi çalışma ve sabır ve dikkatle halledilebilir gibi geliyo... tüm v-strom kullanıcısı arkadaşlara sevgiler & selamlar...
 
Katılım
3 Ağu 2007
Mesajlar
12
şahsen uzun yollarda boydan dolayı çok problem yaşayacağımı düşünmüyorum.var olan motorsiklet tecrübemle bu işi yaparım düşüncesindeyim.malum sorun şehir içinde.3 yıldır motor kullanıyorum şu ana kadar 4-5 kez şehir dışına çıkmışlığım var.yani genelde şehir içinde kullanıyorum,dur kalkların çok başımı ağrıtacağını düşünmekteyim.aslında şehir içindeki kullanımı için motorumdan çok memnunum.bozuk yolları saymazsak(ki istanbul için bu sorunu pek göz ardı edemeyiz) şehir içi için çok uygun bir motor.Deauville ya da dl 650 alamayacaksam motorumu kesinlikle değiştirmem.bir arkadaş da önermişti ama ben cbf 600 ya da benzer motorları hiç düşünmüyorum.benim motorumu değiştirmem de ki asıl sebep artık artcı ile şehir içinde yada şehir dışında yolculuk ederken enduroların Deauville'in daha az yorucu olacağını düşünmem.malum chopperlarda ki oturuş pozisyonunda bir çukura girdiğinizde motorun üstünde yükselemediğiniz için darbeyi direk bele alıyorsunuz.bir keresinde 80-90 ile giderken biraz derince bir çukura girdim bütün iç organlarım yer değiştirdi.nefes alış verişimi dengelemek için kenara çekip bir kaç dakika beklemem gerekti. endorada bu sorunları daha az yaşayacağımı düşünmekteyim.
neyse benim durumum bu.zaten 2010'un nisan mayısına kadar zamanım var.o zamana kadar araştırma niyetindeyim.bu arada kullanma şansına da nail olursam süper olurum.kararım da katii olur.
yazın şu son demlerinde herkeze keyifli sürüşler.
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
1,071
Arkadaşlar pazartesi günü eşimle birlikte yapacağım DATÇA gezisi öncesi DL'me bakım yapma fikri belirginleşince doğru ustam Rafet'in yanına gittim...

Ustam bana yağın ve filtrenin değişmesi gerektiğini hava filtremede tazyikli hava sıkılmasının yeterli olduğunu belirtince işe koyulduk...

En iyi yağın MOTUL 10W/40 olduğunu belirten ustama 3*1L lik kutulardan 3 adet aldım. 1 litre Motul 30 YTL olunca 3 Litresine 90 YTL bayılmış oldum..


Bu arada yağ filtremde sökülmüş yenisi ile değiştirilecekti. Filtre DL650 için yapılmış USA malı idi.. Ustam gayet verimli çalışan diğer üst modellerede kullandığı yağ filtresi oldunu belirtti.. Bunun bedelide 25 YTL.. İşte HIFLO FILTRO


Yeni Yağ Filtrem takılımış..


Yağ ve yağ filtrem değişince elimde 3 litre yağdan 0.5lt si kaldı. 2.5lt yağ almıştı benim DL em..

Bu arada hava filtresi temizliği için deponun ve granajların sökülmesi gerekiyordu. Ustam Rafet heyecanla depoyu sökmeye başlamıştı bile..


Hava Filtresine ulaşmak göründüğü kadar kolay değildi.. Epey uğraşılması gerekiyormuş.:cyclopsan


EN Nİhayet hava filtrem.. Berbat görünüyordu.. Motosikletim 12.700 km idi ama filtrenin içi kalabalıktı..



Arılar, sinekler, böcekler, tahıl artıkları, otlar, toz,toprak dolu idi..



Daha hava sıkmamıştık ki; İçinden her bişey kendiliğinden dökülünce Rafet Usta bırak abi bunu al bi K&N Performans Filtre motorun ciğerleri bayram etsin deyince olur be Rafet dedim... 110 YTL daha gitti..


Bu K&N filtrenin özelliği ilginç. Ömür boyu kullanılabilinmesi.. Diğer standar filtreler bu kadar uzun ömürlü değil. Ama bu süpermiş. İçinde kağıt filtre yok. Şıkır şıkır telli elekler var gibi.. 10.000 km de bir tazyikli hava sık 1.000.000 km git deniyor üzerinde..


Bakımdan sonra uzun kullanmadım. Datça'ya pazartesi günü gidince yolda performansı belli eder. Ama hava filtresi gerçekten önemli. Düşünsenize tek burun deliğinizi kapatıp koşun.. Ne kadar zor değil mi. Bence motorumun rahat nefes alması herşeye değer. İlk etapta standard filtrenin 2.5 katını ödüyorsunuz ama uzun vadede hem hesaplı hem kaliteli..

Balata ve bujilerde kontrol edilip değişimin gereksiz olduğu belirtilince motorum toplandı ve tekrar 18.000 km de buluşmak üzere ayrıldım..

Bakım Maliyetim;

Yağ 3Lt Motul 10/40 90YTL
Yağ Filtresi 25YTL
K&N Hava Filtresi 110YTL
İŞçilik 25YTL
Toplam; 250 YTL yi ödeyip çıktım ama 250 lira ödememe rağmen mutlu idim...
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Ağu 2009
Mesajlar
3
Merhaba arkadaşlar
Bende hafta içi dl sahibi olacağım. bi arkadaşla son pazarlığı yaptık kredi çıkar çıkmaz alacağım. Yanlız istanbulda bi ustaya yada servise göstermek istiyorum tanıdığınız bildiğiniz bi yer var mıdır ? özellikle anadolu yakasında.
Teşekkürler
 
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
Selçuk k&n filtrenin gv650 veya sv650 için uygun olanı varmı,kaç para öğrenebilirsen sevinirim dostum.:)
Kulandığın yağ tüm markalar içerisinde avrupada en çok tutulanıdır. Fakat 10w-40 ölçüsü haricinde kutunun asıl önemli olan arkasında yazan API değerini paylaşmamışsın. API SL JASOMA ise vites geçişlerindeki kemikli yapının bile yumuşadığını,sesin değiştiğini ilk 3 viteste rahatlıkla hissedersin.
Specification API SG, CCMC G5 & JASO MA Product 5100 4T 10W40 ise gördüğüm kadar motosikletin kullanım kitapçığındaki tavsiye edilen değere uygun değil. SG nede olsa 1993 model teknolojiye uygunluk gösteriyor.Kutu üstündeki motosiklet resmine bukadar büyük paralar dökmeyin yazıktır. :bounce:
http://www.motul.com.au/product_line_up/4stroke/4stroke18.html



Aynı işi 40 ytl den üstelik 10w-40 APISL olarak çözdüm ben.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
1,071
Selçuk k&n filtrenin gv650 veya sv650 için uygun olanı varmı,kaç para öğrenebilirsen sevinirim dostum.:)
Kulandığın yağ tüm markalar içerisinde avrupada en çok tutulanıdır. Fakat 10w-40 ölçüsü haricinde kutunun asıl önemli olan arkasında yazan API değerini paylaşmamışsın. API SL JASOMA ise vites geçişlerindeki kemikli yapının bile yumuşadığını,sesin değiştiğini ilk 3 viteste rahatlıkla hissedersin.
Specification API SG, CCMC G5 & JASO MA Product 5100 4T 10W40 ise gördüğüm kadar motosikletin kullanım kitapçığındaki tavsiye edilen değere uygun değil. SG nede olsa 1993 model teknolojiye uygunluk gösteriyor.Kutu üstündeki motosiklet resmine bukadar büyük paralar dökmeyin yazıktır. :bounce:
http://www.motul.com.au/product_line_up/4stroke/4stroke18.html



Aynı işi 40 ytl den üstelik 10w-40 APISL olarak çözdüm ben.

Serden hocam işin doğrusu API değerlerini hiç okumadım. Dediğin gibi arkadasında yazması lazım.. EN kısa sürede serviste bakacağım..

BU arada ben DATÇA ya gittim ve geldim. Bu filtreden performans diye bişey hissetmedim. Eskisi ne ise KN de de aynı performansı hissettim.

Yalnız yakıtım 0.5lt gibi 100 km de ciddi bir şekilde düştü. 5,0-5,5lt tüketirken 4,5-5,0 aralığına düştüm hocam. Elbette uzun yol yapmanın etkisi var ama motorumu Aydından alıp ANtalyaya gelirken yakıtım 5,25lt nin altına hiç inmemişti.
Uzun lafın kısası ivmelenme bende eskisi gibi.. Ama yakıtta gerçekten tasarrufu hissettim..

Bu arada MOTUL dan önceki yağda 2.vitese geçiş kemikli sert ve zordu. Hele hele motor torkunu hissetmemek için zamanından önce üst vites geçişlerim çok zordu. MOTUL ile API sini bilmem ama kullanırken çılıng çılıng üst ve alt viteslere geçmeye başladım...

MOTUL yağ bir de önceki yağıma göre hızlı soğuyor. Eski yağ ile 40 dakika da 2 çizgi soğuyan motorum şimdi aynı sürede 3 çizgi soğuyor. Önümüz kış 18.000 de gene aynı yağın 20/40 ını kullanmak istiyorum. Doğrusu vites geçişlerimi rahatlattı ya o bana yetiyor..

40 TL iyi bir rakam ama denemek lazım.. Ama benim DL eme MOTUL ve K&N hava filtresi yaradı diyebilirim..
 
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
Selçuk resimdeki kullandığın yağ,

Aşağıdakide resmi sitesinden spesifik özellikleri;
http://www.motul.com.au/product_line_up/4stroke/4stroke18.html
Specification API SG, CCMC G5 & JASO MA

Semi-synthetic, contains ester. Includes special additives that reinforces gears. Reduces noise and wear.
Artık bir sonraki değişimde önemli ayrıntıyı ısrarla ararsan şimdiki memnuniyetinde artacaktır.
 
Katılım
13 Nis 2007
Mesajlar
27
arkadaşlar merhaba iyi haftalar,
2004-2005 vstrom DL 650 arıyorum.
bu üçüncü vstrom olacak inşallah.Yardımlarınızı bekliyorum.
''Sevgiyle,sağlıkla,motorla kalın''
iskender
0533 767 66 34
 
Katılım
16 Ocak 2005
Mesajlar
3
tüm üyelere selam

merhaba arkadaşlar.uzun süredir motorsiklet kullanıcısı olmama rağmen ilk kez internetten bir motorsiklet sitesine üye oluyorum.yaklaşık 10 yıldır yamaha virago 535 kullanıyordum.(birkaç ay önce sattım.)yaklaşık 3 yıldır ise aynı zamanda 2.motorsikletim olan suzuki v-strom DL650 kullanmaktayım.Oldukça memnun olduğum motorsikletimle epey yol yaptım.Birçok tecrübe kazandım.Aslında buraya üye olurken amacım diğer motorsiklet kullanıcılarıyla tanışmak ve birşeyler paylaşmak.DL 650 için tek söyleyebileceğim şey ise oldukça uysal,ama istenildiğinde bir canavar olan bir motorsiklet olduğudur.Bunu iyi öğrenen ve hissedebilen sürücüler ise keyfini çıkartmaktan asla bıkmazlar.Görüşmek üzere. Dr.Murat Şahin-Fethiye
 
Katılım
7 Ocak 2008
Mesajlar
59
..
...yaklaşık 3 yıldır ise aynı zamanda 2.motorsikletim olan suzuki v-strom DL650 kullanmaktayım....



DL650'niz bu ifadenize çok üzülecek ve kırılacak:wiinkk:

..demek 2. motor haa!!!

DL650'nize binerken dikkatli olun bence:wiinkk:ya da kendisinden özür dileyin:queen:
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
1,071
V-Strom forumunun fazla güncel olmamasının nedeni bu tip motosikleti kullanan arkadaşların buluştuğu sadece V-Strom DL650 ve DL1000 liklerin buluştuğu bir başka web sayfasının olmasıdır.
Ancak ben yaklaşık 20.000 km lik motosiklet 5000 km lik DL tecrübeme dayanarak birkaç şey yazmak istedim.

Suzuki DL650 V-Strom un ilk anda heybeti kullanıcıyı korkutur. Geniş bir depo (22lt) yeleli bir kafa grenajı ve 230 kg ıslak ağırlığı ile ürkütücüdür.

Bindiğiniz an harekete geçince bir bisiklet kadar pratik bir makinadır. Ancak benim gibi Cruıser dan bu modele geçince ata binmiş gibi hissedersiniz.

Ancak ilk etapta bu motora bindiğimde ilk düşüncem "Türkiye Bu Motor İçin Küçük" fikri belirmişti.

Ağırlık merkezinin yukarıda olması hem avantaj hemde dezavantajdır. Yukarıdaki bir ağırlık merkezi ile yoldaki her türlü olumsuz fiziki durumdan fazla etkilenmez konforunuz asla bozulmaz. Olumsuz tarafı ise durduğunuz an nereye bastığınızı bilmeniz gerekir. En ufak bir hata yaparsanız motorunuzu yana yatırırsınız hatta dağ başında bu işi yaparsanız yanınıza birisi gelene kadar DL yi tek başına kaldırmak olanaksızdır.
Hızlanma muhteşemdir. Hızlanma konusunda asla bir enduro değildir. Ben buna SPORT ENDURO TOURING diyorum. Eşimle beraber 200 km lik hıza otobanda ulaşmamız hiç zor olmadı.
Yakıtı ise 90 km sabit hızla 100 km de 4.5 lt lere kadar düşer. 120 ile 5.0 lt 130-140 ile 5.5-6.0 lt 140 ve üzeri hız ile giderseniz 6.0 lt ve üzeri yakar. Yalnız bu motorun konforlu hızı 140 km dir.
Ben bu motosiklette kendimi güvende hissetmekteyim. Diğer rakip endurolara gelince

F650GS için genelde tek silindirin ve maksimum hızın 140 km olması ülkeler arası seyahatte problem olduğu yönünde.
Transalp te ise yakıtı her daim yüksek olmakta..
Yamaha XT660 da tek silindir sıkınıtısı..
Oysa bunların içinde en optımum SPORT ENDURO TOURING tanımına en uygunu
SUZUKI DL650 V-STROM Çift Silindir Maksimum Hız;210km/h 67Hp.



Bu da başka resim;


İşte buda benimkisi;
2006 Model 15.000 km de...
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst